Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Klient nechce zaplatit za práci

investercz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 12. 2020 09:09:30
Napsal josef.jebavy;1607454
Slíbit/chtit migraci něčeho co není připravené v tak krátkém termínu. Navíc e-shop v době předvánoční.
Takze pravda je to blbost dodavatele že na to kejvnul. Ale třeba mu za to objednavatel slíbil bonus tak, aby mu to vydělalo na celý medic...
Však obě strany mají šanci si udělat závěry jak vylepšit způsob řízení vývoje projektů.
PS: v tomto směru nabízím i konzultace:)
Pokud něco někdo poptá a zeptá se jestli to je možný, a je mu odpovězeno, že to možné je, tak je jedno kdy to je, nebo se pletu? Chápu, že před vánoci chce hodně lidí hodně věcí a ideálně hned, ale stačilo říct - tento termín nelze stihnout, zvládnu 1.12.2020... když si najmete odborníka, tak čekáte, že se jako odborník bude chovat..
Žádný bonus nebyl nabídnut, vlastně nebyla ani řečena cena kolik to bude stát, ale přesto se začalo dělat.. chyba byla na obou stranách a je teďka na nás to společně vyřešit..
Každý bude mít jiný pohled na věc.. obě strany se cítí být poškozeny, takže by obě strany také měli nést následky, to je přece logické..
Pokud něco někomu dodám pozdě a ještě ve stavu ne zcela funkčním, tak mu nabídnu minimálně kompenzaci za to, že mu působím problémy na druhé straně..
10. 12. 2020 09:09:30
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471481
Napsal investercz;1607452
- 16.11.2020 Dále bylo zjištěno, že přestalo fungovat odesílání e-mailů na starém webu, který běžel a měl prodávat produkty když někdo udělá objednávku.., dle informací od kolegyně, která má e-shop na starosti bylo na tuto situaci upozorněno již 4.11.2020..
Tady na tom ale ještě nepracoval, dle toho Vašeho harmonogramu, ne? 4.11. jste teprve začali řešit potřebu migrovat.
10. 12. 2020 09:16:30
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471480
investercz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 12. 2020 09:21:57
Napsal Tomáš Maňhal;1607457
Tady na tom ale ještě nepracoval, dle toho Vašeho harmonogramu, ne? 4.11. jste teprve začali řešit potřebu migrovat.
Dne 6.11.2020 jsme zaslali šablonu po analýze, který proběhla 5.11.2020, dne 4.11.2020 (dle mailů) mělo dojít z započetí přesunu na nový hosting a mělo se začít pracovat. Pan Plaček vše nasadil 12.11.202 v 18:15, kdy nám poslal přístupy, že je vše přesunuto a byla nasazena nová šablona, kterou měl šanci předtím otestovat (kupovala se na ThemeForestu)..
V pozdějším zkoumání bylo zjištěno, že neudělal aktualizaci modulů, které byli zakoupeny a dělali tam bordel.. nicméně už jsme neměli sílu a ani chuť v další spolupráci, tak jsme si vše vyřešili po vlastní ose..
10. 12. 2020 09:21:57
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471479
Takže jestli to teda dobře chápu, tak jste celou jeho práci pak smazali (nepoužili jste ani řádek kódu nebo nastavení) a začali znova od nuly na jiné šabloně a spolupráci s někým jiným. A panu Plačkovi jste vynaložený čas odmítli proplatit, právě kvůli té nespokojenosti. Fakt, že tam ta práce dodána byla, evidentně nějaká byla odvedena, přestože ne ve výsledku přijatelná, prostě přecházíte. Smlouvu jste nějakou měli?
10. 12. 2020 09:27:21
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471478
investercz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 12. 2020 09:32:37
Napsal Tomáš Maňhal;1607462
Takže jestli to teda dobře chápu, tak jste celou jeho práci pak smazali (nepoužili jste ani řádek kódu nebo nastavení) a začali znova od nuly na jiné šabloně a spolupráci s někým jiným. A panu Plačkovi jste vynaložený čas odmítli proplatit, právě kvůli té nespokojenosti. Fakt, že tam ta práce dodána byla, evidentně nějaká byla odvedena, přestože ne ve výsledku přijatelná, prostě přecházíte. Smlouvu jste nějakou měli?
Ano, práci jsme smazali, nasadili vše znovu, moduly koupili nové, protože ty co byli na původním webu nikdo nemá.
Panu Plačkovi jsme neodmítli práci uhradit, ale budeme žádat kompenzaci, kdy my jsme přišli nejen o peníze, ale i o čas..
Jak píšu - chceme situaci vyřešit win-win.. Smlouva žádná nebyla, pouze domluva.. pokud by to mělo být v právní rovině, tak byla dohoda o dílo, jež nebylo dodáno..
10. 12. 2020 09:32:37
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471477
No dílo dodáno bylo, jen nesplňovalo požadavek, ne? to může být rozdíl. Panu Plačkovi taky vznikly škody, byť teda asi částečně jeho špatným odhadem situace. Z Vaší strany je ale zase diskutabilní, že nemáte nic smluvně ošetřeno, ani ty sankce, které chcete vymáhat.
10. 12. 2020 09:38:06
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471476
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
10. 12. 2020 09:42:33
Ať si to vyřeší mezi sebou, soukromě, bude to pro obě strany nejlepší. 
Osobně pokud mi někdo něco slíbí a to nefunguje, tak je mi srdečně jedno kolik na tom trávil času. Já bych mu nezaplatil ani kačku a tím bych to považoval za uzavřené.
10. 12. 2020 09:42:33
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471475
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
10. 12. 2020 09:42:37
Jestli muzu radit tak se navzajem dohodnete na sleve, zaplatte a odejdete od toho. Poucte se pro priste, priste to udelejte lepe (obe strany)... Usetrite ted spoustu casu a nervu...
10. 12. 2020 09:42:37
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471474
Napsal Aleš Jiříček;1607468
Jestli muzu radit tak se navzajem dohodnete na sleve, zaplatte a odejdete od toho. Poucte se pro priste, priste to udelejte lepe (obe strany)... Usetrite ted spoustu casu a nervu...
Já to vidím podobně no.
10. 12. 2020 09:52:19
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471473
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
10. 12. 2020 09:59:35
Napsal investercz;1607464
Ano, práci jsme smazali, nasadili vše znovu, moduly koupili nové, protože ty co byli na původním webu nikdo nemá.
Panu Plačkovi jsme neodmítli práci uhradit, ale budeme žádat kompenzaci, kdy my jsme přišli nejen o peníze, ale i o čas..
Jak píšu - chceme situaci vyřešit win-win.. Smlouva žádná nebyla, pouze domluva.. pokud by to mělo být v právní rovině, tak byla dohoda o dílo, jež nebylo dodáno..
Win-win to může být pouze pokud fakturu uhradíte, práci jste si objednali, nerozporujete její plnění, ale pouze výstup, který nesplňuje vaše nepsaná očekávání, ze zkušenosti vím, že vinu vždy nese ve velké míře právě objednatel.
Objednat změny před sezónou od třetí strany, která nemá se systémem zkušenosti je obrovské riziko, o to větší, že hranice a mantinely zakázky jste si nedohodli dopředu, teď riziko chcete přenést na subdodavatele bez toho, abyste to měli podložené smlouvou. Takovéhle spory se u soudu prohrávají.
Jak už psal Josef, raději uznejte chybu a začněte pracovat na lepším řízení projektů, vyplatí se vám to více než jedna neproplacená faktura.
10. 12. 2020 09:59:35
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471472
investercz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 12. 2020 10:06:00
Napsal hampl.david;1607467
Ať si to vyřeší mezi sebou, soukromě, bude to pro obě strany nejlepší. 
Osobně pokud mi někdo něco slíbí a to nefunguje, tak je mi srdečně jedno kolik na tom trávil času. Já bych mu nezaplatil ani kačku a tím bych to považoval za uzavřené.
My bychom docela rádi, ale jak vidíte.. není to úplně snadné.
---------- Příspěvek doplněn 10.12.2020 v 10:06 ----------
Napsal Aleš Jiříček;1607468
Jestli muzu radit tak se navzajem dohodnete na sleve, zaplatte a odejdete od toho. Poucte se pro priste, priste to udelejte lepe (obe strany)... Usetrite ted spoustu casu a nervu...
To se momentálně pokusíme udělat. Zatím jsme ale jen pod pohrůžkou jestli to nezaplatíme, tak to bude všude na internetu..
---------- Příspěvek doplněn 10.12.2020 v 10:08 ----------
Napsal TomášX;1607470
Win-win to může být pouze pokud fakturu uhradíte, práci jste si objednali, nerozporujete její plnění, ale pouze výstup, který nesplňuje vaše nepsaná očekávání, ze zkušenosti vím, že vinu vždy nese ve velké míře právě objednatel.
Objednat změny před sezónou od třetí strany, která nemá se systémem zkušenosti je obrovské riziko, o to větší, že hranice a mantinely zakázky jste si nedohodli dopředu, teď riziko chcete přenést na subdodavatele bez toho, abyste to měli podložené smlouvou. Takovéhle spory se u soudu prohrávají.
Jak už psal Josef, raději uznejte chybu a začněte pracovat na lepším řízení projektů, vyplatí se vám to více než jedna neproplacená faktura.
Není to v tomto případě spíš win-lost? Pokud bylo dodáno dílo pozdě a s chybami a to nám způsobilo značné potíže?
Očekávání je jednoduché - chci funkční e-shop, kde klient dokončí objednávku, ne e-shop, kde klient není schopný dokončit objednávku..
Navíc neřešíme běžící sezónu, mohlo to běžet a nějaký čas to i běželo na starém webu, než jsme to celé předělali, aby to vůbec fungovalo..
Z naší strany nevidím problém v řízení projektu.. všechny termíny byli vázané na termíny, které nám byli sděleny dodavatelem..
---------- Příspěvek doplněn 10.12.2020 v 10:10 ----------
Napsal TomášX;1607470
Objednat změny před sezónou od třetí strany, která nemá se systémem zkušenosti je obrovské riziko, o to větší, že hranice a mantinely zakázky jste si nedohodli dopředu, teď riziko chcete přenést na subdodavatele bez toho, abyste to měli podložené smlouvou. Takovéhle spory se u soudu prohrávají.
Dílo dodavatel původně vytvořil, takže by sním měl mít zkušenosti. Nebo to je jinak? My chtěli jen update a změnu šablony, která se dle jednoduchého zadání upraví (jednalo se pouze o HP).
10. 12. 2020 10:06:00
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471471
boogey
verified
rating uzivatele
10. 12. 2020 10:53:34
Napsal investercz;1607452
- 4.11.2020 jsme začali řešit přesun starého webu na nový s tím, že se bude nasazovat nová šablona a udělá se aktualizace celého systému, protože byl ten původní zastaralý
- 5.11.2020 bylo požádáno o cenu realizace a termín dodání, v poznámkách a v e-mailové komunikaci bylo také zmíněno, že web má být hotový do 23.11.2020 - respektive tento den musí dojít k jeho spuštění do ostrého provozu.. bylo nám řečeno, že to je bezproblémů, takže jsme tento termín komunikovali dále..
- 5.11.2020 byla vybrána šablona a poslána panu Plačkovi ke kontrole, jestli je vpořádku a jestli jí můžeme koupit. Bylo nám řečeno, že můžeme a pan Plaček si účtuje 0,45h za práci (zřejmě za testování a proklikání)
- 6.11.2020 kupujeme šablonu a posíláme panu Plačkovi k nasazení
- 10.11.2020 píšeme mail a ptáme se kdy bude šablona nasazena
- 12.11.2020 se opět ptáme kdy bude šablona nasazena, večer kolem 6h téhož dne jsme dostali přístupy k do adminu na novém hostingu
- 16.11.2020 Dále bylo zjištěno, že přestalo fungovat odesílání e-mailů na starém webu, který běžel a měl prodávat produkty když někdo udělá objednávku.., dle informací od kolegyně, která má e-shop na starosti bylo na tuto situaci upozorněno již 4.11.2020..
A kde je teda chyba dodavatele?
5.11. píšete, že web má být hotový do 23.11.
12.11. píšete, že je web hotový, takže to evidentně stihnul v termínu i s velkou rezervou
16.11. píšete, že na starém webu přestaly fungovat maily (kde se vzal starý web, když už byl nasazen nový?). Co s tím má dodavatel společného, když píšete, že maily nechodily už před tím, než jste dodavatele vůbec kontaktovali?
10. 12. 2020 10:53:34
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471470
investercz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 12. 2020 10:58:09
Napsal boogey;1607482
A kde je teda chyba dodavatele?
5.11. píšete, že web má být hotový do 23.11.
12.11. píšete, že je web hotový, takže to evidentně stihnul v termínu i s velkou rezervou
16.11. píšete, že na starém webu přestaly fungovat maily (kde se vzal starý web, když už byl nasazen nový?). Co s tím má dodavatel společného, když píšete, že maily nechodily už před tím, než jste dodavatele vůbec kontaktovali?
Vzhledem k tomu, že se řeší dvě věci souběžně, tak se do sebe také zamotávají. Tím myslím e-maily a realizaci nového webu.
Nicméně k datum:
12.11. byla pouze nasazena šablona s původními daty, které se přenesli ze starého e-shopu.. bez úprav, které byli dodány po nasazení šablony - jednalo se o rozložení HP na základě designu, který již šablona v sobě měla, tedy se to mělo naklikat..
16.11.2020 bylo zjištěno z naší strany, že e-maily nechodí na starém systému, nicméně následně jsme dostali informaci od provozovatele e-shopu, že o této skutečnosti byl dodavatel informován již 4.11.2020..
Ještě pro doplnění:
Problém je celý kontext spolupráce, kterou nemůže zde nikdo z vás hodnotit a nebyla ani zveřejněna - spadá to do obchodní komunikace, kde předpokládám, že by měla být dodržena mlčenlivost.
Pokud to pan Plaček dovolí, tak jí rádi zveřejníme od A do Z..
Fakturu jsme rozporovali a věnovali veškeré úsilí do vyřešení situace, aby byl především klient uspokojen, to se tak stalo a v tomto týdnu jsme chtěli situaci s panem Plačkem vyřešit.. to jde ale těžko, když v 7h ráno pošle mail, faktura je po splatnosti a v 15h to vyvěsí na WT..
Těžko se taky jedná, když faktura je vystavena 21.11.2020 (sobota) bez převzetí, které by mělo být v případě předání minimálně 23.11.2020, nebo spíš později, když je vše 100% hotovo..
10. 12. 2020 10:58:09
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471469
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
10. 12. 2020 11:35:32
Napsal investercz;1607471
My bychom docela rádi, ale jak vidíte.. není to úplně snadné.
Není to v tomto případě spíš win-lost? Pokud bylo dodáno dílo pozdě a s chybami a to nám způsobilo značné potíže?
Očekávání je jednoduché - chci funkční e-shop, kde klient dokončí objednávku, ne e-shop, kde klient není schopný dokončit objednávku..
...
Dílo dodavatel původně vytvořil, takže by sním měl mít zkušenosti. Nebo to je jinak? My chtěli jen update a změnu šablony, která se dle jednoduchého zadání upraví (jednalo se pouze o HP).
Eshop jste dokázali zprovoznit někým jiným, řekl, bych, že aspoň tohle je vyřešené.
Máte pozdní dodání ošetřené smluvně (sankce, neakceptace, domluvená sleva atd.)? Máte domluvený rozsah práce dopředu nebo platíte pouze na hodinu? (Na to nepotřebuji znát odpověď, spíše si na tyhle otázky odpovězte při další zakázce).
I akceptační kritéria typu lze projít objednávkovým procesem je vhodné dopředu domluvit a říct jak vlastně bude výstup testován a kdy se tak stane, jak dlouho platí záruka a možnost bezplatných oprav a nedodělků, jak bude probíhat podpora s jakou reakční dobou. V B2B je vše na domluvě, ideálně dopředu.
Chápu, že chcete udělat nějakou změnu, najmete na toho někoho na IČO, domluvíte se v pár větách v emailu a jakmile se něco nepovede, začnete řešit, jaká vlastně byla domluva. Tomáš Plaček očividně nebyl schopný dodat co slíbil, ať už kvůli podcenění svých schopností nebo se objevily vícepráce, které ale asi správně nekomunikoval, ale díky povrchní domluvě to spíše vypadá, že je v právu on a ne vy, to jsem chtěl zmínit. Argumentování vysokými ztrátami kvůli sezóně nebo nepoužitím dodaných úprav jsou nepodstatné, pokud nejsou součástí smlouvy, tuhle argumentaci byste neměli používat pokud se chcete na něčem s někým dohodnout, a to je špatně.
Zažil jsem stovky, možná tisíce realizací z obou stran a řádné stanovení kritérií a mantinelů je strašně důležité právě v případě sporů, kde jde stranou slušnost a nastupují paragrafy a sankce. Neudělal to ani jeden z vás, ale černý petr je teď na vaší straně kolem proplacení faktury. Pokud požadujete slevu a takhle veřejně útočíte na druhou stranu, nelze čekat vstřícný přístup.
Souhlasím s postojem Davida Hampla, že chci fungující věci v termínu, ale tyhle očekávání rád dávám na papír, mám v tom rád pořádek a vím, že nedomluvená očekávání jsou největší nepřítel a v případě sporů si pak nemohu moc vyskakovat, natož vyhrožovat.
10. 12. 2020 11:35:32
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471468
investercz
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
10. 12. 2020 11:50:45
Napsal TomášX;1607488
Eshop jste dokázali zprovoznit někým jiným, řekl, bych, že aspoň tohle je vyřešené.
Máte pozdní dodání ošetřené smluvně (sankce, neakceptace, domluvená sleva atd.)? Máte domluvený rozsah práce dopředu nebo platíte pouze na hodinu? (Na to nepotřebuji znát odpověď, spíše si na tyhle otázky odpovězte při další zakázce).
I akceptační kritéria typu lze projít objednávkovým procesem je vhodné dopředu domluvit a říct jak vlastně bude výstup testován a kdy se tak stane, jak dlouho platí záruka a možnost bezplatných oprav a nedodělků, jak bude probíhat podpora s jakou reakční dobou. V B2B je vše na domluvě, ideálně dopředu.
Chápu, že chcete udělat nějakou změnu, najmete na toho někoho na IČO, domluvíte se v pár větách v emailu a jakmile se něco nepovede, začnete řešit, jaká vlastně byla domluva. Tomáš Plaček očividně nebyl schopný dodat co slíbil, ať už kvůli podcenění svých schopností nebo se objevily vícepráce, které ale asi správně nekomunikoval, ale díky povrchní domluvě to spíše vypadá, že je v právu on a ne vy, to jsem chtěl zmínit. Argumentování vysokými ztrátami kvůli sezóně nebo nepoužitím dodaných úprav jsou nepodstatné, pokud nejsou součástí smlouvy, tuhle argumentaci byste neměli používat pokud se chcete na něčem s někým dohodnout, a to je špatně.
Zažil jsem stovky, možná tisíce realizací z obou stran a řádné stanovení kritérií a mantinelů je strašně důležité právě v případě sporů, kde jde stranou slušnost a nastupují paragrafy a sankce. Neudělal to ani jeden z vás, ale černý petr je teď na vaší straně kolem proplacení faktury. Pokud požadujete slevu a takhle veřejně útočíte na druhou stranu, nelze čekat vstřícný přístup.
Souhlasím s postojem Davida Hampla, že chci fungující věci v termínu, ale tyhle očekávání rád dávám na papír, mám v tom rád pořádek a vím, že nedomluvená očekávání jsou největší nepřítel a v případě sporů si pak nemohu moc vyskakovat, natož vyhrožovat.
Situace je taková, že pan Plaček se k nám dostal způsobem, že již e-shop v minulosti vytvářel a spravoval, takže jsme ho zdědili s projektem. Předpoklad tedy byl, že spolupráce proběhne bez problémů, když už daný projekt zná. Bohužel nebyla žádná smlouva, kterou běžně se všemi lidmi podepisujeme - NDA, Rámcová smlouva o dílo atp.. V tom se stala bohužel chyba, protože se potřebovalo především pracovat než řešit papírování. Osobně jsme nečekali, že takový problém může s panem Plačka nastat, protože komunikoval v rámci možností celkem přijatelně, ikdyž se mu bylo potřeba připomínat, volat atp.. komunikace tedy probíhala jak už bylo zmíněno a udělala v celé situaci nějaký problém - minimálně s důvěrou z naší strany a museli jsme se rychle rozhodnout, že buď najdeme někoho, kdo problém vyřeší a následně se dohodneme a co jak dál.. museli jsme nakonec sáhnout po našem člověkovi, který byl alokovaný na jiné projekty, které teďka stojí.. tudíž ztráta z naší strany na dvou frontách.. nicméně toto nepovažuji za podstatné pro vyřešení problémů.
Řešíme situaci, kdy nám byla zaslána faktura, kterou jsme neakceptovali z nějakého důvodu - rozporovali jsme jí, následně jsme museli vyřešit problém který nastal - tedy aby e-shop fungoval a všechno bylo správně - následně jsme chtěli vyřešit všechny zúčastněné strany. Tady možná z naší strany stačilo reagovat o pár dnů dříve s návrhem řešení a nemuselo se to zde řešit veřejně, ikdyž o tom trošku pochybuji, že by toto téma nebylo, akorát v trošku jiném smyslu.
Co se týče veřejného útoku - nemyslím si, že bychom někde útočili, ale pouze se bráníme tomu co se tady řeší a dáváme naší pohled na věc, kdybychom na někoho útočili, tak se nesnažíme situaci vyřešit a už vůbec věc neřešíme veřejně, kde se v podstatě u obou témat, které tady jsou veřejně přihlašujeme k účasti naší strany.
Nikdy jsme tedy neřekli, že celou nebo minimálně část faktury neuhradíme, chceme pouze win-win situaci a to to tady jde...
10. 12. 2020 11:50:45
https://webtrh.cz/diskuse/klient-nechce-zaplatit-za-praci/strana/2/#reply1471467
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit