Zadejte hledaný výraz...

Nahrada za system MLink nebo Billboard

Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
10. 11. 2011 21:17:51
Daří se nám prodávat reklamu, ale ještě to není podle našich představ. Procentuálně to nemáme přesně spočítané, ale určitě to bude v celkovém měřítku méně než 25%. Zatím reklamu prodáváme především v regionech, takže máme zastoupení především v místě našeho působiště a okolních regionech, tedy HK, PCE, LIB a PHA+STC. Nyní už vedeme jednání s několika hráči nadregionálního významu, ale tam je to bohužel o delším vyjednávání. První výplaty partnerským webům, které začaly spolupráci jako jedny z prvních, budou už teď na konci listopadu.
Byli bychom schopni získat i více inzerentů, ale už tři jsme odmítli, protože chtěli pouze jeden region a to pro nás při zatím tak úzkém portfoliu webů není zajímavé. Zavírali bychom si vrátka ke klientům, kteří o daný web budou mít zájem a brali by těch regionů víc a ten obsazený je pro ně stěžejní. Takže víc než na prodeji bohužel musíme pracovat na získávání nových webů do portfolia.
Takže regionálně s prodejem problém asi problém nebude, není a nyní se rýsuje expanze i do dalších krajů. Pracujeme usilovně na vytvoření obchodní sítě.
U celoplošných klientů se bohužel potýkáme s jejich dřívější negativní zkušeností s bannerovou reklamou, kdy někteří klienti ji už dříve vyzkoušeli, zaplatili za ni velké peníze a nebyli spokojeni s odezvou. A upřímně - pokud udělali kampaň na ne příliš cíleném webu a zaplatili třeba i 500 Kč a výš za tisíc zobrazení, tak je i chápu.
Každopádně je důležité vědět, že i když zrovna ten váš web neprodáme, tak z té plochy budete mít minimálně ten samý příjem jako jste měli předtím, protože tam prostřednictvím našeho systému budete zobrazovat Vaši reklamu. Navíc si můžete díky našemu systému na té ploše střídat více těchto reklama zefektivnit příjmy.
10. 11. 2011 21:17:51
https://webtrh.cz/diskuse/nahrada-za-system-mlink-nebo-billboard/strana/2/#reply695742
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
10. 11. 2011 21:33:06
Popravdě moc nerozumím tomu regionálnímu cílení u internetové reklamy, tedy z praktického hlediska.
Který zadavatel si proboha kupuje reklamu cílenou na kraj ? Pochopil bych to u tištěných médií, ale těžko asi získáte
takto regionálně cílené publishery.
Až budu mít rozjeté nějaké projekty typu necoustecko.cz, necovysocina.cz atd. tak se ozvu...
10. 11. 2011 21:33:06
https://webtrh.cz/diskuse/nahrada-za-system-mlink-nebo-billboard/strana/2/#reply695741
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
10. 11. 2011 22:51:50
cílíme na region podle IP, nepotřebujeme regionální weby. Ty jsou pro nás naopak méně zajímavé.
Tebou uváděná tištěná média jsou trefou do černého. Vem si např. autobazar. Ten je až na čestné výjimky regionáního charakteru a přesto potřebuje podporu brandu. U nás v HK jsou hned dva, co dávají do reklamy mimo internet několik set tisíc korun ročně, tipuju, že možná hodně přes půl mega (billboardy, rozhlasové spoty, autobus MHD, tištěná reklama). Bannerová reklama pro ně byla dosud nezajímavá, protože bylo jen minimum zákazníků, kteří si přijeli z druhého konce republiky pro auto. Když ale budou v autobazaru vědět, že se jim reklama bude zobrazovat v jejich kraji a dalších dvou sousedních, už to pro ně bude zajímavější, nehledě na to, že také zaplatí podstatně méně. Pokud konečně přestanou srovnávat bannerovou reklamu s výkonostní PPC reklamou, ale dají ni na roveň rozhlasové a tištěné reklamy, zjistí, že je to pro ně vlastně nejvýhodnější forma brandové reklamy v poměru cena/výkon.
10. 11. 2011 22:51:50
https://webtrh.cz/diskuse/nahrada-za-system-mlink-nebo-billboard/strana/2/#reply695740
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
10. 11. 2011 23:05:31
Já jsem tu teoretickou rovinu pochopil, ale na rozdíl od tištěných médií nemají weby většinou regionální cílení.
V každém městě je nějaký plátek, pak vychází pár plátků okresních a krajských měřítek, takhle weby nefungují.
Leda že byste brali do portfolia pouze weby úzce svázané s nějakým regionem, to Vám tedy přeji hodně štěstí,
budete ho potřebovat.
Edit : Cílení podle IP mi přijde ještě horší varianta než ty regionální weby, protože nemá žádnou vypovídací hodnotu.
10. 11. 2011 23:05:31
https://webtrh.cz/diskuse/nahrada-za-system-mlink-nebo-billboard/strana/2/#reply695739
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
10. 11. 2011 23:45:35
v čem ti přijde cílení na IP horší, respektive proč myslíš, že to má minimální vypovídací hodnotu. Ty provozuješ www.ojeto.cz. Proč by zrovna na tvém webu nemohl inzerovat regionální autobazar. Ty jsi sice z chomutova, ale lidi chodí na tvůj web i z HK. Tak těm, co chodí z HK, nabídní reklamu z HK a třeba ještě z Pce a těm co jsou z Prahy reklamu pro Prahu a střední čechy. K čemu zobrazovat hradečákovi reklamu na autobazar z chomutova? Samozřejmě wellnes studio nebo kosmetický salon na ojeto.cz inzerovat nebude ani když jim nabídneš regionální cílení. Pro tu bude zajímavý nějaký ženský web a nebo "univerzální", třeba zpravodajský.
My se snažíme nabízet cílení jak regionální, tak tématické.
10. 11. 2011 23:45:35
https://webtrh.cz/diskuse/nahrada-za-system-mlink-nebo-billboard/strana/2/#reply695738
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
10. 11. 2011 23:57:32
Asi to chce tu praktickou část trochu osvětlit, řekněme že mám jednu reklamní plochu.
Jak podle IP docílíš zobrazení té "správné" reklamy ?
Chápu dobře že by se na stejné ploše měnily reklamy podle IP ?
10. 11. 2011 23:57:32
https://webtrh.cz/diskuse/nahrada-za-system-mlink-nebo-billboard/strana/2/#reply695737
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 11. 2011 00:11:34
cílíme na regiony stejně jako např. Seznam.cz - zjistíme si IP adresu návštěvníka webu a podle toho mu přiřadíme reklamu. Existují databáze IP adres, podle kterých jde určit, z jakých regionů jsou. Tyto DB jsou ale hodně nepřesné a stálo nás hodně úsilí a financí je zpřesnit. Seznam.cz tvrdí, že dosahuje přesnosti cílení 90%, což je podle našich zkušeností hodně odvážné tvrzení, když u námi sledovaných webů je až cca 15% uživatelů připojeno přes mobilní operátory, u kterých se IP nedá identifikovat ve vztahu k regionu. My zatím dosahujeme úspěšnosti cílení 70 - 80%. Čím víc regionů si zvolíš, tím větší číslo to je.
11. 11. 2011 00:11:34
https://webtrh.cz/diskuse/nahrada-za-system-mlink-nebo-billboard/strana/2/#reply695736
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
11. 11. 2011 00:33:24
Díky za vysvětlení, tím si mohl začít :)
Já prodávám většinou reklamu přímo ale podívám se na ten Váš systém až budu mít trochu času.
11. 11. 2011 00:33:24
https://webtrh.cz/diskuse/nahrada-za-system-mlink-nebo-billboard/strana/2/#reply695735
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit