Zadejte hledaný výraz...

Neodpovídající kvalita při obchodu B2B

Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
30. 8. 2013 17:21:58
Dobrý den.
Prosím o radu co by šlo podniknout v této situaci.
Manželka provozuje second hand eshop. Zboží v eshopu má opravdu pouze to nejlepší, co je na trhu. Nic B kvality. Chtěla vyzkoušet nového dodavatele. Objednala zboží, které dodavatel označuje jako výběrová 1.jakost. I po telefonu se ptala na kvalitu a byla ujištěna, že je to to nejlepší co mají. Dnes zboží přišlo a kvalita je o 2 stupně níž. Prostě hadry, které jdou prodávat v second handu za 30,- Kč. Dost kusů se opravných, žmolkovatých, špinavých ap podobně. U zboží které bylo označeno jako outlet je jasně vidět známky obnošení a podobně. Na manželčin eshop by šlo vytřídit max.50%. Zbytek je v odpad a na výhoz. Nejraději bych to vyhodil všechno.
Ihned po rozbalení zboží volala do velkoobchodu že je zboží hrozné. Osoba z eshopu ji ujišťovala, že kvalita odpovídá a že má moc vysoké nároky.
Jediné co uznali, že omylem poslali horší kvalitu u jednoho druhu zboží. To že nám vezmou zpátky, ale zbytek, že musí být dobrý a o vrácení nechtějí ani slyšet.
Dá se něco v této situaci dělat nebo prostě jen manželka vyhodila 14 000 a velkoobchod si mne ruce, jak prodal zboží 3x dráž než byla jeho hodnota.
Díky moc za případný nápad.
Martin Kejzlar
30. 8. 2013 17:21:58
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939457
Petr Stuchlík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 8. 2013 17:37:09
Od 14 dnů lze odstoupít od jakékoliv smlouvy. Ihned jim pošlete storno. a požadujte vrácení peněz.
Přinejhorším se podívejte jak označují zboží na faktuře nebo dodacím listu.
pokud by to odpovídalo ve váš prospěch neváhejte je postrašit právníkem. Někdy to opravdu pomůže.
s pozdravem
S.
30. 8. 2013 17:37:09
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939455
Zdravím, musí to vzít zpátky celé, pokud vy jako odběratel nesvolíte jinak. Dodávka zboží byla omylem zaslána v jiné kvalitě, zboží outlet je second, trocha troufalí dodavatel, pokud nyní neslyší na vrácení celé dodávky. Dal bych mu na výběr, buď vrátíte vše a on vrátí komplet peníze, nebo dodá za ty peníze nové zboží v kvalitě, která to má být, nebo to předáváte patřičným úřadů a k tomu že vám bude vracet peníze, tak dostane ještě pokutu.
Na to neslyší jen blbec, a nad blbcem máte vyhráno vždy. Rozhodě to co teď předvádí je test, kolik toho snesete, a jak moc s vámi může vdrbat... což si rozhodně nenechte líbit.
30. 8. 2013 17:37:09
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939456
Plus jako píše pan Petr, pokud je to objednané přes eshop, tak máte 14 dní, myslím že žádný rozdíl mezi B2B a B2C v tom není.
30. 8. 2013 17:38:27
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939454
Petr Stuchlík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 8. 2013 17:40:21
Každá smlouva jde ukončit do 14 dnů a hlavně pokud nedodrželi podmínky obchodu. Máte snimi sepsanou rámcovou smlouvu nebo nějakou jinou ?
30. 8. 2013 17:40:21
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939453
U B2B se ridi vse obchodnim zakonikem. Tam nejsou zadne lhuty na vraceni, nevim kam na to chodite. Vse se v tomto pripade ridi obchodnima podminkama velkoobchodu, ktere mohou byt temer jakekoliv.
Ac je to bohuzel smutne, tak realita je takova, ze pokud vam to nevezmou zpet, muzete se leda soudit. Pokud vam to za to nestoji, tak to berte jako neradostnou zkusenost.
30. 8. 2013 17:41:26
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939452
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
30. 8. 2013 17:47:52
Napsal PetrStuchlik;992387
Od 14 dnů lze odstoupít od jakékoliv smlouvy. Ihned jim pošlete storno. a požadujte vrácení peněz.
Přinejhorším se podívejte jak označují zboží na faktuře nebo dodacím listu.
pokud by to odpovídalo ve váš prospěch neváhejte je postrašit právníkem. Někdy to opravdu pomůže.
s pozdravem
S.
Manželka posílala objednávku emailem, kde bylo přímo např.
15 kg dětský mix 1.výběrová kvalita
10 kg dámský zimní - 1.výběrová kvalita.
a podobně.
Přesně jak mají kvalitu označenou na webu. A u zboží byl přibalený pouze zjednodušený daňový paragon, kde je napsáno TEXTIL - 55 kg.
30. 8. 2013 17:47:52
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939451
Petr Stuchlík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 8. 2013 17:49:05
Pokud je tomu tak myslím si, že nárok máte, jen být tvrdý. Máte snimi podepsané obchodní podmínky nebo nějakou jinou smlouvu? Kdyžtak mi do PM hoďte adresu velkoskladu.
30. 8. 2013 17:49:05
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939450
Pokud B2B se neřídí standardem jako B2C, jak naznačuje "mytrix", tak vždy platí obchodní zákoník, tedy s tím, že nenaděláte nic tak bude, pokud se s tím smíříte. Klidně, pokud to mají v podmínkách velkoobchodu ošetřeno, zabalil bych zboží, a celé jim poslal k reklamaci dle obchodního zákoníku. Tedy taky si myslím, že nárok máte, jen se sebou nenechat zametat.
30. 8. 2013 17:58:41
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939449
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
30. 8. 2013 18:07:04
A co když nejsou žádné obchodní podmínky? Objednáno bylo emailem podle tohoto webu http://secondhand-velkoobchod.cz/ . Tam jsem žádné obchodní podmínky nenašel a nic se tedy nepodepisovalo ani neodklikávalo. Google mi našel další web stejné firmy http://www.textex.cz/, kde jsou obchodní podmínky, ale přijde mi to jako jiný eshop nebo eshop pro koncové uživatele http://www.textex.cz/obchodni-podminky/ .
Nejde třeba vrátit celá zásilka, když sám prodejce uznal, že část zaslal špatně?
30. 8. 2013 18:07:04
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939448
Vše je to prostě komplikované, vzhledem ke vztahu B2B. Tam nemáte ze zákona garantováno vůbec nic. Vše je založeno na domluvě smluvních stran.
Všeobecně můžete nárokovat rozpor s kupní smlouvou (objednávkou), nicméně instituce jako ČOI apd. zde nemají žádnou pravomoc a musel byste to řešit soudní cestou. Můžete na ně rovněž zkusit zatlačit a udělat bubu dopisem od právníka - pokud tu možnost máte. Při troše štěstí ustoupí sami.
---------- Příspěvek doplněn 30.08.2013 v 18:41 ----------
Jinak ještě jedna připomínka. Píšete, že Vám vystavili zjednodušený daňový doklad a přitom nákup byl za 14tis. To je dle zákona nepřípustné, protože ZDD muže být vystaven na maximální částku 10tis Kč vč DPH. Takovýto doklad Vám oni nemohou vystavit a vy jej nemůžete uplatnit.
30. 8. 2013 18:35:49
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939447
ono zase i pri vztahu B2C neznamena, ze kdyz se neco smluvne neosetri, ze si muze dodavatel delat co chce, napr. co se tyka jakosti, tak treba
obch zak
§ 420
(1) Prodávající je povinen dodat zboží v množství, jakosti a provedení, jež určuje smlouva, a musí je zabalit nebo opatřit pro přepravu způsobem stanoveným ve smlouvě.
(2) Neurčuje-li smlouva jakost nebo provedení zboží,je prodávající povinen dodat zboží za jakosti a provedení, jež se hodí pro účel stanovený ve smlouvě, nebo není-li tento účel ve smlouvě stanoven, pro účel, k němuž se takové zboží zpravidla užívá.
(3) Má-li být zboží dodáno podle vzorku nebo předlohy, je prodávající povinen dodat zboží s vlastnostmi vzorku nebo předlohy, jež předložil kupujícímu. Je-li rozpor mezi určením jakosti nebo provedením zboží podle tohoto vzorku nebo předlohy a určením zboží popsaným ve smlouvě, je rozhodující určení popsané ve smlouvě. Není-li v těchto určeních rozpor, má mít zboží vlastnosti podle obou těchto určení.
(4) Neurčuje-li smlouva, jak má být zboží zabaleno nebo opatřeno pro přepravu, je prodávající povinen zboží zabalit nebo opatřit pro přepravu způsobem, který je obvyklý pro takové zboží v obchodním styku, nebo nelze-li tento způsob určit, způsobem potřebným k uchování a ochraně zboží.
Nicmene problem muze nastat v tom, jak urcite co je "jakost 1" dle meho by to mel mit prodejce nejak stanoveno a pokud se kvalita od tohoto odlisuje, samozrejme muze pozadovat dodani zbozi, ktere odpovida objednavce a to i kdyz zadna extra smlouva neni.
Mozna bych oklikou z jineho emailu a jinym jmenem kontaktoval dany velkoobchod, abych se informoval jak zbozi, ktere oznacuji "jakost 1" vypada, jak je onoseno, zda je opravovane apod. pokud bude pak ten popis v rozposu s dodanym, mate v ruce alespon neco. Jinak proste u tohoto typu zbozi je hodnoceni velmi subjektivni. da se operovat s ustalenou
Jake pak ma prava urcuje v obch.zak Nároky z vad zboží par. 436-441 takze zase ze by byl ve vztahu B2C subjekt nechranen, to zase ne.
30. 8. 2013 18:43:16
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939446
Pozor, nerikam, ze B2B smluvni strany nejsou chraneny, ale problem je v domahani se tohoto prava, protoze COI (ktera dohlizi na B2C) zde nema pravomoce a musi to resit soud.
30. 8. 2013 18:45:37
https://webtrh.cz/diskuse/neodpovidajici-kvalita-pri-obchodu-b2b/#reply939445
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit