Zadejte hledaný výraz...

Nejčastější chyby PPC kampaní

hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
18. 3. 2012 15:26:36
dovolim si opravit reklami na reklamy, protoze takovou hrubku bych asxi nenapsal ani ja a jakoze jich pisu denne desitky...
18. 3. 2012 15:26:36
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7339
michallos007
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
22. 4. 2012 23:01:34
Rouballik nemáš celkom pravdu. Začínajúci eshop nemôže bez PPC prežiť resp. sa naštartovať. Kým sa ako tak dokáže vo vyhľadávači niekde objavovať potrvá to a tiež to nie je zadarmo... PPC kampaň je fajn, ale je dobré to robiť pomaly, začať s pár slovami a postupne pridávať. Nie nabúchať 200 kW , 200 kampaní a bez výsledku ako som to robil ja na začiatku... :) To je môj názor...
22. 4. 2012 23:01:34
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7338
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
29. 5. 2012 01:43:53
Dobrý den,
můžete mi někdo poradit jak nejlépe stanovit cenu prokliku? Hýbete s hodnotami každý měsíc a sledujete, z čeho vyždímete více peněz a nebo na to máte nějakou zjednodušující strategii. Např. pokud vím, že průměrný zisk z objednávky je 200Kč, tak budu cenu prokliku nastavovat tak, abych měl cenu konverze např. nějakých 100Kč, tedy 50% z průměrného zisku na objednávku. Škoda, že se nikde nedá sehnat graf, nebo číselně vyjádřená závislost konverzí či počtu prokliků na průměrné ceně prokliku.
Jakou strategii používáte vy?
Mějte se hezky
29. 5. 2012 01:43:53
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7337
Samuel
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 9. 2012 03:23:05
Napsal rouballik;638720
Myslím, že toto téma začalo zprostředka. Pro většinu lidí je největší chybou vůbec volba PPC reklamní kampaně.
Abych shrnul své poznatky za poslední rok.
1) PPC nikdy nemůže být hlavním prodejním kanálem. Spousta eshopařů zakládá svůj "byznys" pouze na PPC.
- Vysledoval jsem následující model. Podnikatel založí eshop, nakliká všechny možné PPC kampaně a začne sledovat grafy. Po dvouměsíčním každodenním měněním klíčových slov dosáhne svého výsledku, kdy si vpodstatě provozovatel PPC kampaně bere procento z obratu eshopu. Takže eshop běží a je spočítáno, že za X Kč zaplacených na PPC se získá X Kč obratu. Takže po několika měsíčním úsilí jste si vlastné vytvořili jakýsi affiliate program nad kterým musíte denně bdít a zabývat se ním. A do tohoto kulhajícího affiliate programu jste nainvestovali spoustu času a peněz na testování klíčových slov.
2) PPC přitahuje lidi, kteří nedokáží vytvořit kvalitní reklamní banner nebo prodejní text. Dojdou k tomu způsobem:
a) Vytvoří si tragický banner / text
b) Poptají CPT kampaň
c) Změří pouze kliky nic jiného neberou jako výsledek
d) Vyhodnotí kampaň jako drahou.
Je potřeba vnímat to, že reklamní kampaň není pouze o "kliku". V TV se také nekliká, reklamní kampaň vytváří podvědomí o firmě / eshopu / produktu. PPC kampaň oproti CPT inzerenta netlačí dodávat špičkové texty nebo bannery. Jednoduše odpovědnost za špatný banner přehodí na server poskytující prostor. V očích inzerenta znamená špatný banner pouze málo kliků a tím méně nákladů. Ze strany serveru je špatný banner málo kliků = málo peněz bez šance něco ovlivnit. Inzerent si nevědomky kazí svoji reputaci na trhu a to jen proto, že chce zodpovědnost za kvalitu reklamy přenášet na poskytovatele prostoru.
Výsledek takovéto kampaně je zase opět kruh, kde vy si ničíte reputaci a za X Kč na PPC dosahujete X Kč obratu.
Je nutné položit si otázku. "Proč volím PPC kampaň?". Pokud na tuto otázku nemáte odpověď, tak se snažíte vytvořit kulhající kruh.
Na toto se dovolím reagovat.
Poslední dobou mě příjde super že je na grafické bannery méně prokliků než u textové ve vyhledávání.
Pokud tedy potřebuji masově rozšířit povědomí o značce, je velmi efektivní mít mnoho bannerů na které nikdo nemusí klikat (né uplně nikdo). Takto funguje reklama např. na youtube. Velmi málo prokliků v porovnání s ppc ve vyhledávání. Z toho důvodu tyto kampaně vedou velcí hráči na trhu - masově oslovují i když nikdo nekliká - nedá se tedy říci že by se jim reputace snížila.
Pokud tedy cílím na rozšíření o povědomí o značce je vhodné použít bannery s platbou za klik. A to obzvlášť pokud je např. doména snadno zapamatovatelná.
Takto se mi to alespoň jeví, podle toho co na trhu vidím za grafické bannery s platbou za klik.
Zdá se mi to jako logické, protože takto funguje i tv.
14. 9. 2012 03:23:05
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7336
Napsal beraniste;801289
Dobrý den,
můžete mi někdo poradit jak nejlépe stanovit cenu prokliku? Hýbete s hodnotami každý měsíc a sledujete, z čeho vyždímete více peněz a nebo na to máte nějakou zjednodušující strategii. Např. pokud vím, že průměrný zisk z objednávky je 200Kč, tak budu cenu prokliku nastavovat tak, abych měl cenu konverze např. nějakých 100Kč, tedy 50% z průměrného zisku na objednávku. Škoda, že se nikde nedá sehnat graf, nebo číselně vyjádřená závislost konverzí či počtu prokliků na průměrné ceně prokliku.
Jakou strategii používáte vy?
Mějte se hezky
zkuste tento nástroj: http://pronetmedia.cz/kalkulacka/ppc.php
14. 9. 2012 08:01:35
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7335
unlucky
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
15. 2. 2013 12:30:47
Jsem tu novy a chci se zeptat:
1] lisi se slova v jednotnem a mnoznem cisle? Stejne tak pady?
2] Proc mit vic kampani, kdyz muzu vsechna klicova slova narvat do jedne? Kvuli prehlednosti a analyze?
3] jestli jsem to pochopil spravne, kdyz nastavim CPC, tak platim jenom za skutecne prokliky?
4] Vyhledavani vs obsah?
5] short tail vs long tail? Kdyz u short tail, jednoslovny vseobecny kw i s malym CPC mam 1.-3. misto?
Diky :)
Jeste posledni otazka. Necham-li bezet kampan s neomezenym rozpoctem ale velmi nizkym CPC, nezalezi mi na mnozstvi zakazniku, ale na tom, abych byl ve vyhledavani videt, je toto spravna uvaha a spravne nastavene?
15. 2. 2013 12:30:47
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7334
David Hořava
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 2. 2013 13:27:31
1) Záleží na shodě klíčových slov - ve volné se časuje, skloňuje, používá se množné číslo, ve frázové ani přesné ne
2) Kvůli relevanci ;)
3) Ano
4) Vyhledávání je reklama ve vyhledávací síti, tzn. textová reklama vedle či nad výsledky vyhledávání. Obsah = reklamní síť - reklama na různých webových stránkách spadajících do reklamní sítě. Může být textová, bannerová, animovaná ... rozhodně vytvářet kampaně zvlášť!
5) Oba. Short tails mají zpravidla vyšší CPC, vyšší traffic a menší konverze. Je s nimi méně práce. Ovšem "výnosnější" jsou long tails, sice to dá hodně práce, ale je u nich menší konkurence a přivedete zákazníky, kteří mají větší "snahu" konvertovat.
Pokud dáte velmi nízké CPC, záleží na tom, jaká je konkurence. Pokud budete na druhé stránce vyhledávání, tak vidět nebudete. Jinak nerozumím tomu, proč Vám nezáleží na množství zákazníků, ale na tom být vidět, pro tzv. budování značky slouží spíše reklama v reklamní síti při platbě za zobrazení (CPM) ;)
25. 2. 2013 13:27:31
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7333
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
22. 3. 2013 16:39:10
Napsal unlucky;909926
nezalezi mi na mnozstvi zakazniku, ale na tom, abych byl ve vyhledavani videt
K cemu vam bude byt videt v textove reklame?
22. 3. 2013 16:39:10
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7332
lamps08
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 11. 2013 15:47:38
Unlucky to možná myslí tak, že když má kampaň u skliku, tak tím pádem ho může seznam brát vážněji ve vyhledávačích. Je to opravdu tak?
28. 11. 2013 15:47:38
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7331
David Hořava
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 11. 2013 16:30:00
Napsal lamps08;1027182
Unlucky to možná myslí tak, že když má kampaň u skliku, tak tím pádem ho může seznam brát vážněji ve vyhledávačích. Je to opravdu tak?
Myslíte to tak, že když Seznamu sypete peníze, můžete se zobrazovat výše? :)) Není to vyloučeno, ale je to spekulace :)
28. 11. 2013 16:30:00
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7330
trx2010
verified
rating uzivatele
30. 8. 2014 14:18:45
Napsal DHorava;1027201
Myslíte to tak, že když Seznamu sypete peníze, můžete se zobrazovat výše? :)) Není to vyloučeno, ale je to spekulace :)
Ne desítkách eshopů jsem si již vyzkoušel že to je tak a nejedná se o náhodu. Zrovna tak můžete počítat s tím že kdyš přestanete platit sklik, po pár týdnech vaše stránky často zamíří strmě dolů. Zřejmě to je systém jak vás donutit platit.
30. 8. 2014 14:18:45
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7329
Jaroslav Pilny
verified
rating uzivatele
16. 9. 2014 08:11:22
Ahoj, trochu z jiného soudku. Spustil jsem kampaň v reklamní síti Seznamu a Google Analytics mi hází zcela nesmyslné statistiky návštěvnosti - řádově 100x až 1000x více, než mi vykazuje Sklik. Tyto návštěvy mi GA hází do kanálu (Other) s označením kampaně seznam|nějakéumístění.rajce.idnes.cz, zatímco by měly být v display (utm_medium=cpm). Helpdesk Skliku klasicky selhal, nemáte někdo podobnou zkušenost? Díky za info.
16. 9. 2014 08:11:22
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7328
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
16. 9. 2014 08:17:43
Napsal Jaroslav Pilný;1124339
Ahoj, trochu z jiného soudku. Spustil jsem kampaň v reklamní síti Seznamu a Google Analytics mi hází zcela nesmyslné statistiky návštěvnosti - řádově 100x až 1000x více, než mi vykazuje Sklik. Tyto návštěvy mi GA hází do kanálu (Other) s označením kampaně seznam|nějakéumístění.rajce.idnes.cz, zatímco by měly být v display (utm_medium=cpm). Helpdesk Skliku klasicky selhal, nemáte někdo podobnou zkušenost? Díky za info.
Ahoj, dřív se mi to u Skliku stávalo a pomohlo UTM připojovat pomocí # místo ? (www.aa.cz#utm_source...) - musí se pro to ale myslím trochu upravit Analytics kód. Jestli to GA háže do jiného kanálu, tak jsou špatně UTM. Používáš autotagging, nebo vyplňuješ ručně?
16. 9. 2014 08:17:43
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7327
Jaroslav Pilny
verified
rating uzivatele
16. 9. 2014 08:19:18
Napsal lukas31;1124340
Ahoj, dřív se mi to u Skliku stávalo a pomohlo UTM připojovat pomocí # místo ? (www.aa.cz#utm_source...) - musí se pro to ale myslím trochu upravit Analytics kód. Jestli to GA háže do jiného kanálu, tak jsou špatně UTM. Používáš autotagging, nebo vyplňuješ ručně?
Tagguju to ručně a nikdy s tím nebyl problém.
16. 9. 2014 08:19:18
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7326
zapletal.webmaster
verified
rating uzivatele
19. 1. 2017 13:57:33
Díky za zajímavé a důležité podněty.
19. 1. 2017 13:57:33
https://webtrh.cz/diskuse/nejcastejsi-chyby-ppc-kampani/strana/4#reply7325
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit