Zadejte hledaný výraz...

Notino.cz (ex Parfums.cz) – trochu informací ze zákulisí

Dobry den, mohl byste mi poslat email na radek.ondrasik(at)notino.com z uctu se kterym komunikujete s nami, souhlas, ze mohu verejne hovorit o vasi reklamaci a vecech s tim spojenych, protoze bez toho se nemohu proti vasemu tvrzeni jakkoli ohradit, nez obecne napsat, ze Notino si nic takoveho neuctuje, protoze tomu budou chybet souvislosti. Dekuji.
13. 2. 2019 14:07:05
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949022
AntiRadary.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 2. 2019 16:03:04
Ptal jsem se obecně, tudíž lze obecně také odpovědět. Nejde mi o nějakou konfrontaci nebo tenhle konkrétní případ, ale spíše zjistit, jestli je tohle běžná praxi v podobných případech a o jaké zákonné normy se opírá. Klidně lze uvést obecné věci i z dané konkrétní reklamace nebo je mohu případně napsat i sám, ale jak jsem psal, jde mi spíše o obecný princip. Z jedné strany chápu, že část ceny výrobku se používání spotřebuje, ale dle mého názoru je něco takového problém výrobce, když udělá nekvalitní věc, byť dle naších zákonů je bit spíše prodejce, pokud mu výrobce neposkytne adekvátní záruční podmínky.
13. 2. 2019 16:03:04
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949021
Ve vasem prvnim prispevku pisete o "pry" a davate pocit, ze jste nekde neco zaslechl, zjistil, pak vlastne reknete ze to neni "pry" ale ze je to doopravdy a tyka se to vas. Mohl jste to napsat rovnou.
Odpovidat obecne bohuzel nesmaze to "pry neco uctuje u reklamaci". U vaseho pripadu by to smysl melo, jelikoz bych na nem mohl jasne vysvetlit, ze Notino u reklamaci zadny "storno" ani jiny poplatek neuctuje.
Jinak Notino postupuje u reklamaci, tak jak rika zakon. U podstatnych vad odstranenim vady, dodanim chybejici casti, opravou, primerenou slevou nebo odstoupenim od smlouvy bez jakychkoli poplatku. U vadneho plneni, ktere je nepodstatnym porusenim kupni smlouvy pak opet dle zakona a to odstranenim vady nebo slevou z kupni ceny. Nicmene rovnou dodam, ze vetsinou resime i u nepodstatneho poruseni kupni smlouvy reklamaci vymenou apod. nad ramec nasich povinnosti.
Nicmene pokud byste si to rozmyslel a umoznil mi popsat vas pripad, bez jakychkoli osobnich udaju, tak by to celou vec osvetlilo a mohl bych pouzit i vsechny prislusne paragrafy a ustanoveni NOZ.
13. 2. 2019 20:10:04
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949020
lada1979
verified
rating uzivatele
13. 2. 2019 21:55:27
Napsal AntiRadary.cz;1511526
Když mi nechutná, tak nesním většinu porce, stejně jako když mi nevoní parfém, tak nevypotřebuji polovinu lahvičky a nejdu to reklamovat. Ovšem když po snědení CELÉ porce najdu pod lassagnemi účtenku od předchozího zákazníka (osobní zkušenost), tak nejenom že obsluha nepožaduje uhradit jídlo, ale snaží se mi udělat pomyšlení a je ráda, že z toho nedělám skandál a já jsem rád, že to nehodím zpět do talíře.
Stejným přístupem by šlo řešit každou reklamaci, např. za rozlepené boty ochozené na 30% vrátím jenom 70% ceny nebo vyměním za nové s 30% doplatkem, proto se ptám, jakou to má oporu v zákoně.
Reklamační oddělení Notina v emailu (1509788945) i pracovník Notina na provozovně v Praze (R011821664).
Pokud to skutečně "prý" někdo říká, tak je to upírání či krácení práva spotřebitele reklamovat zboží oceňované pokutou. Sice se to běžně ze strany prodavačů děje, ale je to pouze test "hlouposti" zákazníka. Ale ten email tu nikdo neviděl, takže těžko říci. Samozřejmě, ale při odstoupení od smlouvy do 14 dnů, bych si náhradu za spotřebovaný parfém klidně dovedl představit. Jinak pokud opravdu reklamuješ nekvalitní potisk, tak to se ze slušnosti reklamuje hned po zjištění.
13. 2. 2019 21:55:27
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949019
AntiRadary.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 2. 2019 11:54:09
Napsal Radek O.;1511705
Ve vasem prvnim prispevku pisete o "pry" a davate pocit, ze jste nekde neco zaslechl, zjistil, pak vlastne reknete ze to neni "pry" ale ze je to doopravdy a tyka se to vas. Mohl jste to napsat rovnou. Odpovidat obecne bohuzel nesmaze to "pry neco uctuje u reklamaci". U vaseho pripadu by to smysl melo, jelikoz bych na nem mohl jasne vysvetlit, ze Notino u reklamaci zadny "storno" ani jiny poplatek neuctuje.
Nicmene pokud byste si to rozmyslel a umoznil mi popsat vas pripad, bez jakychkoli osobnich udaju, tak by to celou vec osvetlilo a mohl bych pouzit i vsechny prislusne paragrafy a ustanoveni NOZ.
Nemohu dost dobře napsat něco jako fakt, když reklamace nebyla dosud vyřízena a při námitce proti stornopoplatku u osobní reklamace mi bylo navíc řečeno, že nemohou předjímat výsledné řešení reklamačního oddělení. Z toho důvodu jsem napsal "prý", jako reálnou, ale nepotvrzenou informaci s tím, aby se k tomu případně vyjádřil někdo z vedení. Bavíme se o částkách v řádech stokorun, takže konkrétní reklamace není až natolik důležitá, ale případná obecná rovina celého problému již důležitá je.
PS: Požadovaný souhlas jsem zaslal na uvedený email.
---------- Příspěvek doplněn 14.02.2019 v 12:59 ----------
Napsal láďa1979;1511730
Pokud to skutečně "prý" někdo říká, tak je to upírání či krácení práva spotřebitele reklamovat zboží oceňované pokutou. Sice se to běžně ze strany prodavačů děje, ale je to pouze test "hlouposti" zákazníka. Ale ten email tu nikdo neviděl, takže těžko říci. Samozřejmě, ale při odstoupení od smlouvy do 14 dnů, bych si náhradu za spotřebovaný parfém klidně dovedl představit. Jinak pokud opravdu reklamuješ nekvalitní potisk, tak to se ze slušnosti reklamuje hned po zjištění.
Samozřejmě, že pokud někdo používá parfém 14 dní a pak jej vrátí nebo zjistí nějakou vadu, vypotřebuje 1/2 parfému a pak jde reklamovat, tak je to vyčůranost a prodejce má nárok na adekvátní náhradu spotřebovaného zboží. Ovšem v případě, že se závada projeví až po spotřebování části výrobku a brání nebo výrazně zhorší další využití výrobku, tak dle mého názoru, není při výměně zboží nebo při vrácení kupní ceny možné odečítat náhradu za spotřebovanou část. Samozřejmě, další možností je je adekvátní sleva z původní ceny, na které se ovšem musí shodnout obě strany nebo oprava věci, která také není vždy možná.
Jak jsem psal, v daném případě se jedná o pár stovek, ovšem v jiných případech může podobná náhrada dosahovat tisíce korun, např. v případě toneru do tiskáren a pod.
14. 2. 2019 11:54:09
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949018
V tomto konkretnim pripade jde o reklamaci u parfemu, ktery je jiz z casti spotrebovany (a nebavime se o nepodstatne spotrebe). Reklamuje se vicko, ktere je praskle. Nijak nebrani funkci parfemu, ktery je, jako takovy v poradku. Nejedna se o zadnou funkcni vadu rozprasovace, uz vubec ne o to, ze by parfem mel nejake kvalitativni vady apod.
Osobne si neumim predstavit, jak ten vrsek mohl prasknout pri beznem pouzivani, nicmene to neni ted podstatne.
Jelikož jste odmítl slevu z kupní ceny, jako jednu za zákonných možností a chcete odstoupit od koupě věci, kterou jste už částečně spotřeboval, je nezbytné, abyste nám v souladu se zákonem uhradil náhradu za prospěch z tohoto spotřebování (§ 2110 písm. d) občanského zákoníku). Abychom Vám ušetřili čas se zasíláním této náhrady, pošleme vám rovnou kupní cenu poníženou o tuto náhradu. Nejedná se o žádný storno poplatek, ale o náhradu určenou zákonem.
Přiznávám pochybení v tom, že operátor to napsal nevhodně a neposlal kompletní informaci. To napravíme, aby se to pro příště nestávalo. Zároveň další již velmi odborné diskuze na právní téma bych asi poté odkázal na naše právníky (mohu předat kontakt), protože to již naprosto přesahuje mou kvalifikaci.
14. 2. 2019 19:21:20
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949017
lada1979
verified
rating uzivatele
14. 2. 2019 19:39:55
Dovolím si nesouhlasit, pokud píšete, že parfému a uzávěru víceméně nic není, je použití zmiňovaného paragrafu naprosto neúměrné víceméně vzhledové vady výrobku, takže odstoupení od smlouvy není na místě. Pokud vaše reklamační přistoupilo k tomuto v rámci prozákaznického přístupu, přijde mi zase požadavek na zaplacení spotřebovaného obsahu jako trochu vyčůrané.
14. 2. 2019 19:39:55
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949016
Prectete si co pisu jeste jednou. Ted duvod pouziti daneho paragrafu je proto, ze sleva z ceny byla odmitnuta. Nicmene neresme detail tohoto pripadu to neni podstatne. Podstatna je situace kdy je uzit dany paragraf.
14. 2. 2019 20:31:58
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949015
AntiRadary.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 2. 2019 20:39:48
OK, takže napíšu svůj pohled na celou záležitost a ať ostatní posoudí, jestli je podobné vyřízení reklamace adekvátní nebo nikoliv:
Po několikadenním až několikatýdenním používáním parfému Hugo Boss Hugo Man se z víčka uzávěru ulomil kousek plastu. Není to to moc hezké, ale není to ani věc, která by bránila používání parfému, jelikož daný uzávěr je nasazen na vnitřní uzávěr, který normálně funguje. Neřešil jsem to, ale když se po pár dnech ulomil další kousek a pak další a další, tak mě to trochu dožralo, že celkem drahý parfém má kvalitu mechanických části jak výrobek z čínské tržnice za pár korun. Nechtěl jsem to reklamovat a žádat výměnu nebo vrácení peněz, ale přišlo mi trochu nefér mít ne úplně 100% výrobek za 100% ceny.
Výrobek s poškozeným uzávěrem jsem nafotil a poslal na email Notina s žádosti o slevu z kupní ceny ve formě poukazu/kreditu na další nákup. Obratem jsem dostal nabídku na 100 Kč slevu z dalšího nákupu, což mi vzhledem k ceně výrobku 1.079 Kč a k tomu, že Notino dává nebo dával 200 Kč poukaz jenom tak za nákup v partnerském eshopu Astratex jako vysoce neadekvátní. Také s ohledem na fakt, že uzávěr je nejspíše nevyměnitelný a při standardní reklamaci by se asi nejspíše měnil výrobek kus za kus nebo by se vracela kupní cena a vrácený výrobek s cca 60-70% obsahu by byl dost těžko dále reálně využitelný, má představa adekvátní kompenzace byla cca 20-30% z původní ceny výrobky, t.j. cca 200-300 Kč. Jelikož Notino i nadále trvalo na slevě max. 100 Kč z dalšího nákupu, přistoupil jsem k osobní reklamaci, kde mi bylo zase oznámeno, že nejspíše mi vrátí kupní cenu s odečtením stornopoplatku za spotřebovaný parfém, byť jsem přímo odstoupení od smlouvy nepožadoval. Nemám nic ani proti adekvátní slevě z původní ceny výrobku (celý nákup byl za 2.471 Kč), opravě (asi těžko proveditelná) nebo výměně za jiný bezvadný kus, popřípadě vrácení kupní ceny, ale nějaký stornopoplatek se mi v dané případě jeví jako neadekvátní. Pokud by se takový postup použil obecně, tak je možné účtovat stornopoplatek při libovolné reklamaci, kde dochází k opotřebování nebo spotřebování části výrobku.
14. 2. 2019 20:39:48
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949014
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 2. 2019 21:25:48
Osobně bych vzal vteřinové lepidlo a normálně to zalepil..
14. 2. 2019 21:25:48
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949013
lada1979
verified
rating uzivatele
14. 2. 2019 21:29:02
Napsal Radek O.;1511937
Prectete si co pisu jeste jednou. Ted duvod pouziti daneho paragrafu je proto, ze sleva z ceny byla odmítnuta. Nicmene neresme detail tohoto pripadu to neni podstatne. Podstatna je situace kdy je uzit dany paragraf.
Ale já si to přečetl dobře. Pokud mu nabídnu slevu, což je dle mě adekvátní vyřešení reklamace vzhledové vady a on s ní nesouhlasí, je to jeho problém a nezbývá mu než se soudit, o výsledku nechci spekulovat víme v jakém státě žijeme. Ty způsoby vyřešení reklamace (sleva, oprava, výměna, zrušení) byly stanoveny proto, aby se zohlednil druh vady/nemožnost užívat výrobek a náklady na její odstranění byly úměrné vadě.
Samozřejmě i chápu vaši snahu to vyřešit smírnou cestou.
---------- Příspěvek doplněn 14.02.2019 v 22:11 ----------
Napsal AntiRadary.cz;1511939
OK, takže napíšu svůj pohled na celou záležitost a ať ostatní posoudí, jestli je podobné vyřízení reklamace adekvátní nebo nikoliv:
Po několikadenním až několikatýdenním používáním parfému Hugo Boss Hugo Man se z víčka uzávěru ulomil kousek plastu. Není to to moc hezké, ale není to ani věc, která by bránila používání parfému, jelikož daný uzávěr je nasazen na vnitřní uzávěr, který normálně funguje. Neřešil jsem to, ale když se po pár dnech ulomil další kousek a pak další a další, tak mě to trochu dožralo, že celkem drahý parfém má kvalitu mechanických části jak výrobek z čínské tržnice za pár korun. Nechtěl jsem to reklamovat a žádat výměnu nebo vrácení peněz, ale přišlo mi trochu nefér mít ne úplně 100% výrobek za 100% ceny.
Výrobek s poškozeným uzávěrem jsem nafotil a poslal na email Notina s žádosti o slevu z kupní ceny ve formě poukazu/kreditu na další nákup. Obratem jsem dostal nabídku na 100 Kč slevu z dalšího nákupu, což mi vzhledem k ceně výrobku 1.079 Kč a k tomu, že Notino dává nebo dával 200 Kč poukaz jenom tak za nákup v partnerském eshopu Astratex jako vysoce neadekvátní. Také s ohledem na fakt, že uzávěr je nejspíše nevyměnitelný a při standardní reklamaci by se asi nejspíše měnil výrobek kus za kus nebo by se vracela kupní cena a vrácený výrobek s cca 60-70% obsahu by byl dost těžko dále reálně využitelný, má představa adekvátní kompenzace byla cca 20-30% z původní ceny výrobky, t.j. cca 200-300 Kč. Jelikož Notino i nadále trvalo na slevě max. 100 Kč z dalšího nákupu, přistoupil jsem k osobní reklamaci, kde mi bylo zase oznámeno, že nejspíše mi vrátí kupní cenu s odečtením stornopoplatku za spotřebovaný parfém, byť jsem přímo odstoupení od smlouvy nepožadoval. Nemám nic ani proti adekvátní slevě z původní ceny výrobku (celý nákup byl za 2.471 Kč), opravě (asi těžko proveditelná) nebo výměně za jiný bezvadný kus, popřípadě vrácení kupní ceny, ale nějaký stornopoplatek se mi v dané případě jeví jako neadekvátní. Pokud by se takový postup použil obecně, tak je možné účtovat stornopoplatek při libovolné reklamaci, kde dochází k opotřebování nebo spotřebování části výrobku.
Toto je pouze můj názor - vzal bych 100 Kč a zalepil to nebo přelil. Tvá představa je trošku nadsazená, 20-30% u vzhledové vady se dává třeba na sběratelské zboží či zboží dlouhodobé spotřeby, kdy se na to budeš muset dívat celé roky, což v tomto případě nehrozí. Dle mého ti nabídli více než museli. Na druhou stranu asi jsi ještě v šesti měsíční lhůtě od koupi a tak můžeš prudit, že vada byla při koupi a obrátit se na soud pokud na to máš čas a chuť. Ale nejdřív si přeber, zřejmě taky prodáváš, jak by ses u sebe k podobné reklamaci postavil sám, třeba u prasklého krytu.
14. 2. 2019 21:29:02
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949012
AntiRadary.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 2. 2019 22:56:52
Napsal Michal Mojzis;1511942
Osobně bych vzal vteřinové lepidlo a normálně to zalepil..
To nejde, těch úlomku tam bylo víc a taky to není jádro pudla. Pokud by to nebylo k té lahvičce napevno připevněno, tak ten ozdobný kryt jednoduše vyhodím, jelikož pod ním je ještě jeden zelený, bohužel jej jenom tak odstranit nelze.
Napsal láďa1979;1511944
Toto je pouze můj názor - vzal bych 100 Kč a zalepil to nebo přelil. Tvá představa je trošku nadsazená, 20-30% u vzhledové vady se dává třeba na sběratelské zboží či zboží dlouhodobé spotřeby, kdy se na to budeš muset dívat celé roky, což v tomto případě nehrozí. Dle mého ti nabídli více než museli. Na druhou stranu asi jsi ještě v šesti měsíční lhůtě od koupi a tak můžeš prudit, že vada byla při koupi a obrátit se na soud pokud na to máš čas a chuť. Ale nejdřív si přeber, zřejmě taky prodáváš, jak by ses u sebe k podobné reklamaci postavil sám, třeba u prasklého krytu.
Ono nejde ani tak o ten kryt ani o tu stovku, ale jednoho to dožere, že vcelku luxusní zboží se láme jak levný šmejd z tržnice a prodejce nabídne 100 Kč slevy, když to není ani 10% z ceny a navíc to není cash, ale jenom sleva z dalšího nákupu, na kterém zase vydělá. Osobně jdu zákazníkům maximálně vstříc a klidně se vzdám i celého zisku, když nemusím řešit reklamace, vratky a podobné zdržující a nepříjemné věci. Často se stane, že zákazníkovi nabídnu zboží za nákupní cenu, když reklamuje zboží pár týdnu nebo měsíců po záruce a placená oprava by byla příliš drahá, popřípadě dokonce pod nákupní cenu, když je šance, že nějakou část z vadného zboží využiji v budoucnu.
Osobně jsem si jako adekvátní náhradu představoval něco takového, jako byl kdysi kupón od Astratexu/Parfums na slevu 200 Kč na nákup v partnerském eshopu, samozřejmě využitelném u Notino a celý problém by byl vyřešen za 5 minut a se spokojeností na obou stranách.
Soudit a dohadovat se kvůli stovce nebudu, taková částka je pod moji rozlišovací schopnost, mám za to, že ve výsledku na tom tratí Notino i já mnohem víc kvůli času investovanému do celé záležitosti, šlo mi spíše o obecný princip, jelikož příště to může být kompenzace za ochození bot, snížení kapacity akumulátorů, vypotřebování části toneru a pod. v případech, kdy zákazník nic nezavinil a podobný storno poplatek jej výrazně poškodí.
14. 2. 2019 22:56:52
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949011
xunil
verified
rating uzivatele
15. 2. 2019 10:38:54
Nechci se Vám do toho míchat, ale šikovný muž si s tím poradí a odstraní ten poškozený uzávěr, pokud vadí při používání (např. při povolení si skřípnete kůži a podobně). Tím, že Notino dá 200 - 300 Kč za uzávěr v ceně 0.0 něco je podle Vás řešení? Ne není,.. co by bylo řešení, je (v případě nekvalitních uzávěrů, které se rády lámou) říct výrobci: Takhle si my zákazníci nepředstavujeme výrobky, za které chcete tyto peníze. To se v tomto případě nestane, i kdyby Vám Notino vrátilo 500 Kč (uzávěr zůstane poškozený, pocit tržnicového zboží rovněž, výrobce bude dále vyrábět to samé,... jen přibude $ v peněžence a mám pocit, že o to tu jde. Máte nejlepší formu komunikace na kterou slyší výrobce velice dobře a to je své vlastní peníze. Hlasujte příště jinak.
Výrobci moc dobře vědí kde jsou slabé stránky u jejich výrobku a vždy půjdou (nemějme jim to za zlé) za co nejmenšími náklady. Je na zákazníkovi, říct "tohle už je moc". Je jedno zda jde o párky ve kterých není maso, o auta, nebo občas praskající uzávěr.
Chci jen říct, že peníze od prodejce nic nevyřeší.
15. 2. 2019 10:38:54
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949010
vikin
verified
rating uzivatele
15. 2. 2019 11:01:20
@AntiRadary
jak na totok máš čas? Závidím ti.
15. 2. 2019 11:01:20
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949009
Tak to zase ne. Neni nic horsiho, nez to, kdyz clovek co dostane vadne zbozi mlci a prejde to. Protoze pokud bude takovych hodne, nebude tu tlak na prodejce, vyrobce apod. aby dodavali kvalitni zbozi apod.
15. 2. 2019 11:22:31
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/50#reply949008
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit