Zadejte hledaný výraz...

Měření úspěšnosti rozeslaných e-mailů pomocí UTM

Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
1. 1. 2013 14:34:08
Zdravím všechny (a přeji krásný nový rok),
v e-shopu rozesíláme novinky na e-mail našim zákazníkům a potřebuji zjistit jestli vůbec jsou e-maily otevřeny nebo jestli lidé na odkazy/produkty v newsletteru klikají.
Po rozeslání e-mailů mám k dispozici UTM campaign ve tvaru 97f56debfeb7b87de3b118604b1a15f3 (ten se generuje automaticky) jak s tím dále pracovat? Je potřeba do e-mailu přidat za odkazy nějaké UTM aby měly odkazy správný tvar a poté tohle přidat do GA kde poté uvidím kolik lidí z těchto URL odkazů přišlo?
Jak děláte newslettery vy a jak je poté měříte?
Děkuji všem za radu.
1. 1. 2013 14:34:08
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-uspesnosti-rozeslanych-e-mailu-pomoci-utm/#reply847481
v GA pak vidite ve zdroje navstevnosti - kampane - vysledky pro kampan 97f56debfeb7b87de3b118604b1a15f3
1. 1. 2013 14:53:30
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-uspesnosti-rozeslanych-e-mailu-pomoci-utm/#reply847480
Skuste sa pozriet do nastaveni vasho systemu pre rozosielanie e-mailov ci nemate moznost oznacit si kampane pomocou _utm parametrov rucne.
Ak ano nastavte okrem kampane (utm_capaign) este zdroj(utm_source) a medium (utm_medium) co su spolu s kampanou(utm_campaign) zakladne parametre pre segmentaciu prehladov navstevnosti z kampani v Google Analytics.
Pokial nemate dosah na utm_capaign pokuste sa nastavit spomenute dve a Obsah reklamy (utm_content) co je tak isto dimenzia pre segmentaciu dat v GA.
Vas odkaz by mohol potom vyzerat takto
http://www.landingpage.cz/?utm_source=newsletter&utm_medium=mail&utm_content=obsah%2Bnewsletteru&utm_campaign=97f56debfeb7b87de3b118604b1a15f3
Source: newsletter
Medium: mail
Content: obsah newslettru //co sa v nevsletteri nachadza, v pripade viac odkazov obsah kazdeho odkazu
Capaign: 97f56debfeb7b87de3b118604b1a15f3 //oznaci vas system automaticky
Prehlady navstevnosti budete moct potom sledovat v GA Zdroje navstevnosti > Zdroje> Kampane
a dimenzie ako zdroj/medium/kampan/obsah reklamy mozete pouzit ako dimenzie na segmentaciu a filtrovanie prehladov v GA.
Dalsia alternativa v pripade ze nemate dosah na _utm parametre je prepisat pole vystupu pre nazov kamapne pomocou konstruktoru pokrocilych filtrov, ale to pravdepodobne v jednom prispevku nejde vysvetlit :)
1. 1. 2013 15:54:30
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-uspesnosti-rozeslanych-e-mailu-pomoci-utm/#reply847479
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
1. 1. 2013 18:45:09
Mam jedno reseni na bazi cross site scriptingu znameho z hackerske cinnosti, ktere vam veskere informace pri zobrazeni ulozi do vasi databaze a ne do databaze tretich stran.
Lze tak shromazdovat udaje o adresatech a nejen to, ale i o zobrazenych mailech, o ktere se lide zajimali nebo jen tak presli a efektivne cilit a mit cele odesilani pod kontrolou.
Vice info v PM.
1. 1. 2013 18:45:09
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-uspesnosti-rozeslanych-e-mailu-pomoci-utm/#reply847478
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 1. 2013 19:44:32
No ono je spíš otázka jak to posíláš? jestli přes outlook či jiný program, tak ti nezbude nic jiného, než použít to co psal bluemoon - což je prasárna:)
Použij na to nějaký nástroj pro rozesílání - smartemailing, mailchimp, silverpop - tyto programy to mají v sobě už zabudované a hlavně si můžeš udělat různé segmenty (např. neotevřené e-maily) a poslat na ně jiný e-mail (nebo předmět e-mailu).
6. 1. 2013 19:44:32
https://webtrh.cz/diskuse/mereni-uspesnosti-rozeslanych-e-mailu-pomoci-utm/#reply847477
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit