Zadejte hledaný výraz...

Jeden produkt s fareb. kombinaciami vs viacero samostatnych produktov daneho modelu

Maria980
verified
rating uzivatele
5. 7. 2014 10:01:19
Cau
Viete mi poraditi co je lepsie - google vs uzivatel?
1. Mat v eshope jednen produkt napr. kocik TAKO Mohican 2014 a v tom produkte mat moznost si vybrat farebne kombinacie daneho kocika.
Kociar je zaradeny v kategoriach:
Kociky Tako - tu su rozne modely kocikov Tako Mohican, Tako Captiva, Tako Slide a az po kliknuti sa vyberaju atributy - farba, atd.
Kociky>Kombinovane kociky
2. Vytvorit viacero samostatnych produktov z jedenho modelu: TAKO Mohican 2014 red, TAKO Mohican 2014 black, TAKO Mohican 2014 blue ...
Kociar je zaradeny v kategoriach:
Kociky Tako>Mohican - tu su iba modely Mohican ako samostatne produkty
Kociky>Kombinovane kociky
SEO specialisti radia mat model iba ako jeden produkt kde sa vybera farba a rozne ine atributy.
Pri vytvoreni viacery samostatnych produktov sa vraj znizi kvalita linkov - duplicita textov daneho modelu.
Na druhej strane si myslim ze pre zakaznicku je lepsie hned v kategorii vidiet model kocika hned vo vsetkych farbach. Ak by mal produkt ako hlavny obrazok hnedy kocik mozno by ju nezaujal a ani by neklikla a pritom mohol mat farebnu kombinaciu ktora by sa jej pacila.
5. 7. 2014 10:01:19
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037320
Neres rady "SEO specialistu", kteri sami nikdy neprodali ani pytlik mouky a udelej to tak, at to vyhovuje zakaznikum. Pokud kupuji podle barvy, ukaz je. Pokud je dukezite neco jine, ukaz to.
5. 7. 2014 11:43:43
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037319
rocketingprofit
verified
rating uzivatele
5. 7. 2014 12:11:03
je to tak, zkus jednu variantu a nebo druhou, to ze ti shaman radi, aby byl solo produkt misto 1000 skoro-duplicitinich je jejich mozna jedina pravda, protoze to google opravdu penalizuje a lidi se stejne nebudou prohrabavat tisicem produktu - ale je fakt, ze zalezi na cilove skupine, nahod jich par s peknou fotkou a dostatecnym vecnym popisem, odlis je, hod tam viditelne tlacitko koupit...
5. 7. 2014 12:11:03
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037318
Maria980
verified
rating uzivatele
5. 7. 2014 12:30:06
No nie je to hocijaky "SEO saman" ale dost znamy clovek zo SEO odbornikov v CR. Radi to urobit ako jeden produkt a pod hlavnym obrazkom dat mini obr. dalsich farieb vid.
tricko
To iste mi povedala aj SK firma creativeshop.sk
Ja si myslimze zeny nakujpuju hlavne ocami a mini obrazky ich nezaujmu tak ako ked vidia kazu farbu samostatne ;)
Cize ak ma jeden model 50farieb (su aj take modely kocikov) tak bude 50 produktov s duplicitnym popisom, len nazvy kocikov sa budu lisit o nazov farby alebo cislo farby.
Keby google penalizoval eshopy za rovnake popisy tak sa nezobrazi ani jeden na prvej stranke v SERPe. 90% popisov eshopov maju rovnake texty.
To o com pisem ja je duplicita v ramci eshopu. Aj ine modely kocikov (aj od inych vyrobcov) maju takmer totozne texty.
5. 7. 2014 12:30:06
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037317
rocketingprofit
verified
rating uzivatele
5. 7. 2014 13:03:17
to ze shopy maji rovnake texty je jejich problem, to ze google nepenalizuje tak razantne, ze se shopy zobrazuji na prvni strane je take dano jinymi faktory, ktere google sleduje, nezavrhne autoritativni nebo jinak prinosny shop/web jenom proto, ze ma duplicitni content, google algo neni debilni i kdyz jeste v dnesni dobe pisu jeden zahranicni testing web s duplicitnim TOTALNE duplicitnim obsahem a jsem v top10, jen proto, ze tam uzivam zrovna TREND kws; co se tyce bab, tak ty proste musi barvy a varianty videt, na jednom shopu s piercingem jsme meli delat response, zmenit koncept zobrazovani produktu atd, nakonec se ukazalo, ze ty baby preferovaly stary wall of pictures, takze inovace pojata moderne byla spise k horsimu
5. 7. 2014 13:03:17
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037316
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
5. 7. 2014 13:14:40
Dobrý den,
ze zkušenosti.
zhruba 5 let provozu zobrazen jeden "produktový kód" a u teprve v nich varianty.
poté 3. rokem zobrazení jedné každé varianty zvlášť. Krom barev jsou varianty i "levá, pravá". Název produktu doplněn o barvu, s tím že ostatní varianty jsou v detailu rovněž "zobrazené" k zakoupení.
Nevím jak to hodnotí zákazníci, ale ze statistik bych řekl, že je to jedno. Možná malá úspora času, pokud někdo přijde na obecnou frází bez konkrétní varianty. Konverze rovněž, dlouhodobě podobná.
Z mého úhlu pohledu, nejde o to, jestli to udělát s variantami, nebo bez. Hlavně ať s se lidi neztrácí. Jde to v podstatě udělat jako nedávno zmíněné parametrické vyhledávání.
Vyberte zboží:
-- Kočárek, Klobása, Kopací míč
->
Kočárek:
-- kombinovaný, normální
->
Kombinovaný
-- barva (zelená modrá černá) věk dítěte (0-1, 1-2, 3-4), hmotnost (do 5kg, 5-7kg, 7-15kg). atp.
--
s každým výběrem zúžit seznam produktů na základě parametrů. I to jsem zkoušel :) čas delší, ale lidi si hráli a ve finále koupili taky..
R.
5. 7. 2014 13:14:40
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037315
Maria980
verified
rating uzivatele
5. 7. 2014 13:15:25
verim tomu ze google penalizuje weby/blogy za duplicitu ale pri eshopoch urcite to nie je az take dolezite.
Ja skor riesim rovnake texty pri jednom druhu produktu. Takmer kazdy kocik, autosedacka ma rovnaky popis, ktory sa lisi iba rozmermi.
Aj ja planujem prejst na responzivny dizajn. Mozno aj zmenit platformu z Prestashopu na iny.
5. 7. 2014 13:15:25
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037314
rocketingprofit
verified
rating uzivatele
5. 7. 2014 13:31:25
no jo ten honosny response, redesign brandu a snaha zapadnout do trendy simple modern kultury, ktera pomalu "otechnizuje" mysleni vsech, vsak jo je to vyvoj, pokud chces svym navstevnikum zlepsit mobile experience, tak nevahej (oni radi behaji po venku a mackaji checkout)
5. 7. 2014 13:31:25
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037313
Maria980
verified
rating uzivatele
6. 7. 2014 09:55:45
Skusila som test na zaklade tohto clanku http://blog.seochat.sk/2012-03-29/ako-zistim-ci-google-tie-url-kanonizoval/
Kazdy produkt je samostana farba daneho modelu. Podla tohto clanku to google nevyhodnotil ako duplicitu pritom text je na 100% identicky.
6. 7. 2014 09:55:45
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037312
peto
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 11. 2014 02:25:07
Tak ako ? Jeden produkt a v nom farebne kombinacie alebo kazda farba zvlast ako samostatny produkt ? ;)
4. 11. 2014 02:25:07
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037311
crs
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 11. 2014 23:02:56
Zdravím.
Kvůli debatě samotné, pár argumentů proti "SEO profesionálnovi":
* Například Alza, což je jeden z největších e-shopů u nás, má každou barvu produktu na jedné stránce.
* Když jedna mamča chce druhé mamče přeposlat link na kočárek, který se jí líbí, tak u 1. možnosti to nestačí / jednoznačně neurčuje, který měla na mysli.
* Proti rozbřednutí kvality linků:
** viz výše, pokud poslání takového linku nestačí k předání informace, tak je alespoň podle mě tento link nekvalitní
** texty nemusejí být stejné, mohou se lišit právě v informaci o barvě (a průpovídek o tom, jak je to výhodné, nebo jak se hodí k tomu a tomu - u kočárků, uznávám, to půjde ztěžka)
** naopak z toho můžeš udělat výhodu - u zboží, kde se o barvu nemůžeš opřít, protože ještě není určená, jeho popisek bude pravděpodobně nemastný neslaný
** opatření proti rozbřednutí linků bývá spojeno se sjednocením odkazů (neco.cz vs. neco.cz/index.html vs. neco.cz/?)
** jsou věci, které jsou důležité více a které jsou důležité méně - rozbřednutí linků v e-shopu patří k těm méně důležitým
Off-topic: jen tak mimochodem, po kouknutí na stránky, bych byl jako zákazník stejně asi zahlcen stovkami kategorií, které mi (např. pokud jsou podle značky) nic neříkají. "Já chci jen koupit kočárek!" říkal bych si a asi bych šel jinam, kde je to orientované ne pro technokraty ale pro zákazníky. Někdy je v jednoduchosti síla.
26. 11. 2014 23:02:56
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-produkt-s-fareb-kombinaciami-vs-viacero-samostatnych-produktov-daneho-modelu/#reply1037310
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit