Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Náročný zákazník

Jen nerad se dostávám do situace, kdy si o zákazníkovi myslím, že by ho za trest měla dostat konkurence. Zvlášť když je to uprostřed práce. Kdyby se mi to mělo stávat častěji, začnu snít o jiné profesi :P
9. 6. 2010 16:57:37
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514323
PetrŠiroký: O jaké profesi? Na grafiku máš talent. :o)
9. 6. 2010 23:02:35
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514322
Mario Dian
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 6. 2010 23:29:40
Nic v zlom, nechcem tu rozputavat flame, ale toto je typicky pristup cechov a slovakov. Nezabudajte na to, ze zakaznik je ten co plati a vy ste ti co ponukaju sluzby. Odporucam vam odzit si trosku v zahranici (nie v nejakej bolsevickej prdeli, ale v krajine kde je kapitalizmus uz zabehnuty), aby vam tam vase manerie vytrieskali z hlavy. A tie vyvysovania sa a hranie sa na bohov je naozaj smiesne. Designer je robos ako kazdy iny, akurat ze robi hlavou a zaraba trosku vacsie peniaze. Stale vsak plati - moj zakaznik, moj pan.
P.S. Je mi jasne, ze budem za moj nazor skritizovany, ale s tymto postkomunistickym pristupom by ste si vo svete ani neskrtli.
9. 6. 2010 23:29:40
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514321
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
10. 6. 2010 08:39:06
Přečetl sis vůbec můj příspěvek? Co je postkomunistické? Že nechci aby si zákazník uškodil? Myslíš že jsem líný a že nechci dělat dodělávky, které vycházejí z klientových připomínek nebo co? Tvůj příspěvek tedy beru jako silně mimo na základně zkresleného převzetí toho, o čem mluvíme. Tohle je stejné všude po světě - žádný designér nebo grafik nemá rád zákazníka, který si postaví svoji hlavu nad nějakým nesmyslem. Tudíž žádný přístup čechů a slováků, narozdíl od tebe s tím mám dokonce i nějaké ty zkušenosti (protože se nebavím jen s designéry z čech), a buď jsme všichni češi a slováci, nebo tato fráze zde nemá využí. A jelikož máme svobodnou volbu, jednoduše si mohu rozhodnout mezi zákazníkem, který mě vyloženě sere svým přístupem a se kterým je peklo spolupracovat, a pustit ho k vodě. Slučuje se tato svoboda s tvým "postkomunistickým" přístupem? Řekl bych že pleteš jedno s druhým.
Už jsem to říkal předtím - nejsem šroubovák, se kterým si klient dělá co chce. S klientem se nehádám a většinou se snažím vyjít vstříč, ale i tak se snažím klientovi něco rozmluvit, pokud je to nevhodné do designu a nemá to žádný přínos. Neříkám že klientovy připomínky nikdy nepomohou, někdy jsou dobré a design se díky tomu vylepší, ale často jsou mimo design a buď jdou špatně zapracovat, nebo by se musel speciálně kvůli nim bezproblémový design předělat. Tím vehementněji je obvykle zákazníci prosazují. Obvykle je to něco, s čím se na začátku nepočítalo a potom si na to klient vzpoměl, ale už nemyslí na to, že to nebude do designu padnout. Nejhorší jsou klienti, kteří mi nevěří, že něco nebude fungovat, takže to potřebují vidět, a až když to potom zapracuji a ono to nefunguje, tak mi věří. Problém může být, že ten člověk to tak chce u všeho (jedna má zkušenost s bývalým zákazníkem) a prostě mi nedůvěřuje - proč bych měl s někým takovým spolupracovat, když mi nevěří?
Doufám že tento příspěvek budeš číst s větší pozorností, protože bojuješ proti něčemu, co zde není.
10. 6. 2010 08:39:06
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514320
stope
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 6. 2010 09:00:22
Napsal tommyhot;523068
Nic v zlom, nechcem tu rozputavat flame, ale toto je typicky pristup cechov a slovakov. Nezabudajte na to, ze zakaznik je ten co plati a vy ste ti co ponukaju sluzby. Odporucam vam odzit si trosku v zahranici (nie v nejakej bolsevickej prdeli, ale v krajine kde je kapitalizmus uz zabehnuty), aby vam tam vase manerie vytrieskali z hlavy. A tie vyvysovania sa a hranie sa na bohov je naozaj smiesne. Designer je robos ako kazdy iny, akurat ze robi hlavou a zaraba trosku vacsie peniaze. Stale vsak plati - moj zakaznik, moj pan.
P.S. Je mi jasne, ze budem za moj nazor skritizovany, ale s tymto postkomunistickym pristupom by ste si vo svete ani neskrtli.
K tomuhle znám jedno staré kočičí přísloví: Co to sakra meleš ty blbej pse???
10. 6. 2010 09:00:22
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514319
Nevím no, byl jsem v USA, byl jsem v UK, byl jsem ve Švédsku, Holandsku, Lucembursku, Belgii, Francii dost dlouho na to, abych věděl, že všude to je stejné, to co říkáš, asi taháš z paty, ptž to co napsal Petr dává smysl a je to pravda.
10. 6. 2010 09:38:35
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514318
triplia
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
10. 6. 2010 09:41:23
Myslím že se zde kříží dva neslučitelné přístupy:
1) vstřícný = maximální snaha a zájem o spokojeného zákazníka (Občas z toho bolí člověka hlava, a 100% to nikdy nevyjde)
2) drsný = "nejsem šroubovák" a .
Jde o to si vybrat :-))
10. 6. 2010 09:41:23
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514317
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
10. 6. 2010 12:09:57
Neber mě doslovně. Drsný je na momenty, kdy klient chce pitomosti a nerespektuje moje znalosti a zkušenosti - kdybych dělal turbínu, také by mi do toho mluvili v případě, kdy mám odvést práci já? Jde o kompromis, ne černobílou volbu, to bych se asi daleko nedostal. Navíc "drsný" stále znamená ve většině případů slušně jednající.
10. 6. 2010 12:09:57
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514316
Já mám ze svých zkušeností se zahraničnímy klienty dokonce přesně opačný dojem, než tommyhot. Tedy, že si spíš nechají vysvětlit, co je rozumné a co je blbost, kterou akorát uškodí svým klientům.
Naopak to, že si ředitel firmy na výrobu knoflíků myslí, že rozumí všemu od programování přes design až po sestavování lunárního modulu lépe, než odborník na danou oblast, mi příjde jako česká a slovenská specialita. Samozřejmě jsou vyjímky na obě strany, ale celkově mám spíš tento dojem :)
10. 6. 2010 12:14:52
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514315
Tak v tomto měl pravdu Tvrdek, který psal na:
http://www.tvrdek.cz/weblog/off-topic/16/skicovne-nebo-bojkot/
10. 6. 2010 13:30:06
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514314
Naopak to, že si ředitel firmy na výrobu knoflíků myslí, že rozumí všemu od programování přes design až po sestavování lunárního modulu lépe, než odborník na danou oblast, mi příjde jako česká a slovenská specialita. Samozřejmě jsou vyjímky na obě strany, ale celkově mám spíš tento dojem :)
Toto si trafil presne, lepšie by sa to už hádam ani nedalo povedať.Ja i keď vlastne v začiatkoch mám paradoxne zahraničnú klientelu a mám podobné skúsenosti.Bude to asi práve tým, že vecami ako design sa zaoberajú a zabezpečujú to naozaj manageri,pracovníci z oblasti PR, prípadne ľudia aspoň ako tak znalí problematiky.
Čiastočne však súhlasím v tom že je to povolanie, kde tiež platí "náš zákazník, náš pán" pokiaľ to niekto berie ako živnosť a jediný príjem, ťažko bude niekedy odchádzať s rokovania s klientom síce zo vztíčenou hlavou ("hrdý designér") ale bez zákazky a prísunu financií skôr sa bude snažiť o kompromis a dohodu. Je to asi dosť veľká dilema a každý má svoju latku znesiteľnosti postavenú inde a posúva ju podľa situácie v ktorej sa momentálne nachádza.
No a čo sa týka podnikateľsej klímy na Slovensku a v Čechách nevinímajúc (vopred sa ospravedlňujem výnimkám potvrdzujúcich pravidlo) mám z 80% pocit že druhá strana vstupuje do obchodu už vopred so zámerom, podviesť, nedodržať, prípadne uhnúť kde sa dá.
10. 6. 2010 15:04:43
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514313
stope
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2010 15:13:27
Napsal tommyhot;523068
Nic v zlom, nechcem tu rozputavat flame, ale toto je typicky pristup cechov a slovakov. Nezabudajte na to, ze zakaznik je ten co plati a vy ste ti co ponukaju sluzby. Odporucam vam odzit si trosku v zahranici (nie v nejakej bolsevickej prdeli, ale v krajine kde je kapitalizmus uz zabehnuty), aby vam tam vase manerie vytrieskali z hlavy. A tie vyvysovania sa a hranie sa na bohov je naozaj smiesne. Designer je robos ako kazdy iny, akurat ze robi hlavou a zaraba trosku vacsie peniaze. Stale vsak plati - moj zakaznik, moj pan.
P.S. Je mi jasne, ze budem za moj nazor skritizovany, ale s tymto postkomunistickym pristupom by ste si vo svete ani neskrtli.
Koukám, že moje citace z Červeného trpaslíka byla odstraněna Nejvyšším cenzorem... Ještě, že už mi mezitím stihl vyexpirovat minulý trestný bod =)
Bez použití citátů proto můžu jen konstatovat - přečti si, co tady napsali ostatní, zamysli se nad tím co k tomu napíšeš, pak se zamysli znova a pak to sem radši stejně vůbec nepiš xD
11. 6. 2010 15:13:27
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514312
Mario Dian
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 6. 2010 15:54:18
Napsal Petr Široký;523141
Už jsem to říkal předtím - nejsem šroubovák, se kterým si klient dělá co chce. S klientem se nehádám a většinou se snažím vyjít vstříč, ale i tak se snažím klientovi něco rozmluvit, pokud je to nevhodné do designu a nemá to žádný přínos. Neříkám že klientovy připomínky nikdy nepomohou, někdy jsou dobré a design se díky tomu vylepší, ale často jsou mimo design a buď jdou špatně zapracovat, nebo by se musel speciálně kvůli nim bezproblémový design předělat.
Stale nechapes jednu vec, ze tu nejde o teba a o to co chces ty. Tu ide o zakaznika, ktory chce sluzby, za ktore si riadne zaplati. Na jednej strane si sice grafik a vies co sa ako robi a ako to funguje, na druhej strane je tu zakaznik, ktory ak ma presnu predstavu, tak vie najlepsie co a ako chce mat. Proti pripomienkam nemam nic, problem vsak vidim v tom, ked sa poskytovatel sluzby snazi silou mocou presvedcit zakaznika (aj sameho seba), ze vie najlepsie co je pre neho (pre zakaznika) to prave orechove.
Napsal Petr Široký;523223
Neber mě doslovně. Drsný je na momenty, kdy klient chce pitomosti a nerespektuje moje znalosti a zkušenosti - kdybych dělal turbínu, také by mi do toho mluvili v případě, kdy mám odvést práci já? Jde o kompromis, ne černobílou volbu, to bych se asi daleko nedostal. Navíc "drsný" stále znamená ve většině případů slušně jednající.
Porovnavas pracu grafika s pracou niekoho kto musi dbat na bezpecnost ostatnych? Ked ty pokazis design nic sa nestane akurat si spravis hanbu, ked on zle postavi turbinu tak to moze skoncit skaredo. Podla mna je to tvoje prirovnanie irelevantne. A este raz nemam nic proti kompromisu, ale tie tvoje komentare zneju tak ako keby ty si boh a vies vsetko najlepsie, hlavne to, co sa odohrava v zakaznikovej hlave, a on je tupec, len preto ze sa nerozumie do fachu.
Napsal Gotty;523226
Já mám ze svých zkušeností se zahraničnímy klienty dokonce přesně opačný dojem, než tommyhot. Tedy, že si spíš nechají vysvětlit, co je rozumné a co je blbost, kterou akorát uškodí svým klientům.
Nehovorim o tom, ze niekto niekomu nieco vysvetli, s tym problem nemam. Hovorim o tom, ked sa niekto snazi nasilu nieco nanutit, lebo on nie je "šroubovák" a bla bla bla a ked sa zakaznikovy nepaci, tak bla bla bla. To je cele.
Napsal stope;523735
Bez použití citátů proto můžu jen konstatovat - přečti si, co tady napsali ostatní, zamysli se nad tím co k tomu napíšeš, pak se zamysli znova a pak to sem radši stejně vůbec nepiš xD
hahaha velmi sme sa zasmiali... esteze mas tolko "argumentov".
11. 6. 2010 15:54:18
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514311
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
11. 6. 2010 16:41:10
Napsal tommyhot;523755
Stale nechapes jednu vec, ze tu nejde o teba a o to co chces ty. Tu ide o zakaznika, ktory chce sluzby, za ktore si riadne zaplati. Na jednej strane si sice grafik a vies co sa ako robi a ako to funguje, na druhej strane je tu zakaznik, ktory ak ma presnu predstavu, tak vie najlepsie co a ako chce mat. Proti pripomienkam nemam nic, problem vsak vidim v tom, ked sa poskytovatel sluzby snazi silou mocou presvedcit zakaznika (aj sameho seba), ze vie najlepsie co je pre neho (pre zakaznika) to prave orechove.
Není to tak že nechápu, je to tak, že si nerozumíme. Pokud mi klient přesně řekne, že tohle má být takhle široké a zelené (například), nemám s tím problém. Ale pokud chce něco, co nezapadne do designu, co ho zničí, tak se ho nesnažím přesvědčit "silou moci" (co je to za nesmysl?), ale silou argumentů. Protože narozdíl od tebe mohu právě proto, že tomu rozumím argumentovat. Ponechme stranou to, že zákazníci často neví přesně co chtějí a vezměme si ty, co ví co chtějí - nehádám se s nimi o tom, pokud mi rozumně zdůvodní co tam chtějí. Jenže já u toho přemýšlím, nedělám jako robot vše co mi řeknou, a to neber tak, že bych dělal dusno a vzpouzel se - jen se v případě věcí, se kterými se nepočítalo zeptám - konzultuji věci, komunikuji s klienty. Možná jsem to popsal tak, že to vyznělo jako nějaké bojiště, což v žádném případě není. Takže takto - doufám že teď už je vše jasné a že mi rozumíš.
Napsal tommyhot;523755
Porovnavas pracu grafika s pracou niekoho kto musi dbat na bezpecnost ostatnych? Ked ty pokazis design nic sa nestane akurat si spravis hanbu, ked on zle postavi turbinu tak to moze skoncit skaredo. Podla mna je to tvoje prirovnanie irelevantne. A este raz nemam nic proti kompromisu, ale tie tvoje komentare zneju tak ako keby ty si boh a vies vsetko najlepsie, hlavne to, co sa odohrava v zakaznikovej hlave, a on je tupec, len preto ze sa nerozumie do fachu.
Možná že ty bys byl právě jeden z těch klientů, pro které bych opravdu nic dělat nechtěl, protože by s nimi nebyl k vydržení. Možná - to jenom podle toho, jak se na to koukáš :) Protože vůbec nechápeš moje srovnání, že mi nejde o nějakou bezpečnost, ale o odbornost. Porovnávám odborníky, kteří musejí mít určité znalosti pro to, aby něco mohli dělat, protože kdyby tomu tak nebylo, každý by mohl dělat vše. Nechovám se tak, že jsem bůh, ale pokud dělám práci proto, že jí rozumím, tak to napíšu. Chceš abych napsal že jen umím s Photoshopem a jsem klientova prodloužená ruka? Ne. Takže doufám že i tohle jsi nyní pochopil, a upřímně doufám, že se s tebou konkrétně o tomhle a takto již nebudu muset bavit, protože umíš být dost nepříjemný.
Ještě jednou na závěr - nenutím nikoho silou. S lidmi diskutuji, jsme dospělí, takže nikdo netrucuje a nechová se hloupě. Rád zákazníkovi vyjdu vstříc, ale mám vlastní hlavu a snažím se vždy jednat v jeho prospěch (zkrátka tak, že se snažím udělat ten design co nejlepší), a stejně tak se snažím si vsugerovat, že ten design dělám pro sebe (abych si s tím opravdu dal práci a snažil se co nejlépe) - ve skutečnosti ho samozřejmě dělám pro návštěvníky a klienta beru jako odborníka na problematiku, ke které chce udělat webové stránky. On ale musí mě brát jako odborníka na webové stránky. Pokud mě tak nebere, nevěří mi a nerespektuje mě, jsou z toho obvykle problémy a o ego opravdu nejde. Mluvím s reálných zkušeností a na nic si nehraju. Doufám že teď na mě budeš méně pohlížet jako na "toho kdo ví vše nejlépe", protože samozřejmě jako každý i já dělám chyby, a někdy například zde mluvím zbytečně agresivně, přestože to tak nemyslím. Pokud něco ale tak myslím, tak je to upřímně.
11. 6. 2010 16:41:10
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514310
Mario Dian
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 6. 2010 17:25:28
Napsal Petr Široký;523771
Ještě jednou na závěr - nenutím nikoho silou. S lidmi diskutuji, jsme dospělí, takže nikdo netrucuje a nechová se hloupě. Rád zákazníkovi vyjdu vstříc, ale mám vlastní hlavu a snažím se vždy jednat v jeho prospěch (zkrátka tak, že se snažím udělat ten design co nejlepší), a stejně tak se snažím si vsugerovat, že ten design dělám pro sebe (abych si s tím opravdu dal práci a snažil se co nejlépe) - ve skutečnosti ho samozřejmě dělám pro návštěvníky a klienta beru jako odborníka na problematiku, ke které chce udělat webové stránky. On ale musí mě brát jako odborníka na webové stránky. Pokud mě tak nebere, nevěří mi a nerespektuje mě, jsou z toho obvykle problémy a o ego opravdu nejde. Mluvím s reálných zkušeností a na nic si nehraju. Doufám že teď na mě budeš méně pohlížet jako na "toho kdo ví vše nejlépe", protože samozřejmě jako každý i já dělám chyby, a někdy například zde mluvím zbytečně agresivně, přestože to tak nemyslím. Pokud něco ale tak myslím, tak je to upřímně.
V takom pripade v poriadku, ospravedlnujem sa. Kazdopadne za tym slovenskym a ceskym pristupom si stojim (nie u teba, ale vseobecne), v tom sa nezhodneme.
P.S. silou mocou = nasilu (na SK sa to tak pouziva)
11. 6. 2010 17:25:28
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/strana/2/#reply514309
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit