Zadejte hledaný výraz...

Kopírování inzerátů z konkurenčních webů

MarcelusW
verified
rating uzivatele
4. 3. 2016 11:21:33
Dobrý den, když budu mít internetovou pracovní inzerci, je legální když tam budu vkládat inzeráty z jiných (konkurenčních) webů? Když na mém webu budou inzeráty, které budou mít v hlavičce inzerátu zkopírované informace a při zobrazení celého inzerátu se zobrazí originální stránka, kde ten inzerát byl původně, něco jako to funguje na webu www.careerjet.cz viz. obr. v příloze? Potřebuji na to nějaké svolení od webů z kterých budu ty inzeráty brát? Díky
4. 3. 2016 11:21:33
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180131
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 3. 2016 11:25:18
Ano, i databáze (z pohledu AZ jsou to utřízené informace) je autorským dílem.
4. 3. 2016 11:25:18
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180130
MarcelusW
verified
rating uzivatele
4. 3. 2016 11:28:18
Napsal i-PRESS;1273332
Ano, i databáze (z pohledu AZ jsou to utřízené informace) je autorským dílem.
Co znamená to "AZ", a jak tedy funguje ten web www.careerjet.cz, nebo i www.indeed.com? Díky
4. 3. 2016 11:28:18
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180129
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
4. 3. 2016 11:30:43
AZ - autorský zákon asi teda
4. 3. 2016 11:30:43
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180128
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 3. 2016 11:31:22
Autorský zákon. Česká služba = české zákony.
4. 3. 2016 11:31:22
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180127
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
4. 3. 2016 11:32:01
p.s. tady se hodí asi to okřídlené: krást se nemá, ale ti průměrní kopírujou a ty nejlepší kradou:)!
4. 3. 2016 11:32:01
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180126
MarcelusW
verified
rating uzivatele
4. 3. 2016 11:34:14
Napsal i-PRESS;1273340
Autorský zákon. Česká služba = české zákony.
Jakože ty výše uvedené dva weby jsou zahraniční, tak fungují pod cizími zákony, které jim to umožňují? Díky
4. 3. 2016 11:34:14
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180125
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 3. 2016 11:35:43
Nevím, ani jeden z nich neznám, ale pochybuji že minimálně kdekoliv v EU to legální bude
---------- Příspěvek doplněn 04.03.2016 v 11:43 ----------
Ono obecně nejde prakticky nikdy vzít jen tak nějaký obsah z internetu a použít. Je často vázán autorským zákonem, ochrannou známkou, průmyslovým vzorem, nebo jinou formou duševního vlastnictví. Je lepší se tak držet zásady, je to zakázáno, pokud nenajdu kličku. Jsou samozřejmě vyjímky, jako licence ze zákona (zpravodajské, encyklopedické atd), ale to je tu asi jedno.
Nejsnazší je tedy získat vždy svolení k užití. Pokud to nejde, tak pak jedině najít právní odůvodnění užití. V našem právním řádu neexistuje precedens, nemusíte se tak narozdíl od US prohrabovat výroky prvoinstančních soudů. Pozor akorát na to, že kromě zákona samotného k němu existuje také vždy nějaká důvodová zpráva a komentář. Rovněž jsou pro soudy závazné verdikty Evropského soudního dvora, to chce také vždy projít.
4. 3. 2016 11:35:43
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180124
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
4. 3. 2016 13:23:29
Z MPSV data brát můžeš. Ty mají pro tyto účely XML feed. Od jiných pracovních portálů je samozřejmě brát nemůžeš. Ale některé agregátory to dělají. Pak je otázka, jestli s tím něco pracovní portál udělá, protože může dostávat z agregátoru i nějakou návštěvnost. Tady hodně záleží, zda je to pouze "rozcestník" a uchovává nějaký náhled s odkazem na daný pracovní portál, nebo zda přebírá celý inzerát a staví si z něho svůj obsah. To už je hodně přes čáru.
4. 3. 2016 13:23:29
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180123
MarcelusW
verified
rating uzivatele
6. 3. 2016 12:52:26
Napsal Martin Kejzlar;1273372
Z MPSV data brát můžeš. Ty mají pro tyto účely XML feed. Od jiných pracovních portálů je samozřejmě brát nemůžeš. Ale některé agregátory to dělají. Pak je otázka, jestli s tím něco pracovní portál udělá, protože může dostávat z agregátoru i nějakou návštěvnost. Tady hodně záleží, zda je to pouze "rozcestník" a uchovává nějaký náhled s odkazem na daný pracovní portál, nebo zda přebírá celý inzerát a staví si z něho svůj obsah. To už je hodně přes čáru.
Díky za tip, akorát jsem hledal, jestli MPSV nemá nějaké podmínky pro použití jejich dat (nabídek práce), ale nic jsem nenašel. Nevíš o něčem takovém? Díky
6. 3. 2016 12:52:26
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180122
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 3. 2016 14:12:00
@MarcelusW: Nic takového hledat nemusíte, Martin zde zmínil celkem zásadní věc kteoru jsem já napsat zapomněl a to užití dat ze státní správy. To je u drtivé většiny povoleno přímo zákonem. Konkrétně pak §3 - Výjimky z ochrany podle práva autorského ve veřejném zájmu, kde ostavec a) říká:
Ochrana podle práva autorského se nevztahuje na
a) úřední dílo, jímž je právní předpis, rozhodnutí, opatření obecné povahy, veřejná listina, veřejně přístupný rejstřík a sbírka jeho listin, jakož i úřední návrh úředního díla a jiná přípravná úřední dokumentace, včetně úředního překladu takového díla, sněmovní a senátní publikace, pamětní knihy obecní (obecní kroniky), státní symbol a symbol jednotky územní samosprávy a jiná taková díla, u nichž je veřejný zájem na vyloučení z ochrany,
Obecně je tedy užití většiny dat pocházejících od státních organizací povoleno :)
6. 3. 2016 14:12:00
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180121
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 3. 2016 14:32:59
to je mj fajn, když někoho hledáte.
Kontaktujete ÚP, ty napíšou inzerát a vám to pak weby vygenerují na svých stránkách zdarma.
6. 3. 2016 14:32:59
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180120
enzo
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
6. 3. 2016 15:00:58
Ti co takto kradou inzeraty jsou blbci. Konkretne s tim mam casto problem, prodavam auto, motorku, mobil proste cokoliv, dam to na 2-3 zavedene inzertní servery. Auto nasledne prodám, inzerat smazu jenže mezitím si ho stahli prave oni a dale zverejnuji a me nasledne stale volaji lide a na konkretní vec se ptaji, marně jim vysvetluji že ten dotycny portal ani neznam a že jsem tam inzerat ani nepodaval.
6. 3. 2016 15:00:58
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180119
Peter
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
6. 3. 2016 15:03:43
To samé se děje i u realit. Obvykle to neřeším, ale když mi někdo zavolá na nemovitost z roku 2013 je to k zamyšlení. Aktualizace evidentně není silný prvek těchto "rádoby" serverů.
6. 3. 2016 15:03:43
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180118
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 3. 2016 15:24:53
no řekl bych že u práce to platí jen napůl. pokud hledám práci v březnu 2016, seženu jí a v dubnu 2019 mi na ten samej inzerát zavolá někdo, kdo pro mě bude mít nabídku co se nedá odmítnou, tak se určitě zlobit nebudu.
6. 3. 2016 15:24:53
https://webtrh.cz/diskuse/kopirovani-inzeratu-z-konkurencnich-webu/#reply1180117
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit