Zadejte hledaný výraz...

Kritika e-shopu s dorty

tadamarek
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 1. 2011 00:45:07
Ahoj všem,
zrovna dokončujeme jednu e-curkárnu a zajímala by mě vaše kritika, nápady a připomínky jak design stránek a stránku jako takovou vylepšit.
Link je zde: http://www.karlikovy-dorty.cz/
Diky moc
13. 1. 2011 00:45:07
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-e-shopu-s-dorty/#reply599535
Kdyz jsem na tenhle web klikala, tak jsem si rikala, ze by to mohla by bomba - tema jako cokolada, dorty, sladkosti je super, dokazala bych se na nem asi dost vyradit. Tady se to grafikovi bohuzel nepovedlo. Prijde mi to strohe a bez napadu...
13. 1. 2011 06:51:45
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-e-shopu-s-dorty/#reply599534
vena.h
verified
rating uzivatele
13. 1. 2011 09:19:51
Tak prvně nějaké plusy, ať nejsem tvrdý: hrozně se mi líbí hlavička, po tu část, kde končí obrázky. Ty by sice nemusely být tak "ohnuté", ale je to prostě pecka. Sedí mi i barvy i to jak tam vyjíždí a zajíždí ty fotky, to je pecka (kdybych mohl dostat skript nebo odkaz, tak prosím do PM).
A teď mínusy:
- Písmo je děsné! Všude!
- barva hover v menu je děsná! celé té menu je takové "na facku", chtělo by kompletní redesign.
- ten košík je sice dobrý nápad, ale děsné provedení.
- patička není nejhorší, ale chtěla by menší úpravu. Třeba to cca 3 pixelové ohraničení jinou barvu bych tam vůbec nedával.
13. 1. 2011 09:19:51
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-e-shopu-s-dorty/#reply599533
Jakub Starý
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
13. 1. 2011 09:30:18
No tak hlavička nemá špatný nápad, ale zpracování se mi nelíbí. Levé menu je dost vyblité a k čokoládě se určitě nehodí. Celkově by ten design měl mít více detailů a měl by být výraznější, vždyť je to cukrárna. No a pokud bych si nepřečetl, že to má být eshop a že je tam někde nějaký košík, tak bych to na první pohled nepoznal a košík jsem také musel hledat.
13. 1. 2011 09:30:18
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-e-shopu-s-dorty/#reply599532
Grafika je dělaná v malování, to tipuju bez nadsázky. Je to špatné, 90. léta hadr. Tvorbu grafiky se neboj zadat někomu, kdo to s webdesignem alespoň trochu umí. Téma nabízí tolik možností, jak si s designem pohrát, bohužel to zůstalo absolutně nevyužito.
13. 1. 2011 09:53:37
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-e-shopu-s-dorty/#reply599531
Ja bohuzial musim konstatovat nieco podobne a budem nekompromisny. Tu zlihalo vsetko grafik, dizajner aj developer.
Grafika je ine slovo ani nemozem pouzit otrasna. pocnuc "ziariacim: headrom, pozadim, efektami, farbami, detailami ako tecuca cokolada je to rozmazane, ilustracia hlavicky, menu no proste jedna nevkusna zlatanina presne ako pobedal Railbot patriaca na smetisko dejin.
Velke medzery v typografii nepekne dlhe, zle strukturovane texty, hover pri menu ide tazko precitat.
Co ma ale najviac zaraza je pouzitelnost. Ja by som sa to designom shopu len tazko odvazil nazvat. Tu vidiet ze clovek, ktory to navrhoval ma skoro nulove....nie skoro nulove vedomosti o tom ako sa taky shop designuje. Cielom takejto stranky je predavat produkty a nie propagovat dlhe nudne nic nehovoriace texty . Produkty su az na poslednom mieste. Este aj ten skaredy facebook plugin krici viac ako tovar. Nakupny kosik som hladal dost dlho je to zle spracovane....
Je tam tolko skolackych chyb nielen na HP ze vypisovanie by mi zabralo poriadne vela casu....
Odporucam opred tym ako sa do takehoto projektu pustite prestudovat si aspon zaklady filozofie a problematiky designovania online shopov toto je fakt tragedia aj ako vasa vizitka aj pre majitela.
13. 1. 2011 14:38:38
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-e-shopu-s-dorty/#reply599530
tadamarek
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 1. 2011 14:41:00
Diky za rady a kritiku, musím uznat ze souhlasim s tim že věci ktere jste popsali zaslouží vylepšit. Hlavně to levé menu, písmo a ikona dortu... To že to vypadá trochu jako z malování je možná způusobeno tím že jsem se snažil co nejvíc stáhnout velikost grafických prvků a s tou kompresí jsem to místy zřejmě trochu přehnal. Bál jsem se toho že v kombinaci s obrázky mnoha dortů v nějaké větší kategorii by se to už mohlo načítat až moc dlouho...
Do úprav těch věcí se pustím hned jak najdu chvilku, ale rád bych se zeptal na písmo. Nemáte nějaký nápad jaký font použít, nebo případně jakým jiným způsobem písmo vylepšit? Zkoušel jsem několik tipů písma, ale tohle mi z těch zakladnich fontů použitelných na web připadalo nejlepší, ale uznávám že vypadá děsně.
---------- Příspěvek doplněn 13.01.2011 v 15:08 ----------
Díky za názor, máte pravdu že s podobným projektem nemám předchozí zkušenosti ale někdy se začít musí...
Souhlasím s vámi především v tom že by to chtělo víc ukázovat produkty a méně texty. Důvod proč jsou texty napsané tak jak jsou je vyhledatelnost stránek ve vyhledavačích (seo) ale nejspíš bych je měl umístit někam jinam, tak aby velký blok textu nebránil lidem ve vybírání produktů.
Co se týče typografie, ikony nákupního košíku, hover barvy a levého menu, to na základě kritiky plánuju kompletně předělat ale header jsem chtěl zachovat tak jak je, jenom ho vyčistit (vyhladit) případně trochu snížit. Nebo myslíte že i ten header bude úplně beznadějný?
Rád bych se naučil o filozofii a problematiky designovaní online obchodu. Máte nějaký dobrý tip kde bych se o tom mohl dozvedět víc?
13. 1. 2011 14:41:00
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-e-shopu-s-dorty/#reply599529
Obavam sa ze tu redesign nepomoze. Ono je to koncepcne zle. Ked opomeniem grafiku tak struktura, organizacia obsahu, texty, funkcnost a pouzitelnost.
Ohladne fontov problem stypom som nemyslel pouzitie fontov ale celkova struktura textov na stranke.
Nejake najzauzivanejsie je zadefiniovat si nadpisy urovne nadpisov. Tie dat nejakym pekny fontom, pripadne graficky odclenit od okoliteho textu, zalozka, pozadie, ikonka, ilustracia. jednotlive bloky jasne pomenovavat a graficky oddelovat.
Steve Krug vo svojej knihe venovanej pouzitelnosti hovori: TRETI ZAKON POUZITELNOSTI - Zabvte sa polovice slov na kazdej stranke a potom polovice toho co zostalo:) Pouzivat grafiku na zvyraznenie dolezitych veci. Pouzivat call to action prvky. Ten vizualna komunikacia musi jasne navadzat navstevnika k tomu na co su stranky zamerane predavat, nie informovat. Informativny charakter je az druhorady, cielom je pritiahnut potencialneho zakaznika a pokusit sa ho udrzat v pozornosti az po objednavku.
Rozhranie musi byt navrhnute prijemne a lahko sa v tom musi orientovat inac odchadza hladat prijemnejsie nakupovanie. To sa da prirovnat k neprijemnemu pachu v obchode s potravinami. Napriek tomu ze tam mozu mat dobry a lacnejsi tovar nuti ma to podvedom ist nakupovat inde lebo sa v tom prostredi necitim dobre.
13. 1. 2011 15:08:47
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-e-shopu-s-dorty/#reply599528
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit