Zadejte hledaný výraz...

Kdo hradí příjezd servisního technika + existuje povinnost uveřejnit obchodní podmínky?

cross
verified
rating uzivatele
25. 3. 2015 14:29:29
Zdravím,
chci reklamovat pohovku, kterou jsem zakoupil před 5 měsíci v Orfa nábytek. Vzhledem k tomu, kvůli čemu ji chceme reklamovat, se obávám, že reklamaci neuznají (pohovka se velmi rychle proseděla, vrže, pružiny i desky dost tlačí).
Chci si objednat servisního technika, který má u nás doma posoudit, zda půjde pohovka na reklamaci nebo ne. Pokud řekne, že ne, musím hradit jeho cestu + práci?
Druhá věc - není ze zákona povinné mít na webu uveřejněné obchodní podmínky? Resp. je to jen v případě e-shopu? Přímo na Orfa stránkách e-shop není, a tak si nemůžu přečíst jejich obchodní podmínky a případně zjistit více.
Jediné O.P., které jsem našel, jsou zde brwcz.cz/obchodni-podminky/ - tenhle e-shop Orfa ze svých stránek linkuje, nicméně v době, kdy jsem to kupoval, tam tuším tenhle e-shop vůbec nebyl. A v O.P. není Orfa zmíněna.
Děkuji.
25. 3. 2015 14:29:29
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101354
Orfa žádný eshop není, jejich eshop je evidentně brwcz.cz, kde podmínky mají:
6.3. Ustanovení uvedená v čl. 6.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
A pokud si ji kupoval v kamenné prodejně, proč tam prostě nezavoláš? Nerozumím občas dotazům, které se dají vyřešit za zlomek času napsání dotazu na fórum internetovho podníkání obyčejným telefonátem prodejci.
25. 3. 2015 15:40:08
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101353
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
25. 3. 2015 16:51:15
Napsal cross;1180433
Chci si objednat servisního technika, který má u nás doma posoudit, zda půjde pohovka na reklamaci nebo ne. Pokud řekne, že ne, musím hradit jeho cestu + práci?
Tuto službu nabízí prodejce? Prodejce k vám vyšle technika? Nebo si chcete objednat někoho na vlastní pěst?
25. 3. 2015 16:51:15
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101352
cross
verified
rating uzivatele
25. 3. 2015 20:19:57
vodička: Jsem aktuálně v zahraničí.
Ad. 6.3 To se dle mého názoru netýká reklamace, ale toho, v jakých případech se nesníží cena prodávaného zboží.
Spíše by se mě mohlo týkat (pokud je to fakt jejich shop a ne jen nějaký partner)
6.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
6.5. Kupujícímu je poskytována záruka za jakost zboží v délce dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
Je to necelých 5 měsíců od koupi a jakost tedy dodržena nebyla.
vaclav.hodek: Ano, nabízí ji prodejce - buď dovézt zboží k nim na prodejnu (což se u gauče zrovna moc nehodí), nebo je možnost objednat jejich servisního technika.
25. 3. 2015 20:19:57
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101351
Asi máš pravdu s těma bodama nicméně nevěřím tomu, že reklamaci uznají, protože prosezená matrace se může prosedět nadměrným používáním, není to výrobní vada, budeš to mít asi těžký. To je jak kdybys reklamoval iPhone 5, že se ti po měsíci ošoupal tmavej lak z hliníku, to je prostě o používání.
25. 3. 2015 20:26:34
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101350
cross
verified
rating uzivatele
26. 3. 2015 08:32:14
Nechci tě chytat za slovo, ale k tomu příkladu - nebylo by to spíš tak, že s tím iPhone je to jen kosmetická vada, kterou jsi způsobil užíváním, ale v případě gauče je to spíše funkční vada, která byla způsobena užíváním?
Ten gauč se takhle "rozbil" snad po měsíci - měsíci a půl, k reklamaci jsem se dostal až teď.
26. 3. 2015 08:32:14
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101349
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
26. 3. 2015 09:45:50
Napsal cross;1180699
Nechci tě chytat za slovo, ale k tomu příkladu - nebylo by to spíš tak, že s tím iPhone je to jen kosmetická vada, kterou jsi způsobil užíváním, ale v případě gauče je to spíše funkční vada, která byla způsobena užíváním?
Ten gauč se takhle "rozbil" snad po měsíci - měsíci a půl, k reklamaci jsem se dostal až teď.
No jedna moje osobní zkušenost. Koupil jsem si boty (a to ne zrovna nějaké levné šmuky) a po měsíci se začali rozlepovat. Šel jsem tam asi po 3 měsících od koupě a reklamaci neuznali s tím, že je to způsobeno běžným užíváním. Mohl jsem si zaplatit nějakého znalce a hádat se s nima, ale to mi za to opravdu nestálo, abych do toho investoval svůj čas. Takže jsem jim jenom poděkoval, že mi pro příště zjednodušili výběr, protože k nim už nikdy nepůjdu, a šel jsem si koupit nové boty jinam. Ty druhé boty mám už 2 roky a teď se zhruba dopracovali ke stejnému stavu, jako tamty boty za měsíc...
26. 3. 2015 09:45:50
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101348
Kupoval jsem kdysi v jednom tom velkem dome sedacku a podobny problem. Po par mesicich prosedena ale totalne. Tak jsem to reklamoval. Prijeli a uznali, ale dodali, ze v manualu k sedacce se doctu, ze sedacka je urcena jen do zatizeni 80 kg jednou osobou. Takze od te doby se i koukam na tuto vlastnost zda ji uvadi nebo deklaruji.
Jinak kdyz budete sedacku reklamovat, tak se s obchodnikem domluvite jakym zpusobem to bude probihat. Oni maji vetsinou techniky co jezdi. Nicmene muzou taky po vas chtit dodani na prodejnu. Pokud prijede technik a reaklamaci neuznaji, tak vas to stat nic nebude, nelze pozadovat plneni za neuznanou reklamaci. Pokud by po vas chteli abyste to tdodal na prodejnu, tak to bude na vase naklady. Pokud delaji svoz, tak minimalne ten svoz k nim by byl zdarma, zpet od nich uz by nemusel.
Samozrejme je na miste v pripade neuznani posudek od soudniho znalce, protoze neni mozne aby takto fungovala sedacka za 5 mesicu, pokud jste na ni nedelal nejake orgie apod. POkud by v manualu nebylo zadne hmotnostni omezeni ani jine instrukce, tak by muselo jit o vyrobni vadu, pouziti nevhodnych materialu apod. Nicmene vyhodu mate v tom, ze to neni jeste vice jak 6 mesicu, takze prokazat musi prodejce, ze zbozi bylo v dobe nakupu v poradku.
26. 3. 2015 10:00:45
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101347
Napsal vodička;1180584
Asi máš pravdu s těma bodama nicméně nevěřím tomu, že reklamaci uznají, protože prosezená matrace se může prosedět nadměrným používáním, není to výrobní vada, budeš to mít asi těžký. To je jak kdybys reklamoval iPhone 5, že se ti po měsíci ošoupal tmavej lak z hliníku, to je prostě o používání.
Asi záleží, jak se k tomu jaká společnost postaví. Koupil jsem si HTC 8S, na zadní straně má takový příjemný pogumovaný povrch. Při vytahování z ochranného pouzdra se tam po čase vytvořila tmavá šmouha, která nešla nijak vyčistit. Nafotil jsem to a poslal emailem na servis, zda je to vůbec na reklamaci. Odpověděli mi, že to ověří u výrobce a druhý den jsem dostal email, že jim mám telefon poslat. Vyměnili komplet kryt i včetně displeje!
26. 3. 2015 10:14:47
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101346
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
26. 3. 2015 10:19:37
Napsal vaclav.hodek;1180718
No jedna moje osobní zkušenost. Koupil jsem si boty (a to ne zrovna nějaké levné šmuky) a po měsíci se začali rozlepovat. Šel jsem tam asi po 3 měsících od koupě a reklamaci neuznali s tím, že je to způsobeno běžným užíváním. Mohl jsem si zaplatit nějakého znalce a hádat se s nima, ale to mi za to opravdu nestálo, abych do toho investoval svůj čas. Takže jsem jim jenom poděkoval, že mi pro příště zjednodušili výběr, protože k nim už nikdy nepůjdu, a šel jsem si koupit nové boty jinam. Ty druhé boty mám už 2 roky a teď se zhruba dopracovali ke stejnému stavu, jako tamty boty za měsíc...
Chyba, nebojte se znaleckých posudků. Většina bot je opravdu nekvalitní a se znaleckým posudkem dostanete v 98% zpět peníze za boty + náklady. Pokud by náhodou znalecký posudek ukázal vaši chybu, je za něj běžně cena nižší. Mám za sebou několik takových procesů a 100% úspěšnost. U bot nad 1000 Kč, které se do půl roku zničí (nějak rozumně, ne že je vyperete nebo v polobotkách hrajete fotbal) doporučuji znalecký posudek. Naposledy jsem v Office Shoes (nekupovat, boty nejnižší jakosti, jak jsem později zjistil, reklamace automaticky zamítané pseudoznalcem, když donesete svůj, máte do týdne peníze.. jiné obchody stejné cenové kategorie se chovají o poznání lépe k zákazníkům) koupil boty za 3500 Kč a reklamoval, neuznali, pak znalec a peníze jsem získal za všechny náklady, i poštovné. A není to taková časová investice - stálo mě to max 30 minut celkově a nepřišel jsem o pěkných pár tisíc.
Abych nebyl mimo téma - doporučuji to samé i se sedačkou. Shodou okolností mám podobný problém a na reklamaci se chystám se sedačkou.
26. 3. 2015 10:19:37
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101345
Napsal Jiří Bednář;1180731
Chyba, nebojte se znaleckých posudků. Většina bot je opravdu nekvalitní a se znaleckým posudkem dostanete v 98% zpět peníze za boty + náklady. Pokud by náhodou znalecký posudek ukázal vaši chybu, je za něj běžně cena nižší. Mám za sebou několik takových procesů a 100% úspěšnost. U bot nad 1000 Kč, které se do půl roku zničí (nějak rozumně, ne že je vyperete nebo v polobotkách hrajete fotbal) doporučuji znalecký posudek. Naposledy jsem v Office Shoes (nekupovat, boty nejnižší jakosti, jak jsem později zjistil, reklamace automaticky zamítané pseudoznalcem, když donesete svůj, máte do týdne peníze.. jiné obchody stejné cenové kategorie se chovají o poznání lépe k zákazníkům) koupil boty za 3500 Kč a reklamoval, neuznali, pak znalec a peníze jsem získal za všechny náklady, i poštovné. A není to taková časová investice - stálo mě to max 30 minut celkově a nepřišel jsem o pěkných pár tisíc.
Abych nebyl mimo téma - doporučuji to samé i se sedačkou. Shodou okolností mám podobný problém a na reklamaci se chystám se sedačkou.
a pokud by vas posudek odmitli, sel byste k soudu, nebo to uz ne?
26. 3. 2015 10:34:00
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101344
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
26. 3. 2015 10:41:28
Napsal Radek O.;1180738
a pokud by vas posudek odmitli, sel byste k soudu, nebo to uz ne?
Nechal bych si udělat ještě jeden od jiného znalce a pokud by také dokazoval mé právo, k soudu bych šel. Z principu. Ale o Office shoes jsem měl načteno z netu dost, byl jsem si jist, že ustoupí, když donesu posudek. Nic to ale nemění na tom, že bych k soudu šel. Když je člověk v právu, neměl by si to nechat líbit.
26. 3. 2015 10:41:28
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101343
cross
verified
rating uzivatele
26. 3. 2015 11:44:25
Radek.O: Děkuji za info. V návodu ke gauči bylo pouze jeho složení, žádný info o zatížení tam není. Ani na Faktuře jsem nic podobného neviděl. Co se týká jeho užívání, byl používán pouze k sezení před TV (já mám cca 60Kg, přítelkyně pod 50). Seděl na něm možná 2x kamarád, který může mít těch 80Kg, a to je tak vše.
Btw. se znaleckým posudkem mám též zkušenost, ale u notebooku. Půl roku reklamování, v obchodě na to vůbec nepřihlíželi, protože to nebyl prý jejich autorizovaný HP znalec (protahovali to kvůli končící záruce), potom jsem to předal právníkovi, který jim poslal dopis, nereagovali. Telefon, že na ně podám žalobu a pak teprve poslali peníze zpět + proplatili posudek.
Tak uvidím, jak to půjde s tím gaučem, dnes se tam zřejmě zastavím a dám vědět.
Díky všem.
26. 3. 2015 11:44:25
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101342
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
26. 3. 2015 12:40:27
Napsal cross;1180776
Radek.O: Děkuji za info. V návodu ke gauči bylo pouze jeho složení, žádný info o zatížení tam není. Ani na Faktuře jsem nic podobného neviděl. Co se týká jeho užívání, byl používán pouze k sezení před TV (já mám cca 60Kg, přítelkyně pod 50). Seděl na něm možná 2x kamarád, který může mít těch 80Kg, a to je tak vše.
To není žádné špatné používání, ale při naprosto běžném provozu se velká část levných sedaček prosedí (taky budu jednu ze Sconta za 15k reklamovat po dvou měsících). Jsou to prostě šunty a nevydrží běžné používání. Prosím dej pak info, jak se ti vedlo.
26. 3. 2015 12:40:27
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101341
cross
verified
rating uzivatele
30. 3. 2015 20:54:58
Tak aktuální info:
- dnes mi volal servisní technik, hovor proběhl ve stylu: Mám tady, že chcete reklamovat sedačku. Co takhle, kdybyste si vybral novou, souhlasíte?
Takže nakonec lehčí, než jsem myslel :) Novou sedačku mi po výběru dovezou a tu starou si odvezou. Řekl mi, že u těhle ví, že se prosedí a že už je nedováží. Teď si chci vybrat dražší, ale chci tak max kolem 17k, tak uvidím. Pokud bude i ta špatná, tak snad se to projeví zase rychle :)
30. 3. 2015 20:54:58
https://webtrh.cz/diskuse/kdo-hradi-prijezd-servisniho-technika-existuje-povinnost-uverejnit-obchodni-podminky/#reply1101340
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit