Zadejte hledaný výraz...

Nákup v eshopu kde byla špatně zadaná cena

Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
28. 12. 2010 13:41:06
Všechny zdravím.
Chci se zeptat jaké jsou povinosti prodejce (eshop), když má na svých stránkách zboží se zřejmě špatně zadanou cenou (asi 10% běžné ceny). Po objednání mi přišel email s číslem objednávky a cenou (nízkou). Druhý den přišel email, že objednávka byla potvrzena. Ale při pohledu do eshopu, jsou zde již ceny normální. Někde jsem o tom četl, že je prodejce povinen prodat za cenu nízkou, když objednávku potvrdil. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Popřípadě nějaký odkaz, kde se tohle řeší?
Díky MOC
28. 12. 2010 13:41:06
https://webtrh.cz/diskuse/nakup-v-eshopu-kde-byla-spatne-zadana-cena/#reply594606
jiri.konecny
verified
rating uzivatele
10. 1. 2011 17:16:48
Dobrý den,
mám pocit, že jsem zde už na podobný dotaz odpovídal:
Nejobvyklejší právní výklad (ale záleží i na obchodních podmínkách eshopu apod.) je takový, že údaje na webu eshopu jsou jen jakousi výzvou k podávání návrhů na uzavření kupní smlouvy, tedy jakýmsi zbožím ve výloze. Až když zákazník udělá objednávku, tak záleží na tom, jak na ni eshop zareaguje - tam ještě má možnost omyl v ceně korigovat. Pokud už jako ve Vašem případě přišly 2 emaily s potvrzením objednávky a nevylučují-li to např. obchodní podmínky eshopu, došlo podle mne již k uzavření smlouvy (eshop akceptoval Váš návrh) a měl byste právo domáhat se dodání za danou cenu.
Pokud bych ale byl na straně eshopu, pak bych i v dané situaci (po 2 potvrzujících emailech) tvrdil, že šlo o naprosto zjevný omyl a tvářil se, že k uzavření smlouvy právě pro omyl nedošlo - to by pak bylo na posouzení soudu s přihlédnutím ke všem okolnostem případu.
JK
10. 1. 2011 17:16:48
https://webtrh.cz/diskuse/nakup-v-eshopu-kde-byla-spatne-zadana-cena/#reply594605
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
19. 1. 2011 20:54:08
V obchodních podmínkách mají uvedeno toho
"Objednávku, kterou od Vás obdržíme překontroluje některý z našich pracovníků a zpětně si telefonicky u Vás ověří, zda je Vaše objednávka platná a odsouhlasí s Vámi ceny jednotlivých produktů."
To se ovšem nestalo, ikdyž byl zadán platný telefon. Pouze přišlo druhý den, jak jsem již psal, že je objednávka přijata.
Teď uvedu že objednané zboží je kotel na dřevěné pelety (běžná cena asi 103 000 a já objednal za 7 960 Kč)
Pak napsali sami další den, že ceny uvedené v jejich eshopu jsou ceny na kolik mě kotel vyjde, když využiju dotaci Zelená úsporám. Že to mají tak proto, aby byl vidět ten rozdíl. I když už ten den byla cena v eshopu nastavena na 103 000. V době mojí objednávky nebylo u zboží o nějakých dotacích ani slovo. A napsali, že pokud ten kotel nechci za 103 000, ať objednávku zruším, jinak ji považují za platnou a cena bude těch 103 000 Kč.
Mě to těď připadá, že tam prostě byla chyba a teď se do toho nějak zamotávají a vymýšlejí nesmysly.
19. 1. 2011 20:54:08
https://webtrh.cz/diskuse/nakup-v-eshopu-kde-byla-spatne-zadana-cena/#reply594604
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit