Zadejte hledaný výraz...

Odpovědnost za škodu

zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 8. 2021 15:13:58
Může se firma ve vztahu B2B v rámci všeobecných podmínek zbavit odpovědnosti za jakoukoli způsobenou škodu? Je takové ujednání platné?
6. 8. 2021 15:13:58
https://webtrh.cz/diskuse/odpovednost-za-skodu/#reply1488498
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 8. 2021 15:28:53
jelikož v b2b platí to co si dohodneš tak může být. Třeba pokud si v b2b nesjednáš záruku, tak žádnou nemáš, ale pokud by byl produkt v rozporu s předpisy nebo neodpovídal popisu, tak ti to vzít zpátky musí, teda měli by, ale samozřejmě někdy je třeba se o toto soudit. Konkrétně ti jde o co?
6. 8. 2021 15:28:53
https://webtrh.cz/diskuse/odpovednost-za-skodu/#reply1488497
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 8. 2021 15:50:27
Napsal láďa1979;1628334
jelikož v b2b platí to co si dohodneš tak může být. Třeba pokud si v b2b nesjednáš záruku, tak žádnou nemáš, ale pokud by byl produkt v rozporu s předpisy nebo neodpovídal popisu, tak ti to vzít zpátky musí, teda měli by, ale samozřejmě někdy je třeba se o toto soudit. Konkrétně ti jde o co?
Nejde o zboží ale službu. Jako příklad řekněme že firma pronajímá za úplatu weby pro prodej zboží a součástí webu jsou moduly pro tvorbu cenotvorby. Systémovou chybou na pronajímaném webu se stane že zboží je prodáváno za podstatně nižší cenu a dojde tedy k měřitelné škodě. Nájemce jakoukoli odpovědnost za škodu odmítá s odkazem na všeobecné obchodní podmínky kde skutečně uvádí že za jakoukoli škodu nenese odpovědnost.
6. 8. 2021 15:50:27
https://webtrh.cz/diskuse/odpovednost-za-skodu/#reply1488496
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 8. 2021 16:15:20
řekl bych, že to je v pořádku, neznám software, který za něco odpovídá. Má to tak většina krabicových řešení, všude se chvástají, že jsou pojištěni na desítky milionů a ve VOP odpovídají do max. do výše tvé měsíční platby. Jak jim to chceš dokázat, že to byla v okamžiku prodeje jejich chyba?
6. 8. 2021 16:15:20
https://webtrh.cz/diskuse/odpovednost-za-skodu/#reply1488495
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 8. 2021 17:35:00
Napsal láďa1979;1628342
řekl bych, že to je v pořádku, neznám software, který za něco odpovídá. Má to tak většina krabicových řešení, všude se chvástají, že jsou pojištěni na desítky milionů a ve VOP odpovídají do max. do výše tvé měsíční platby. Jak jim to chceš dokázat, že to byla v okamžiku prodeje jejich chyba?
Oni ani nepopírají že taková chyba byla, jen za ni nechtějí převzít žádnou zodpovědnost. Mě žádná škoda nevznikla ale na základě jiné diskuze mě zajímá zda existuje nějaká hranice kde by už ta nezáruka za vlastní produkt byla za hranou i ve vztahu B2B. Kupříkladu vědí že taková chyba je ale pronajímatele neupozorní na problém a podobně.
6. 8. 2021 17:35:00
https://webtrh.cz/diskuse/odpovednost-za-skodu/#reply1488494
lada1979
verified
rating uzivatele
6. 8. 2021 19:25:07
Hele kolega řeší taky něco s dodavatelem krabice a taky ho odkázali na VOP, kde mají, že to používá dobrovolně, tak mu řekli, že když se mu nelíbí nemusí to přece používat. Ano šlo by na to použít rozpor s dobrými mravy nebo podle toho jak mají postavený marketing na klamavou reklamu, či uvádění v omyl, ale pořád jsi v našem absurdistánu závislý na tom jak se soudce vyspí. Když to nepopírají, tak at to dá k soudu, ale pokud to je tak do 30 tisíc, když prohraje zaplatí cca 15 jako náklady řízení.
6. 8. 2021 19:25:07
https://webtrh.cz/diskuse/odpovednost-za-skodu/#reply1488493
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 8. 2021 23:33:00
Napsal zdenek92;1628347
Oni ani nepopírají že taková chyba byla, jen za ni nechtějí převzít žádnou zodpovědnost. Mě žádná škoda nevznikla ale na základě jiné diskuze mě zajímá zda existuje nějaká hranice kde by už ta nezáruka za vlastní produkt byla za hranou i ve vztahu B2B. Kupříkladu vědí že taková chyba je ale pronajímatele neupozorní na problém a podobně.
Jediná hranice je úmysl, pokud by tam takovou chybu zanesl dodavatel s cílem odběratele poškodit, vydírat nebo třeba jen donutit k dražší verzi, tam už se dá aplikovat nekalé obchodní jednání, problém bude to ale dokázat. Nečinnost problém není a opravdu v B2B ty hranice jsou hodně volné.
SW, kde se odpovídá za chyby bývá děsně drahej, setkat se s ním můžeš u zdravotních přístrojů, na železnici (to omílané ETCS je toho příkladem), v automotivu (viz svolávací akce a pokuty), v leteckém průmyslu nebo třeba takovéhle záruky vyžaduje ADIS, který řeší naše daně. Běžné to ale není, cena pak skáče řádově.
V řadě realizací se s požadavkem záruk setkávám, zpravidla se to ale rychle smaže, když to člověk nacení. Také není ojedinělé, když do toho vstupuje pojišťovna, ty si ale obvykle berou mezi 5 - 30 % z ceny realizace a ještě potřebují spousty podkladů a metodik. To je ale zakázková výroba SW, u krabic záruky nedávají ani enterprise věci jako Microsoft, Oracle, na to se musí platit šíleně drahá podpora a ta jen řeší rychlost opravy, nikoliv náhradu škody.
Vem si to i z druhé strany, pokud prodáváš roční licenci za 10 tis, jak moc velké záruky při jakém množství klientů můžeš dávat, abys nezkrachoval?
6. 8. 2021 23:33:00
https://webtrh.cz/diskuse/odpovednost-za-skodu/#reply1488492
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 8. 2021 22:42:51
Jo jo tomu rozumím, sám pokud bych podnikal v podobném oboru kde je taková praxe běžná tak nebudu jednat jinak. Oficiálně. Neoficiálně bych ale podobné věci řešil. Ty licence odhaduji jsou v průměru 30000Kč za rok a zákazníků stovky. Pokud by třeba z každého projektu šla blbá pajda měsíčně na nějaký průserový účet tak to dá za pár měsíců dost na to abych byl schopen řešit problémy ke spokojenosti zákazníka. Ono nějakých chyb se najde dost ale takových kde by byla na stole nějaká finanční újma moc není. To už je ale věc osobního náhledu a mimo hlavní otázku zákonné odpovědnosti.
7. 8. 2021 22:42:51
https://webtrh.cz/diskuse/odpovednost-za-skodu/#reply1488491
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit