Zadejte hledaný výraz...

Jednoduchost a čistota vs. přeplácanost

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč se v dnešní moderní společnosti pořád nedokážou plně prosazovat jednoduché, čisté grafické návrhy webových prezentací a dává se přednost přeplácaným, stejně drahým designům? Zvlášť pak v České Republice, kdy snad každý klient dá přednost něčemu takovému, při výběrovém řízení, kdy mnohdy není možnost si design obhájit pak lepší grafik nemá s jednoduchostí a účelností šanci. Proč si spousta lidí nenechá poradit, když už si přece platí profesionála, tak by mohli víc dávat na jeho slova a ne si diktovat svůj další "hnus".
13. 3. 2010 13:28:06
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473675
stope
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 3. 2010 09:44:53
Tohle je problém hlavně těch výběrovek - v takových případech klient (který v 99% případů není "umělecky vzdělaný"), který si přece nenechá do své představy o svém webu kecat, obvykle vybere tu nejhorší možnou variantu.
Protože tomu prostě nerozumí.
U přímé práce klienta s vybraným designérem/studiem se to obvykle neděje, stejně jako by klient nekecal do práce architektovi, kterého si vybral předem...
14. 3. 2010 09:44:53
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473674
U přímé práce klienta s vybraným designérem/studiem se to obvykle neděje, stejně jako by klient nekecal do práce architektovi, kterého si vybral předem...
Kdysi jsem se setkal i s tímhle, nevěděl jsem jak klienta přemluvit k tomu, aby si nechal zpracovat něco mnohem kvalitnějšího. Měli kompletní představu jak to chtějí udělat a probíhalo to spíš "strojově", než že by to byla práce webdesignera.
14. 3. 2010 10:15:40
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473673
A
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 4. 2010 14:55:41
Pretoze klient to vidi tak: Ciste = vela nevyuziteho miesta.. Klienti nemaju absolutne sajnu o tom co je to pouzitelnost. Oni si web predstavuju ako reklamny plagat. Tam musi byt vsetko na jednej kope, lebo kazdy za riadok naviac uz sa plati. Ale na internete to nefunguje. Zakaznik tiez berie pracu dizajnerov len ako "kreslenie si na pocitaci". No a hlavne zneuziva zabijacky argument ze "ja som klient a ja platim, tak sa to musi pacit hlavne mne".
11. 4. 2010 14:55:41
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473672
Bohužel se to asi jen tak v budoucnu nezmění, ale pak aby se člověk styděl si takový práce dávat do portfolia, když vlastně nemohl předvést svoje "umění" a schopnosti vytvořit něco zajímavýho, ale udělal jsem tuctový design.
11. 4. 2010 15:14:18
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473671
Adam Amran
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 4. 2010 22:27:26
Tohleto záleží hlavně na povaze a vzdělání klienta. Pokud je rozumnej a má trochu rozhled, tak si dá říct. Bohužel je i hodně takových, kteří mají prostě "svou hlavu" a webdesigner je pro ně jen nástrojem stejně jako je pro webdesignera nástrojem např. jeho software.
Poměrně dobře to vystihuje tenhle komix: http://theoatmeal.com/comics/design_hell
11. 4. 2010 22:27:26
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473670
Příklad? Já v poslední době nestíhám sledovat webdesignerské trendy jako dříve, ale nezdá se mi, že by to bylo až tak zlé. Záleží, jak si dokážeš u klienta návrh obhájit. Nestalo se mi, že by mě zadavatel nutil do "přeplácanosti".
11. 4. 2010 22:35:45
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473669
aevel
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
17. 4. 2010 09:53:21
Musím souhlasit se sTeeVem, také mě nikdo nenutí do přeplácaného designu, takže takové práce jsou spíše výjimkou.. Asi je to o tom, nakolik má člověk štěstí na klienty a také, z jaké části klientského spektra jsou. Z vlastní zkušenosti vím, že nejhorší snad v tomto ohledu jsou všechny ty "gamingové" weby a portály, kde jim jde o co největší "wow" efekt, o to, jak je web použitelný, jim pak nejde absolutně vůbec.
17. 4. 2010 09:53:21
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473668
monca
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 4. 2010 10:42:44
Ja by som povedala, že toto je problém hlavne malých firiem. Proste nemajú človeka, ktorý by sa staral o to, ako bude firma vyzerať. Často to riešia úplne nekompetentní ľudia, ktorí sú vo firme zamestnaní na úplne inej pozícii. Ale nevidela by som to až tak jednostranne, aj názor plebsu je dôležitý. K čomu pekný, jednoduchý vizuál, nad ktorým bude žasnúť 20% graficky vzdelaných ľudí, ak zvyšných 80 % bude žasnúť nad preplácaným webom konkurenčnej firmy?
23. 4. 2010 10:42:44
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473667
Tady přece vůbec nejde o úžas, ale o použitelnost. Stačí si představit třeba web ČEZu, kdyby měl přelácanou grafiku tak se na něm spousta lidí nebude orientovat a proto je zrovna jednoduchost a čistota prioritou. Neznám moc lidí co by šli přímo proti tomuhle, možná si řeknou, že to je prázdný, ale podobná firma to vyžaduje.
23. 4. 2010 10:49:12
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473666
monca
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 4. 2010 10:56:43
Ak by sme mali vytvárať stránky len s prihliadnutím na použiteľnosť, všetky by vyzerali rovnako. Je mi jasné, že napríklad portály si kreativitu nemôžu dovoliť a musia byť v prvom rade použiteľné. Ale to neplatí pri malých firemných weboch. Tam je istá miera kreativity podľa mňa nevyhnutná na to, aby ten web zaujal a nevyzeral ako tucet iných. A mala som pocit, že sa bavíme práve o tejto skupine.
23. 4. 2010 10:56:43
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473665
Přeplácanost a prvky kreativity, to je taky trochu něco jinýho ne :). Přece jen může web splňovat všechno výše zmíněný, mít nějakou originální myšlenku a přitom se držet čistoty. Důležitý je spíš u menších firem něčím udržet návštěvníka na webu, ne informačním textem, ale je tam potřeba něco, s čím si může vyhrát, co ho nějakým způsobem osloví. Ani tuhle věc nesplňuje většina novodobých grafiků. Sice říkáš, že je tam potřeba jistá míra kreativity, ale ta se jaksi vytrácí s tím, že jí nesledujou graficky vzdělaní lidé a nedokážou jí vnímat. V podstatě to je jako hranice mezi moderním a klasickým uměním, akorát na webu, ocení jí jen malý procento lidí, další část ho částečně bere a ta poslední odsoudí úplně a z webu odejde. Je těžký se dostat někam do toho středu.
23. 4. 2010 11:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/jednoduchost-a-cistota-vs-preplacanost/#reply473664
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit