Zadejte hledaný výraz...

Neplatící klient – jak na něj

Jednomu klientovi jsem dělal eshop za cenu 8300,- a 22.2.2011 jsem máu vystavil fakturu (to byl eshop spusten) se splatnosti 10 dní. Rikal ze v pondeli zaplati a samozrejme ze nic. Pote jsem to nechal a tyden po splatnosti jsem ho informoval. Zacali vymluvy ze vyhledavace jejich web nemuzou najit tak jsem mu vysvetlil ze to neni hned. Nyni je eshop na dana klicova slova ve vyhledavacich na vcelku rozumnych mistech a opet nic... Sliby sliby sliby..... Jak na nej? Muzu mu na domenu misto webu nahrat neco ve smyslu "Webova prezentace firmy blb bla bla byla pozastavena z důvodu neuhrazení částky za kterou byl eshop vyhotoven"
11. 4. 2011 08:27:42
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626710
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
11. 4. 2011 08:38:11
Já bych mu poslal doporučený dopis, že pokud nezaplatí do 7 dnů, bude eshop odstaven. Jestli na to máš právo záleží jak máte udělaný smlouvy, ale postrašit můžeš.
11. 4. 2011 08:38:11
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626709
Dobrý den, pokud tomu klientovi spravujete i hosting myslím si, že pokud Vám doopravdy nezaplatil, že služby pozastavit můžete až do úplného uhrazení klientem.
Je to i v zákoně, že pokud klient nezaplatí za služby je poskytovatel oprávněn služby pozastavit nebo dokonce zrušit.
Děkuji za reputaci
11. 4. 2011 08:38:58
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626708
Smlouva bohuzel neni zadna :-( Hosting a domena je u WEDOSU pod mym uctem a pristupy k otmu mam jen ja
11. 4. 2011 08:40:42
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626707
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
11. 4. 2011 08:54:57
dejte odkaz na dany eshop, at vime, zda nema zakaznik nakonec pravdu
podstatne je, co jste si dohodli; pokud jste mu slibil neco jako "dobre vysledky ve veyhledavacich", pak muze mit duvod nezaplatit
11. 4. 2011 08:54:57
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626706
Určitě zaurgovat s tím, že bude jinak web odstaven. Z vlastní zkušenosti vím, že klient poté většinou uhradí, pokud danou službu chce. A v tom, zda můžeš toto udělat bych problém neviděl, pokud jsi peníze nedostal a vše je u tebe na hostingu, tak na to právo určitě máš, jelikož nemusíš mít u sebe na hostingu něco, co není uhrazené a zabírá ti tam místo.
Ohledně té hlášky o tom, že web nebyl uhrazen, tak to je těžší. Jde o to jak to konkrétně máte, ale myslím, že by se mohl bránit potom tím, že jsi poškodil jeho jméno... ale v tomto se moc neorientuji.
11. 4. 2011 08:58:20
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626705
martinhoge
verified
rating uzivatele
11. 4. 2011 10:37:27
zajímalo by mě, jak by to právně bylo s nějakou pojistkou, pokud by eshop běžel u zákazníka. Třeba že bych se přihlásil do administrace jako superadmin ( třeba by to tam bylo natvrdo naprogramovaný ) a ten eshop bych vypnul. Muselo by něco takového být ve smlouvě zmíněno?
11. 4. 2011 10:37:27
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626704
Asi nikdy nepochopím, jak někdo může něco zprovoznit (za jakoukoli cenu), aniž by za to dostal zaplaceno. Vždyť jim vyloženě říkáte - "neplaťe, já jsem blbec, já vám všechno dám předem." Tím neospravedlňuju jednání druhý strany, to je ještě horší, ale takhle si na to nahrávat…
Jinak samozřejmě pozastav eshop. Když tam, dáš, že nezaplatil, tak to pošpiňování jména být nemusí, protože pokud neplatí, tak žádné dobré jméno nemá, nedávno (dva dny zpět) se to tu řešilo v podobném tématu, hledej. Zase je ale problém, pokud nemáš smlouvu nebo nějakej doklad, že je všechno tak, jak říkáš apod., nevím, nerozumím tomu nijak hluboce, ber má slova s rezervou.
11. 4. 2011 11:01:16
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626703
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 4. 2011 12:26:35
vodička: Nevím jak vy, ale já považuji své obchodní partnery za slušné. Jestli Vy pracujete pro samé zloděje a podvodníky, možná si špatně vybíráte.
LukasM: Máte uzavřenou ústní smlouvu, pravděpodobně o dílo. Pokud klient ani po urgenci neuhradí dlužnou částku, máte právo odstoupit od smlouvy a vzít zpět své plnění, tedy zrušit hosting a eshop.
Vysvětlující text volte raději obezřetně. Například: "Stránky zrušeny tvůrcem díla. Odstoupil jsme od smlouvy, klient, XY nezaplatil za objednanou a provedenou práci."
11. 4. 2011 12:26:35
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626702
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
11. 4. 2011 13:09:12
Napsal ninja;644901
vodička: Nevím jak vy, ale já považuji své obchodní partnery za slušné. Jestli Vy pracujete pro samé zloděje a podvodníky, možná si špatně vybíráte.
Když člověk pracuje pro mnoho různých a nových klientů, čas od času se mezi nimi může najít problematický - proto přijímání platby zálohou je minimálně u nových zákazníků výrazně doporučené. Zda je zákazník jednotlivec, nebo velká firma nemusí hrát žádnou roli.
Osobně bych tam nic nepsal a napsal to tam maximálně až kdybych zákazník úplně odmítl zaplatit za poskytnuté služby. Zatím by bylo vhodné pouze důrazně přitlačit.
11. 4. 2011 13:09:12
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626701
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 4. 2011 14:13:19
Petr Široký: Souhlasím, ale přečtěte si ještě jednou první odstavec vodičky, na který jsme reagoval.
11. 4. 2011 14:13:19
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626700
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
11. 4. 2011 14:36:38
Já vím, Tonda trochu přehání, četl jsem to. On to zas tak radikálně nemyslel...
11. 4. 2011 14:36:38
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626699
Pokud ani toto nepomuze... amte nekdo zkusenosti s predanim veci vymahacske firme?
11. 4. 2011 15:26:00
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626698
czsafar
verified
rating uzivatele
11. 4. 2011 15:44:57
Nemáš smlouvu a klasická vymahačská firma nejdříve musí nechat vymáhanou částku uznat u notáře. To bez smlouvy jaksi není možné.
Doporučuji zaslat výrazný dopis a zaurgovat. Poté jim to vypni...
11. 4. 2011 15:44:57
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626697
Ninjo, považuj svě obchodní partnery za slušné i dál a taky se ti třeba stane něco podobnýho. U nových klientů je platba předem logická podmínka vycházející ze zdravého rozumu a úctě k vlastní práci. I kdybych dělal pro jakkoli známého a rádoby věrohodného klienta, tak přece nepošlu nikdy zdrojové soubory aniž bych měl a) smlouvu, nebo b) platbu předem, to je mimo moje chápání.
Jinak já osobně jsem nikdy neměl problém s neplatiči. Ano, mám jednoho klienta, který platí po třech měsících, ale jinak klasika: "Chceš zdrojové soubory? Ano? Tak nejdříve zaplať." Nikdo opravdu věrohodný s tím problém nemá a nikdo, kdo podle toho jedná, pak nebrečí, že nedostal zaplaceno.
11. 4. 2011 18:27:19
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-klient-jak-na-nej/#reply626696
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit