Zadejte hledaný výraz...

Neplatiči dobierok – čo s nimi?

Kaper
verified
rating uzivatele
30. 6. 2015 15:46:41
Ahojte,
Chcem sa spýtať, už zabehnutých eshopov jednoduchú, ale zároveň zapeklitú otázku.
Čo robíte s neplatičmi dobierok? (Dôvody sú samozrejme rôzne, ale bavme sa o ignorácii alebo o odmietnutí dobierky).
Popíšem trochu svoju situáciu s dobierkami. Zo začiatku eshopu, sme samozrejme chceli zakaznikom ponúknuť, čo najširšiu ponuku dopravy smerom k zákazníkovi. Príklad:
Slovenská pošta : Dobierka / Platba prevodom, a tak isto pre kuriéra (DPD,UPS...Nie pošta)
Mali sme samozrejme, ako každý eshop, expertov, a nebolo ich málo, ktorí si nepreberali zásielky z pošty. Po čase nás to už naozaj prestalo baviť, behať pre balíky, riešiť stále prečo sa to tak stalo, a 10x kontaktovať zákazníka, že má balík na pošte...
Spravili sme rázny krok, kde sme si mysleli, že sa tento problém minimalizuje. Dali sme možnosť DOBIEROK len prostredníctvom kuriéra. Môžem potvrdiť, že sa tak aj stalo, ale dajme tomu "len" o 50%. Ešte stále sa niekto taký nájde, a tu je problém oproti pošte taký, že za dopravu kuriérom zaplatím napríklad 5€, pri pošte 3,50€+-.
Vždy sa snažíme nájsť riešenie pre obe strany, ale keď zákazník úplne ignoruje telefonáty, sms-ky, maily, úplne všetko, nie je tu iného východiska a skúsili sme zasielať doporučené listy s vývzou uhradiť náklády za vzniknuté škody, ktoré nám týmto zákazník spôsobil vzhľadom nato, že pri objednávke súhlasil s obch. podmienkami. Samozrejme 99% zákazníkov to takisto odignoruje a už nám dochádza trpezlivosť.
Preto sa ešte raz pýtam, čo prosím Vás robiť s takýmito ľudmi. 5€ mi z neba nepadá na zem každý deň, a keď máte 4 zásielky za mesiac, nie je to zanedbateľná suma, a to nehovorím o objednaní tovaru smerom k nám, ktorý nám potom zostane "vysieť" na sklade.
Čo prosím odporúčate robiť? Ako riešiť túto situáciu?
(Keď už nejde ani o tie €, ide o princíp...zákazník je "nedotknuteľný)
30. 6. 2015 15:46:41
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122772
Takze resite 4*5 Eur za mesic? Kolik % vam delaji neprevzate zasilky?
To zbozi, ze se vam vrati, tak je treba s tim pocitat, protoze i kdyby si to vsichni prevzali, tak maji 14 dnu na vraceni zbozi, takze to, ze se vam zbozi vrati muze i jinou cestou.
30. 6. 2015 15:52:32
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122771
Martin Bárta
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
30. 6. 2015 15:53:37
Ze zkušenosti vím že 90% nevyzevednutých zásilek zákazníkem je chybou na straně obchodníka.
Musíte jej dobře a včas informovat o doručení a to i SMS zprávou. Před odesláním například objednávky přes dobírku ověřit telefonicky a zákazník musí vždy vědět kdy mu bude zásilka doručena, kam a kolik ho bude stát. Musí být také odeslána včas - pokud ji odešlete až několik dní po objednání je už pozdě a zákazník mohl objednat jinde rychleji.
30. 6. 2015 15:53:37
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122770
Kaper
verified
rating uzivatele
30. 6. 2015 15:56:40
O veciach informovanosti sa tu nemusíme baviť, informácie su dostatočné a prehľadné aj pre laika + všetky informácie su uvedené v mailoch atď + samozrejme pred koncom odbernej lehoty je toto všetko zákazníkovi oznámené, ako som písal hore, jedná sa o ignorovanie a zámerné odmietnutie dobierky bez dôvodu.
30. 6. 2015 15:56:40
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122769
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
30. 6. 2015 15:57:13
S tím prostě nic neuděláš. Můžeš si dát sice do obchodních podmínek výhružky jak to předáš agenturám co po nich ty drobný budou vymáhat ale to je k ničemu a zbytečně tímto agresivním pojetím odradíš slušný zákazníky. Proto podnikání není pro každého neboť s sebou přináší i strasti a ztráty. Dívej se na to jako na nutný zlo jinak to ani nejde. Nevyzvedávači serou každýho prodejce.
Jsou lidi co objednávají jak šílenci pak si uvědomí že tu věc nepotřebují a nebo se jim to vlastně finančně nehodí a nepřeberou to. Těch důvodů je hodně. Fake objednávky dělá i konkurence.
30. 6. 2015 15:57:13
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122768
Suke
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 6. 2015 16:27:16
Nedá se dělat nic, zásilky se vrací všem. Pokud je zákazník dobře informovaný o expedici, případném uložení na poště. Vždy se pár najde, u nás v eshopu se z 200 zásilek vrátily asi 2.
30. 6. 2015 16:27:16
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122767
Kaper
verified
rating uzivatele
30. 6. 2015 16:31:17
Inak je to cca 2.2 až 2.5% z celkových objednávok.
30. 6. 2015 16:31:17
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122766
Tak to mate velmi dobry vysledek. Pokud to mate okolo 2,5 % a dela vam to 20 euro mesicne, tak bych to vazne neresil. Jen sepsani toho prispevku vas stalo vice, nez ta ztrata z toho plynouci.
30. 6. 2015 16:38:22
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122765
Stepan L.
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
30. 6. 2015 16:54:20
Nic :)
30. 6. 2015 16:54:20
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122764
cd1212
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 6. 2015 17:13:13
Není zákon, prodejce nemůže nic a zákazník vše. Mě dělaly nevyzvednuté dobírky za měsíc cca 40 000,- Kč, počítám do toho zboží, které jsem musel nakoupit a zůstalo mi na skladě. Ale i mě se stalo, že jsem nevyzvedl dobírku...
30. 6. 2015 17:13:13
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122763
Kaper
verified
rating uzivatele
30. 6. 2015 17:16:00
Nemyslím si ale, že právne by sa s tým nedalo nič robiť, práve naopak, predsa ide o zmluvu, a neviem ako zákon kryje spotrebiteľa v prípade nevyzdvihnutia takejto zásielky. Sú to predsa škody pre spoločnosť. 40k je docela raketa :/ ale to je asi nejaký iný sortiment tovaru...
30. 6. 2015 17:16:00
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122762
Tak pokud ma obrat treba 10mil. tak je 40tis. jina suma, nez kdyby mel obrat 100tis. a 40tis. byly vratky. Jinak samozrejme, ze muzete zadat nahradu nakladu, protoze ten smluvni vztah byl uzavreny a spotrebitel, kdyz uz zbozi nechce by se mel bud domluvit, nebo zbozi prevzit a ve lhute 14ti dnu vratit, pak by to bylo ciste. Takto to vymahat muzete, ale ma to smysl?
Navic si uvedomte, ze tu je tech 14 dnu na vraceni. Kdyz si to zbozi prevezme a vrati vam ho, tak vas to vyjde nastejno. A nez tim ztracet cas..
30. 6. 2015 17:23:04
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122761
Muzete cely eshop vypnout. Pak nebudete mit starosti s neprebiraci.
30. 6. 2015 17:25:19
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122760
cd1212
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 6. 2015 17:29:39
Obrat jsem měl v rámci sta tisíců měsíčně, jednalo se o oblečení, které jsem kupoval v Anglii, dodací lhůta 7 dnů + tomu taky moc nepřispěje. V tomto kšeftu bylo také více než 40 000,- Kč za vrácené zboží, oblečení hold každému nesedí. Takže místo výdělku 90 000,- Kč měsíčně bylo třeba 20-25 tis. Zase měl jsem i kamenné obchody kde se vratky a nevyzvednuté zboží prodávalo.
Když jsem měl shopy kde jsem měl všechno zboží skladem a to dorazilo zákazníkoví většinou na druhý den, tak nevyzvednuté dobírky byly spíše vyjímka...
30. 6. 2015 17:29:39
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122759
Jinak co vam brani si kontrolovat stav dopravy a v pripade, ze se blizi konec ulozeni zasilky, zvednout telefon a volat klientum? U PPL, ktera posila info mailem mame vratky pod procento.
30. 6. 2015 17:31:00
https://webtrh.cz/diskuse/neplatici-dobierok-co-s-nimi/#reply1122758
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit