Zadejte hledaný výraz...

Marketing – budget vs CPA

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
5. 10. 2019 18:16:48
Zdravím, rád bych se zeptal zkušenějších majitelů shopů nebo firem, popř. marketérů, jak přistupují k nákladům na marketing dlouhodobě. Pokud jedete více let, 5 a více, tak se stálým targetováním cílovky dost lidí rekrutuje do stálých zákazníků kteří nakupují po telefonu, mailem, na přímo přes brand apod. Takže postupem času pokud používám u různých kanálů optimalizaci na CPA nebo PNO prostě ta efektivita inzerce klesá. Pokud jsme oslovili někoho, komu naše nabídka padla jak prdel na hrnec, tak ti už nakupují pořád dokola a většinou už nechodí např. přes vyhledávače. Tak si říkám, jak s tímhle pracujete? Zvlášť u oborů, kde je 75% a více stálá klientela?
Jak pak nastavujete cíle, nebo jedete spíše budgety a rozhazujete to mezi kanály?
Díky
5. 10. 2019 18:16:48
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-budget-vs-cpa/#reply1418952
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
12. 10. 2019 19:29:04
a) klient to vůbec neřeší a pořád tlačí na ty samé cíle (obvykle obecné shopy např. na hadry)
b) opačné hledisko - klient nějaké konkrétní CPA / PNO moc neřeší, protože mu nic jiného než PPC stejně neběží a vidí, že mu to dohromady vše dobře vychází (úzce zaměřené shopy, např. nějaký průmyslový materiál)
c) klient si spočítá průměrnou retenci (např. 10 % zákazníků nakoupí jen jednou, 20 % nakoupí dvakrát, 30 % nakoupí víckrát za průměrnou tržbu XXX) a od toho se obvykle na roční nebo půlroční bázi stanovují cíle. (něco mezi tím, např. obklady nebo specifická řada kosmetiky).
12. 10. 2019 19:29:04
https://webtrh.cz/diskuse/marketing-budget-vs-cpa/#reply1418951
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit