Zadejte hledaný výraz...

Náklady spojené s reklamací zboží

Tomáš
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
29. 1. 2013 10:55:34
Zdravím,
prosím o radu, resp. pokud někdo víte tak návod, jak postupovat u reklamací kdy zákazník chce využít všech svých práv. Viz dtest: http://www.stream.cz/adost/753515-a-dost-naklady-na-reklamaci-mate-na-to-pravo
Zajímalo by mě:
1) Jak se to řeší s náklady na dopravu? Přijde mi logické, když zákazník zavolá, že chce něco reklamovat, a dožadoval by se náhrady na dopravu, že mu nabídneme, ať zboží zabalí, že si k němu pošleme PPLku. Nás to vyjde na 60 Kč v nákladech, vyfakturují to s dopravou zboží od nás, takže žádné další papíry.
Nicméně, když bude chtít dopravit zboží sám na prodejnu, jak to rešit? Vezmeme si od něj jízdenky, a ty zaúčtujeme? To je taky dost komplikace, pokud mu máme nahradit i cestu zpět, jízdenku v tu chvíli mít nebude a nedá nám ji - jak se to tedy řeší v případě MHD (popř. vlaku, busu)?
Dost absurdní mi přijde hradit nákladu na dopravu autem. Jak řešit to? To nám dá cesťák? :)
2) Obecně - kdo určí, co je adekvátní? Na absurdní věci absurdní příklad:
Zákazník z Brna bude chtít reklamovat zboží od eshopu z Prahy. Má de facto 4 možnosti:
1) my mu pošleme PPL na naše náklady. Velmi jednoduché, neřeším.
2) On pošle zboží poštou, náklady do 100 Kč
3) Přijede vlakem - náhrady = ČR Brno-Praha + MHD po Praze + to samé zpět - náklady nějakých 300(?) kč
4) Zákazník má Hummer H1 se spotřebou 23L/100km. Náhrada 400km = náklady cca 3400 Kč
A tady je můj dotaz - kdo určí adekvátní způsob náhrady? Je to přece nesmysl, aby si mohl vybrat zákazník. To by pak mohl říct, že produkt měl zrovna na chatě v Plzni, takže jel z Brna do Plzně, pak k nám, a pak domu, a byli bychom v tom asi za sedmičku.
A pak mě tedy zajímá, jak jednotlivé náhrady, konkrétně způsob 2 až 4 zaúčtovat - u jízdenek dodá jízdenky? Co u auta? Přece nedá paragon na plnou nádrž...
Stejně tak mě vlastně zajímá, kdy jsou ty náhrady splatné. nejspíš až s vyřízením reklamace? Pokud bude reklamace zamítnuta, tak přece nemá nárok na nic.
Jsou to dost absurdity a anomálie, ale obecně tu ten problém a požadavek na náhrady nákladů s reklamací mnohdy je, takže by eshopáři měli být připraveni.
Díky moc za všechny rady.
29. 1. 2013 10:55:34
https://webtrh.cz/diskuse/naklady-spojene-s-reklamaci-zbozi/#reply859018
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
29. 1. 2013 11:09:46
doprava se hradí nejnižší možná, tedy logicky poštovné.
---------- Příspěvek doplněn 29.01.2013 v 11:10 ----------
u hummeru nemáš ještě amortizaci, silniční daň.. :)
29. 1. 2013 11:09:46
https://webtrh.cz/diskuse/naklady-spojene-s-reklamaci-zbozi/#reply859017
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
29. 1. 2013 11:10:45
doprava se hradí nejnižší možná, tedy poštovné. u hummeru nemáš ještě započítanou amortizaci a silniční daň :)
---------- Příspěvek doplněn 29.01.2013 v 11:11 ----------
náklady splatné až po vyřízení reklamace. pokud je zamítnuta, máš nárok na proplacení poštovného od zákazníka, obvykle účtována dobírka ve výši přepravy k tobě (pokud jsi zboží stahoval od něj) a k němu.
29. 1. 2013 11:10:45
https://webtrh.cz/diskuse/naklady-spojene-s-reklamaci-zbozi/#reply859016
Tomáš
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
29. 1. 2013 12:04:22
Kdo určí která je nejnižší možná? ono i u pošty je možný zvolit doporučenej balík a balík do ruky , ke je rozdíl cca jednou tolik. A pro obchodníka je vždy nejvýhodnější vlastní doprava, protože má smluvní ceny.
Jak je to pls se zaúčtováním? aneb jakej doklad mi dá, abych mu to já proplatil?
Díky
29. 1. 2013 12:04:22
https://webtrh.cz/diskuse/naklady-spojene-s-reklamaci-zbozi/#reply859015
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 1. 2013 16:23:21
Nemusí být nejnižší možná, pokud dražší způsob byl oprávněný. Co je a co není ještě oprávněné se buď dohodnete s klientem, nebo to určí až soud, když vás bude klient žalovat.
29. 1. 2013 16:23:21
https://webtrh.cz/diskuse/naklady-spojene-s-reklamaci-zbozi/#reply859014
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit