Zadejte hledaný výraz...

Notino.cz (ex Parfums.cz) – trochu informací ze zákulisí

Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 1. 2014 18:24:43
Napsal Lesanter;1042440
Tak víceméně bych se už opakoval, ale nikde jsem samozřejmě nepsal, že se to nedá failnout ani, že to je jistej úspěch, protože jedinou jistotou v životě je, že jednou skončí pro každého z nás. Jinak viz. to co jsem psal v předchozích postech.
Viz. to co jsem psal v předchozích postech.
10. 1. 2014 18:24:43
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949532
Lesanter
verified
rating uzivatele
10. 1. 2014 18:27:19
Napsal 365solutions;1042436
Přesně tak, znám x lidí, kteří doslova zajebali i větší peníze. A nebyli až takový tydýti, jak píše Lesanter. Někdy stačí drobná chyba a už se to veze. A tady jde o ten progres. Z parfums se nestal "jen" úspěšný e-shop, ale doslova kolos.
Nic proti parfmus.cz, líbí se mi jak to dělají a přeju jim to, ale vadí mi, že jsou tady dávání za motivační vzor... pro mě prostě není motivace vidět někoho, kdo si může hned na začátku najmout zaměstnance, účetní, právníky, nakoupit obrovské množství zboží (a tím samozřejmě mít výrazně nižší ceny od dodavatelů), kanceláře a provozovnu/výdejnu atd... to se pak prostě dělá byznys jinak, kor když je člověk schopný. Viz. můj příměr s osmitisícovkou - lepší vymyslet nedokážu pro demonstraci principu o který mi jde.
10. 1. 2014 18:27:19
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949531
Lesanter: mate urcite pravdu v tom, ze rozjizdet byznys od nuly a s urcitym kapitalem je rozdil. Je dobre rici, ze ten kapital vznikl taky tim, ze pred vznikem parfums fungovaly jine eshopy apod. ktere toto umoznily a zakladel zacinal od naproste nuly. Jen ten kapital pro parfums jako takovy nebyl 8 milionu, byl vyrazne mensi s cim se rozjizdelo, ale byl v urcite rezerve.
Je pravda, ze v roce 2004 nebylo tolik konkurentu, ale zaroven je treba rici to, ze v te dobe takovy prodej parfemu pres internet bylo neco uplne noveho a presvedcit lidi, aby nakupovali toto zbozi bylo slozite. Mensi mira konkurence byla vykompenzovana vyrazne mensim poctem zakazniku. my jsme navic nebyli zdaleka prvni na trhu, fungovaly tady jine subjekty s daleko vetsim kapitalem a dnes funguji taky, ale jen pri primem srovnani v ramci CR operuji s obraty 6x, 10x mensimi. Takze jen mnozstvi penez a drivejsi start uspech neudela.
V roce tusim 2009 vznikl subjekt, ktery zacinal z nuly, opravdu pan, co chtel zacit prodavat parfemy. Zacal to jako bokovku pri sve praci s kapitalem blizkym nule. Dnes je to ceska trojka.
Souhlasim taky s tim, ze mnoho veci fungovalo lepe. Uvedu priklad. Kdyz jsme v roce 2006-8 koupili takove komercni sdeleni na novinkach a stalo 40tis. na tyden, tak za ten tyden dokazalo udelat obrat treba 150tisic. Dnes stejna plocha stoji 80tis. a za tyden udela obrat 10tisic. Dalo se daleko lepe ucit, protoze to uz musel nekdo udelat mega chybu, aby to nevyslo, takze jakekoli testovani ruznych veci bylo jednodussi a mohli jsme se to naucit v dobe, kdy to fungovalo. Ale tu sanci meli v te dobe i ostatni a nevyuzili ji, nebo treba nechteli, to ja nevim.
Parfums zacinal ve trech lidech, kteri presli z puvodnich eshopu. Zadne ucetni, pravniky apod. nemel. Zbozi se nakoupilo v ramci top produktu v par kusech, sidlil se v nepeknych prostorech v jedne budove v Brne, nebyla zadna vydejna apod. V objemech co se nakupovalo u dodavatelu zadne lepsi ceny nebyly, ty se ziskaly a i dnes to plati pri objemech, na ktere jsme si sahli teprve nedavno.
Kapital cestu zprijemnuje a zjednodusuje, ale uspech vam to nezajisti. Vemte si takovy mall a alzu. Jeden dotovany kapitalem a stejne nema na to dotahnout se na tu nasi jednicku. Zkousel to v zahranici s kapitalem a vylamal si vsude zuby a nekupit ve slovinsku tamni jednicku, tak by byly jejich zahranicni snahy naproto bidne.
My jsme navic neuspeli jen v Cesku. Pusobime v cele stredni a vychodni Evrope, kde jsme jednickou. Otevirame nyni eshop pro USA a dari se nam uspet na tech trzich, kam vstoupime. Delame a delali jsme to dost jinak, nez ostatni kteri zacali casto drive s vetsimi penezy apod. a to nam pomohlo se dostat tam kde jsme a to je to, co udelalo ten uspech. Ten kapital to jenom mirne uspisil.
Nicmene ja vas chapu jak to myslite a proste ten, kdo bude zacinat dnes z bytu to bude mit proste slozite. Ono dost tu mivam dotazy od techto lidi, zda bych jim neporadil co udelat, aby se pohli dale a ja na to neumim odpovedet, protoze to nevim, nebyl jsem v takove situaci a ti, co uspeji a dokazi se vypracovat tak, ze je to zivi, nebo jeste vice, maji muj obdiv take. Za tu dobu co funguji v eshopech kolem mne zaniklo par kolosu s kapitaly o kterych se nam ani nezda, stejne tak tu vzniklo dost hracu, kteri zacinali s nulou. Ale na druhou stranu mohu rici, ze neznam jiny obdobny subjekt u nas, ktery by dokazal uspet nejen u nas, ale i v zahranici v takove mire.
Takze nejaky obdiv vuci nam neni treba mit. Mozna je to jen o tom, ze jsme ke zdejsim lidem blize, nez jsou zvykli, ze k nim jsou firmy a lide z firem, ktere vidi tak mozna v reklame a jsou za to radi. Vim, jak jsme kdysi jednali a spolupracovali s pixmanii, taky jsem na ten kolos koukal a byl uplne u vytrzeni, kdyz mi jejich sef ukazoval, jak expeduji 25000 zasilek denne v dobe, kdy my tak mozna 50. A chteli jsme to taky jednou mit. A mame.
10. 1. 2014 22:10:18
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949530
Lesanter
verified
rating uzivatele
10. 1. 2014 23:21:04
Radek O.: Děkuji za obsáhlý a nesmírně zajímavý příspěvek. Na začátku vlákna jste psal "Nicmene pocatecni investice do eshopu byla cca 8mil. Kc, kdy prevaznou cast tvoril nakup zbozi." a z toho jsem také vycházel. Každopádně já Vám v žádném případě neupírám úspěch nebo odvedenou práci, věřím, že každý kdo se na tom podílel makal a maká dodnes. Řekl bych to tedy asi takhle - v parfums.cz se spojil velký kapitál se schopnými lidmi a to je zatraceně dobrý koktejl pro úspěšný byznys. A určitě si nemyslím, že velký kapitál je sám o sobě zárukou úspěchu, jen jak jste správně napsal - velmi usnadňuje cestu. Na druhou stranu vy budete motivací spíše pro již zavedené a nějakou dobu fungující firmy, které se pohybují v mělkých až středně mělkých vodách a chtěli by do oceánu pro velkou rybu. Tam si myslím, že mají tyto informace největší hodnotu. Pro začínající podnikatele, kteří nedisponují podobnými vstupními podmínkami je to z mého pohledu prostě trochu mimo mísu. Takže ještě jednou děkuji za hezký příspěvek.
10. 1. 2014 23:21:04
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949529
k te motivaci alespon u mne to funguje a fungovalo tak ze jsem ji videl v malych i velkych uspesich jinych. jak u tech kteri byli nejak dosazitelni i ti kteri byli v danou chvili jen z rise snu. nejdrive to byly treba konkurencni parfemy.cz dlouho nedostizny lidr, ktery nas motivoval je prekonat. ale mezi tim tu byli i ti velci, vzdaleni. napr zminena pixmanie. obr a kolos, ale porad jsem mel za to, ze kdyz to dokazali oni tak proc ne my.
vemte si spostu velkych uspechu lidi co zacali s nulou. vemte si treba facebook to je taky ukazka jak s nulou jde udelat neco velkolepeho a neni duvod aby se to nepovedlo v necem jinem komukoli z webtrhu.
meli jsme na pocatku sny a cile kterym jsme mozna vice verili diky tomu prijemnemu pocitu pri te predstave nez tak, ze bychom si na to vsadili.
takze chce to mit sny a motivace jak ty blizke aby je slo postupne splnovat a mit tak radost fak ty opravdu velke a v danem okamziku nedostupne. ale chce to hlavne na to jit jinak nez tak jak to delaji ti vsichni kolem protoze jinak skoncite tak jak ti vsichni kolem. a prave ta odlisnost udela ten rozdil.
ale je to samozrejme muj nazor a muj pohled.
a k te investici. on je velky problem v tom jak vzit pocatek parfums. ten vznikal postupne jako vedlejsi projek bez vidiny perspektivy s jinymi projekty. az pote co se ukazal potencial se vse ukoncilo a naplno se vse preneslo k parfemum a tedy i ten vsechen kapital a nakup zbozi.
a jen takova zajimavost. prodeje se nakoply a rozjely pote co se koupila za plnou cenikovou cenu inzerce v tistenne elle za neskutecnou sumu. naprosta nahoda. nicmene vzdy jsme sli cestou kterou jini z konkurence, kteri byli dlouho vetsi a meli vice penez nesli a neriskovali. delali jsme inzerci v radiich v dobach kdy to zadny eshop poradne nedelal, vyuzivali jsme teletext, print apod. zkouseli jsme jine cesty jak lidi oslovit nez bylo bezne. a to nam v ramci oboru zajistilo vyhody vuci ostatnim, prstoze jsme nemeli tolik zdroju apod proste jina cesta.
10. 1. 2014 23:44:00
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949528
Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 00:09:37
Uvědomuji si, že to co píšu asi musí vyznít trochu jinak, než jak jsem to původně zamýšlel. Velké sny jsou samozřejmě důležité, to je takový ten hnací motor vzadu, který Vás nenechá se na to vykašlat v těžkých chvílich. A stejně tak je super důležité mít dobré příklady z okolí i ze světa, které vám ukážou "že to jde". A já právě chtěl nadhodit, že pro toho, kdo začíná od nuly je lepší vzor někdo, kdo také začínal od nuly. Naopak ten, kdo má k dispozici dobrý finanční základ by se mohl poohlédnout tam, kde jsou ti co pracovali a vypracovali se ze stejné startovní pozice. Dobrý je příklad, který jste uvedl - začalo to šlapat, až když ste si zaplatili inzerci v Elle za velký peníze. Tato informace je hodnotná v tom, že by podnikatele neměli být konezrvativní a hledat různé, byť neobvyklé cesty. Na druhou stranu, pokud někdo na podobnou investici do reklamy nemá, tak to prostě nemá a musí přemýšlet jinak. Tak snad už je víc jasné i pro ostatní jak jsem to myslel :)
11. 1. 2014 00:09:37
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949527
tak samozrejme to co tu pisu nemuze nikdo brat tak, ze kdyz to vezme pres kopirak bude tam kde my. pokud to nekdo vnima jako rady kudy tudy tak urcite nejsme ne pro vetsinu, ale pro nikoho vhodny zdroj pokud to i ten v garazi vezme tak, ze se da dosahnout uspechu, pak to je vhodne pro kazdeho.
ono i kdyz bude nekdo kdo je v garazi a zacina od nuly koukat na toho kdo zacinal stejne ma opet problen v tom ze zacina napr. v jine dobe apod.
11. 1. 2014 00:31:55
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949526
Lesanter
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 00:37:08
No zrovna "jiná doba" je podle mě běžná výmluva každé generace. Lidé vždycky měli pocit, že vše už je vymyšlené / obsazené. I před 100 lety. A jen ti co si to nemysleli, dosahovali úspěchu. Radku díky za podnětné informace a myšlenky.
11. 1. 2014 00:37:08
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949525
mkopecky
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
17. 1. 2014 08:09:01
Mimo i nemimo téma: Včera jsem u Vás nakoupil, pohodlné, rychlé OK. Doporučuji ovšem potisk tašek. Dostal jsem, je pěkná, jen když jsem s tím nákupem šel po ulici, tak možná, kdyby někdo viděl co si nesu. No nic, tip za 100.000,-Kč, účet pošlu pro odměnu dle dohody :-)
17. 1. 2014 08:09:01
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949524
Napsal mkopecky;1045335
Mimo i nemimo téma: Včera jsem u Vás nakoupil, pohodlné, rychlé OK. Doporučuji ovšem potisk tašek. Dostal jsem, je pěkná, jen když jsem s tím nákupem šel po ulici, tak možná, kdyby někdo viděl co si nesu. No nic, tip za 100.000,-Kč, účet pošlu pro odměnu dle dohody :-)
Důvody, proč nejsou potištěné
1. náklady
2. náklady
3. náklady
4. náklady
....
1098979798. stejně to každý doma hodí mezi další tašky, které použije jako odpaďák, nebo to vyhodí
1098979799. ne každý chodí rád po městě s taškou, že je vidět, co si koupil
skoda, ze uz dnes banky neuctuji poplatek za prichozi platbu, bych vam poslal 10 haliru ;)
17. 1. 2014 08:12:30
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949523
mkopecky
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
17. 1. 2014 08:33:41
Napsal Radek O.;1045336
Důvody, proč nejsou potištěné
1. náklady
2. náklady
3. náklady
4. náklady
....
1098979798. stejně to každý doma hodí mezi další tašky, které použije jako odpaďák, nebo to vyhodí
1098979799. ne každý chodí rád po městě s taškou, že je vidět, co si koupil
skoda, ze uz dnes banky neuctuji poplatek za prichozi platbu, bych vam poslal 10 haliru ;)
No jasně, no, jsem to zkusil :-)
17. 1. 2014 08:33:41
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949522
NV
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 1. 2014 20:38:18
.. tak se mi to libí, Stačí Vás trochu pochválit a již chodí z Parfums objednávky.
Můžu zde ještě někoho pochválit? :-)
20. 1. 2014 20:38:18
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949521
jakcrabbit
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
20. 1. 2014 20:58:31
Jediné co mi teda vadí, tak je design, Vlastimila Svobodu uznávám a dlouho sleduji, ale toto mi příjde nějaké odfláklé. Hlavně jak se tam mixuje hranatý a kulatý design...
20. 1. 2014 20:58:31
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949520
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
20. 1. 2014 21:33:47
Jako nechtěl jsem to tzu psát vzhledem k tomu jak vypadá můj shop, ale taky mi příjde že ten shop je hrozně nepřehlednej a je všechno na sobě takové namačkané...ale prosím nekamenujte mě.....
20. 1. 2014 21:33:47
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949519
Napsal NV;1046665
.. tak se mi to libí, Stačí Vás trochu pochválit a již chodí z Parfums objednávky.
Můžu zde ještě někoho pochválit? :-)
nejak nechapu co mate namysli.
---------- Příspěvek doplněn 20.01.2014 v 21:56 ----------
Napsal dkoudela;1046698
Jako nechtěl jsem to tzu psát vzhledem k tomu jak vypadá můj shop, ale taky mi příjde že ten shop je hrozně nepřehlednej a je všechno na sobě takové namačkané...ale prosím nekamenujte mě.....
eshop podstupuje prubeznemu redesignu. zaklad je stary asi tri roky s tim ze postupne se meni casti. novy je napr kosik a detail. zbytek je puvodni a jiz se pripravuji zmeny.
ono to funguje tak ze na pocatku bylo vse super. jenze v prubehu casu prichazi potreby a na to puvodni se lepi nove veci. tak to jde nejakou dobu az je z toho gulas a pak prijde uprava stavu a vse se prepracuje a zmeny se zapracuji do nove a ciste podoby.
20. 1. 2014 21:53:48
https://webtrh.cz/diskuse/notino-cz-ex-parfums-cz-trochu-informaci-ze-zakulisi/strana/16#reply949518
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit