Zadejte hledaný výraz...

Naceňování práce – odhad

BENQ
verified
rating uzivatele
11. 7. 2023 17:03:55
Zdravím.
Mám dotaz ohledně naceňování tvorby webu. Bohuže drtivá většina zákazníku se ptá na cenu, aniž by byla schopna přesněji definovat, co přesně chtějí.
Většinou dávám na výběr běžnou a levnější variantu. Ale ani to většinou nepomáhá a většina obchodu tak prostě vyšumí.
Když už zákazník přistoupí na běžnou obvyklou částku, tak se dělám s návrhem a po dokonční mi zákazník zašle odkaz na web, který se mu líbí (předtím vubec neměl představu a chtěl si nechat poradit) - často kýč nějakého amatéra plný hejbátek bez grafického citu.
Máte s tím také někdo zkušenosti? Máte nějaké typy jak tyto obchody dotáhnout nebo je to jen běžný český rozmar?
a 2. otázka:
Občas mi zavolá zákazník, že se chce sejít ohledně tvorby webu. Ale ještě dříve než vubec popíše svuj záměr a než se vubec domluvíme na nějaké cenové nabídce (budgetu zákazníka). Chodíte v takových případech na schuzku?
díky.
11. 7. 2023 17:03:55
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518537
2. ne
11. 7. 2023 17:14:25
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518536
mikrojoby.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 7. 2023 17:16:42
2. ano
11. 7. 2023 17:16:42
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518535
Petr Kývala
verified
rating uzivatele
(45 hodnocení)
11. 7. 2023 20:13:22
1. Více komunikace
2. Ano
11. 7. 2023 20:13:22
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518534
1: Tohle máme nastavené poměrně jasně, a to fixní částkou za jednu stránku projektu. Takže nám stačí vědět o jaký web jde a pak počítáme 1:1 s přechodem na nové řešení. Pokud klient potřebuje budget osekat, ořežou se znávrhu URL, které nejsou prioritní a stěžejní pro chod a dosah projektu. Takže už v prvním nacenění dostane do ruky poměrně jasně rozpočítaný budget. A to je pouze kódování. Pro grafický návrh je nutná schůzka, klidně online, kde si jasně vymezíme směr jakým bychom se vydali. Návrh je naceněný zvlášť, hodinovkou grafika. Schůzky klient neplatí. Dotažení k realizaci je pak na tom, jak moc umíš klienta přesvědčit o tom, že víš co děláš, že uvidí smysl v tom redesignu za tu konkrétní sumu.
2: Ano, pokud nás klient poptá, může si schůzku domluvit klidně na první dobrou, aby představil sebe a svůj projekt včetně záměru. Ale nutně nemusí. Je to nezávazné a schůzka je u nás v kanclu. Určitě bych na tyhle první schůzky nejezdil někam přes půl republiky jen proto, že se někomu zachtělo posbírat cenové nabídky a porovnat si je. Jiná situace je to třeba v rámci Prahy, kde se domluvíte třeba někde na půli cesty a klient je prostě zvyklý vše řešit osobně.
11. 7. 2023 20:45:21
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518533
lada1979
verified
rating uzivatele
11. 7. 2023 22:28:13
Napsal BENQ;1664961
Zdravím.
Mám dotaz ohledně naceňování tvorby webu. Bohuže drtivá většina zákazníku se ptá na cenu, aniž by byla schopna přesněji definovat, co přesně chtějí.
Většinou dávám na výběr běžnou a levnější variantu. Ale ani to většinou nepomáhá a většina obchodu tak prostě vyšumí.
Když už zákazník přistoupí na běžnou obvyklou částku, tak se dělám s návrhem a po dokonční mi zákazník zašle odkaz na web, který se mu líbí (předtím vubec neměl představu a chtěl si nechat poradit) - často kýč nějakého amatéra plný hejbátek bez grafického citu.
Máte s tím také někdo zkušenosti? Máte nějaké typy jak tyto obchody dotáhnout nebo je to jen běžný český rozmar?
a 2. otázka:
Občas mi zavolá zákazník, že se chce sejít ohledně tvorby webu. Ale ještě dříve než vubec popíše svuj záměr a než se vubec domluvíme na nějaké cenové nabídce (budgetu zákazníka). Chodíte v takových případech na schuzku?
díky.
Ad1) Já myslím, že jsi si odpověděl sám. Zabýváš se kreativní = tvořivou tvorbou a chceš po klientovi přesně definovat co chce, ale toto klient očekává po tobě protože vůbec nemá představu. Prostě problém je v tom, že potřebuješ obchodní dovednosti ve stylu "vymámit z jalové krávy tele". Nejde vůbec o rozmar zákazníka, ale spíše "nedokonalost" dodavatele. Co se týče grafického citu, přijde mi že před rokem 1990 většina aranžérů a písmomalířú měla větší cit jako dnešní taky grafici, co umí s grafickým programem a myslí jak nejsou kreativní. Bohužel problém posledních 10-15 let a to u nás i ve světě je, že nikdo nechce kvalitu, ale jen hodně muziky za málo peněz.
Ad2) ano taky požaduji schůzku abychom si vzájemně představili požadavky a možnosti.
11. 7. 2023 22:28:13
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518532
BENQ
verified
rating uzivatele
12. 7. 2023 13:13:58
Napsal láďa1979;1664980
Ad1) Já myslím, že jsi si odpověděl sám. Zabýváš se kreativní = tvořivou tvorbou a chceš po klientovi přesně definovat co chce, ale toto klient očekává po tobě protože vůbec nemá představu. Prostě problém je v tom, že potřebuješ obchodní dovednosti ve stylu "vymámit z jalové krávy tele". Nejde vůbec o rozmar zákazníka, ale spíše "nedokonalost" dodavatele. Co se týče grafického citu, přijde mi že před rokem 1990 většina aranžérů a písmomalířú měla větší cit jako dnešní taky grafici, co umí s grafickým programem a myslí jak nejsou kreativní. Bohužel problém posledních 10-15 let a to u nás i ve světě je, že nikdo nechce kvalitu, ale jen hodně muziky za málo peněz.
Ad2) ano taky požaduji schůzku abychom si vzájemně představili požadavky a možnosti.
tady (v mé otázce) vubec nejde o nějaký um nebo cit. ptal jsem se na naceňování práce. spíš mi připadá, že v českých podmínkách je to spíš handl (sdělit co nejméně, abych získal co nejnižší cenu a pak příjde to "a ještě bych potřeboval to a tamto" apod.)
také taktika "...potřebuji dodělat malou drobnost na webu. A poté bych měl ještě další práce na jiných webech". dost častá taktika. Jinými slovy - chci co nejnižší cenu za malou práci. často u amatéru, co si dělají řešení sami.
a mám jit na schuzku, když nevim kolik je zákaznik ochoten zaplatit za web a jaké má nároky? mi připadá, že každý by nejradši "nemožné zdarma a zázrak na počkání".
12. 7. 2023 13:13:58
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518531
Tak nikdo tě na ty schůzky nenutí chodit. To je něco, co si můžeš svobodně nastavit. Nebo na ně můžeš chodit, ale podmíníš to získáním všech informací, které potřebuješ.
A k těm vícepracím, tam je to jednoduchý. Buď půjdeš tou cestou omezeného počtu revizí a rozsahu nad rámec původní nabídky, nebo jednodušše cokoliv nad rámec původního budgetu naúčtuješ. Pokud o to klient nestojí a nechce platit za vícepráce (přestože jsi ho na začátku jasně upozornil), tak ho pustíš k vodě.
Já se moc nemůžu ztotožnit s názorem, že by si klienti záměrně říkali málo a pak tě honili aby měli víc. Takhle vyčůraný je klidně jen jeden z třiceti. Většina spíš vůbec netuší, na kolik by to mohlo přijít a až pak si spočítají, že na to pravděpodobně nemají budget. A tohle se dozvíš v té ranné fázi, ještě před realizací, na té první nebo druhé schůzce.
12. 7. 2023 13:23:04
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518530
Tak nikdo tě na ty schůzky nenutí chodit. To je něco, co si můžeš svobodně nastavit. Nebo na ně můžeš chodit, ale podmíníš to získáním všech informací, které potřebuješ.
A k těm vícepracím, tam je to jednoduchý. Buď půjdeš tou cestou omezeného počtu revizí a rozsahu nad rámec původní nabídky, nebo jednodušše cokoliv nad rámec původního budgetu naúčtuješ. Pokud o to klient nestojí a nechce platit za vícepráce (přestože jsi ho na začátku jasně upozornil), tak ho pustíš k vodě.
Já se moc nemůžu ztotožnit s názorem, že by si klienti záměrně říkali málo a pak tě honili aby měli víc. Takhle vyčůraný je klidně jen jeden z třiceti. Většina spíš vůbec netuší, na kolik by to mohlo přijít a až pak si spočítají, že na to pravděpodobně nemají budget. A tohle se dozvíš v té ranné fázi, ještě před realizací, na té první nebo druhé schůzce.
12. 7. 2023 13:23:19
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518529
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
12. 7. 2023 21:38:26
1. nejet lowcost, více komunikovat, dokopat ho k tomu (já mám dokument, který musí vyplnit a pokud ho nevyplní nebo nevyplní dobře, přijde (půl)hodinový hovor, kde to prostě vyřešíme)
2. ano, můžou za námi přijet a dělají to (jinak jdeme online a případně, pokud je třeba, dáváme fyzickou schůzku)
12. 7. 2023 21:38:26
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518528
lada1979
verified
rating uzivatele
12. 7. 2023 22:38:03
Napsal BENQ;1665012
tady (v mé otázce) vubec nejde o nějaký um nebo cit. ptal jsem se na naceňování práce. spíš mi připadá, že v českých podmínkách je to spíš handl (sdělit co nejméně, abych získal co nejnižší cenu a pak příjde to "a ještě bych potřeboval to a tamto" apod.)
také taktika "...potřebuji dodělat malou drobnost na webu. A poté bych měl ještě další práce na jiných webech". dost častá taktika. Jinými slovy - chci co nejnižší cenu za malou práci. často u amatéru, co si dělají řešení sami.
a mám jit na schuzku, když nevim kolik je zákaznik ochoten zaplatit za web a jaké má nároky? mi připadá, že každý by nejradši "nemožné zdarma a zázrak na počkání".
To máš těžký, pořád platí levně koupit, draze prodat a pozdě platit. Tímto se ale otáčíme ke zde oblíbenému tématu jakou zvolit hodinovou sazbu. Ne všichni klienti jsou vypočítaví, spíš jsou ovlivněni třeba některými nabídkami tady. Tu schůzku taky jaksi automaticky očekáváš a třeba u firem co spamují "vylepšení eshopu" je seznamovací/informativní schůzka rovnou nabízena a není lepší pohled než jak se tváří, že na našem krabicovém řešení není co vylepšit.
12. 7. 2023 22:38:03
https://webtrh.cz/diskuse/nacenovani-prace-odhad/#reply1518527
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit