Zadejte hledaný výraz...

Jako zákazník mám problém s nevyzvednutým zbožím – kdo je v právu?

Freesmeki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2017 14:32:59
Napsal saja;1351390
Pokud se vrátil balíček, který je výsledkem té správné objednávky - potvrzené, pak pravděpodobně došlo k uzavření kupní smlouvy a vy máte povinnost (ze zákona) balíček převzít.
Vymáhat to mohou, je otázkou zda budou (120 Kč ...).
Ano, teď je otázka jak se to stalo a kdo je za to odpovědný. Zřejmě to mohla poplést slečna na poště, ale přítelkyně to měla teoreticky zkontrolovat (číslo balíku), ikdyž tohle člověka fakt nenapadne:D
6. 1. 2017 14:32:59
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248214
Eastwood
verified
rating uzivatele
6. 1. 2017 14:39:42
Normální a solidní eshop pseudoslužbu "Neprebral" využívat nebude. Pokud má eshop velký procento nevyzvednutých zásilek, tak je to chyba samotného provozovatele eshopu, ne zákazníků. Svědčí to o tom, že 93 eshopů u nás je amatérských a neschopných. Neschopných si nastavit funkční procesy a ověřování. Navíc jejich provozovatelé určitě nebudou umět počítat.
Mimochodem, mám za to, že existence podobný trapárny je silně na hraně zákona. Pochybuju, že dovedou vyfiltrovat, kdo zásilku nevyzvedává schválně s cílem poškodit odesilatele a kdo chybou. Když udělám fake objednávku na Karla Gotta jeho jménem, bude tam zařazenej i on? Je to nesmysl.
6. 1. 2017 14:39:42
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248213
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2017 14:49:24
Napsal Eastwood;1351397
Pochybuju, že dovedou vyfiltrovat, kdo zásilku nevyzvedává schválně s cílem poškodit odesilatele a kdo chybou. Když udělám fake objednávku na Karla Gotta jeho jménem, bude tam zařazenej i on? Je to nesmysl.
Jenže tady je problém, že slečna si převzala ten první balíček. Za normálních okolností těžko dokážete, že objednávku na dané jméno udělal přímo člověk uvedený jako kupující. Jenže když udělala dvě objednávky a jednu si vyzvedla, tak to dokazování mají podstatně ulehčené. Nebude moci tvrdit, že ona tu první objednávku neudělala.
Situace by byla snažší i v případě, kdy by si skutečně převzala balíček z té druhé objednávky, ale ona si převzala z první. Z pohledu eshopu (co do vymáhání té částky, k vyhrožování a nějaké databázi se nevyjadřuji) naprosto legitimní požadavek.
Freesmeki - kdyby nemávali nějakou databází atp. tak bych řekla, že byste to měli zaplatit, obě dvě strany udělaly chybu, přítelkyně však tu zásadnější ...
6. 1. 2017 14:49:24
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248212
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
6. 1. 2017 14:53:42
Nechci řešit jak to bylo s ohlášeím, notifikací, zprávou od přepravce, atd. Jen nepřevzetí.
Myslím, že se pletou 2 pojmy. Nepřevzal / vrátil ve 14 denní lhůtě.
1. Na odstoupení ve lhůtě 14dnů má zákazník právo ...
... ale ...
2. ... aby mohl odstoupi tak to musí převzít. Nepřevzetí je špatný postup. To je porušení podmínek a klidně se mohou o úhradu nákladů hlásit.
---------- Příspěvek doplněn 06.01.2017 v 14:58 ----------
Napsal Eastwood;1351397
Normální a solidní eshop pseudoslužbu "Neprebral" využívat nebude. Pokud má eshop velký procento nevyzvednutých zásilek, tak je to chyba samotného provozovatele eshopu, ne zákazníků. Svědčí to o tom, že 93 eshopů u nás je amatérských a neschopných. Neschopných si nastavit funkční procesy a ověřování. Navíc jejich provozovatelé určitě nebudou umět počítat.
Mimochodem, mám za to, že existence podobný trapárny je silně na hraně zákona. Pochybuju, že dovedou vyfiltrovat, kdo zásilku nevyzvedává schválně s cílem poškodit odesilatele a kdo chybou. Když udělám fake objednávku na Karla Gotta jeho jménem, bude tam zařazenej i on? Je to nesmysl.
Taky si myslím, že tato služba je silně protizákaznická.
Každá nevyzvednutá zásilka sice naštve, ale myslím si, že by hlavně měla být signálem, že je prostor na zlepšení komunikace.
6. 1. 2017 14:53:42
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248211
kontres
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 1. 2017 15:10:55
Eshop na úrovni NIKDY nic nechce, pokud zákazník vysvětlí, co se stalo. Takže toto je jen ukázka pravého českého buranského eshopu.
6. 1. 2017 15:10:55
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248210
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
6. 1. 2017 15:15:31
Ač chapu ze neprevzeti je nemile, tak pro zakaznika i obchodnika je ve vysledku jendodussi, kdyz zbozi clovek neprevezme, nez kdyz zbozi prevezme a za 14 dni stejne vrati... Eshopy co si tohle neuvedomujou a porad resi jak dostat z neprebiracu penize nebo je davaji do nejakych databazi verejnych vedou lide co si tohle nedokazou uvedomit... A samozrejme zakon co ej napsany tak ze zbozi musim prevzit abych mohl odstoupit od smlouvy je taky uprimne spatnej... Veci to zybtecne komplikuje pro obe strany... Kdyz si objednavku rozmyslim z jakehokoliv duvodu, stejne to zbozi vratim at uz bych mel zakonnou moznost ho vubec neprevzit nebo ne...
6. 1. 2017 15:15:31
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248209
Freesmeki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2017 15:34:57
Ačkoliv to asi od e-shopu není úplně vstřícné chování, navic ta databáze bude někde na hranici zákona, asi to bude lepší zaplatit a neřešit - kvůli záměně na poště, která to zkomplikovala. To se asi jen tak nevysvětlí a je to hold smůla. Každopádně díky za názory!
6. 1. 2017 15:34:57
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248208
Jakub Jeřábek
verified
rating uzivatele
6. 1. 2017 15:45:34
Psal jsi vůbec tomu eshopu, jak k situaci došlo? Jak na to reagovali?
Já bych jim teda rozhodně nic neplatil.
6. 1. 2017 15:45:34
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248207
Eastwood
verified
rating uzivatele
6. 1. 2017 15:57:58
Napsal Freesmeki;1351408
... ta databáze bude někde na hranici zákona, asi to bude lepší zaplatit a neřešit ...
... a dojde potom skutečně k vymazání? Je to tam vůbec teď uvedeno? Máte možnost si to ověřit?
Mě prostě podobný praktiky smrděj. Provozovatel samoobsluhy potravin nesmí zloděje, přistiženýho s lahví rumu, vyfotit na nástěnku, ani uvést jeho nacionále, protože "Ochrana údajů"... a tihle mají operovat s nějakou databází zákazníků třetích stran a dalším ji za úplatu dávat k dispozici?
Chápu obchodní model provozovatelů toho portálu. Snaží se nahnat hejly z řad provozovatelů eshopů, to je mi jasný. Nicméně toto "podnikání" stavím na stejnou úroveň, jako je prodávání hrnců a dek důchodcům.
6. 1. 2017 15:57:58
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248206
Když si zákazník zásilku nevyzvedl, volal jsem mu co se děje .... většinou převzata byla jen přepravní služba neumí napsat předáno
já osobně se snažím zákazníku vyhovět i když nic nevydělám (vyměním zboží bez platby poštovného, nabízím vrácení za jiné zboží i když může být použito) a na konci nedostanu ani hodnocení :(
Co já dělám blbě?!
6. 1. 2017 16:13:51
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248205
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
6. 1. 2017 16:32:13
Tak to jsem ještě neviděl. Uložit si kontakt do interní databáze a příště vám neprodat jinak než s platbou dopředu by bylo OK a fér pro obě strany, ale tohle ... Oni si nemůžou obchodní podmínky vycucat s prstu - je to protiprávní, jak už tu někdo psal. Klasika .. zbožo-debility, které nemají obchodní model postavený tak, aby se dokázali k vratkám postavit tak jak mají.
Napište, že to necháte prověřit nejen ČOI, ale také UOOU a že nic platit nebudete.
6. 1. 2017 16:32:13
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248204
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
6. 1. 2017 17:31:11
V eshopu, který by mi poslal tohle, už bych nikdy nenakoupil a o to více, pokud to byla chyba omylem.
Ještě bych jim napsal, že jim nezaplatím, protože si přeji být v seznamu, který mi zajistí, že omylem nenakoupím u eshopu, který používá podobnou prasárnu.
To, zda je to legální a nebo ne bych také zmínil a přesně, jak zaznělo - zeptal bych se na to ČOI nebo UOOU.
Nikdy bych neposlal ČOI na eshop, nebonzoval, apod. ani kdybych byl nespokojen, pokud mě tedy doslova neokrade, ale tohle je vyloženě další prasárna typu, že chodí faktury vizuálně shodné s jinými existujícími službami nebo nevyžádané dobírky, apod. využívající neznalosti a to si zaslouží řádné prověření ze strany příslušných orgánů.
6. 1. 2017 17:31:11
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248203
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
6. 1. 2017 17:40:41
Je zvláštní, že se tu vás (jako zákazníka který nevyzvedl) , jako eshopeři tak zastáváme, že? Jak vidíte, normální to prostě není. Já už jsem na ty Heublbosti, slevokraviny a další akcechuoviny a srovnáčodebility prostě alergický. Samotnými obchodními podmínkami tlačí eshopy a prodejce takovým způsobem ke zdi, že jim hold nezbývá nic jiného, než též hledat nějaké vobezličky aby přežili. Ale člověk se jim ani nediví, každý bojuje jak může ... proto se těch certifikátů ověřených oveček prostě neúčastním. A jak dostanou do ouzkých své partnery, tak to začnou pociťovat i zákazníci a pak už se to začne mlít a neustojí to nikdo. Ani slevodebilita, ani partneři (eshopy) a ani zákazníci.
6. 1. 2017 17:40:41
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248202
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
6. 1. 2017 18:18:06
Neprevzal.cz - nemůžou někam dát osobní údaje bez souhlasu, tzn. potřebuji souhlas, který může být v OP
120kč - na to právo mají podle zákona, výše je diskutabilní
6. 1. 2017 18:18:06
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248201
HonzaD
verified
rating uzivatele
6. 1. 2017 18:23:58
Ono už by bylo načase aby takový nějaký případ došel až k soudu a těmhle službám zatnul tipec. Podle naší i evropské legislativy je třeba k jakémukoliv předání osobních údajů třetí straně nad rámec plnění kupní smlouvy předchozí explicitní informovaný souhlas, případně, což je česká anomálie, mít možnost odmítnout zasílání obchodních sdělení na kontakty získané v rámci obchodního styku. Žádná větička v obchodních podmínkách k tomuto nestačí. Obávám se, že tu chybí dostatečná judikatura.
6. 1. 2017 18:23:58
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/strana/2#reply1248200
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit