Zadejte hledaný výraz...

Malá účinnost zkušební kampaně

meritum
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 05:55:15
Založil jsem si na Adwords zkušební kampaň s nízkým vkladem 2000 Kč, cca 100Kč /den. Myslím že jsem vytvořil celkem dobré 3 inzeráty, používám 4 klíčová slova - nejlepší v oboru. Umísťuji se s inzaráty od 4. místa ale v průměru na 8-9 pozici ve vyhledávači. Po 10ti dnech jsem kampaň pozatavil, protož mám polovinu částky proklikanou na obsahové síti ( 189 kliknutí po 5,7 Kč - průměrná pozice 3,7 ). Z vyhledávače mám pouze 2 prokliky ze samého začátku kampaně, kdy si mně asi oťukávala konkurence za 14Kč/proklik. Bohužel účinnost - konverze je malá, hodně lidí jen otevře a zase zavře, stránkami nelistuje - zřejmně je špatně zacíleno. Nevím ani kde se reklama na obsahové síti zobrazuje, nemůžu si tím ověřit zda je umístěna zacíleně.
Nechci pokračovat v kampani jen proto abych si nechával proklikávat peníze bez užitku. Co dál?
Budu vděčný za radu, postup. Děkuji
5. 4. 2008 05:55:15
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57909
4 klíčová slova je strašně málo. Píšeš, že jsou to ta nejlepčí v oboru, čímž myslíš zřejmě nejobecnější a nejkonkurenčnější, tím pádem taky asi nejdražší. Nepíšeš, jak to bylo s počtem zobrazení reklamy ve vyhledávání (jestli nízký počet kliků v hledání pramení z málo zobrazení nebo ne). Pokud byl vysoký, pak je dost možné, že i inzerát kromě toho, že je na blbé pozici taky není dostatečně relevantní nebo zajímavý ke kliknutí.
Co se otevření a zavření stránky týká, může to být zase způsobeno tím, že ty lidi u tebe nenašli, co hledali - za to může moct jak špatně specifikovaný text reklamy, tak špatně zvolená cílová stránka, tak špatná kvalita webu obecně a spoustu dalších věcí.
Zkus tohle:
+ jestli myslíš, že tvůj obor má silný potenciál ve vyhledávání (ta slova jsou hledaná dost), rovnou kontext vypni a vylaď si reklamu nejdřív v hledání
+ použij (jestli nepoužíváš) pro ta svoje slova i přesnou shodu - uvidíš, kolikrát lidi opravdu hledají to tvoje slovo a kolikrát se ti reklama zobrazuje jen když někdo hledá nějakou širší (a třeba i nerelevantní) frázi.
+ vymysli daleko víc klíčových frází (nevím, jaký máš obor, ale myslím minimálně stovky)
+ udělej pro ně víc textů a rozděl je do víc sestav, tak aby k sobě slovo a text pasovali
+ pro zajímavost si vyjeď report na umístění reklamy, třeba zjistíš, že v tom kontextu byla nějaká stránka, z které konverze byly
Jestli chceš konkrétnější rady, napiš o jaký jde web, slova a nějaká ta čísla z té kampaně.
A pár odkazů:
Nejčastější chyby PPC kampaní
Jak vybrat klíčová slova
Klíčová slova
5. 4. 2008 08:19:17
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57908
Martin
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 09:28:50
vsetko co napisala petra + pridal by som aj vylucujuce slova
s vyberom slov sa trapit nemusis, google ma nastroje na navrh slov, ktore berie priamo zo searchu takze tam najdes aj veci ktore by ta nikdy nenapadli ;)
cielenie kontextu google je mizerne, hlavne pri niektorych specifickych oboroch ked nevie sparovat inzerenta a vhodny web - mozno sa tvoje odkazy zobrazuju na strankach s online hrami a pod.
web zohrava tiez svoje, priviest cloveka na stranku je ta lahsia cast
5. 4. 2008 09:28:50
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57907
Napsal bottanek;47607
s vyberom slov sa trapit nemusis, google ma nastroje na navrh slov, ktore berie priamo zo searchu takze tam najdes aj veci ktore by ta nikdy nenapadli ;)
Jenze uplne stejna slova pouziji i ostatni inzerenti, protoze i jim je google nabidne. A zase bude pretlak inzerentu na uvedena klicova slova a ceny pujdou zbytecne nahoru. Ale ano, urcita pomoc to je.
5. 4. 2008 09:54:24
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57906
meritum
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 10:11:08
Petro děkuji.
Myslel jsem si že 4 klíčová slova a 3 reklamní texty jsou hodně. Protože se jedná o malý hotel, myslel jsem si že mám výběr relativně omezen na obecná klíčová slova. Konkrétní nejsou vyhledávána. Vyskouším ještě širší fráze. Jsem teprve na začátku.
Jedná se o malý hotel - www.hotelmeritum.com
Používám v AdWords zatím klíčová slova: hotel v Praze, hotely Praha, hotely v Praze .
Po 10ti dnech mám z vyhledávače pouze 2 prokliky, průměrná pozice je 9,3 s CZP 13,8 a na obsahové síti 189 kliknutí po 5,7 Kč - průměrná pozice 3,7 .
Na Sklik používám stejná klíčová slova a texty, mám lepší umístění na vyhledávači, ale proklik je také malý ( 6 kliků po 10 dnech ).
Stačí takové informace?
Podíval jsem se také na doporučené odkazy, jsou pro začátečníka jako jsem já důležité.
5. 4. 2008 10:11:08
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57905
Napsal meritum;47617
Petro děkuji.
Jedná se o malý hotel - www.hotelmeritum.com
Používám v AdWords zatím klíčová slova: hotel v Praze, hotely Praha, hotely v Praze .
Urcite bych si napred ujasnil, na koho svymi inzeraty cilím. Chci aby se u me ubytovali lidi z Ostravy nebo Brna? Nebo chci aby se u me ubytovali zahranicni turiste? Uz jen timto rozhodnutim si ujasnis, jestli budes pouzivat ceske texty reklam a ceska klicova slova nebo anglicka, nemecka atd. (A uz jen to, ze mas hotel kousek od letiste ruzyne, nabizi se opravdu cileni na zahranicni klientelu)
Pokud se budeme drzet ceskeho cileni, nabizi se dalsi alternativy "ubytování v praze", "ubytování praha", "praha hotely", dale muzeme zkusit i cilit na skupinu lidí hledající hostely, pokud vas hotel nabizi cenove dostupne ubytovani a tuto skutecnost pak sdelit v textu inzeratu pro slova spojena s hsotelem "hostely v praze", "hostel v praze" atd.)
5. 4. 2008 10:21:05
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57904
meritum
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 10:21:55
Napsal bottanek;47607
vsetko co napisala petra + pridal by som aj vylucujuce slova
s vyberom slov sa trapit nemusis, google ma nastroje na navrh slov, ktore berie priamo zo searchu takze tam najdes aj veci ktore by ta nikdy nenapadli ;)
cielenie kontextu google je mizerne, hlavne pri niektorych specifickych oboroch ked nevie sparovat inzerenta a vhodny web - mozno sa tvoje odkazy zobrazuju na strankach s online hrami a pod.
web zohrava tiez svoje, priviest cloveka na stranku je ta lahsia cast
Právě Google mně nabídl obecná slova, nic jiného zázračného nenabídl, kromně konkrétních frází se jmény hotelů. Ještě budu laborovat a vymýšlet.
5. 4. 2008 10:21:55
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57903
Martin
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 10:31:02
Napsal medvidek;47616
Jenze uplne stejna slova pouziji i ostatni inzerenti, protoze i jim je google nabidne. A zase bude pretlak inzerentu na uvedena klicova slova a ceny pujdou zbytecne nahoru. Ale ano, urcita pomoc to je.
jasne, treba to pouzivat kreativne aj ked v pripade hotelovych sluzieb bude tazko najst nieco dostatocne casto hladane a konkurenciou neobjavene :rolleyes:
inak predpokladam, ze pri hoteloch a ubytovani robi vacsina ludi "comparison shopping" tzn. ze klika na vsetko a rozhoduje sa az podla info na stranke
5. 4. 2008 10:31:02
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57902
meritum
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 10:32:07
Napsal medvidek;47620
Urcite bych si napred ujasnil, na koho svymi inzeraty cilím. Chci aby se u me ubytovali lidi z Ostravy nebo Brna? Nebo chci aby se u me ubytovali zahranicni turiste? Uz jen timto rozhodnutim si ujasnis, jestli budes pouzivat ceske texty reklam a ceska klicova slova nebo anglicka, nemecka atd. (A uz jen to, ze mas hotel kousek od letiste ruzyne, nabizi se opravdu cileni na zahranicni klientelu)
Pokud se budeme drzet ceskeho cileni, nabizi se dalsi alternativy "ubytování v praze", "ubytování praha", "praha hotely", dale muzeme zkusit i cilit na skupinu lidí hledající hostely, pokud vas hotel nabizi cenove dostupne ubytovani a tuto skutecnost pak sdelit v textu inzeratu pro slova spojena s hsotelem "hostely v praze", "hostel v praze" atd.)
Mám zájem o obě skupiny.
Česká klientela mimo Prahu, která se potřebuje ubytovat v Praze blízko letiště při cestě letadlem do zahraničí a zahraniční zejména firemní klientela, které může vyhovovat i možnost jednání s partnery přímo blízko letiště, bez velkého cestování v našem hotelu.
Uvažuji o rozdělení kampaně na českou na Sklik a na českou i AJ na AdWord.
5. 4. 2008 10:32:07
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57901
Martin
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 10:37:43
Napsal meritum;47625
Mám zájem o obě skupiny.
Česká klientela mimo Prahu, která se potřebuje ubytovat v Praze blízko letiště při cestě letadlem do zahraničí a zahraniční zejména firemní klientela, které může vyhovovat i možnost jednání s partnery přímo blízko letiště, bez velkého cestování v našem hotelu.
Uvažuji o rozdělení kampaně na českou na Sklik a na českou i AJ na AdWord.
potom ale pridaj k rozpoctu aspon jednu 0 :rolleyes:
http://www.google.sk/search?q=hotel+in+prague&adtest=on&hl=en&host=google.co.uk&gl=GB&um=1&ie=UTF-8
5. 4. 2008 10:37:43
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57900
Aha. Konkuruješ si s incomingovýma společnostma, které si samozřejmě mohou dovolit úplně jiné rozpočty než ty. Použití plurálu (hotely Praha) navíc může znamenat, že hledající člověk opravdu spíš hledá nabídku více hotelů, kde si bude moci vybrat než jeden. Kontext v tomhle případě asi nemá moc šanci na úspěch.
Pozor na to, že lidé hledají hodně konkrétní název hotelu, což v případě názvů jako intercontinental nebo hilton znamená, že zřejmě ani nekliknou, a když tak téměř jistě nic nekoupí. Stejně tak asi neuspokojíš ty, co hledají něco v centru.
Konkrétní slova jsou sice málo hledaná, ale cena bude nižší a cílenost mnohem přesnější. S rozpočtem 100 na den s obecnými slovy se stejně ani reklama při každém hledání nezobrazí, protože ten potenciál je daleko vyšší. Zaměř se třeba na to, že jsi na letišti, jak v slovech, tak v textu. Většina lidí, co chtějí hotel v Praze u letiště bydlet nechce, ale pro ty, co budou hledat právě hotel na letišti bude tvoje nabídka z těch nejlepších.
5. 4. 2008 10:46:44
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57899
Ivan L.
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 10:48:57
Napsal meritum;47617
Jedná se o malý hotel - www.hotelmeritum.com
Jestli nechceš vyhazovat peníze pánubohu do oken, tak bych se obrátil na nějakého specialistu a nezkoušel to systémem pokus-omyl . V ubytování vládne velmi silný konkurenční boj a podle mě nemá "samodomo" kampaň šanci.
5. 4. 2008 10:48:57
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57898
meritum
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 10:49:37
Napsal bottanek;47627
potom ale pridaj k rozpoctu aspon jednu 0 :rolleyes:
http://www.google.sk/search?q=hotel+in+prague&adtest=on&hl=en&host=google.co.uk&gl=GB&um=1&ie=UTF-8
V tom je ten pudl ( meritum problému ) . Soutěžit na netu s velkými hotely, cestovními kancelářemi a ubytovacími portály v hlavních klíčových slovech bude asi nákladná věc. Nechci riskovat, že proklikám víc než kolik mně to přinese na konverzi.
5. 4. 2008 10:49:37
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57897
Při cílení na zahraniční trh se na "hotels prague" vykašli už zcela jistě, je to drahý a kdybys neomezil rozpočet, přivedeš si s tím 1000 lidí denně raz dva, což nechceš.
Tady to letiště využiješ výborně, oni to fakt hodně hledají, shodou okolností jsem na to nedávno narazila s jiným "letištním" produktem.
5. 4. 2008 10:53:28
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57896
meritum
verified
rating uzivatele
5. 4. 2008 10:59:06
Napsal Petra;47629
Aha. Konkuruješ si s incomingovýma společnostma, které si samozřejmě mohou dovolit úplně jiné rozpočty než ty. Použití plurálu (hotely Praha) navíc může znamenat, že hledající člověk opravdu spíš hledá nabídku více hotelů, kde si bude moci vybrat než jeden. Kontext v tomhle případě asi nemá moc šanci na úspěch.
Pozor na to, že lidé hledají hodně konkrétní název hotelu, což v případě názvů jako intercontinental nebo hilton znamená, že zřejmě ani nekliknou, a když tak téměř jistě nic nekoupí. Stejně tak asi neuspokojíš ty, co hledají něco v centru.
Konkrétní slova jsou sice málo hledaná, ale cena bude nižší a cílenost mnohem přesnější. S rozpočtem 100 na den s obecnými slovy se stejně ani reklama při každém hledání nezobrazí, protože ten potenciál je daleko vyšší. Zaměř se třeba na to, že jsi na letišti, jak v slovech, tak v textu. Většina lidí, co chtějí hotel v Praze u letiště bydlet nechce, ale pro ty, co budou hledat právě hotel na letišti bude tvoje nabídka z těch nejlepších.
Petro,
o tom jsem na začátku uvažoval. Na klíčové slovo Hotel u letiště Praha, Hotel v Ruzyni, hotel blízko letiště Praha, hotel v Praze 6 mám dobré umístění i ve vyhledávačích, ale
AdWord a našeptávač Seznamu říkají, že nejsou vyhledávána. Tak jsem je nepoužil.
5. 4. 2008 10:59:06
https://webtrh.cz/diskuse/mala-ucinnost-zkusebni-kampane#reply57895
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit