Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Odstoupení od smlouvy – prosím o radu

Petr Galas
verified
rating uzivatele
26. 6. 2014 22:25:06
No já myslím, že vymáhat bys to mohl. Otázka je jestli je to efektivní.
26. 6. 2014 22:25:06
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035084
mnoe
verified
rating uzivatele
26. 6. 2014 22:25:17
jasně, stává se to, samozřejmě s tim počítám, šlo mi o to, že tohle není klasický zákazník/spotřebitel, ale firma a nebyl jsem si jist, jestli v tomto případě platí stejná pravidla
---------- Příspěvek doplněn 26.06.2014 v 22:30 ----------
Napsal PeGa;1101638
No já myslím, že vymáhat bys to mohl. Otázka je jestli je to efektivní.
asi ne, pokusím se s nimi ještě nějak rozumně dohodnout, případně nabídnout nějakou slevu, abych se zboží zbavil a udělal si tak třeba i nového stálého zakazníka, je přece potřeba na to koukat i z jiného úhlu :)
26. 6. 2014 22:25:17
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035083
mx550
verified
rating uzivatele
26. 6. 2014 22:31:13
Napsal PeGa;1101638
No já myslím, že vymáhat bys to mohl. Otázka je jestli je to efektivní.
Nemohl. Dokola se o tomto presvedcuji pravem nastvani provozovatele eshopu. Jak to chces vymahat? Na to neni paka, Pokud objednavatel zapre objednavku, neni NIC co muzes pro efektivni vymozeni udelat.
26. 6. 2014 22:31:13
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035082
Petr Galas
verified
rating uzivatele
26. 6. 2014 22:35:54
Tak neznáš podrobnosti. Pokud to storno sepsal stylem: "Sice jsem to objednal, ale už to nechci", tak asi těžko bude zpochybňovat, že to neobjednal. Ale jak píšu. Nejspíš by to skončilo u soudu. A to mi nepřijde moc efektivní.
26. 6. 2014 22:35:54
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035081
Jaromir S.
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
27. 6. 2014 06:47:53
Pokud budeš takto řešit každé storno, dopadneš špatně. Není co řešit. Nikoho k ničemu nedonutíš a pokud nemáš prostředky na podobné věci, tak to nedělej. Nám jen za tento měsíc zůstaly věci za cca 50k, které si někdo objednal a nevyzvedl. Přitom v půlce případů jde o věci, které se budou prodávat těžce a leží ve skladu třeba další 3 roky, než se najde nový kupec.
27. 6. 2014 06:47:53
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035080
mnoe
verified
rating uzivatele
27. 6. 2014 06:52:18
Napsal Jaromír Š.;1101675
Pokud budeš takto řešit každé storno, dopadneš špatně. Není co řešit. Nikoho k ničemu nedonutíš a pokud nemáš prostředky na podobné věci, tak to nedělej. Nám jen za tento měsíc zůstaly věci za cca 50k, které si někdo objednal a nevyzvedl. Přitom v půlce případů jde o věci, které se budou prodávat těžce a leží ve skladu třeba další 3 roky, než se najde nový kupec.
mg, chtěl jsem se jen informovat, zda ve vztahu firma x firma neplatí jiná pravidla, nevím, proč mě tu stále někdo stresuje tím, že dopadnu špatně, prosím ušetřete mě těchto zbytečných příspěvků, děkuji
27. 6. 2014 06:52:18
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035079
na svou firmu
Nemá nárok v podstatě na nic (z pohledu NOZ a pravidel pro spotřebitele).... jen to, co jste si SMLUVNĚ sjednali...
27. 6. 2014 08:03:46
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035078
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 6. 2014 08:05:31
Pokiaľ si klient objednal cenníkový tovar bežne ponúkaný v predajni, eshopu a pod, (nie službu alebo produkt na zákazku), nemáte nárok na takého maniere. Riziko za odobratie alebo nie nesiete len sám, pokiaľ ste sa zmluvne nedohodli inak.
Iné je ak je to produkt na zákazku, vtedy máte práva na úhradu ekvivalentných časti nákladov a súdne to vyhráte. V tomto prípade je to vaše obchodné riziko a nikoho nezaujíma aké náklady vám vznikli pri zabezpečení tovaru do vášho skladu. Je to zahrnuté v cene tovaru. Viem že je to nepríjemné čo vám klient spravil ...
27. 6. 2014 08:05:31
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035077
PetrS
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
27. 6. 2014 08:27:20
Napsal Gabonator;1101684
Pokiaľ si klient objednal cenníkový tovar bežne ponúkaný v predajni, eshopu a pod, (nie službu alebo produkt na zákazku), nemáte nárok na takého maniere. Riziko za odobratie alebo nie nesiete len sám, pokiaľ ste sa zmluvne nedohodli inak.
Iné je ak je to produkt na zákazku, vtedy máte práva na úhradu ekvivalentných časti nákladov a súdne to vyhráte. V tomto prípade je to vaše obchodné riziko a nikoho nezaujíma aké náklady vám vznikli pri zabezpečení tovaru do vášho skladu. Je to zahrnuté v cene tovaru. Viem že je to nepríjemné čo vám klient spravil ...
Nemáš vůbec pravdu. Nejde o žádný manýr a nešlo ani dříve.
Podle popisu situace jde o zákazníka, kterého je možno definovat jako zákazník který není spotřebitel a na takového zákazníka se zákonná možnost vrácení zboží do 14 dnů nevztahuje. (viz §§ 419 a 1829, odst. 1 NOZ)
27. 6. 2014 08:27:20
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035076
vmoravcik
verified
rating uzivatele
27. 6. 2014 09:16:25
Hezký den, mám podobný dotaz a tak nebudu zakládat nové vlákno.
Před týdnem jsem kupoval na s.r.o. pásovou brusku z mallu. Platil jsem kreditní kartou a při první platbě byla nahlášena chyba - neprovedení transakce. Zaplatil jsem tedy znovu a v pondělí jsem si vyzvedl zásilku. včera jsem dostal zprávu z mallu, že tam mám balíček. Samozřejmě první platba prošla a já tedy zaplatil dvakrát stejný produkt. První mám doma, druhý ještě v mallu. Mohu jako S.r.o. požádat o zrušení transakce a vrácení peněz?
Psal jsem již na podporu ale rád bych věděl na čem jsem. Děkuji.
27. 6. 2014 09:16:25
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035075
Petr Galas
verified
rating uzivatele
27. 6. 2014 09:18:36
Tak jim napiš mail a vysvětli jim to. Já myslím, že slušná firma pochopí.
27. 6. 2014 09:18:36
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035074
vmoravcik
verified
rating uzivatele
27. 6. 2014 09:20:09
Napsal PeGa;1101693
Tak jim napiš mail a vysvětli jim to. Já myslím, že slušná firma pochopí.
To jsem udělal hned včera, tak uvidím jak se vyjádří :)
27. 6. 2014 09:20:09
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035073
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 6. 2014 09:22:12
Napsal zabza;1101686
Nemáš vůbec pravdu. Nejde o žádný manýr a nešlo ani dříve.
Podle popisu situace jde o zákazníka, kterého je možno definovat jako zákazník který není spotřebitel a na takového zákazníka se zákonná možnost vrácení zboží do 14 dnů nevztahuje. (viz §§ 419 a 1829, odst. 1 NOZ)
Konečný spotrebiteľ môže byť aj firma ak sa nejadná o ďalší predaj. Ale tu riešime niečo úplne iné. Spotrebiteľ si tovar ani neprevzal, ani mu nebol odoslaný. To je úplne iné.
27. 6. 2014 09:22:12
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035072
Petr Galas
verified
rating uzivatele
27. 6. 2014 09:27:07
§ 2 Vymezení některých pojmů
(1) Pro účely tohoto zákona se rozumí:
a) spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání,
Firma (právnická osoba) tedy spotřebitelem v podstatě být nemůže. Spotřebitelem může být pouze fyzická osoba a to ještě k tomu nepodnikající.
27. 6. 2014 09:27:07
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035071
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 6. 2014 09:28:53
Napsal PeGa;1101696
§ 2 Vymezení některých pojmů
(1) Pro účely tohoto zákona se rozumí:
a) spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání,
Firma (právnická osoba) tedy spotřebitelem v podstatě být nemůže. Spotřebitelem může být pouze fyzická osoba a to ještě k tomu nepodnikající.
My tu riešime úplne inú vec, nie odstúpenie od zmluvy ale zrušenie objednávky pred jej plnením.
27. 6. 2014 09:28:53
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-prosim-o-radu/strana/2/#reply1035070
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit