Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Nebojte se dlouhých nadpisů. Využijte je k přesnému popisu tématu, ať ostatní lidé ví, o co jde, aniž by diskusi museli rozkliknout.

FAKAM
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
1. 3. 2013 14:29:33
Ani dlhý nadpis tu zrejme nestačil. K titulku muselo prísť ešte upresnenie:
Napsal Martin Schlemmer;916799
Upřesnění:
Stručnost je přednost, ale pokud jde na úkor srozumitelnosti, rozepište se.
1. 3. 2013 14:29:33
https://webtrh.cz/diskuse/nebojte-se-dlouhych-nadpisu-vyuzijte-je-k-presnemu-popisu-tematu-at-ostatni-lide-vi-o-co-jde-aniz-by-diskusi-museli-rozkliknout/strana/2/#reply872443
FSP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 3. 2013 15:53:52
Nadpis v prvom rade musí byť čo najviac výstižný, najviac 5-6 slov, viac slov ľudia obyčajne nečítajú.
Ďalšia kategória názvov tém, za ktoré by som lámal ruky sú typu: "POMOOOOOOOOOOC", "HEEEEEEEEEEELP!!!!!!" a pod.
1. 3. 2013 15:53:52
https://webtrh.cz/diskuse/nebojte-se-dlouhych-nadpisu-vyuzijte-je-k-presnemu-popisu-tematu-at-ostatni-lide-vi-o-co-jde-aniz-by-diskusi-museli-rozkliknout/strana/2/#reply872442
Petr Holub
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
1. 3. 2013 18:36:47
Dlouhé nadpisy čtou lidi hlavně v bulvárním tisku
1. 3. 2013 18:36:47
https://webtrh.cz/diskuse/nebojte-se-dlouhych-nadpisu-vyuzijte-je-k-presnemu-popisu-tematu-at-ostatni-lide-vi-o-co-jde-aniz-by-diskusi-museli-rozkliknout/strana/2/#reply872441
Dlouhý nadpis může být plně funkční, např. v situaci, kdy všichni ostatní používají "krátké a výstižné". Podle mě je širší kontext použití daleko důležitější než samotný nadpis. Stejně tak cíl nadpisu - jinak bude třeba napsat nadpis, který je odkazem na samotný obsah (a chceme jím motivovat čtenáře ke kliknutí), jinak nadpis, který je součástí článku a má jen shrnovací funkci.
Podobně je to se spisovností - základní poučka sice zní: "Pište oficiální webové stránky spisovně, působí to důvěryhodně." Ale pokud cílová skupina spisovnou češtinu považuje za "mrtvou" nebo třeba jen nezná pravidla češtiny a za "správné" tvary považuje tvary nespisovné, pak z hlediska marketingu je dobré také přemýšlet o jiných formách češtiny...
EDIT: A kdo tu říká, že dlouhé nadpisy nefungují, tak si protiřečí, protože kliknul a napsal, což byl cíl, předpokládám:-)
1. 3. 2013 18:59:02
https://webtrh.cz/diskuse/nebojte-se-dlouhych-nadpisu-vyuzijte-je-k-presnemu-popisu-tematu-at-ostatni-lide-vi-o-co-jde-aniz-by-diskusi-museli-rozkliknout/strana/2/#reply872440
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit