Zadejte hledaný výraz...

Jako zákazník mám problém s nevyzvednutým zbožím – kdo je v právu?

Freesmeki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2017 12:42:23
Zdravím,
přítelkyni se stala taková nepříjemnost.
Koncem listopadu si z e-shopu Zbozomat.cz objednala kosmetiku (nějakou pleťovou masku) v ceně cca 250 Kč. Jelikož ji ani po několika dnech (ani dosud) nepřišel potvrzovací e-mail, provedla objednávku znovu. Ta byla následně potvrzena mailem od prodejce, předána přepravci (taktéž byl obdržen e-mail) a doručena na pobočku České pošty. Přítelkyně byla kontaktována pomocí SMS, že je zásilka na místě a šla ji vyzvednout. Na poště ji paní u přepážky řekla, že tam má dva úplně stejné balíky za stejnou dobírku a zda-li chce oba. Převzala jen jeden, jelikož jen jedna objednávka byla potvrzena a dál to neřešila. Předevčírem (4. 1. 2017) ji přišel e-mail od společnosti Neprevzal.cz v následujícím znění:
Dobrý den,
máme evidovanou objednávku z portálu Zbozomat.cz číslo ZMCZ16-182342 pod sledovacím číslem RR7779782202C na Vaše jméno, která se vrátila jako NEVYZVEDNUTÁ.
Odesílatel: XXXXXX
Číslo objednávky: ZMCZ16-182342
Adresa pro doručení: XXXXXX
Způsob doručení: Česká pošta
Chápeme, že pro nevyzvednutí máte své důvody, ale bylo vynaloženo nemalé úsilí, aby se balíček v pořádku dostal až k Vám. Tím, že jste jej nepřevzal za Vás bylo uhrazeno nejen poštovné a balné, ale také práce skladníka, expedenta a zákaznické podpory.
NESPLNĚNÍ PODMÍNEK. Bohužel, podle obchodních podmínek portálu Zbozomat.cz, Vám musíme vzniklé náklady naúčtovat. V příloze najdete proforma fakturu na 120 Kč, kterou je možné uhradit online platební kartou nebo převodem z účtu.
Dále jste byl zaevidován do databáze Nepřevzal.cz, která je přístupná všem e-shopům na českém trhu. Po uhrazení poplatku Vám garantujeme smazání z databáze.
Prosíme Vás o uhrazení částky 120 Kč do 5 pracovních dnů.
Transakční údaje jsou uvedeny níže.
S tím že dle mého názoru jednají v rozporu s jejich obchodními podmínkami, zde je výňatek:
4)
Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „KOUPIT“ v posledním kroku objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
7)
Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
Myslím, že právo je na naší straně a reakce e-shopu je neoprávněná. Je to malá částka ale nebudu platit zbytečně, pokud bylo pochybení na straně e-shopu a nedošlo ani k uzavření kupní smlouvy, žádný potvrzovací mail nepřišel.
Obchodní podmínky
Jenže aby to nebylo tak jednoduché. Důkladněji jsem pročetl dostupné maily a nevím jak se to stalo (pouze předpokladám), ale balík, který se jim vrátil jako nevyzvednutý je podle čísla ten druhý, na které dostala přítelkyně potvrzení SMS zprávu, že je na poště. Takže dle mého názoru to musela zmotat paní na přepážce a když tam měla vedle sebe dva ty balíky (až na číslo totožné) musela ji dát ten špatný. Jinak mě nenapadá, jak se to mohlo povést, bože.
Moc vám děkuji za radu, jak se k celé té situaci postavit.
6. 1. 2017 12:42:23
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248229
iLuke
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2017 12:51:07
Za 1. lidi jako vy mám nejradši, místo abyste kontaktoval e-shop tak raději pošlete novou objednávku. No a za 2. jste bohužel v právu jelikož se nejedná o zboží na míru, tak máte právo na klasické odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Nevím jak to tedy přesně je, jestli byste to správně neměl převzít a pak až odstoupit od smlouvy atd. nebo stačí nepřevzít balík.
6. 1. 2017 12:51:07
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248228
Pokud budou chtit, tak vam ukazou logy, jak vam email poslali, coz je i v tom bode 7 a ze vam nebyly dorucen jen veci druhou.
Celkovou otazkou je, jak moc to chcete resit. Napr. to predani vasich osobnich udaju treti strane apod. Dalo by se z toho uspesne dostat a jeste si prispet do rozpoctu, ale neni to na mejlove "tytyty"
6. 1. 2017 12:51:11
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248227
psmodel
verified
rating uzivatele
6. 1. 2017 12:51:41
Moc vám děkuji za radu, jak se k celé té situaci postavit.
Zaplatit 120.
6. 1. 2017 12:51:41
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248226
Radek
verified
rating uzivatele
6. 1. 2017 12:54:57
Jak může nějaká stránka zobrazovat osobní údaje lidí, byť po registraci (?) aniž by od nich získali souhlas?
Může se k tomu vyjádřit někdo znalý práva? Dle mého selského rozumu porušují zákon a to asi i v bodě, kdy požadují proplatit náklady za nevyzvednuté zboží..
6. 1. 2017 12:54:57
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248225
Freesmeki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2017 13:00:50
Napsal iLuke;1351350
Za 1. lidi jako vy mám nejradši, místo abyste kontaktoval e-shop tak raději pošlete novou objednávku. No a za 2. jste bohužel v právu jelikož se nejedná o zboží na míru, tak máte právo na klasické odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Nevím jak to tedy přesně je, jestli byste to správně neměl převzít a pak až odstoupit od smlouvy atd. nebo stačí nepřevzít balík.
Podívejte, nedivím se Vám, já bych to samozřejmě řešil také jinak - nejsem žádný vyčůránek, nemám zájem na tom, aby komukoliv vznikla škoda, ale toto bohužel řešila přítelkyně a ke mě se to dostalo až teď.
6. 1. 2017 13:00:50
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248224
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
6. 1. 2017 13:03:25
Neprevzal.cz i zbozomat.cz vlastní jeden a ten samej člověk.
Heureka vysoudila omluvu. Zbožomat podváděl s logem Ověřeno zákazníky
6. 1. 2017 13:03:25
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248223
Zaplatit a už tam neobjednávat. Chyba je jak na vaší straně, tak i na jejich straně ale opravdu se chcete hádat kvůli 120,-Kč?
6. 1. 2017 13:05:14
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248222
108
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 1. 2017 13:05:17
No určitě nic neplať, s tím musí počítat.
6. 1. 2017 13:05:17
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248221
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 1. 2017 13:15:35
Zrovna zbožomat nechápu že to nebere víc v pohodě se zisky jaké mají. Na druhou stranu kdybych byl ve vaší pozici tak uhradim 120kč což mi zabere pár minut, než abych se sral na nákýM foru co že s tím mám jako dělat.
6. 1. 2017 13:15:35
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248220
Freesmeki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2017 13:21:44
Napsal grizly007;1351363
Zrovna zbožomat nechápu že to nebere víc v pohodě se zisky jaké mají. Na druhou stranu kdybych byl ve vaší pozici tak uhradim 120kč což mi zabere pár minut, než abych se sral na nákýM foru co že s tím mám jako dělat.
Jasně, máte pravdu, ale nejde mi o ty peníze, nýbrž o princip. Asi to tak ve finále také udělám, ale chtěl jsem vědět, kdo má v této situaci na své straně právo.
6. 1. 2017 13:21:44
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248219
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
6. 1. 2017 13:41:49
když vidim ty rady ostatních tady, tady svým zákazníkům asi taky pošlu fakturku na 120 Kč za "jen tak".
Přece nebudu platit za něco, co je zjevně protiprávní!
Prostě napiš "nezaplatim a ještě slovo a předávám na čoi".
Nazdar bazar.. a časově je to rychlejší než otevírat bankovnictví.
6. 1. 2017 13:41:49
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248218
Slávek
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
6. 1. 2017 13:51:18
Máte právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Tečka. Navíc když píšete, že přítelkyně potvrdila jen jednu objednávku. Proč byste měl platit někomu za binec v jeho vlastní firmě? Napsal bych jim: pošlete mně, prosím, výpis, obou potvrzených objednávek. Nemáte? Tak smůla anebo jak se na vojně říkalo osud.
Jestli Vám vyhrožují zařazením do nějaké databáze, to je sice nemilé, ale asi bych to hodil za hlavu. Pochybuju, že to v rozumném e-shopu bude někdo řešit.
6. 1. 2017 13:51:18
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248217
Docela jsem se zasmál u zmínky o neprevzal.cz, prej všem eshopům na trhu a přitom je využívá jen 93 :D
Neplať, pokud budeš v databázi, jeden dopis s podpisem s JUDr. před jménem zajistí smazání, a jak píše Radek O., pokud tam zveřejní údaje, regulérně bych to hnal výš, chtěj mít tahanice kvůli 120 Kč, tak ať je maj.
6. 1. 2017 13:59:24
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248216
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 1. 2017 14:28:11
Pokud se vrátil balíček, který je výsledkem té správné objednávky - potvrzené, pak pravděpodobně došlo k uzavření kupní smlouvy a vy máte povinnost (ze zákona) balíček převzít.
Vymáhat to mohou, je otázkou zda budou (120 Kč ...).
6. 1. 2017 14:28:11
https://webtrh.cz/diskuse/jako-zakaznik-mam-problem-s-nevyzvednutym-zbozim-kdo-je-v-pravu/#reply1248215
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit