Zadejte hledaný výraz...

Optimalizace nákupního košíku – rady

Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
30. 1. 2013 19:38:35
Zdravím,
chtěl bych si rozšířit znalosti o nějaké další informace, a tak se Vás ptám, neznáte nějaký dobrý článek o analýze webu, použitelnosti, optimalizaci nákupního procesu atd.?
Prošel jsem články co "vyplivl" Google, ale někdy se ty články od sebe tak liší, že nevím co je a co není pravda. Konkrétně bych chtěl trochu pronikl do optimalizace nákupního procesu.
Pokud můžete poslat odkaz na dobrý, pravdivý a přínosný článek budu rád, případně i doporučit knihu - nejlépe elektronickou.
Děkuji všem :-)
30. 1. 2013 19:38:35
https://webtrh.cz/diskuse/optimalizace-nakupniho-kosiku-rady/#reply859933
zlizlobr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
30. 1. 2013 19:46:28
http://interval.cz/clanky/18-tipu-jak-vylepsit-eshop-a-zvysit-konverze/
30. 1. 2013 19:46:28
https://webtrh.cz/diskuse/optimalizace-nakupniho-kosiku-rady/#reply859932
Ozaj kvalitnych neplatenych zdrojov, alebo dokonca pripadovych studii pre optimalizaciu nakupnych procesov na SK a CZ vela nenajdete. Je to pomerne rozsiahly odbor, ktory sustreduje poznatky ziskane z dat navstevnosti, AB testovania, prieskumov a riadenych experimentov.
Vacsinou ide o pomerne mravciu pracu, ktora zacina zkvalitnenim ziskavanych dat z analytickych nastrojov (Google analytics), pokrocilou implementaciou sledovacich kodov (znaciek), a pokrocilymi analytickymi metodami na urovni relacie, navstevy a zobrazenia stranky, aplikaciou pokrocilych filtrov a segmentov.
To je ale len zaciatok dlhej cesty, pretoze ziskanym datam musite porozumiet, vediet hladat suvislosti a co je najdolezitejsie robit tie spravne rozhodnutia, pre ktore opat musite najst aregumenty pre potvrdenie a podporu svojej hypotezy v datach.
K tomu pridajte este znalosti z pouzitelnosti, pochopenia toho ako sa vasa cielova skupina rozhoduje a sprava, roznorodost dat pri roznych segmentoch trhu, analyzy konkurencneho spravodajstva atd...
Pokial by som mal odporucit ozaj kvalitne zdroje, kde najdete mnozstvo analytickych konceptov a velmi uzitocnych informacii tak urcite
Avinash Kaushik Webova anlytika 2.0
autorov blog http://www.kaushik.net/avinash/
a potom http://knihy.cpress.cz/vykonnostni-marketing-s-google-analytics.html
nic prinosnejsie podla mna u nas neexistuje.
30. 1. 2013 20:16:43
https://webtrh.cz/diskuse/optimalizace-nakupniho-kosiku-rady/#reply859931
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 1. 2013 20:59:48
Patrik Štefko, OT: Ty bys mohl psát skripta. Příspěvek jak kráva a to podstatné je dole ve třech bodech, zbytek je balast. :-)
30. 1. 2013 20:59:48
https://webtrh.cz/diskuse/optimalizace-nakupniho-kosiku-rady/#reply859930
Zdeněk Hejl
verified
rating uzivatele
30. 1. 2013 21:12:04
RK: Informací o použitelnosti webu, CRO, AB testování apod. je na internetu dostatek. Problém je v tom, že každý popisovaný web nebo experiment je unikátní. V jednom článku se dočtete, že někdo předěláním nákupního procesu do jedné stránky zdvojnásobil počet objednávek a ve druhém článku se dočtete, že někdo jiný dosáhl zdvojnásobení počtu objednávak naopak prostřednictvím toho, že nákupní proces rozdělil do pěti kroků. Konkrétní case studies je dobré si přečíst a případně z nich načerpat inspiraci, ale nelze je brát za bernou minci. Vše záleží na lokálních podmínkách, typu eshopu, cílové skupině atd. atd.
Vše je potřeba testovat v konkrétních podmínkách konkrétního eshopu. V zásadě pro to potřebujete tyto znalosti:
- vědět, kde na webu může být problém
- vědět, jestli se problém týká všech návštěvníků nebo jen některých specifických segmentů,
- vědět, jak provádět testování (AB, MVT),
- vědět, co testovat a co chci zjistit,
- vědět, co z naměřených dat lze vyvodit.
Ve zkratce tedy potřebujete se naučit dobře pracovat s webovou analytikou a umět provádět testování.
Jako zajímavé zdroje z této oblasti můžu doporučit svůj přehled zdrojů z RSS čtečky - http://www.google.com/reader/bundle/user%2F08548925791797147437%2Fbundle%2FObchodn%C3%AD%20v%C3%BDkonnost%20webu
30. 1. 2013 21:12:04
https://webtrh.cz/diskuse/optimalizace-nakupniho-kosiku-rady/#reply859929
Potiz je v tom, ze se v teto oblasti v podstate biji dva hlavni nazory, pricemz kazdy z nich ma svou pravdu:
cesta a filosofie 1: jednoduchy kosik (idealne vse na jedne strance), ze ktereho nema nakupujici kam utect
cesta a filosofie 2: slozitejsi kosik, napr. nabadajici k navyseni objednavky, klidne vicekrokovy, za predpokladu, ze je kazdy krok logicky a "neodvratitelny"...
Napsal RK;902226
Zdravím,
chtěl bych si rozšířit znalosti o nějaké další informace, a tak se Vás ptám, neznáte nějaký dobrý článek o analýze webu, použitelnosti, optimalizaci nákupního procesu atd.?
Prošel jsem články co "vyplivl" Google, ale někdy se ty články od sebe tak liší, že nevím co je a co není pravda. Konkrétně bych chtěl trochu pronikl do optimalizace nákupního procesu.
Pokud můžete poslat odkaz na dobrý, pravdivý a přínosný článek budu rád, případně i doporučit knihu - nejlépe elektronickou.
Děkuji všem :-)
30. 1. 2013 22:22:44
https://webtrh.cz/diskuse/optimalizace-nakupniho-kosiku-rady/#reply859928
Teraz som trochu v pomykove, ci som pochopil co zakladatel msylel tym nakupnym procesom.
Ci sa ma analyzovat nakupny proces ako kroky veduce k odoslaniu objednavky (kroky pokladne), alebo cely tok navstevnikov webom pred vstupom aj po vstupe do nakupneho procesu.
30. 1. 2013 23:49:04
https://webtrh.cz/diskuse/optimalizace-nakupniho-kosiku-rady/#reply859927
Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
31. 1. 2013 05:01:12
Vsem dekuji.
Jedna se mi o proces kdy navstevnik ma zbozi v kosiku ale jeste neni zakaznik.
31. 1. 2013 05:01:12
https://webtrh.cz/diskuse/optimalizace-nakupniho-kosiku-rady/#reply859926
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit