Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kolik objednávek zvládnete vyřídit sami a kdy už začínáte delegovat?

Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 9. 2014 22:27:12
ehw: smlouvu s poštou teprve vyřizuji, ale asi ani tak za mnou jezdit nebudou. Pro doporučené dopisy(lehké balíčky) si údajně nejezdí. Neustále čekám, kdy se za mnou konečně zastaví daný manažer a budeme to konzultovat. Zkrátka se mi balíky do ruky neoplatí posílat, jsou o dost dražší.
18. 9. 2014 22:27:12
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055449
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
19. 9. 2014 21:04:09
s odvozem od pošty se dá ušetřit taky dost času, ale netuším jak to je, ale myslím, že člověk musí odeslat alespoň 50 BA za měsíc, ale je to o jednání, třeba nabídnou něco jiného. Chození na poštu je hroznej opruz hlavně v čase vánoc
19. 9. 2014 21:04:09
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055448
Já nechápu, proč se na to ptáte ostatních. Snad sám vidíte kolik s tím strávíte času. Dejme tomu 3 hodiny denně, tak si spočítejte jestli jste schopen za ty 3 hodiny vydělat více peněz jinou prací než kolik zaplatíte brigádníkovi, aby to udělal. Případně pokud to jedete full time, tak musíte vidět, že to nezvládáte a odkládáte objednávky na další den či "zaměstnáváte" někoho z rodiny na pomoc.
19. 9. 2014 22:02:27
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055447
Čím dřív delegujete práci, kterou je schopen někdo jiný dělat levněji a efektivněji, tím lépe.
20. 9. 2014 18:49:04
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055446
Jarmila Frgalová
verified
rating uzivatele
23. 9. 2014 13:43:44
dělám už dlouho pro eshopy, tak to vidím vcelku už jasně.
Základem je administrativu, balení a expedici dát nějaké schopné! slečně/ml.muži. Zpočátku stačí jedna/jeden. Nezaměstnávejte rodinu, ani kamarády nedělá to dobrotu, akorád se pohádáte a budete si tahat práci tam, kde byste si chtěl odpočinout ( domů, do hospody, na večírky s kámošema budete řešit práci, nebo nedej bože jeho mzdu).
Vy jako majitel byste měl spíše jezdit po kšeftech, s balíkama na poštu a hledat optimální nastavení procesů firmy pro růst. Velmi důležité je koupit a nastavit SW, aby vám objednávky z netu ( první SW zákaznický eshop) padaly rovnou do účetního systému ( mám slušné zkušenosti s Variem, nebo Pohodou, Vario je dostačující). Objednávky musíte mít v pořádku, to je základ, vytříděné na : vyřízeno, rozdělané, čeká na vyřízení. Pak objednávku již v účetním systému otevře expedient/administrativa, vystaví fakturu pro zákazníka ve vazbě na vyskladnění ( sklady musí být v pořádku, abyste měl jistotu, že se nic neztrácí), zabalí zboží a připraví vám k odvozu na poštu ( nebo PPL). Objednávky musí být vyřizovány v účetním SW a musí být svázané s fakturou! Jen tak zajistíte to že, když někdo něco vydá ze skladu, že to taky vyfakturoval. Proto mít SW jen eshop a víc nic, je nesmysl, který zbytečně zaměstnává a přitom to nejdůležitější neohlídá.
Doklady udělané expedientem si nechte účtovat externí firmou prvních pár let, rozhodně by to neměl být kamarád toho expedienta. Účetní by měl být nezávislý a zkušený člověk. Přijaté zboží bych pro začátek doporučila, abyste jej do skladu přijímal do SW sám ( sám si pohlídal vstupy, výstupy vám pohlídá systém !). Není nic horšího než, když majitel firmy neví co se ve firmě děje jen proto, že si to neumí v SW něco vyhledat a na všechno se musí někoho ptát.
A co se týká účetnictví, i začínající Eshopy mají spoustu finančních převodů dovnitř od zákazníků ( platby kartou, bankou, pokladna, internetem, poštou...). Aby v tom byl pořádek potřebujete účetní, která -ý je pečlivá a účtuje došlé platby dobře.
Co se týká plateb za zboží a služby dodavatelům vždy doporučuji pokud je to jen trochu možné, že tohle musí provádět majitel, nikdy! ne účetní ( dal byste tím prostor pro podvod). Výdej/příjem skutečných peněz musí zůstat v gesci majitele, či prokuristy ( hmotně odpovědný). Účtárna pak sebere všechny doklady, zkontroluje a zaúčtuje je. Závěrem, eshop se musí umět účtovat, nezkušený člověk vám nepomůže, spíš naopak, pokud budete mít schopnou účetní pohlídá vám i to, aby vám nikdo nic ze skladu neukradl ( 3 roky praxe není nic moc, hledejte min.5 let praxe bez přerušení, účtování A-Z, to jest účetní, která účtovala všechny dokaldy, nejen zaváděla faktury někde ve velké firmě). Hodně zdaru.
23. 9. 2014 13:43:44
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055445
Brondous
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 9. 2014 21:48:31
Docela by mne zajímalo co prodáváte. 450-600 balíčků měsíčně,vozit na poštu a nebýt plátce DPH? Pokud má balíček hodnotu 200Kč jste v DPH a pak nějaké RR balíčky nemají smysl protože jsou osvobozeny od DPH.
24. 9. 2014 21:48:31
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055444
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
24. 9. 2014 21:58:11
Napsal proseco;1124996
ano 40-60 jsem dělal tak skoro půl dne, ale ze začátku jsem se hlavně zaměřoval na věci, které se dají dát do velké obálky a to sem ještě chodil do práce :-). Takže ráno 20objednávek a večer po návratu už sem běžel s dalšími 20 na poštu a tam mě čekal ten pohled těch poštaček a těch lidí ve frontě, když sem je všechny předběhl a dal jsem krabice k okénku. Dneska už bych to nedělal, radši bych si najmul třeba důchodkyni a té dal buď hodinovou a nebo úkolovou mzdu.
je z toho se nezbláznit a taky ty peníze mít kde utratit :-)
Proč tak složitě a nasírace pro všechny? Jakmile máš více než pár balíků denně, není problém se s poštou domluvit že jim to budeš vozit na zadní rampu. Tam obvykle mají aspoň na pár hodin vyčleněného člověka co dělá balíky. Rozhodně lepší než nasírat lidi za přepážkou, případně lidi co si chtějí zaplatit složenku.
24. 9. 2014 21:58:11
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055443
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
24. 9. 2014 23:01:58
Napsal Mirek Novotny;1126505
Proč tak složitě a nasírace pro všechny? Jakmile máš více než pár balíků denně, není problém se s poštou domluvit že jim to budeš vozit na zadní rampu. Tam obvykle mají aspoň na pár hodin vyčleněného člověka co dělá balíky. Rozhodně lepší než nasírat lidi za přepážkou, případně lidi co si chtějí zaplatit složenku.
u nás na bývalé poště žádná rampa nebyla a ty lidi spíš štvalo, že budou muset pracovat a po pravdě mě bylo jedno po určitém čase, co si lidi ve frontě nebo za přepážkou myslí. Důležitější bylo, aby byly zásilky podaný a zákazníci je dostali v krátké době a objednali znovu.
24. 9. 2014 23:01:58
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055442
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
8. 10. 2014 00:46:04
Brigádníka na balíky jsem sháněl, když jsem jich začal mít víc než 10 denně. 10 balíků denně byly i s administrativou kolem cca 1-2 hodiny - to už bylo dost času, který jsem chtěl raději věnovat rozvoji e-shopu než jím mrhat na činnost, kterou někdo udělá za 70 Kč na hodinu. Byla to úplně první věc, na kterou jsem někoho sháněl.
S přibývajícím množstvím zásilek pak přišlo výdejní místo a z člověka, který zásilky odesílal, jsem udělal i obsluhu na výdejním místě. Pak byl další člověk na telefony, e-maily a základní administrativu - reklamace, objednávky zboží, ... takže přesně stejný začátek, který popisuješ.
Pak to byli prodavači, když jsme z výdejního místa udělali prodejnu, skladníci, když zásilek přibylo, a postupně jsem začal delegovat i ty náročnější činnosti na externisty - PPC, copywriting, účetnictví.
Když se ohlédnu zpět, i když jsem přibíral další a další lidi, makal jsem pořád naplno. Mohl jsem předelegovat spoustu věcí na začátku, ale kdybych začal s PPC, copywritingem apod., nevycházelo by mi to finančně tak dobře. Z čehož vyplývá, že jako nejlepší postup vidím "zbavovat" se činností od nejlevnějších a nejsnáze předatelných - to, co je nejdražší a hůř se deleguje, dělám sám, dokud mohu.
450-600 balíků je celkem dost, takové množství už by mělo generovat slušný zisk. Vezmi brigádníka na balíky a ušetřený čas investuj do zefektivnění systému, vylepšení všeho, s čím nejsi spokojen. Každé šikovné vylepšení procesu může přinést značné úspory, ale k vylepšení se nedostaneš, pokud budeš zavalený rutinní prací, a nikam dál se neposuneš.
A když čtu Tvoje příspěvky v téhle diskuzi, všechno tohle víš, uvažuješ také takhle. Tak zavři diskuzi, sežeň zaměstnance a rozjeď to ;-)
8. 10. 2014 00:46:04
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055441
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 10. 2014 01:14:43
meloun: Díky za příspěvek. Se vším musím souhlasit. Jediný "problém" u mě je v tom, že prodej mi zkrátka stoupl z měsíce na měsíc. Takže vše teď řeším za pochodu a vůbec jsem na to nebyl připraven. Musím hodně rychle co nejvíce zjednodušit procesy a delegovat. A druhý můj "problém/blok" je v tom, že nerad deleguji to, co zvládnu sám. Musím se přes to nějak dostat. Vždycky jsem si byl zvyklý vše zařídit sám od marketingu až po tu expedici. Teď už ale opravdu není jiná cesta, jinak e-shop nemám šanci posunout dál. Je 1:08 a stále připravuji balíky na ráno. I časově mě to vychází ta hodinka na deset balíků se vším jako tobě.
8. 10. 2014 01:14:43
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055440
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 10. 2014 08:05:06
Mar_o55: Jestli z měsíce na měsíc, tak to v první řadě gratuluju :) Já měl s delegováním spousty věcí taky problém, strašně dlouho jsem vozil balíky zákazníkům, když bylo potřeba, a dělal spoustu dalších podobných věcí... naučil jsem se to jednoduše - spočítal jsem svůj průměrný hodinový výdělek a porovnal ho s cenou, kolik by mě to stálo, kdybych to udělal jinak - třeba poslal kurýrem.
9. 10. 2014 08:05:06
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/strana/2/#reply1055439
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit