Zadejte hledaný výraz...

Monitoring konkurence

Jiří Knesl
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
22. 10. 2010 13:23:13
Sledujete nějak konkurenci? Jaké má bannery, kontextové reklamy, offline reklamy, microsite apod.? Jak je možné toto realizovat? Když zjistíte, že konkurence v nějaké oblasti posiluje, investujete peníze také tam, nebo se neperete o "objem budgetu" a snažíte se spíš posílit alternativní způsoby?
22. 10. 2010 13:23:13
https://webtrh.cz/diskuse/monitoring-konkurence/#reply576371
primarne ma mit firma svou vlastni strategii a to takovou, aby tvorila vrasky konkurenci a tim smerem ma jit. samozrejme sledovani konkurence a reagovani na jeji kroky je treba, ale opet planovane a s rozvahou. Je treba si vzdy uvedomit, ze i kdyz to dela neznamena to, ze to musi byt funkcni a efektivni.
22. 10. 2010 14:27:10
https://webtrh.cz/diskuse/monitoring-konkurence/#reply576370
Karsa
verified
rating uzivatele
27. 10. 2010 17:08:29
Souhlasím, je dobré mít přehled o tom, co dělá konkurence a do jakých kanálů investuje, ale doporučuji tyto informace použít spíše jako inspiraci pro vlastní marketingovou strategii. Tyto praktiky jsou běžnější u velkých firem, které mají větší i rozpočty na marketing, na taková sledování se v ČR dají najmout i specializované agentury.
Alternativním způsobem, jak píšete, je například monitoring cen konkurence. Získané informace o cenách zboží se potom využívají rovnou ke zvýšení zisku e-shopu. Tento způsob je jednodušší a finančně výrazně dostupnější. Sledování a porovnávání cen konkurence je možné pomocí aplikace Karsa Monitor, více info na www.karsa-monitor.cz.
27. 10. 2010 17:08:29
https://webtrh.cz/diskuse/monitoring-konkurence/#reply576369
Karsa: Jen je treba dodat jednu vec - cenovou valku nikdy zadna firma nevyhraje, pouze zakaznik. Tento pristup zpusobuje zacykleni, jeden podrazi cenu druheho az na samotne minimum a to minimum vyhraje pouze ten silny a zakaznik. Ale chapu vasi nabidku na produkt ;)
27. 10. 2010 17:13:26
https://webtrh.cz/diskuse/monitoring-konkurence/#reply576368
Karsa
verified
rating uzivatele
27. 10. 2010 20:39:21
Děkuji za Vaši reakci,
protože obava z rozpoutání cenové války díky možnosti monitorovat ceny konkurence je ta nejčastější mýlka, se kterou se setkáváme. V zahraničí se oproti ČR s cenou pracuje mnohem dynamičtěji, protože je to jeden z nejdůležitějších marketingových nástrojů a je škoda nevyužít jeho síly.
Jde jen o to získat informace a na jejich základě se rozhodnout, jakou cenovou strategii zvolít. Každému našemu zákazníkovi radíme, ať nejprve zkontroluje své ceny a zjistí, kde je zbytečně levný, aby mohl tyto položky zdražit. Díky tomu, že ceny se stanovují ve většině případů plošně, jedná se o skutečně velké množství položek. Jednou z dalších možností je monitoring skladovosti zboží konkurence, protože pokud má zboží na trhu menší výskyt, a vy ho máte naskladněné, jedná se opět o důvod ke zdražení.
Monitoring cen konkurence tedy ve většině případů není o zlevňování, ale naopak o vyhledávání položek, kde si můžete dovolit zdražit a zvýšit svůj zisk.
27. 10. 2010 20:39:21
https://webtrh.cz/diskuse/monitoring-konkurence/#reply576367
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit