Zadejte hledaný výraz...

Opakovaná reklamace

Jeane
verified
rating uzivatele
19. 1. 2014 09:07:02
Mám technický dotaz. Už dvakrát jsem měla v servisu svůj noťas, pokaždé kvůli stejné závadě – vadná zdířka na sluchátka nebo externí repreáky. Fungovalo jen jedno sluchátko. Když bych dala notebook do servisu kvůli stejné závadě i potřetí, znovu by to jen opravili nebo by mi vrátili peníze? Víte to někdo? Figuruje v tom i záruční doba? Popřípadě kdyby vada byla jiná, než předešlé dvě, jak by servis postupoval? Jestli byste si někdo našel chvilku na odpověď, budu ráda, díky.
19. 1. 2014 09:07:02
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987224
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
19. 1. 2014 09:21:02
podle mých zkušeností je to tak, že zákazník, pokud má stejný problém v rámci záruční lhůty, tj. 3. stejná závada, reklamuje u prodávajícího, ten má na posouzení těch 30 dní. Pokud se z jeho strany potvrdí, že máte 3 stejné závady, a Vy jej, nejlépe písemně předem, informujete o odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. To by měl akceptovat a vrátit prostředky.
Pro situaci, kdy to nepotvrdí a bude chtít věc opravit, doporučuji uvést odstoupení do reklamačního protokolu "před" akceptováním vzetí do reklamace.
Pokud by zařízení vrátil, s tím že závada není ta kterou udáváte, obrátit se na nějakého znalce v oboru, ten vystaví potvrzení.
Záleží na stavu zařízení, ale obecně by to takto mělo fungovat (mám takovou zkušenost). Jestli se to nějak změnilo se změnou OZ, netuším.
19. 1. 2014 09:21:02
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987223
Jeane
verified
rating uzivatele
19. 1. 2014 09:36:56
Výstižná odpověď. Moc za ni děkuju.
---------- Příspěvek doplněn 19.01.2014 v 10:18 ----------
Ještě se chci zeptat na něco. Během koupi jsem uvedla pseudonym místo jména, tj. alternativní jméno. Nemám problém jim svoje jméno doplnit, o to nejde. Chci se jen zeptat - nevíte náhodou ještě, jestli to při odstoupení od smlouvy vadí či ne?
19. 1. 2014 09:36:56
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987222
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 1. 2014 10:28:54
Co je to za značku?
Pseudonym??? Čili nepravdivé údaje?
19. 1. 2014 10:28:54
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987221
Jeane
verified
rating uzivatele
19. 1. 2014 10:31:01
HP
19. 1. 2014 10:31:01
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987220
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
19. 1. 2014 10:35:35
no je to otázka, kupující by měl nějakým způsobem ověřit, že jedná s tím kdo to koupil. ale pokud máte už dvě reklamace za sebou, tak to asi problém nebude. Máte li originální fakturu..
19. 1. 2014 10:35:35
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987219
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 1. 2014 10:40:11
Mám dojem, že k reklamaci není ověření třeba, ale při odstoupení od smlouvy zpochybní váš nárok.
19. 1. 2014 10:40:11
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987218
Já myslím, že pokud máte všechny doklady od toho, tak by neměl být problém. I když jde o věc vyšší hodnoty nikde není právně zakotveno že je nutné sdělovat osobní údaje. Při koupí kožichu se taky nikdo neptá na jméno.
19. 1. 2014 10:41:48
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987217
Jeane
verified
rating uzivatele
19. 1. 2014 10:50:19
Všechny papíry bych měla mít. Dobře, děkuju za odpovědi:). Pěknou neděli.
19. 1. 2014 10:50:19
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987216
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 1. 2014 10:52:09
dasaB: Jde o to, že některé IT firmy mají přímo v kupní smlouvě zakotveno, že záruka je nepřenosná na další osobu. Takže třeba NB jí po prodeji třetí osobě ztrácí. Bez ohledu na doklady.
19. 1. 2014 10:52:09
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987215
Napsal marat;1046022
dasaB: Jde o to, že některé IT firmy mají přímo v kupní smlouvě zakotveno, že záruka je nepřenosná na další osobu. Takže třeba NB jí po prodeji třetí osobě ztrácí. Bez ohledu na doklady.
No a jak to ta firma například řeší když jsem noťas koupila babičce a ta umřela? V občanském zákoníku je záruka zakotvená bez ohledu na to co si firma dá do své smlouvy. Tady myslím je výše OZ než firemní smlouva a myslím taky že by u soudu neuspěla. :-)
19. 1. 2014 10:55:19
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987214
Jeane
verified
rating uzivatele
19. 1. 2014 10:58:20
Ještě mi naskočila jedna otázka: Co kdybych se s třetí reklamací nevlezla do záruční lhůty a reklamovala bych později? Musí 3. reklamace proběhnout v záruční lhůtě?
---------- Příspěvek doplněn 19.01.2014 v 10:59 ----------
Konkrétně teda mluvím o prodejci Alza.
19. 1. 2014 10:58:20
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987213
Piero Šesták
verified
rating uzivatele
19. 1. 2014 11:03:44
Záruka je přeci přímo na zboží a ne na kupujícího;) Jinak, kdybyste měla problémy s uplatněním záruky, tak doporučuji:http://www.zaruku.cz/ ;)
19. 1. 2014 11:03:44
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987212
Jeane
verified
rating uzivatele
19. 1. 2014 11:14:08
Jste tu pohotoví a sdílní. Tz. skvělí. Díky moc. Piero, já bych to spíš asi zvládla sama, nerada dávám PC do jiných rukou. Díky za tip. Ještě bych uvítala odpověď na mou otázku z 10:58. Věděl byste někdo?
19. 1. 2014 11:14:08
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987211
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
19. 1. 2014 11:21:02
Jeane: Kupující musí reklamaci uplatnit u prodávajícího v záruční době. Ne po... po je pozdě:)
19. 1. 2014 11:21:02
https://webtrh.cz/diskuse/opakovana-reklamace#reply987210
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit