Zadejte hledaný výraz...

Kolik objednávek zvládnete vyřídit sami a kdy už začínáte delegovat?

Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 9. 2014 18:22:38
Kdy byl (nebo asi bude) bod, když už jste přestávali svůj e-shop zvládat jako "one-man-show"? Kolik objednávek/obratu dokážete zvládnout ještě sami?
Celkem by mě to zajímalo, mně se v tomto roce podařilo zvýšit prodeje, nicméně už nemám vůbec žádný volný čas a co si naplánuji, tak to zabere vždy celý den a jsem ve skluzu i den následující. Nedeleguji zatím vůbec nic, od marketingu až po balení a odesílání produktů dělám vše sám, ale je to už neúnosné a začínám se to snažit nějak řešit. Snad jen, s daňovou evidencí mi pomáhá externě účetní. Externě pak ještě zadávám příležitostnou práci programátorovi a grafikovi. Zbytek dělám vše v jedné osobě od SEO až po PPC, zkrátka mám vsugerováno, proč za to platit, když si to s trochou píle můžu udělat sám neméně kvalitně (tedy, většinu procesů). Tak nějak pořád myslím na zadní vrátka a bojím se, že zase prodej tak nepůjde a já jsem v té době mohl více financí uspořit.
Dále se prosím podělte o zkušenosti, jak jste si zefektivnili práci a tím pádem ušetřili čas? Otázka samozřejmě na e-shopaře. Jaké první činnosti jste delegovali?
Já teď sám zvládám cca těch 450-600 objednávek měsíčně, ale mám strašně neefektivní systém. Širokou škálu produktů, něco skladem něco zase ne. Dodavatele z různých koutů světa. Přemýšlím o tom, že první, co bych delegoval je balení zboží a expedice, mailová a telefonní komunikace.
17. 9. 2014 18:22:38
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055464
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 9. 2014 18:27:44
Jaky delaš obor? To je duležité
17. 9. 2014 18:27:44
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055463
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 9. 2014 18:56:36
Abys nedelegoval vynosny byznys a nezustala ti jen ta nezajimava a nevynosna drina :-) Kolikrat je vyhodnejsi zbavit se neperspektivniho sortimentu a tim spatne placene prace, nez delegovat dobre placenou praci nekomu, kdo ji potom zacne delat sam :-)
Potom taky zalezi, komu to chces delegovat. Idealni je asi nekdo blizky, kdo ti ten byznys nevykrade. Zalezi taky, zda mas dostatecny zisk na to, abys vubec nekoho dalsiho uzivil. Pocet objednavek je o nicem nevypovidajici pojem - to ukazuje jen na tu praci kolem toho.
17. 9. 2014 18:56:36
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055462
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
17. 9. 2014 18:59:42
zvládal jsem 40 až 60 objednávek denně, ale jak správně píšeš nic ostatního sem již nestíhal. Ale záleží co balíš. Pokud je to něco malého a jen to hodíš do obálky, tak tam to jde dát i 100 denně.
17. 9. 2014 18:59:42
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055461
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 9. 2014 19:45:24
Napsal proseco;1124793
zvládal jsem 40 až 60 objednávek denně, ale jak správně píšeš nic ostatního sem již nestíhal. Ale záleží co balíš. Pokud je to něco malého a jen to hodíš do obálky, tak tam to jde dát i 100 denně.
Přesně tak, zaleží na sortimentu, už jsem měl přes 16 eshopů. Tak že prodej všeho možneho, dárky,parfemy,hodinky, jidloXchlast,DVD a td
- A řeknu to tak u dárku (skoro vše má jinou velikost) tak 20 je max (kratkodobě o vanocich i 50 jde)
- za to u DVD ( vše skladem), to byla radost (pravda měl jsem svuj vymakaný systém), to jen šupneš cca 6 rozdilných DVD do obálky, tedy od potvrzení po odchodu na poštu mi výcházela jedna objednávka asi na cca 3-5 min práce (uplně vše, od tisku a td, ale vše jsem dělal hromadně). Tak že lážo plážo nebyl problem spracovat denně klidně i 80 objednávek a nadřež se stejně jak u 10 s darkami.
Ale musím řici že jsem strašně liný a samé kafičko a net :-/
Ještě hodně záleží (kromě sortimentu, tady je nepleší vše stejné velikosti a nejlepe malé)
a.) vše skladem
b.) dobrý fyzický systém ve skladu/kanceláři (tedy přehlednost a logika)
c.) eshop s možností hromadné práce s objednávkami (tady asi nejlepší byla simplia a martinzemanek)
17. 9. 2014 19:45:24
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055460
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 9. 2014 20:07:55
darksir: uvažujeme podobně. Chtěl bych někoho blízkého, kdo by mi byz nevykradl. Mám takový plán, že vylepším sklad. Přehlednost, logika. Delegovat bych chtěl jen expedici zásilek, to znamená zaměstnat na dohodu někoho známého jako "skladníka" a podporu na telefonu a mailu. Ideálně bych to viděl na nějakou kamarádku.
Pokud bych se zbavil této činnosti, budu mít více času na to vydělávání peněz. Zkrátka mohu zvyšovat návštěvnost, věnovat se marketingu, dodavatelům, rozvíjet nové kategorie atp.
Jasně, naštěstí pracuji s dost vysokou marží, takže tam ta možnost dát vydělat někomu měsíčně je. Není to jen dřina bez výdělku (zaplať pánbůh za to) a v našem kraji bych určitě našel někoho, kdo by balil, odesílal, mailoval a telefonoval klidně za 60kč/h.
Zkrátka třeba v posledních dnech se tohoto sešlo tolik, že jsem skoro celý den jen chystal balíky. Přijde mi, že bych se měl věnovat užitečnějším věcem a toto delegovat. Navíc, pokud to nedeleguji, neporostu, protože nemám na marketing čas. No anebo mě napadalo zaměřit se stále na co největší výkon, pak prostě po dvou letech e-shop prodat za 1 až 1,5 násobek ročního zisku. Ale trošku mám obavy, že takový e-shop už nemusím nikdy rozjet a upřímně nevím, co bych pak dělal. To by mi zase asi chybělo :) leč teď se mi to někdy ta monotonní práce "hnusí".
proseco: 40-60 objednávek je dost. Já pokud balím těch 40-60, tak mám půl dne v p*****.
Venturi: kdybych měl prodávat jen to co mám skladem, bylo by to ideální, ale připravil bych se o polovinu tržeb :). Ale logiku skladu chci trošku více vymakat.
17. 9. 2014 20:07:55
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055459
Ja tedy zadny eshop nezalozil a asi ani nikdy nezalozim a od kolika baliku si nekoho najmout netusim, ono to nebude nikdy stejne u dvou subjektu. Co ale doporucim je to, aby se s delegovanim zacalo co nejdrive a to u cinnosti, ktere nevyzaduji prilisnou obornost, jelikoz tim tomu majiteli a provozovateli umoznuje se venovat tomu opravdu podstatnemu a tomu, co mu ten jeho projekt opravdu umozni vyvijet kupredu.
Dale znam spoustu eshoparu, co delaji vsechno, ale ani jeden z nich neumi vsechno opravdu dobre a tomu pak casto odpovidaji vysledky. Misto toho, aby se venoval tomu, cemu opravdu rozumi a zbytek proste postupne sveril schopnejsim lidem v danem oboru, tak ma za to, ze sam vi nejlip jak na to - nevi.
Dle meho je idealnim odobrem pro dobreho provozovatele eshopu, kdyz ma velmi dobre IT znalosti a je schopny ladit procesy firmy. To je mnohem dulezitejsi a umi to jen hrstka tech co maji eshop. Nejaky marketing apod. to zvladne kde kdo, ale nastavovat funkcni a efektivni procesy, ktere snizuji lidsky podil prace a tedy zefektivnuji cely eshop je to extremne podstatne. Ono pro nic za nic nejsou ti, kteri vybudovali opravu velke ci uspesne eshopy primarne zamerenim ajtaci a ladici procesu.
Samozrejme to neznamena, ze eshopista se ma vseho vzdat a delat si jen to co umi a zbytek nechat delat druhe. Ale mel by byt schopny si uvedomit ten okamzik, kdy uz je lepsi, aby bylil brigadnik, aby ten telefon zvedal nekdo, aby na ten email odpovedel nekdo, protoze pak ziska cas na to, aby vyladil treba cely proces nakupu, naskladnovani, baleni tak, aby kdyz on osobne dal maximalne 50 baliku za den a brigadnik treba 80, aby diky procesum ten brigadnik zabalil 200 baliku. Tim cely proces zefektivni a z marze, kterou ma proste danou a vetsi nebude mu zustane vice. a to plati pak o celem eshopu jako takovem. Aby fungoval, je to nekonecny kolobeh, kdy se neco zoptimalizuje, nastavi zavede a zacne se odznovu a hledaji se opet mezery.
A kdyz si da clovek praci a ma i trochu stesti dokaze si najit opravdu schopne lidi, kteri ho osobne v tom, co oni umi prekonaji rozdilem nekolika trid a ti lidi mu pak pomuzou rust daleko rychleji a lepe. Takze ten pocit, pro za to platit, kdyz to udelam sam - proc ne, do urcite velikosti a toho, kdy davam cas na neco v cem nejsem spickovy vymenou za to, ze se nevenuji tomu, kde bych mohl cely projekt posunout dal a s tim co neumim na 110 % mi pomuze ten, co to umi. A v souctu je ten vysledek daleko lepsi.
Takze to jen takova samomluva na vecer :)
17. 9. 2014 20:20:56
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055458
mumuhe
verified
rating uzivatele
17. 9. 2014 20:52:58
zvládám asi 100 objednávek měsíčně + asi 20 osobně na prodejně. Víc v mém oboru prostě nezvládnu. Najímal jsem brigádníky, ale nikdo po měsíci nebyl schopný pracovat bez chyb, a napravování jejich chyb mě přišlo na několik tisíc kč, obvykle tak polovinu jejich mzdy.
Takže opět dělám vše sám. Kdybych někoho schopného a spolehlivého měl tak vydělám víc peněz a eshop víc poroste, ale takto jsem klidnější.
17. 9. 2014 20:52:58
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055457
kurtas2656
verified
rating uzivatele
17. 9. 2014 21:01:48
moj osobny nazor najdi si niekoho feroveho poctiveho ap onukni mu vyssiu mzdu nez je obvykle napr. 10% daj mu volnost neries kokotiny a dufam ze ta neobtiahne... mne to tak funguje bud ferovy a ked trafis druheho ktory ja tej istej vlnovej dlze tak ste obaja v klude.... samozrejme mozes mat aj desat ludi a nevyberies si takeho je to aj o stasti a ale da najst drzim palce ps:_ ak produkt aky sklad?
17. 9. 2014 21:01:48
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055456
ehw
verified
rating uzivatele
17. 9. 2014 22:40:49
elektronika
Já jsem dal nějakých 100 balíků za cca 20-24 hodin
-napsat ručně do počítače adresu
mezitím než vyjel papír z tiskárny, tak jsem něco zapsal do počítače
- zabalit pár věcí do krabice, nalepit etiketu, zalepit folii a konec
Cítil jsem se potom jako robot. Příprava 230-250 balíků dát denně ve dvou lidech byl hodně těžké... Je to hodně vyčerpávajicí. Potom mám v hlavě jen čísla, adresy a podobně. Párkrát jsem musel zaskakovat na celý den v obchodě prodavačky (obě dvě onemocněli). Prostát celý den u pípaní a řevu lidí v obchodním centru je jako lobotomie. Potom přijít domů a ještě řešit e-shop a podobně? To už fyzicky moc nejde :)
dárky:
dávat 30 balíků denně a dělat ještě něco jiného jde, ale začínám tak mírně zanedbávat e-shop a klienti. Potom přijdou vánoce a ve 3-4 se to těžko stíhá.
Nejlepší si je asi v okolí sehnat nějakého člověka na 50-60Kč/h a zaměstnat ho. Potom samotnému se zůstane víc času dělat web a podobně. Dobré je pracovat v jedné místnosti s baličem, protože balič se potom nefláká a dělá svojí práci (dává pozor co dává do krabice). V případě problémů se rychle zeptá co dělat. Brát kuřáka na sklad je špatný nápad (chodí vykuřovat a na kafíčko často a když nekouří, tak dělají divné špatné věci).
Hlavně si potom dát pozor, aby kurýrní služba opípala všechny balíky. Při předávaní balíků dávat pozor, aby se něco neukradlo. Dobré je rovněž na krabice používat firemní pásku (může se kombinovat s obyčejnou) a onu firemní pásku používat jako pečeť. Proces balení věcí je dobré nahrávat na kameru, aby potom klienti neměli co pomlouvat, že jim přišlo zboží poškozené nebo nepřišlo to, co mělo. (nahrávat na kameru HD s mikrofonem a nechávat záznam 7 dní). Proces balení logistiky je velice složitý a je potřeba ho promyslet a udělat si pořádek. Snižuje se tak možnost odeslat něco špatně a podobně.
Od 10-15 balíků denně by jsem asi začínal přemýšlet o brigádnikovi. Doporučuji sepsat manuál pro balení, aby s každým brigádníkem neřešit zdlouhavě zaučování.
17. 9. 2014 22:40:49
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055455
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 9. 2014 23:19:58
Radku, naprosto souhlasím s tvou "samomluvou" :) a přiznám se, že jsem právě ten typ člověka, co zatím nedokáže usměrňovat dané procesy. Je to asi největší má překážka, jelikož pokud buď nebudu pracovat efektivněji nebo nezískám více času delegováním, nemám šanci se dostat na další úroveň. Neexistuje třeba na toto nějaký "mentor" co by mi pomohl s větší efektivitou práce?:) A právě, kdybych například jen jeden den vypadl, tak by byl ve všem strašný chaos. Přes týden si nemůžu dovolit vůbec nic, co se týče volného času. Budu se muset nad zjednodušováním procesů hodně zamyslet, pokud mi prodej půjde dobře jako teď. Já jsem nikdy totiž v tomto objemu okolo 300-400 tisíc obratu měsíčně(což pro někoho je nic) neprodával a jde to vidět, že to nezvládám na 100%. Už zkrátka není ani čas se zákazníkům věnovat tak, jak by potřebovali. A to je X dalších věcí, co potřebuji řešit a není na ně čas, (hledání nových dodavatelů, vystavování produktů, SEO, PPC, Affiliate, psaní na blogu od e-shopu)
Pokud třeba máte ještě nějaký tip, co vám opravdu ulehčilo práci v běžném provozu e-shopaře, podělte. Rád bych taky přispěl, ale u mně zatím velké nic.
17. 9. 2014 23:19:58
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055454
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 9. 2014 05:29:54
Myslím, že tu vyloženě chybí téma, "Jak hledat poctivé zaměstnance".
Ale, když je nemohou najít ani velké firmy, tak jak bude asi úspěšný malý "eshopař".......
18. 9. 2014 05:29:54
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055453
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
18. 9. 2014 16:10:46
ano 40-60 jsem dělal tak skoro půl dne, ale ze začátku jsem se hlavně zaměřoval na věci, které se dají dát do velké obálky a to sem ještě chodil do práce :-). Takže ráno 20objednávek a večer po návratu už sem běžel s dalšími 20 na poštu a tam mě čekal ten pohled těch poštaček a těch lidí ve frontě, když sem je všechny předběhl a dal jsem krabice k okénku. Dneska už bych to nedělal, radši bych si najmul třeba důchodkyni a té dal buď hodinovou a nebo úkolovou mzdu.
Za 60Kč na hodinu určitě seženeš, taky se takhle pohybujem a třeba časem, pokud budeš s dotyčným spokojenej přihodíš. Ale ikdyž z eshopu budeš mít hezké peníze, hlavní je z toho se nezbláznit a taky ty peníze mít kde utratit :-)
najít poctivého brigádníka/zaměstnance je taky příběh sám o sobě. Ale jak píše Radek O. některé věci by jsi mohl poslat dál - marketing, ppc, blog atd.. Nebo si najít nějakou mladou studentku na zákazníky - ty jsou to nejdůležitější
18. 9. 2014 16:10:46
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055452
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 9. 2014 20:40:12
proseco: já taky na poštu zatím chodím sám, právě je to jedna z činností, kterou by to chtělo delegovat. A souhlasím, peníze z e-shopu za poslední měsíce jsou skvělé, ale k zbláznění někdy nemívám daleko...
18. 9. 2014 20:40:12
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055451
ehw
verified
rating uzivatele
18. 9. 2014 22:20:51
Vy chodíte na poštu? Pošta nejezdí za vámi?
18. 9. 2014 22:20:51
https://webtrh.cz/diskuse/kolik-objednavek-zvladnete-vyridit-sami-a-kdy-uz-zacinate-delegovat/#reply1055450
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit