Zadejte hledaný výraz...

Několik otázek ohledně GA (demografická data, konverze, cíle)

libor matejka
verified
rating uzivatele
15. 11. 2013 14:29:30
Zdravím,
trochu jsem se snažil nastudovat GA, ale mám v tom trochu zmatek, asi nejvíce mě zatím pálí tyto otázky:
1)Kam správně vložit kód? Do nebo do ? Google Chrome rozšíření Google Tag Asistent mi právě říká do , v Google Analytics zase až za . Nebo je to jedno? Předpokládám, že ne.
2) aktivace demografických dat? Dle návodu se mi to nepodařilo, jelikož mám kód Universal, jde to nejak nastavit I pro Universal kód? Jdou kody ga a _gaq.push zkombinovat? Chtel jsem treba pridat i mereni rychlosti webu, ale nenasel jsem kod pro ga. Pokud to tedy chapu tak, ze ga je pro universal analytics a _gaq.push pro starsí kod. Jestli je to úplně jinak, opravte mě prosím.
3) chci změřit konverzi z mého objednávkového formuláře a taky jestli jde nastavit, že bych věděl, odkud zákazníci, kteří si vyplnili formulář přišli. Těch formulářů mám několik – každý má rozdílnou hodnotou. Na stránku s poděkováním vložím kód, ale nemohu přijít na to, jak nastavit každému formuláři jinou hodnotu, asi budu muset použít e-commerce než cíle?
4)Chci si vytvořit cíl, kde chci měřit interakci uživatele s tlačítky sdílení (Facebook, Twitter, G+). V nastavení cíle dám sdílení s kontakty nebo v sociální síti, ale v druhém kroku nevím, co nastavit. Předpokladam, že budu muset vytvorit udalost, tu vlozit do kodu, kde jsou tlacitka sdílení a pak tuto událost dát jako cíl, nebo jinak?
Pomůžete mi s nima?
15. 11. 2013 14:29:30
https://webtrh.cz/diskuse/nekolik-otazek-ohledne-ga-demograficka-data-konverze-cile/#reply965804
Martin Šimko
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
17. 11. 2013 16:55:11
1) Jaký kód používáš - asynchronní nebo universal analytics? Asynchronní se vkládá do a universal za . Případně použij Google Tag Manager
2) Aha, takže máš universal (kód za ). Demografická data zatím pro Universal nejsou.
3) Kam vkládáš jaký kód? GA kód má být standardně nasazen na všech stránkách webu. Potom si pouze nastavíš cíle - tady záleží, jestli je jedna "děkovací" stránka pro všechny formuláře, nebo pro každý formulář jiná. Jde taky o to, co vše chceš měřit. To, odkud přišli uživatelé (médium, zdroj, kampaň) je už standardně v přehledech. E-commerce přehledy jsou pro e-shopy, u cílů si ale můžeš nastavit i hodnotu cíle.
4) Ano, musíš nastavit eventy na klik, potom až cíle v GA.
17. 11. 2013 16:55:11
https://webtrh.cz/diskuse/nekolik-otazek-ohledne-ga-demograficka-data-konverze-cile/#reply965803
libor matejka
verified
rating uzivatele
17. 11. 2013 19:44:02
Moc díky za odpovědi.
1) Používám Universal.
2) Ok, díky.
3) Mám 1 děkovací stránku, ale mám 5 formulářů a každý ten formulář má jinou hodnotu, mám si tedy vytvořit více cílů, kde u každého cíle nastavím samostatnou hodnotu a pro každý formulář nastavím unikátní stránku s děkováním a tu pak nastavím jako cílovou? Nebo to jde nastavit nějak efektivněji? Třeba pomocí e-commerce?
4) Ok, nakonec úspěšně nastaveno.
17. 11. 2013 19:44:02
https://webtrh.cz/diskuse/nekolik-otazek-ohledne-ga-demograficka-data-konverze-cile/#reply965802
Martin Šimko
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
17. 11. 2013 23:57:59
3) Nastavit to jde více způsoby. Stačí mít jednu děkovací stránku a ní rozpoznat, "za jaký formulář děkuje". Napadá mě to předávat třeba v parametru URL (to už by ale bylo více unikátních stránek), nebo pomocí nějaké proměnné v PHP/JS. Na této stránce buď vyvolat event (na základě proměnné), nebo mít tu unikátní URL.
Musí být tolik cílů, kolik různých hodnot potřebuješ měřit. E-commerce v tomto případě nedává moc smysl.
17. 11. 2013 23:57:59
https://webtrh.cz/diskuse/nekolik-otazek-ohledne-ga-demograficka-data-konverze-cile/#reply965801
libor matejka
verified
rating uzivatele
18. 11. 2013 18:47:54
Nastavil jsem to, díky za rady!
18. 11. 2013 18:47:54
https://webtrh.cz/diskuse/nekolik-otazek-ohledne-ga-demograficka-data-konverze-cile/#reply965800
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit