Zadejte hledaný výraz...

Jak zlepšit platební morálku?

Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 12. 2011 17:09:06
Už to chápu, ale je to papírování.
Napsal maxoft;734999
To ne, bonus jedině až po úhradě, jinak to postrádá smysl. Kdysi jsem to řešil s poskytovatelem inzerce. Platil jsem do určitého termínu a dostával bonusy - formou dobropisů na část faktury. Ale bylo to šílené papírování. Proto se ptám na jiný způsob.
MaK.
www.mariankabele.com
19. 12. 2011 17:09:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708608
Marián Kábele
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 12. 2011 17:09:48
To se mně nezdá jako dostatečně motivační, klient si může myslet, že mu to příště o slevu osolíte na ceně. Ale když mu dorazí zpět nějakým způsobem peníze už z uhrazené faktury, to je jiná.
MaK.
www.mariankabele.com
19. 12. 2011 17:09:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708607
maxoft
Mohu jednu osobní otázku? Proč, uvšechvšudy, podobné problémy řešíte na veřejném diskusním fóru a ještě pod vlastním jménem?
19. 12. 2011 17:15:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708606
To se mně nezdá jako dostatečně motivační, klient si může myslet, že mu to příště o slevu osolíte na ceně.
Myslet si to může, ale já nic takového nedělám.
Vracení peněz z již zaplacené částky mi připadá už jako moc velké pochlebování.
Už jen ten fakt, že eventuálně někdo bude natolik velkorysý a nabídne slevu za včasnou úhradu faktury (i když má být fakticky hrazeno do splatnosti a každý slušný člověk to tak udělá) mi připadá dostatečný.
19. 12. 2011 17:18:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708605
Marián Kábele
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 12. 2011 17:27:53
Jistě, ptejte se Plaváčku :-) Neřeším žádné problémy, ale obecnou platební morálku v ČR, a jak ji zlepšit. Myslím, že toto téma je veřejné, není třeba jej tajit. Co se týče mě osobně, za své názory se nestydím, hraju férovou hru. Vážím si svých dobrých klientů, kteří za moji práci platí včas. Proto se s vámi všemi radím, jak bych je mohl ještě více odměnit a zároveň motivovat ty, kteří nad včasnou platbou třeba uvažují nebo by uvažovat mohli. Jak jinak takové věci řešit, než na specializovaném fóru?
MaK.
www.mariankabele.com
Napsal Plaváček;735005
maxoft
Mohu jednu osobní otázku? Proč, uvšechvšudy, podobné problémy řešíte na veřejném diskusním fóru a ještě pod vlastním jménem?
19. 12. 2011 17:27:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708604
maxoft
Proč byste měl odměňovat klienty, kteří platí včas za vaši práci? To je věc samozřejmá a běžná a pokud to některý z vašich klientů nedělá, je nutné věc řešit interně a soukromě. Každý obchodní vztah je založen na vzájemné důvěře. Nástrojů existuje dostatek. Proč máte pocit, že byste měl zrovna vy řešit obecnou platební morálku? Nebo ještě jinak - není váš problém pouze v tom, že si nevybíráte správné zákazníky? Cena vaší práce, přepokládám, je daná nějakým ceníkem a není důvod z ní uhýbat (můžete slevit stálým a dobrým zákazníkům, ale to je běžný marketingový nástroj). Pokud začnete kráčet bokem, cenu své práce devalvujete. Mám jenom jednu dobrou radu. Vybíráte-li si klienta, respektive, rozhodnete-li se s někým spolupracovat, přistupujte k tomuto vztahu jako k plánovanému manželství. Nepředpokládám, že byste si vzal za manželku první dámu, kterou potkáte na ulici. Ale hlavně - web je místo veřejné a podobné nářky, stesky, prosby o radu a vůbec, se mohou dostat k lidem, kteří by si u vás práci objednali. Jenže tohle vlákno je může odradit. Hleďme - on má neplatiče! Proč asi? Že by nebyl tak dobrý, jak tvrdí? Lidé si mohou klást podobné otázky. Proč jim k tomu dáváte příležitost?
19. 12. 2011 17:37:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708603
Marián Kábele
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 12. 2011 18:03:02
Plaváčku, žijeme oba ve stejné republice a v roce 2011? Pardon, ale já vidím pravý opak - neplatit je v dnešní době věcí běžnou. Dočítám se o tom z internetu, stěžují si známí, potvrzují to příspěvky ostatních zde v diskuzi. Osobně řeším věci interně a soukromě, nejsem však příznivec upomínek nebo penále, což jsem psal výše. Razím pozitivní cestu, proto jsem také otevřel toto téma. S Vašimi názory nesouhlasím, ale respektuji je. Ostatně, diskuze je od toho, aby každý mohl sdělit svůj pohled na věc. Neřekl bych, že si vybírám špatné klienty, problém s neplatiči se týká zpravidla jen těch, s nimiž spolupracuji prvně a neznám je.
Pokud máte možnost vybírat si z kvanta zákazníků a mnoho jich odmítat na základě nějaké lustrace, nebo protože se Vám prostě nelíbí, pak Váš přístup chápu. Nevidím nic špatného na tom, když nějakým způsobem odměním své klienty, jichž si vážím.
Nikdo tady nepláče a neprosí o radu, jen společně rozebíráme různá témata. Ať si každý posoudí sám, jak to s neplatiči má a pokud jej toto vlákno irituje, není nic jednoduššího, než jej prostě ignorovat. Mě však názory dalších Webtržníků zajímají.
MaK.
www.mariankabele.com
19. 12. 2011 18:03:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708602
Nezbývá mi nic jiného, než s panem Marianem souhlasit.
Bohužel neplatičů je stále více a situaci není možné přehlížet. Je třeba na ni adekvátně reagovat a nejlépe preventivními zákroky.
Kdo má větší fluktuaci klientů, pravděpodobně se často s neplatičem setká a řešení je nutné.
19. 12. 2011 18:10:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708601
Vím že provozovat službu je něco jiného než prodávat zboží a nevím čím se živíte pane maxoft, ale ve svém shopu mám jako naprosto normální jev placení faktur dny a týdny po splatnosti a nikdy jsem to neřešil. Až když to trvá třeba měsíc po splatnosti, ale to jsou vyjímky, kdy vážně došlo k nějaké chybě, napíšu, zavolám ...
Jindy vím, že to většinou není o tom že se nechce, ale že buď není, nebo že se musí dávat na něco jiného, sám to dobře znám :). Pravidelně od nás objednává jedna celkem velká státní instituce za dalo by se říct velké částky a ještě ani jednou nezaplatili včas. Přesto by mě nikdy nenapadlo jim to jakkoli připomínat. Možná si myslíte že se bojím, nebo jsem flegmatik, ale mě to prostě připadá nevhodné ... mě to přece nezabije a klient ví že má platit a věřte že ocení že nebyl vůbec otravován i když měl zpoždění ...
Tohle je můj názor
19. 12. 2011 18:52:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708600
Marián Kábele
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 12. 2011 19:22:16
KillDa:
Pokusím se uvést příklad: Jdu do obchodu, nasázím si plný košík zboží a u pokladny řeknu, že teď nezaplatím. A že zaplatím až za týden nebo měsíc. Co myslíte, že se stane? Vyrazí se mnou dveře. Ale proč? Vždyť přece o nic nejde! Přece to pak nějak a někdy asi zaplatím.
Jaký je rozdíl v tom, zda prodávám rohlíky, šampóny, ubytování v penzionu nebo webdesignerské služby? Zákazník odebral zboží (službu), které si objednal. On to zboží přece chtěl, jinak by si neobjednal. S jeho kvalitou byl při nákupu spokojen. A pak? Zdráhá se zaplatit, i když už zboží či službu má a používá. To se vám skutečně zdá v pořádku? Mně teda vůbec ne. Neřešíte to? Pak se nedivím, že se zákazník diví, když po něm chcete úhradu za službu nebo zboží, které už dávno odebral. 14 dní je podle mě dostatečně dlouhá doba na to, aby klient stihl kliknout párkrát myší a odeslat platbu nebo vám po poštovním holubovi poslal pár zlaťáků.
Připadá Vám nevhodné, že chcete po zákazníkovi zaplatit za zboží, které odebral? Zkoušel jsem se takto domluvit s plynárnami a elektrárnami, ale nesouhlasili. A dokonce ani banka, jíž splácím hypotéku na střechu nad hlavou. Divné.
Možná to neumím dobře vysvětlit, věřím, že video níže mi v tom pomůže :-)
http://vimeo.com/9138794
MaK.
www.mariankabele.com (odpověď - čím se živím)
19. 12. 2011 19:22:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708599
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
19. 12. 2011 19:25:57
Toto tema jsem ve sve spolecnosti zacal resit uz nekdy v roce 2006 a je to jedna z veci, ktera zajistila stabilni rust. V prvni fazi se jednalo o sestaveni smluvnich dokumentu obsahujicich rozhodci a dorucovaci dolozku + VOP spolecnosti. Samozrejme od dobreho pravnika, kteremu se nasledne pripadne pohledavky predavaji a on ma tak ulehcenou praci a nemusime mu tak platit za jeho sluzby v pripade zaloby na tyto zakazky.
Druhy stupen bylo sestaveni smluvnich dokumentu pro splatkovy prodej a nastaveni jasnych principu napr. notarsky overeny podpis.
Dale se nastavili jasna pravidla fungovani vsech zakazek a to zcela bez vyjimek, solidni a dlouhodobi zakaznici od nas dostavaji slevu, ale podminky jsou stejne.
Zmenili jsme zpusob fakturace z ostrych faktur na zalohove (DPH a dan odvadite az v okamziku uhrady. Stejne tak ten, kdo plati si ji do nakladu da az po uhrade. Uz toto je dostatecna motivace).
50% ceny zakazky se hradi predem. Bez vyjimek, bez rozdilu.
doplatek se hradi po odsouhlaseni dila pred jeho predanim, tedy pred nahranim na web. Opet bez vyjimek, bez rozdilu.
V soucasne chvii diky tomuto postupu vymahame pouze cca 20 zakazek rocne a to je naprosto zanedbatelne mnozstvi.
19. 12. 2011 19:25:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/strana/3#reply708598
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit