Zadejte hledaný výraz...

Na klíčové slovo 4. na Seznamu, přesto malá návštěvnost

Celoy
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
19. 11. 2011 11:37:39
Zdravím,
právě řeším takový problém. Se svým webem http://tvahypoteka.cz jsem na vcelku frekventované klíčové slovo "americká hypotéka" na Seznamu na 4. pozici.
Nejde mi do hlavy toto: Například včera bylo toto klíčové slovo a to v přesné shodě vyhledáváno cca 110 (http://search.seznam.cz/stats?collocation=americk%C3%A1+hypot%C3%A9ka) a na můj web však přes toto slovo přišli jen 4 lidé.
Nevíte, čím to je? Čekal bych, že těch lidí bude alespoň 30.
Děkuji.
Petr
19. 11. 2011 11:37:39
https://webtrh.cz/diskuse/na-klicove-slovo-4-na-seznamu-presto-mala-navstevnost/#reply699075
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
19. 11. 2011 11:47:05
Tak 4 ze 110 někdy normálně bývá. Každopádně těch 110 ber s rezervou, ve skutečnosti to bývá méně, protože lidi si kontrolují pozice, jen tak koukají. Velkou část z těch 110 "lidí" spolkne PPC reklama nad výsledky. Jinak se lidi rozhodují podle mini náhledu a titulky. Mini náhled se mi tvůj nelíbí, nějak mi nejde ta zelená s oranžovou a v titulce podle mě chybí nějaké rozdělení, třeba místo té čárky bych dal pomlčku, ale to už jsou jen malé věci.
Hlavně jde o to, že z té stovky žere hodně PPC a první dvě pozice.
19. 11. 2011 11:47:05
https://webtrh.cz/diskuse/na-klicove-slovo-4-na-seznamu-presto-mala-navstevnost/#reply699074
Celoy
Tebou zmíněné statistiky jsou natolik nepřesné (a dost zavádějící), že nemá smysl brát je příliš vážně. Více ti napoví vyjádření týmu seznamáckého fulltextu zde http://fulltext.sblog.cz/2009/02/12/28 (budeš-li mít pocit, že odkazovaný spot nechápeš, nejsi v tom sám :)
Shrnuto - tyto statistiky "hledanosti" jsou dobré pouze ke zjištění trendů návštěvnosti, v žádném případě neodrážejí realitu. Z mých zkušeností vyplývá, že "úmrtnost" oproti číslu značícímu přesnou shodu je zhruba jedna ku deseti (jinak řečeno, tvrdí-li Seznam, že přesnou frázi hledalo sto lidí, ve skutečnosti to bylo tak deset. No - a z nich ne všichni kliknuli na odkaz vedoucí na tvůj web).
Pro lepší přehled hledanosti klíčových slov a frází používej spíš Google Adwords (Keyword External Tools) nebo podobný nástroj od Skliku.
19. 11. 2011 11:49:42
https://webtrh.cz/diskuse/na-klicove-slovo-4-na-seznamu-presto-mala-navstevnost/#reply699073
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
19. 11. 2011 12:01:18
Plaváček má v podstatě pravdu, ale těch 10% je strašně málo. Já když si porovnám výsledky z Analytics a tyto trendy od Seznamu, tak by to mohlo těch 50% udělat.
19. 11. 2011 12:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/na-klicove-slovo-4-na-seznamu-presto-mala-navstevnost/#reply699072
LukasP
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
19. 11. 2011 20:54:15
Bohužel je to tak jak se píše, mám řadu klíčových slov na předních pozicích a návštěvnost je opravdu neúměrná počtu hledání, které seznam uvádí. Trochu jsem se rozepsal na svém blogu http://www.tipinternet.cz/1-strana-ve-vyhledavaci-neznamena-navstevnost/ kde jsou také nějaká procenta kdyby tě to zajímalo.
U cestovatelských webů je to ještě horší v tom, že seznam si tam dává PPC, poté jejich nástroj na sdovolena.cz a až poté se zobrazují výsledky vyhledávání.
19. 11. 2011 20:54:15
https://webtrh.cz/diskuse/na-klicove-slovo-4-na-seznamu-presto-mala-navstevnost/#reply699071
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
21. 11. 2011 09:53:06
Napsal Celoy;724802
...Se svým webem http://tvahypoteka.cz jsem na vcelku frekventované klíčové slovo "americká hypotéka" na Seznamu na 4. pozici.
Nejde mi do hlavy toto: Například včera bylo toto klíčové slovo a to v přesné shodě vyhledáváno cca 110 (http://search.seznam.cz/stats?collocation=americk%C3%A1+hypot%C3%A9ka) a na můj web však přes toto slovo přišli jen 4 lidé. Nevíte, čím to je? Čekal bych, že těch lidí bude alespoň 30.
To číslo může být klidně správné, ačkoli jsi 4-tý, před fulltextem jsou ještě 2 odkazy z Skliku, takže jsi vlastně až 6-tý. Na tuhle pozici je ta míra prokliku nízká, ale ne neobvyklá . Také nevěřím číslu udávaných statistik, a porovnávám ho ještě s výsledky hledaností statistiky na Skliku
21. 11. 2011 09:53:06
https://webtrh.cz/diskuse/na-klicove-slovo-4-na-seznamu-presto-mala-navstevnost/#reply699070
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
21. 11. 2011 10:41:47
Na poslednom skoleni Adwords ktore som absolvoval, vysvetlovali ako ludia vnimaju platenu reklamu vo vyhladavacoch resp. google.
Az 68% novych prichadzajucich navstevnikov internetu nerozlisuje klik na platenu reklamu a normalne vyhladavnie(pri starsej generacii to cislo je este vyzsie). Predpokladam ze trend bude podobny aj na Sezname i ked seznam to dava na vedomie viditelnejsou formou ako Google. Teda poznamka Martina_H ze si v podstate 6ty je celkom trefna a z vacsej casti odzrkadluje realitu.
Preto je vhodne tieto dva zdroje navstevnosti kombinovat.
Okrem toho z casti mozes ovplivnit preklik prave na tvoj vysledok vo vyhladavani optimalizaciou snippetu, teda vhodne napisanym titulkom stranky najlepsie ak nejakym sposobom vyzýva k akcii a nie len nejake vseobecne vyhlasnie, ktore je skoro identicke s konkurenciou. Do istej miery sa da ovplivnit aj uryvok textu v snippete, ale tato cesta je zlozitejsia.
Odporucam testovat roznou formou napisane titulky stranky a sledovat trend navstevnosti z dlhodobejsieho hladiska na dany titulok, presne tak ako pri optimalizacii PPC kampani (Sklik, Adwords)
21. 11. 2011 10:41:47
https://webtrh.cz/diskuse/na-klicove-slovo-4-na-seznamu-presto-mala-navstevnost/#reply699069
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit