Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kritika UX webu pro restauraci

Roman Macháč
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 9. 2016 17:12:50
Napsal mpph;1323211
koho zajímá zdroják u jednoduchých webů... Oproti jiným šablonám nebo builderům je zdroják celkem OK a rychlost je mnohem lepší. ZDROJÁK - toto slýchám jako častý argument. Za 15 let praxe to jediného klienta nezajímalo a pro 80% webů je lepší nasadit šablonu než něco patlat na míru. Je zvláštní, že nejvíce se ohánějí zdrojákem ti co mají své portfolio prázdné nebo šílené... S čím se budete patlat 50 hodin, tak udělám za 5 hodin. 80% rádoby kodérů nikdy kodéry nebudou, protože se neuživí. Jejich snaha "něco" vytvořit "na míru" končí krachem... Vždy se podívám s kým mám tu čest. Tak toto je web kritika http://rmachac.cz ... Klienta zajímá kvalitní web na pohled a to, aby mu to přineslo návštěvu a z návštěvy byznys. Kód až to poslední. Raději vynechám kodéra a programátora a vytvořím web jako je v ukázce s tím, že klienta za kód ušetří a nebo se raději budu věnovat obsahovému marketingu...
Tady někdo nesnese jiný názor než ten, co chce slyšet? Je mi úplně jedno, že klienta nezajímá zdrojový kód, ale z principu a zachování určité profesionality ho neudělám jako slepec co natrefí na klávesnici.
Mým "webem" se ohánět vůbec nemusíte, neslouží jako portfolio ani nic jiného, pouze virtuální vizitka pro základní údaje (jméno, číslo, email). Své ostatní projekty mám naprosto odlišné a narozdíl od Vás, čisté.
Chtěl jste kritiku, tak se toho držte a neohánějte se hned tím, že klienti za 15 let praxe a bla bla bla.. to nikoho nezajímá.
12. 9. 2016 17:12:50
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222689
mpph
verified
rating uzivatele
12. 9. 2016 18:51:27
Napsal astrako;1323921
Tady někdo nesnese jiný názor než ten, co chce slyšet? Je mi úplně jedno, že klienta nezajímá zdrojový kód, ale z principu a zachování určité profesionality ho neudělám jako slepec co natrefí na klávesnici.
Mým "webem" se ohánět vůbec nemusíte, neslouží jako portfolio ani nic jiného, pouze virtuální vizitka pro základní údaje (jméno, číslo, email). Své ostatní projekty mám naprosto odlišné a narozdíl od Vás, čisté.
Chtěl jste kritiku, tak se toho držte a neohánějte se hned tím, že klienti za 15 let praxe a bla bla bla.. to nikoho nezajímá.
Klidne se muzete pochlubit temi weby pod kterymi jste podepsan (v paticce nebo v kodu). Pak rad uznam jiny nazor.
---------- Příspěvek doplněn 12.09.2016 v 18:53 ----------
Napsal Ondřej Kormoš;1323912
Pěkný fotky pokrmů. Ale zbytek docela divnej.
Nechápu tu horní část. To je slušně zabitej prostor.
Rezervace je skrytá na podstránce. To je schválně?
Vizuálně by to mohlo být pěkný, kdyby se to doladilo.
Zabitej prostor: foto, slogan, logo dulezit text. Originalne postaveno, nevidim v tom problem. Rezervace je skryta na podstrance, protoze to neni tak dulezity prvek, proze tak casto se nevyuziva..
---------- Příspěvek doplněn 12.09.2016 v 19:00 ----------
Zde je dalsi sablona urcena pro Themeforest.net http://oceania2.maxondesign.cz a z toho temer hotovy web http://posta4.maxondesign.cz ... Je to nestandarni design a koncept, chapu, ze se to kazdemu nemusi libit. Kdybych se mel ridit nazory vetsiny, tak se neposuneme nikam :)
12. 9. 2016 18:51:27
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222688
Jakub Jeřábek
verified
rating uzivatele
12. 9. 2016 19:23:17
Určitě bych dal někam nahoru otevírací dobu a výrazné tlačítko "Rezervovat".
12. 9. 2016 19:23:17
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222687
Na HD monitoru vidím dole kousek fota. Nad tím je prázdnej blok s výškou 570 pixelů. Slogan nebudu kritizovat, když je na míru. A je super, že jste věnovali cca. 300 px drahocennýho prostoru na logo :)
Napsal mpph;1323943
---------- Příspěvek doplněn 12.09.2016 v 18:53 ----------
Zabitej prostor: foto, slogan, logo dulezit text. Originalne postaveno, nevidim v tom problem. Rezervace je skryta na podstrance, protoze to neni tak dulezity prvek, proze tak casto se nevyuziva..
12. 9. 2016 20:28:06
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222686
mpph
verified
rating uzivatele
12. 9. 2016 20:37:22
tak jsem si sednul a během 30ti minut upravil rozumné připomínky, za které děkuji. Až mi zítra klient řekne, ať polovinu věci překopu, tak mě to nebude tolik bolet :)
a) do spodní části jsem dal otevírací dobu, telefon a odkaz na rezervaci
b) denní nabídku do samostatné stránky - to byl požadavek od klienta, abychom protlačili více Facebook... co je správně a špatně si netroufám rozhodnout...
c) bloky s jídlem - vytvořena mezera, aby to bylo přehlednější
později doladím mobilní verzi...
---------- Příspěvek doplněn 12.09.2016 v 20:47 ----------
Napsal Ondřej Kormoš;1323978
Na HD monitoru vidím dole kousek fota. Nad tím je prázdnej blok s výškou 570 pixelů. Slogan nebudu kritizovat, když je na míru. A je super, že jste věnovali cca. 300 px drahocennýho prostoru na logo :)
vy byste všechno nacpal přes sebe a nahoru? Jaký web restaurace se Vám líbí, ideálně Vaše práce, abychom se mohli bavit trochu do hloubky :)
12. 9. 2016 20:37:22
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222685
Je jedno, co se mi líbí, nebo ne.
Když někdo přijde na web s laptopem, uvidí plochu s velkým logem sloganem ČERSTVÉ A REGIONÁLNÍ SUROVINY, PEČLIVĚ PŘIPRAVOVANÉ SPECIALITY, ALE I KLASIKA a textem Objevte nový koncept, nové chutě, nový Pictures.
Pokud jste přesvědčení, že to webu takto pomůže, tak to klidně nechte..:)
12. 9. 2016 21:09:51
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222684
mpph
verified
rating uzivatele
12. 9. 2016 21:15:57
Napsal Ondřej Kormoš;1324005
Je jedno, co se mi líbí, nebo ne.
Když někdo přijde na web s laptopem, uvidí plochu s velkým logem sloganem ČERSTVÉ A REGIONÁLNÍ SUROVINY, PEČLIVĚ PŘIPRAVOVANÉ SPECIALITY, ALE I KLASIKA a textem Objevte nový koncept, nové chutě, nový Pictures.
Pokud jste přesvědčení, že to webu takto pomůže, tak to klidně nechte..:)
pokud nenapadne uzuvatele rolovat dolu, tak je to spatne. Pokud to zde tady nekoho nenapadlo, at napise. Mozna by tam mohl byt nejaky symbol (sipka) ktery by uzivatele navedl k rollovani stranky. Nejsem pro uvodni stranky na jednu obrazovku, ale muze to byt v nekterych pripadech lepsi. Diky za nazor, zamyslim se nad tim.
12. 9. 2016 21:15:57
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222683
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
12. 9. 2016 21:23:30
jelikoz uz jsem si na ten dnesni trend webu s obrima obrazkama i pismama vcelku zvyknul, tak me napadlo scrolovat, ale osobne si myslim, ze by to slo cele udelat mnohem pouzitelnejsi, tenhel trend se mi osobne nelibi a nechapu ho... Chapu ho pro mobilni weby, chapu ho o neco min pro tablety.... Ale proc na obrazovce 27" 2560x1440 kde jsem zvykly mit otevrena 4 okna vedle sebe a obecne tunu informaci najednou mam jen jeden obrazek a jednu vetu... To uz tolik nechapu :) Ale tak je vzdycky nutne svezt se na moderni vlne... I kdyz tady se mi to svezeni stejne nezda... ten web na me proste nepusobi celkove tak pozitivne jak dokazou jine podobne weby... Jenze nejsem designer, takze je tohle vsechno jen muj ciste subjektivni pocit...
12. 9. 2016 21:23:30
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222682
Jasně, že napadne lidi scrolovat. Ale ideálně bych si měl během pár sekund poznat, kde asi jsem, aniž bych se musel namáhat.
Někdo ani nedočte slogan a bude pryč. V horní části obrazovky je docela exponovaná část, tak to místo chce dobře využít.
Nevím, co vás k tomu vedlo. Pokud chcete pracovat s velkýma plochama, proč ne, ale dá se to udělat šikovněji.
Napsal mpph;1324007
pokud nenapadne uzuvatele rolovat dolu, tak je to spatne. Pokud to zde tady nekoho nenapadlo, at napise. Mozna by tam mohl byt nejaky symbol (sipka) ktery by uzivatele navedl k rollovani stranky. Nejsem pro uvodni stranky na jednu obrazovku, ale muze to byt v nekterych pripadech lepsi. Diky za nazor, zamyslim se nad tim.
12. 9. 2016 21:37:38
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222681
mpph
verified
rating uzivatele
12. 9. 2016 21:51:11
Napsal Ondřej Kormoš;1324014
Jasně, že napadne lidi scrolovat. Ale ideálně bych si měl během pár sekund poznat, kde asi jsem, aniž bych se musel namáhat.
Někdo ani nedočte slogan a bude pryč. V horní části obrazovky je docela exponovaná část, tak to místo chce dobře využít.
Nevím, co vás k tomu vedlo. Pokud chcete pracovat s velkýma plochama, proč ne, ale dá se to udělat šikovněji.
ono to má svůj hlubší význam. Pictures dříve byla vyhlášená restaurace, majitel se dostal do problému (mimo gastro), převzal to jiný majitel, který restauraci "zabil". Další nový majitel chtěl nové logo, ale i nový koncept a dostat mezi lidi, že se vaří zase kvalita. Proto je to tam takto. Hledal jsem různě inspiraci a tento koncept se mi pro myšlenku zdál nejlepší. Pokud někdo ví o lepší variantě, hoďte to sem. Rád se nad tím zamyslím.
Webdesign není o tom, líbí, nelíbí, ale je potřeba říci důležitou informaci a z návštěvníka udělat klienta.
12. 9. 2016 21:51:11
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222680
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
12. 9. 2016 22:32:58
Mně vadí, že když chci k rezervaci, tak skončím na začátku sekce novinek. Doporučuji přidat kotvu boxu, ve kterém je rezervační formulář. A ty dvě sekce v menu oddělit, nemají nic společného krom toho, že se je někdo z nějakého tajuplného důvodu rozhodl dát do sebe.
Z rezervačního formuláře vyhodit nesmyslné hodiny by také urychlilo to, co chce uživatel udělat, což je rezervovat si rozumný termín a nikoli se probírat hodinami od půlnoci.
Dále chybová hláška. Například nevyplním jedno pole, dám odeslat a vyskočí na mě "Neodesláno!", zní to jako "no co čumíš vole, neodeslalo se to no". Co třeba napsat proč se formulář neodeslal? Opět, trocha user friendly chování by zpříjemnilo používání.
S mapou se nedá hýbat, proč? Chci se podívat kde to vlastně jste a co je v okolí, ale nejde to.
12. 9. 2016 22:32:58
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222679
Takže velký logo ze mně udělá klienta?
Napsal jsem k tomu svý připomínky, nebudu se k tomu už vyjadřovat.
Napsal mpph;1324017
ono to má svůj hlubší význam. Pictures dříve byla vyhlášená restaurace, majitel se dostal do problému (mimo gastro), převzal to jiný majitel, který restauraci "zabil". Další nový majitel chtěl nové logo, ale i nový koncept a dostat mezi lidi, že se vaří zase kvalita. Proto je to tam takto. Hledal jsem různě inspiraci a tento koncept se mi pro myšlenku zdál nejlepší. Pokud někdo ví o lepší variantě, hoďte to sem. Rád se nad tím zamyslím.
Webdesign není o tom, líbí, nelíbí, ale je potřeba říci důležitou informaci a z návštěvníka udělat klienta.
13. 9. 2016 09:52:12
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222678
mpph
verified
rating uzivatele
13. 9. 2016 10:28:47
Napsal Ondřej Kormoš;1324099
Takže velký logo ze mně udělá klienta?
Napsal jsem k tomu napsal svý připomínky, nebude se k tomu už vyjadřovat.
logo je dle mého proporcionálně přiměřené k ostatním prvkům a ano, celek by měl asociovat zvědavost a návštěvu restaurace. Je změna oproti původnímu logu a nový koncept v přípravě pokrmů. Měnit to tedy nebudu, ale stejně díky za názor.
---------- Příspěvek doplněn 13.09.2016 v 10:51 ----------
Napsal Ondřej Veřtát;1324035
Mně vadí, že když chci k rezervaci, tak skončím na začátku sekce novinek. Doporučuji přidat kotvu boxu, ve kterém je rezervační formulář. A ty dvě sekce v menu oddělit, nemají nic společného krom toho, že se je někdo z nějakého tajuplného důvodu rozhodl dát do sebe.
Z rezervačního formuláře vyhodit nesmyslné hodiny by také urychlilo to, co chce uživatel udělat, což je rezervovat si rozumný termín a nikoli se probírat hodinami od půlnoci.
Dále chybová hláška. Například nevyplním jedno pole, dám odeslat a vyskočí na mě "Neodesláno!", zní to jako "no co čumíš vole, neodeslalo se to no". Co třeba napsat proč se formulář neodeslal? Opět, trocha user friendly chování by zpříjemnilo používání.
S mapou se nedá hýbat, proč? Chci se podívat kde to vlastně jste a co je v okolí, ale nejde to.
Mapa upravena, hodiny přesuneme, info hlášky upravíme - je to to celé tvořené v builderu, takže se musí upravit funkce. Kotva na spodní odkaz REZERVACE doplněna. Koukal jsem na Váš web, nebylo by možné u Vás si zadat analýzu generovaného kódu tak, abychom mohli provést úpravy a posunuli se více k "křišťálové čistotě :)"? Chápu, že kodéři nemají buildery v oblibě, ale je to trend ve světě a když vidím cenové nabídky některých kodérů a jejich výsledky, tak se musím vždy pousmát. Cílem našeho builderu je POSTAVIT na WordPressu jednoduchý web do 5ti hodin. Pokud klient na malém městě nemá 20tis na UI a markeťáka, 20tis. na grafika, 20tis na obsahového markeťáka, 20tis na kodéra, 20tis na Backend a dalších pár tisíc na..., může šikovný "webmaster" vytvořit něco podobného co zde odkazuji za 5hodin s několika subdodávkami z jiných oblastí, kterým nerozumí. To co je zde je práce jedné osoby a hledám kolegy, které by pomáhali s dalšími projekty. Dále hledáme profi kodéry, kteří by nám pomohli s "čištěním" kódu a my bychom se snažili najít nějakou funkci pro kodéry při implementaci pro WP.
13. 9. 2016 10:28:47
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-ux-webu-pro-restauraci/strana/2/#reply1222677
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit