Zadejte hledaný výraz...

Notino.cz (ex Parfums.cz) – trochu informací ze zákulisí

profesor
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
26. 9. 2013 14:38:29
Obdivuji, že v tak silném konkurenčním prostředí dokážete růst a ještě nemít nejnižší ceny :].
26. 9. 2013 14:38:29
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949742
Napsal ramix;1003236
Mě by docela zajímalo, jestli přepravní služby v Česku zvládnou odvézt 80 000 zásilek denně, když na to budujete takovu kapacitu? :-) Navíc jestli dobře počítám, tak v letošním roce máte průměr nějakých 6 800 zásilek denně... I tak jsou to velká čísla, ale z ekonomického hlediska budete mít tu kapacitu využitu i při vysokém růstu jen nějakých 10 - 20 %..?
V současné době 80tis. zásilek neexpedujeme a ani se k tomuto číslu v letošním roce nepřiblížíme. Ale sklad jako takový nebudujete na rok, nebo dva. Jen technologie a instalace je v řádech desítek milionu, takže hala nám musí stačit na nějakou dobu, aby se vyplatila. Takže je to prostě investice do budoucna, např. horizontu tří, pěti let (jen podotknu, že v roce 2006 jsme měli sklad 42 m2). Dané zásilky, které se expedují nemíří jen do CZ. A je také třeba říci, že stejně jako rostou prodeje v eshopech (nejen u nás), tak rostou i kurýrni firmy. Pamatuji si na Vánoce tuší 2007, kdy jsem vyexpedovali jednomu slovenskému přapravci tolik zásilek, že naprosto zkolaboval a nebyl schopen po zbytek vánoční sezony dodávat lidem. Dnes tento stejný kurýr vstřebá naše zásilky v pohodě. Navíc nemáme jen jednoho přepravce.
Dále těch 80tis. denně je špičkový výkon, není to objem, který by odcházel dlouhodobě a každý den. Tu špičku máte třeba 5 dnů v sezóne, zbytek se dostane třeba na 50-60-70 %. Jenže vy musíte být schopen expedovat i tu špičku, jinak to zákazníkům nedodáte a dostanete se do skluzu. Takže vše se pak staví na to, aby se zvládlo těch top 5, možná 10 dnů v roce. Počty expedovaných zásilek také nemůžete průměrovat, protože tak to v praxi nechodí. Třeba Q4 dokáže vytvořit takový obrat, jako zbylé tři čtvrtletí, někdy i více. Musíte odečíst např. víkendy apod. Takže první pololetí bude hala hodně nevyužitá, ale poté se ten poměr vůči maximu výrazně změní.
26. 9. 2013 14:41:16
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949741
MS
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 9. 2013 14:42:54
To mate preboha aky silny server ? :D ale super, docela dobry asp.net ukazka eshopu. najvacsie eshopy ako alza.cz a parfums.cz bezia na asp.net :)
26. 9. 2013 14:42:54
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949740
Napsal nordic;1003247
To mate preboha aky silny server ? :D ale super, docela dobry asp.net ukazka eshopu. najvacsie eshopy ako alza.cz a parfums.cz bezia na asp.net :)
par jich bude :)
26. 9. 2013 14:52:21
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949739
MS
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 9. 2013 14:56:11
Napsal Radek O.;1003251
par jich bude :)
Dajte nejake info zo zakulisia co pouzivate za technologie na webe :) napriklad MVC4, lucence na vyhladavanie, alebo databazovy server, a pod. :) myslim ze tu je dost technickych ludi aby ich to zaujimalo :)
26. 9. 2013 14:56:11
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949738
Napsal nordic;1003254
Dajte nejake info zo zakulisia co pouzivate za technologie na webe :) napriklad MVC4, lucence na vyhladavanie, alebo databazovy server, a pod. :) myslim ze tu je dost technickych ludi aby ich to zaujimalo :)
no toto je pro mne spanelska vesnice :) zeptam se kolegu a dam info. Jinak co vim, tak vyhledavani na shopu mame vlastni.
26. 9. 2013 14:59:12
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949737
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
26. 9. 2013 15:02:40
Je moooc fajn ze se takovy velky a uspesny hrac na trhu podeli o informace....
Drzim palce
26. 9. 2013 15:02:40
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949736
AlPacino.inc
verified
rating uzivatele
26. 9. 2013 15:17:46
Gratulace, jinak diky ze se stim tady podelil
26. 9. 2013 15:17:46
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949735
Matúš Mirek
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
26. 9. 2013 15:26:53
Napsal Radek O.;1003193
Vím, že není moc obvyklé u nás prezentovat úspěchy a výsledky, ale mám z toho takovou osobní radost, že to udělám :) Navíc jsem byl v poslední době několikrát dotazován na některé věci, tak to shrnu. Je to také ukázka toho, že z pidi eshopu může kdokoli, kdo opravdu chce, vybudovat hráče č.1 nejen v rámci CZ, ale v rámci celé střední a východní Evropy. A s ohledem na to, že obdobně působící konkurence se v rámci celé EU v podstatě nevyskytuje, tak i v rámci celé EU. Působíme nejen v ČR, ale také na Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Ukrajině a Slovinsku.
A nyní k osobní radosti :) V těchto dnech spouštíme nové logistické centrum v Brně, díky kterému dokážeme expedovat až 80 tis. zásilek denně, což je cca 4x více, než doposud. Za celý letošní rok odešleme cca 2,5 mil. zásilek.
Letošní obrat se pak zastaví na sumě cca 2,5 mld. Kč (v roce 2006 to bylo cca 25mil.), při průměrné hodnotě objednávky cca 1000 Kč. I při tomto obratu dokážeme růst o více jak 70 % ročně a to nejen v nových zemích, ale také v zemích, kde působíme od počátku a stále tak dokážeme navyšovat tržní podíl.
A pár zajímavostí:
  • Naše eshopy mají měsíčně v průměru 5mil. UIN a přes 50mil. zobrazených stránek. Ve špičce pak návštěvnost atakuje 300tis. UIN denně.
  • Mimo top sezónu odbavíme měsíčně cca 15tis. telefonátů a obdobný počet emailů
  • O eshop se stará celkově 10 programátorů, kteří vyvíjí vlastní eshop, skladový systém, informační systém apod
  • V současné době máme vlastní PPC a SEO tým a grafiky
  • Eshop jako takový narhuje p. Vlastimil Svoboda a to v podstatě od počátku
A malé srovnáni v rámci rozhovorů s netdirectem:
2008: http://www.shopcentrik.cz/pripadove-studie/uspech-diky-pripravenosti-a-kvalitnimu-reseni.aspx
2013: http://www.shopcentrik.cz/pripadove-studie/jak-si-vede-e-shop-parfums-cz-v-roce-2013.aspx
A pokud mám říci "jak na to" pak nemám ponětí, jen vím, že to jde :)
Takže všem, co se rozhodli rozjet svůj e-byznys tak, že v něm chtějí úspěch, držím palce, protože ono to jde ;)
V prvom rade gratulujem, doslova ma ohromujú vaše čísla.
Ak môžem zaujíma ma zo zvedavosti pred parfums ste robili čo?
Z akým kapitálom ste začali v roku 2006?
Prajem veľa úspechov.
M. Mirek
26. 9. 2013 15:26:53
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949734
Matúš
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
26. 9. 2013 15:28:31
Vďaka za zdielanie úspechu, dodáva mi to energiu :-)
Nech sa darí!
26. 9. 2013 15:28:31
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949733
Napsal matus1171;1003268
V prvom rade gratulujem, doslova ma ohromujú vaše čísla.
Ak môžem zaujíma ma zo zvedavosti pred parfums ste robili čo?
Z akým kapitálom ste začali v roku 2006?
Prajem veľa úspechov.
M. Mirek
Jen podotknu, ze parfums.cz neni muj eshop, jsem jen zamestnanec. Takze nevim presne zda ten dotaz, co jsem delal pred parfums patri mi. Nicmene pocatecni investice do eshopu byla cca 8mil. Kc, kdy prevaznou cast tvoril nakup zbozi.
26. 9. 2013 15:28:57
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949732
mifex
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
26. 9. 2013 15:30:07
Protože za tím vším vidím hlavně hodně práce a odříkání,tak přeji a gratuluji k takovému úspěchu.
Jak je vidět,jde to!
26. 9. 2013 15:30:07
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949731
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 9. 2013 15:41:35
Mě by zajímala trochu odvrácená strana podnikání...jaká je "ztrátovost" ve skladu a v přepravě? Co jezdím po velkoskladech, tak si všude stěžují, jak zaměstnanci kradou a parfémy jsou sakra dobře zpeněžitelné zboží. Taky pamatuji, jak svýho času nebyla Radiálka schopná dodat odeslanou kompletní sadu pneumatik...tak strašně se tam kradlo.
Jinak parfémy jsou výborné zboží, stejně jako rohlíky. Lidi budou smrdět pořád..:-)
26. 9. 2013 15:41:35
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949730
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
26. 9. 2013 15:43:16
Gratulujeme! a tisko zavidime :)
26. 9. 2013 15:43:16
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949729
Napsal marat;1003279
Mě by zajímala trochu odvrácená strana podnikání...jaká je "ztrátovost" ve skladu a v přepravě? Co jezdím po velkoskladech, tak si všude stěžují, jak zaměstnanci kradou a parfémy jsou sakra dobře zpeněžitelné zboží. Taky pamatuji, jak svýho času nebyla Radiálka schopná dodat odeslanou kompletní sadu pneumatik...tak strašně se tam kradlo.
Jinak parfémy jsou výborné zboží, stejně jako rohlíky. Lidi budou smrdět pořád..:-)
Vezmu od od dopravcu. Ztratovost je u nich blizka nule, ze bychom jim predali zasilku a ta se uz nedohledala to budou jednotky pripadu rocne za vsechny prepravce. Navic pokud mame potvrzeni o prevzeti, tak ji stejne nahradi. Nedorucene zbozi je dle typu dopravce a zeme od cca 5 do cca 1 %. Spickova cisla vykazuje napr. Ceska posta.
Jinak ztraty na sklade jsou, to budou vzdy. Ale nemusi vznikat vzdy jen kradezemi zamestnancu, muze dojit k chybe pri prijmu, expedici apod. Nicmene s timto nemame nejake zasadni problemy. Neumim rici presna cisla, ale vim, ze se to pohybuje dejme tomu v desitkach kusu rocne.
---------- Příspěvek doplněn 26.09.2013 v 15:56 ----------
A jeste takovy postreh diky zkusesnostem z rady zemi a kdysi i na zapad od nas. A nevim zda to nekteri dokazi prijmout...
Ceske eshopy a jejich sluzby jsou totalni spicka. To, co mame zde nam mohou zavidet (z pohledu zakazniku) uplne vsude. Od nabidky, pres sluzby doruceni, pres ruzne dalsi sluzby, pres kvalitu kuryrnich firem apod.
Z pohledu obchodniku mame zase jedny z nejlepsich zakazniku. I kdyz se tu denne resi ruzni "vycurankove" tak jsme na tom vyborne. Z pohledu obchodniku u nas zakaznici ani zdaleka nevyuzivaji vsech prav, co jim dava zakon apod.
A jedna vec k omilanym dobirkam - ty frci uplne vsude a uplne stejne. I na zapad od nas. Neni to zadny cesky fenomen, jak se to snazi nekteri hlasat. Maly zajem o dobirky napr. na zapad od nas, ale take treba ve Slovinsku je fakt, ze eshopy tam oddeluji cenu za doruceni a cenu za platbu. U nas ten trend je minimalni a obchod proste da jednu cenu bez ohledu na zpusob platby. Jinde je zvyk proste to oddelit a pak v kosiku vidi zakaznik, ze doprava stoji 50 a dobirka 20 a tak si rekne, ze proste proc platit tech 20 a vyuzije nejakou online platbu apod. Zaroven byva bezne, ze zakaznik jeste primo dopravci, aniz to eshop uctuje zaplati pri dodani dalsi treba 1-2 EURA, takze doprava pak stoji treba 3 E a dobirka dalsi 3 E a to je uz sakra motivace to nevyuzivat. Kdyz jsme meli dobirku zdarma v zemich, kde ma dobirka velmi maly podil, tak jej vyuzivalo v podstate stejne procento zakazniku, jako u nas. Pote, co jsme zacali lidi motivovat stejne jako je zvykem, tak ten podil klesl na tamni prumer.
26. 9. 2013 15:51:22
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/2#reply949728
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit