Zadejte hledaný výraz...

Myšlenky na vlastní obsahový web. Půjčit si? Risk?

Petr
verified
rating uzivatele
(132 hodnocení)
22. 2. 2020 16:16:29
Ulan: Zajímavé, neboj se uvést URL :)
Jinak nedá se to takto vyjádřit, jelikož web se každým článkem, každým prolinkováním, každým přirozeným odkazem, každým sdílením stane autoritativnějším a zlepší se mu pozice ve vyhledávačích, dále se brand dostane mezi lidi a návštěvnost pak půjde nahoru s menším rozpočtem. Prostě se nedá říct 30k = 100 UIP, takže 3M = 10 000 UIP.
Problém s tímto typem projektu je jeho monetizace a co si budeme říkat všichni to děláme většinou pro peníze, jasně člověk z toho může mít radost, ale primárně jsou to peníze.
Jak někdo psal výše, buď je potřeba velký návštěvnost a pak nasadíš adsense či sklik nebo je potřeba to jet přes affiliate a to potom máš desítky programů, musíš si to vše hlídat a je s tím strašná "piplačka" a ve výsledku to může být horší než výše zmíněný adsense či sklik.
22. 2. 2020 16:16:29
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440055
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 2. 2020 16:29:23
A k tomu obecnému webu. Je tam jeden takový problém, spousta témat je snadno zkopírovatelných. Pokud se zaměříte na určitou část trhu, které navíc rozumíte (nebo někdo kdo bude psát pro vás rozumí) a nebude psát jen obecné cancy, ale dá do toho vlastní zkušenost, vytvoříte unikátní obsah, který nikdo nezkopíruje. Protože vlastní zkušenost zkopírovat nejde. To že něco vydáte dříve, napíšete to lépe ... takových webů už jsem dostal na horu, ale jak rychle vystřelily, tak rychle spadly. Teď už na to dlabu a buď píšu o své práci o svých myšlenkových pochodech, nebo si na eshop najmu člověka, který opět píše jeho vlastní unikátní postupy, píše o svých zkušenostech a to mi ještě nějak funguje. Prostě napíšete článek rychleji, konkurence to napíše ještě rychleji, napíšete ho lépe, konkurence ho za chvíli napíše ještě lépe, dokážete to udělat levněji? Konkurence najme lidi, kteří dokáží psát ještě větší objemy a ještě levněji. Možná že moje produktivita práce je už příliš malá, možná že to neumím, ale jediné co mi z toho poslední dobou leze je to, odlišit se takovým způsobem, který je těžko zkopírovatelný. To bych chtěl vidět, jak to dokážete obecným webem. Leda ho nějak hodně specificky pojmout, ale i to se dá zkopírovat ...
A ještě k tomu navážu a budu hovořit o eshopu, blogu a obsahových webech, které mám. Tak stejně většinu trafficu udělá možná tak 10 top článků. Takže nemá smysl si vybrat raději úplně nepolíbené téma, dát do toho tu unikátnost a ušetřit peníze např. za napsání 100 shit-článků a ty ušetřené peníze investovat např. do vypiplání toho jednoho článku a do následné propagace toho článku?
22. 2. 2020 16:29:23
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440054
malamala
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
22. 2. 2020 17:31:24
Pokud chceš dělat obsahový web, tak z oblasti, které rozumíš, nebo je to tvůj koníček a máš přístup k různým zdrojům. Psát všeobecný obsahový web myslím nepřinese žádné znatelné finanční výsledky. Jsi třeba fanda do kaktusů, tak piš o nich, jak je sázíš, co sázíš, fotky jak rostou .....
Já jsem zevloun, zevluji po okolí a občas něco o tom napíši. Investoval jsem jen do domény a webhostingu a na 100 UIP se dá dostat poměrně rychle. Ale musíš mít obsah a informace v něj, které nejsou na tisíce dalších webech.
22. 2. 2020 17:31:24
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440053
Michal Majgot
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
22. 2. 2020 17:38:14
beraniste: Super myšlenky k rozebrání. Samozřejmě jsme tyhle obavy taky museli zkoumat a probírat. Jde o to, že cokoliv vymyslíš na úzce zaměřené stránce, to jde odehrát i na obecném webu. Například někdo se vyzná v pojištění, tak skvěle pokryje téma pojištění a zbytek bude buď psát odborník na jiné téma, nebo to bude balast a shit. Tak jako tak to není v ničem horší než specializovaný web jen na to pojištění. Pokud jde o kopírování, je to u obou webů stejné. Týká se to taky tvého dodatku o kvantitě. Rozumím, čeho chceš dosáhnout, ale tohle člověk dopředu většinou neví. Z těch shit článků se mi vyselektovaly dle návštěvnosti ty, do kterých bych to na začátku ani náhodou neřekl. Žádná analýza by mi to nedokázala říct. Hledanost vs konkurence je jedna věc, ale realita pak překvapí. Takové články pak přepisuju, obohacuju a snažím se o ty nezkopírovatelné specialitky. Cokoliv, co ho zlepší. Ať půjdeš za jakoukoliv kvalitou, konkurence tam může jít taky. To se nezmění. Jen bude s přibývající péčí o daný článek tohle pro konkurenci složitější.
22. 2. 2020 17:38:14
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440052
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 2. 2020 18:00:00
To určitě, také se mi to stane, že bych to do nějakého článku ani neřekl. Některý zase přináší návštěvy, ale ne konverze. Ale když se něco realizovalo, vždy mi z toho lezlo to, že odborník ten článek napsal vždy lépe než copywriter nebo kdokoliv jiný. V tom článku je prostě unikátnost a lidé to ocení. A to jak píšete o tom, že si nahodíte články a teprve potom ladíte a přidáváte, také je to dobré řešení, protože pokud je 98% obsahu na internetu na který nevede jediný zpětný odkaz, tak dostat článek mezi ty 2 procenta a to číslo bude určitě ještě klesat, na to nějaký balast nestačí.
Každý člověk je unikátní a urvat si někoho, kdo bude mít jméno a bude psát články jen pro nás je nadlidský úkol, ale tohle třeba já považuji za tu těžko zkopírovatelnou trvalou hodnotu.
Affiláku, třeba v eshopech také přidáme 100 produktů a z toho je 1 super prodejný a pár dobrých ziskových kusů a co s těmi ostatními? Já to postupem času naprosto nekompromisně mažu - stojí peníze ve skladu, stojí peníze za reklamu.
Jak to děláte z obsahovými weby? Co ty nečtené články, které stojí za prd. Platí tam také něco takového, že to stojí peníze? Např. že se přes ně rozteče linkjuice apod. nebo tříští pozornost a nebo prostě jen mají ten efekt, že snižují kvalitu webu v očích čtenářů a táhnou web kvalitativně dolů? Také odmazáváte blbé články?
22. 2. 2020 18:00:00
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440051
Biologist
verified
rating uzivatele
22. 2. 2020 18:06:43
Ulan: "za 5 let jsem nainvestoval do textového obsahu 500 000 kč a návštěvnost je dnes cca 800 UIP /den..." ufff, v takovém případě můžu napsat asi jen to, že to děláš úplně špatně.
22. 2. 2020 18:06:43
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440050
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 2. 2020 18:12:43
Napsal Biologist;1570399
Ulan: "za 5 let jsem nainvestoval do textového obsahu 500 000 kč a návštěvnost je dnes cca 800 UIP /den..." ufff, v takovém případě můžu napsat asi jen to, že to děláš úplně špatně.
A proč? Pokud to je prodejní web s konverzním poměrem 1% a průměrným ziskem 300Kč z objednávky, tak to znamená zisk 2400Kč/den, tj. 864.000Kč/rok a to by byl dobrý výsledek. Když nevíte nic víc, nemůžete ani říci, zda je to úspěch a nebo neúspěch.
22. 2. 2020 18:12:43
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440049
Biologist
verified
rating uzivatele
22. 2. 2020 18:44:40
beraniste: "...ale když se něco realizovalo, vždy mi z toho lezlo to, že odborník ten článek napsal vždy lépe než copywriter nebo kdokoliv jiný..." - já naopak spolupracoval s řadou odborníků právě proto, že tomu tématu sice rozuměli, ale neuměli o něm psát (komunikovat ho směrem k neodborné veřejnosti).
"...co ty nečtené články, které stojí za prd..." - tak v první řadě nedefinuješ co je "stojí za prd". Pokud nějaký článek "stojí za prd", tak se na webech, které mám přímo na starost, ani neobjeví. Pokud "stojí za prd" má být to, že má menší čtenost než jiné články, tak ne, takové příspěvky nemažeme a ani nevím o nikom, kdo by to tak dělal. Jenže čtenost návštěvníci nevidí a ty píšeš o snižování kvality webu, takže spíš myslíš něco, co by se na tom webu vůbec nemělo ocitnout. Nějak nevidím smysl v tom napřed vydat špatný článek a pak ho později mazat.
---------- Příspěvek doplněn 22.02.2020 v 18:46 ----------
beraniste: jaký prodejní web, když jasně píše, že je to magazín?
22. 2. 2020 18:44:40
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440048
Michal Majgot
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
22. 2. 2020 18:56:52
I magazín může dobře sloužit jako prodejní web. Je to kapku složitější, ale jde to.
22. 2. 2020 18:56:52
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440047
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
22. 2. 2020 18:58:18
Myslím články, které nemají čtenost, nebo neplní cíle. Jak to myslíte, nemají se tam co ocitnout? Já taky v eshopu nedokážu dopředu říci, co se bude vyplácet prodávat. Tím chcete říci, že produkty které se nebudou prodávat a nebo se později nebudou vyplácet nemá smysl ani přidat? A jaké to jsou? Se sortimentem se musí neustále pracovat. A proto se ptám na to, zda toto v nějaké obdobě platí i u obsahových webů?
Teď jsem trochu pohledal a v různých cicích článcích se o tom také zmiňují, tak by mě fakt zajímalo, zda to někdo praktikuje: https://www.searchenginejournal.com/improve-remove-old-content/300961/
22. 2. 2020 18:58:18
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440046
Biologist
verified
rating uzivatele
22. 2. 2020 19:57:23
Affilak.cz: tak magazín může být "prodejní web" i v tom smyslu, že na něm provozovatel prodává PR články a bannery. :) Ale pokud mi někdo napíše "magazín", tak opravdu nepředpokládám, že je řeč o tom, co líčí beraniste.
beraniste: ještě jednou, návštěvníci obvykle nevidí čtenost jednotlivých článků, maximálně nějaké žebříčky těch nejúspěšnějších. Takže tyto články, pokud jsou kvalitní, prostě nemohou "snižovat kvalitu webu v očích čtenářů a táhnou web kvalitativně dolů". Čtenář řeší kvalitu článku z úplně jiných hledisek, nezajímají ho čísla (pro něj neviditelná).
A v mazaní kvalitních článků s nízkou čteností opravdu nevidím příliš velký smysl. Řekne mi to hodně třeba o atraktivitě toho kterého tématického okruhu, ale proč by se to mělo i mazat?
22. 2. 2020 19:57:23
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440045
Petr
verified
rating uzivatele
(132 hodnocení)
22. 2. 2020 20:16:20
Také nevidím smysl mazat málo navštěvované články, buď se něco udělalo špatně v přípravě článků (neudělaná aspoň mini klíčovka, nekvalitní článek) nebo má na webu článek jiný smysl než návštěvnost například posílení jiného článku apod. Vezmu to na dnešním příkladě, dneska jsem vydal článek: Jak uvařit růžičkovou kapustu a prostě s článkem mimo zaplacení copywritingu jsem si ještě hodinu hrál (úprava, vložení frází co vyšli z klíčovky, obrázky apod.) a aktuálně už je článek v Googlu na přesné spojení "Jak uvařit růžičkovou kapustu" na první straně, sice poslední ale na první straně a to je dnes vložený článek (kvůli personalizaci ho každý každý uvidíte na jiném místě). Takže řeči o špatném článku neberu, jelikož špatný článek nikdo přece na web nedá a když uvidíte, že článek v SERPu padá, no tak to je přece důvod článek nakopnout, aktualizovat, rozšířit.
22. 2. 2020 20:16:20
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440044
Roman Duchoň
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
22. 2. 2020 21:45:35
Vážím si názoru každého z vás, nebudu konkrétně jmenovat. Vše, co jsem potřeboval vědět, teď vím. Díky.
Dosadil jsem do smýšleného projektu větší (ale nenásilnou) možnost komerčního využití...
Doufejme, že sem za pár týdnů hodím odkaz.
22. 2. 2020 21:45:35
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440043
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
23. 2. 2020 10:10:18
A přestože teda na obsahu nějak pracujeme, tak mám problém ještě s jednou věcí. Ten obsah vůbec na internetu přibývá takovou rychlostí, že každý NORMÁLNÍ článek s plynoucím časem musí bojovat se stále se zvyšujícím množstvím konkurenčních textů. Jako tohle sleduji i ne u úplně špatných článků, že ne vždy se mi podaří je udržet v pozicích. A to je pro mě opět další důvod, proč na normální články psané normálními lidmy poslední dobou kašlu. Aby nějak obstál, tak už se mi poslední dva roky zdá, že ten text musí být fakt top. Pokud mi ten článek nespadne kvalitativně do těch top 2%, na který se vyplatí lidem odkazovat, tak to je pro mě fakt ztráta času. Ale já mám prodejní web, takže pro mě to je o rozhodování - investovat do obsahu vs. zaplatit si reklamu a zacílit ho na žádaný obsah. Tohle mě třeba taky dost šve ... organické výsledky z vyhledávaní pomalu mizí a vytlačuje ho placená inzerce a tvořit nový obsah je a bude stále složitější a dražší a mnohdy je snažší a levnější si plochu koupit.
23. 2. 2020 10:10:18
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440042
Michal Majgot
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
23. 2. 2020 10:29:41
beraniste: Trh se nějak vyvíjel poslední roky a tyhle depresivní pocity jsou staré už několik let. Kvůli tomu se spousta hráčů přesunula do placených kanálů, kde natolik vyrostla cena, že je dnes naopak obsah opět cennější. Střídá se to. Mám štěstí, že znám důvěrně výdělky pár velkých obsahových webů. Po 5-6 letech se dá dostat na velmi zajímavé vyšší jednotky milionů ročně až nízké miliony měsíčně. Z údržby strach nemám. Buď bude obsah natolik rozmělněný, že tvůj nejlepší článek bude přivádět 0,3% návštěvnosti, nebo budeš mít exponenciálu a pak se staráš o těch 10-20 nejlepších článků a ty neustále udržuješ v top stavu. Nemusíš se tolik starat o všechny.
23. 2. 2020 10:29:41
https://webtrh.cz/diskuse/myslenky-na-vlastni-obsahovy-web-pujcit-si-risk/strana/3#reply1440041
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit