Zadejte hledaný výraz...

Kritika hračkářského eshopu

strycekFido
verified
rating uzivatele
27. 3. 2013 22:39:44
Dobrý den,
jako začátečník s webdesignem bych poprosil od Vás kritiku prvního webu.
Je to pouze zatím hlavní strana strana (spíše první půlka) s maskotem.
Postupně dodám (až překreslím návrhy z illustratoru do PS) další 5 stran, další strany nebudou v obsahu tolik barevne, jako tato úvodni.
U maskota budu nejspíš ještě upravovat logo a barevnost oděvu.
Díky za příspěvky
Původní stav:
7579
Aktuální stav po doporučených úpravách:
7589
27. 3. 2013 22:39:44
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883637
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 3. 2013 23:04:25
Omlouvám se za OT, ale tohle mělo být to, co mělo být kopírováno a ukradeno hned, jak to bude uveřejněno?
27. 3. 2013 23:04:25
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883636
Jo, to bude vonco. Jak jsem psal, neni tam nic, co by stalo za ukradeni :) Nicmene, jako prvni web to neni spatne, ale je to spatne, jako e-shop. E-shop si nehraje na boxiky, ale musi prodavat.
Takze ukazka "kategorii", ktera zaplni 3/5 obrazovky neni dobra volba. Misto toho uz maji byt samotne produkty. Hlavni problem ale vidim v tom, ze vubec nechapes co je mrizka. Takze doporucim studium tohoto problemu (napr.: http://960.gs/ ci http://1200px.com/ - pro eshopy mozna lepsi) a pak se vrhni na dalsi design. Barevne to vcelku jde, vzhledem k zamereni webu - ovsem nezapominal bych na to, ze tam nebudou nakupovat deti, ale jejich rodice :)
27. 3. 2013 23:14:52
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883635
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
27. 3. 2013 23:16:00
Část, kterou jsem vyříznul je fakt povedená! Jestli to je fakt první pořádnej webdesign, klobou dolů, tohle je fakt povedený.
Ale s tím zbytkem si musíš pohrát, to je hodně chudé. Něco udělej se zápatím a promakej ten formulář. Místo kategorií už udělej nějaké zboží a bude to pěkný. Pokud budeš takto pokračovat, rád s tebou budu spolupracovat a dám ti nějakou zákazku. Alespoň nabereš nějaké reference.
http://david-musil.cz/public/4.jpg
27. 3. 2013 23:16:00
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883634
Mno, Davide, nevidim tam moc veci povedenych. Kdyz pominu extremni logo, tak prtave vyhledavani a k tomu divne nalepene Prihlaseni s registraci, ktere je jeste divneji nalepene na nevabny kosik...
Nehlede na brutalne prazdne misto nad vyhledavanim, ktere hlavne kazi ten meda u vyhledavani, nepochopitelne nalepeny na prave strane. Nechtel bych byt tvuj klient.
27. 3. 2013 23:34:19
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883633
Jiří Rosol
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 3. 2013 23:48:31
Jako negrafik musím říci, že mě se to líbí. Jen patička mi přijde taková chudá "odfláknutá". Ale jinak žádný problém.
27. 3. 2013 23:48:31
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883632
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
27. 3. 2013 23:52:22
Napsal SGD;929126
Mno, Davide, nevidim tam moc veci povedenych. Kdyz pominu extremni logo, tak prtave vyhledavani a k tomu divne nalepene Prihlaseni s registraci, ktere je jeste divneji nalepene na nevabny kosik...
Nehlede na brutalne prazdne misto nad vyhledavanim, ktere hlavne kazi ten meda u vyhledavani, nepochopitelne nalepeny na prave strane. Nechtel bych byt tvuj klient.
Hele, je to jeho první design. Oproti tomu, co je tady často k vidění je tohle vcelku pěkný. Nemůžeš to srovnávat s tvými designy, ty jsi fakt už hodně vypracovanej profík, což je vidět na referencích.
Psal jsem, že pokud bude takhle dál pokračovat... podle mě je vidět, že má pro webdesign určité nadání, ale třeba se jako negrafik pletu, je to možné.
Ale osobně si myslím, že jeho dvacátý design bude na vcelku vysoké úrovni.
27. 3. 2013 23:52:22
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883631
piljmb
verified
rating uzivatele
27. 3. 2013 23:56:38
Tohle není kverulantská poznámka, design se mi moc líbí. Jenom "Superméďovi novinky" jsou správně "Superméďovy novinky". Stačí opravit a za mě super.
27. 3. 2013 23:56:38
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883630
Napsal musil.david;929132
Hele, je to jeho první design. Oproti tomu, co je tady často k vidění je tohle vcelku pěkný. Nemůžeš to srovnávat s tvými designy, ty jsi fakt už hodně vypracovanej profík, což je vidět na referencích.
Psal jsem, že pokud bude takhle dál pokračovat... podle mě je vidět, že má pro webdesign určité nadání, ale třeba se jako negrafik pletu, je to možné.
Ale osobně si myslím, že jeho dvacátý design bude na vcelku vysoké úrovni.
Samozrejme to nesrovnavam, to by ani neslo (ne s mym designem, takovej mladik nejsem - samozrejme obecne), Nicmene tvoje zvolani o fakt povedene praci mi jenom neprislo vhodne :)
Barevne by to i ladilo, zacatecnikovi by se nedalo moc co vytknout. Ale rozmistneni prvku je tak zalostne, ze to zabiji cely navrh komplet. Prave proto jsem to nezavrhl, ale nasmeroval Fida, kudy by se mela cesta ubirat. Musi to v prve rade "licovat", pak se muzeme bavit o designu (a v ramci e-shopu i o nejake pouzitelnosti).
28. 3. 2013 00:33:36
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883629
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
28. 3. 2013 00:46:07
Btw. ta mrizka, jak jsi to myslel?:-) nejsem grafik, tak je to cizi slovo
28. 3. 2013 00:46:07
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883628
Mas tam odkazy. Je to system, jak pri navrhu delit vertikalne stranku tak, aby... :) Zbytek si domyslis. Jde o to, ze lidi weby moc nectou, ale skenuji a pokud jim oci nejedou pekne po linkach, tak jim to vadi... a hlavne to vypada spatne a koderi maji vic prace a tak dale...
28. 3. 2013 00:54:29
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883627
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
28. 3. 2013 01:00:05
aha, jasněm už to chápu, když vidím ten jeho náhled...
28. 3. 2013 01:00:05
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883626
strycekFido
verified
rating uzivatele
28. 3. 2013 09:02:28
Díky všem za příspěvky,
SGD: tobě obzvlášť. Takže by bylo pro eshopy vhodnější misto nahledových kategorií udělat klasicky do vertikalni navigace až dolu. A v obsahu dát třeba nové produkty nebo nejprodávanější? S tím košíkem souhlasím, vypadá moc nafoukle, upravím(zmenším a výřezy zvětším). Jinak s rozmístěním prvků v oblasti hlavičky jsem sám chystal měnit, zatím sem to tam jakoby nahodil, ale teď po kritice aspoň vím co je potřeba nejvíc. Maskota zmenším a název lehce zvětším. A měl bych i řešit barevnost maskota( např. ubraním barevnosti obleku)?
28. 3. 2013 09:02:28
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883625
Uplne jednoduse :) Podivej se na velke hrace (mall, alza, kasa atp.). Co maji na uvodce a jak to propaguji - nedelaji to ze srandy kralikum, maji to vyzkousene a podle toho se zarid.
28. 3. 2013 11:56:04
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883624
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
28. 3. 2013 12:16:48
Napsal SGD;929120
E-shop si nehraje na boxiky, ale musi prodavat.
Takze ukazka "kategorii", ktera zaplni 3/5 obrazovky neni dobra volba. Misto toho uz maji byt samotne produkty. Hlavni problem ale vidim v tom, ze vubec nechapes co je mrizka. Takze doporucim studium tohoto problemu (napr.: http://960.gs/ ci http://1200px.com/ - pro eshopy mozna lepsi) a pak se vrhni na dalsi design. Barevne to vcelku jde, vzhledem k zamereni webu - ovsem nezapominal bych na to, ze tam nebudou nakupovat deti, ale jejich rodice :)
Tak na tohle pozor. Když už mluvíš o té prodejnosti a použitelnosti, nemůžeš mluvit takhle obecně. Nevím jak moc se v dané problematice orientuješ, ale ono nejde plošně říct zaplň hlavní stránku produkty. Jako člověk co se na e-shopy zaměřuje můžu říct, že řada specifických odvětví s prezentací samotných produktů na hlavní straně moc nepočítá (ani když jsou v akci apod.), ale soustředí se na jejich prezentaci buď formou upřednostněných kategorií, nebo různých bannerů a dalších informací. Plus nechápu jak mu má pomoct grid systém (který sám o sobě nic neřeší) s mřížkou. Neber tohle jako útok, nevěřím v neomylnost a bohužel se tu pohybují někteří jedinci, kteří zpochybnění jakékoliv kritiky berou velmi osobně.
Kolik lidí jde v oboru hraček na hlavní stranu (a nedostává se přímo přes porovnávače do detailu) a kolik z nich si chce vybrat náhodně se vypisující produkt v akci, to je informace na jejímž základě se posuzuje, jak hlavní stranu stavět. Nějaký výpis produktů by tam být měl, ale už to v žádném případě není tak důležité, jako se možná věřilo dřív. Já bych si tedy jen podle hlavní strany netroufl říct, že je to vyloženě špatné.
No, to jsem odběhl ke kritice kritiky jiného kritika (ale je to třeba). Takže k designu.
Zbavil bych se některých zbytečností jako je hledající méďa, hnědý pruh za menu a průhledné rámečky kolem položek menu. Bohatě postačí logo, barvy a těch pár decentních ikonek co máš kolem menu (možná bych je zkusil rozmístit trochu jinak a to by jako grafické doplnění stačilo). Logo zmenšit, ať věci v hlavičce můžou být na jedné rovině a ne takhle pod sebou. U výhod ti e-mail jen tak pluje mimo, nech jen 6 ikonek (což je i tak dost), pokud tam vyloženě musí být kontakt, tak do hlavičky s ním, aspoň bude na každé stránce. Máš zvláštní odsazení mezi jednotlivými obsahovými bloky, vyrovnej to. Například levé menu se vyloženě lepí na kategorie pod ním, hlavní banner má vlevo a vesmod obrovský volný prostor, ale napravo je opět nalepený na rámeček, plus je tam hrozně málo místa na text. Když už takovéhle řešení, tak zvětši kolonky pro text, jinak tam nepůjde nic napsat.
Šipka co naznačuje rozrolování menu kategorií je blbost. Pryč s tím a natáhnout kategorie v celé výšce - pokud nemáš kategorie jako horizontální menu, musíš jim jeden sloupec vyhradit i na hlavní stránce. A to rozdělení zvýrazněných kategorií v obsahu podle mě vůbec není špatný nápad, ale musí se to udělat lépe. Momentálně je to nepřehledné, protože se nedá pořádně orientovat v tom kde který čtverec končí a texty se taky nedají nějak úžasně přečíst. Nemám po ruce nějaký perfektní příklad, ale mohlo by to jít směrem jako má http://www.bambule.cz/ (jinak bych se na zpracování webu nekoukal, ale to řešení kategorií je v pořádku), dal bych tam tedy 2 řádky po třech a podobně jako u bambule, jasný nadpis + odkazy na podkategorie, zjednodušit to, nedělat velký výpis obrázků co na sebe poutají přílišnou pozornost a dělají celek nepřehledným.
Pod to mohou jít normální produkty - i takové http://www.hracky.cz/ mají nejprve jiné informace než samotný výpis zlevněných či akčních produktů, a já věřím tomu že oprávněně. Takže kombinace obojího by v tomhle případě měla být na začátek ideální, pak podle toho jak bude e-shop fungovat se dá přemýšlet o případném ladění. Patičce už je vyloženě odbytá, věnoval bych trochu času jejímu vyladění.
// Ještě jedna věc, nikdy slepě nekopírovat od velkých hráčů. Co může fungovat u nich nemusí fungovat u malého e-shopu! To je snad nejhorší rada co se dá dát. Poučit a inspirovat ano, ale obezřetně. Mimochodem, oni i velcí hráči to dělají rozdílně, takže to opět nejde říkat plošně. Viz czc.cz a jejich aféra s betou, kdy v záchvatu zoufalství kopírovali amazon.
28. 3. 2013 12:16:48
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-hrackarskeho-eshopu#reply883623
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit