Zadejte hledaný výraz...

Jak zlepšit platební morálku?

Marián Kábele
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 12. 2011 19:35:13
Čau Webtržníci,
nevím jak vy, ale já se stále potýkám s pozdními platbami od svých klientů. Objednají si práci, odevzdám ji v domluveném termínu. Do té doby je vše v pohodě, komunikace funguje perfektně (oni něco potřebují).
Následuje vystavení faktury na předem domluvenou částku a zde začíná "boj". Boj o úhradu za práci, ačkoliv s ní byl klient spokojen. Mnoho plateb přichází pozdě, musím se neustále připomínat a slyším stále ty samé a ohrané výmluvy (už jsme to posílali, omylem to neodešlo, prověříme to,...). Výsledkem v extrémní situaci pak může být, že když je pohledávek moc, nemusím být schopen platit včas já, čehož se chci vyvarovat. Jsou samozřejmě i féroví klienti, se kterými není nejmenší problém, díky bohu za ně!
Nemám rád upomínky a další vymáhací nástroje. Mým cílem je s klienty navázat takový vztah, aby platili za objednanou práci rádi a včas. Máte s něčím takovým zkušenosti? Nebo razíte jen násilnou cestu? Jak řešíte platební ne/morálku svých klientů?
MaK.
www.mariankabele.com
18. 12. 2011 19:35:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708638
Tom
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
18. 12. 2011 19:39:24
Zkus po klientech vyžadovat zálohy. Osobně to řeším tak, že mám vyhlídnutých pár klientů, kteří platí v pohodě a pak občas zkusím štěstí, jestli náhodou nenarazím na někoho podobného.
18. 12. 2011 19:39:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708637
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
18. 12. 2011 19:41:25
bohuzel se to ted fakt rozmohlo, i firmy co driv platili v pohode ted svoje cashflow resi tak ze proste plati pozde a radsi se vymlouvaji (vetsinou je to cilene), zacal sjem s tim pocitat... proste faktury sice vystavuji na 14 dni ale dopredu pocitam s mesicem s tim ze po tech 14ti dnech se teda nenasilne pripomenu, pak opakuji kazdy tyden... vetsinou se nestalo ze by nechteli zaplatit, proste jen zaplati o 14 dni pozdejc :) nejak nemam duvod to resit dokud bez nejakyhc nasilnych nastroju plati v unosnych terminech...
18. 12. 2011 19:41:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708636
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
18. 12. 2011 19:45:55
Nejhorší je, když mi klient řekl, právě nedávno, dejte mi splatnost měsíc. OK tedy. Není problém. Měsíc uplynul a klient si začal stěžovat na platební morálku jeho klientů a že od nich se odvíjí i moje platba. Ale že do týdne to bude OK. Fajn říkám si. Stalo se to víckrát. No jenže na jednou klient nekomunikuje a dluží už 3 měsíce. dnes jsem mu právě posílal mail a zítra doporučený dopis. Kde stojí že se má do 5 dnů vyjádřit o datumu, kdy bude zaplaceno. pokud tak neučiní, musím postupovat podle smlouvy. Tzn. platební rozkaz atd.
Holt je to poslední dobou častější. Ale nejvíc mě štve, že si nechají udělat kupu práce, a to i s vědomím, že na to ani nemají peníze. Nechápu je.
18. 12. 2011 19:45:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708635
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 12. 2011 20:05:10
nejvíc nemám rád, pokud ta práce strašně moc hoří a nakonec na placení je času dost...
18. 12. 2011 20:05:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708634
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
18. 12. 2011 20:08:09
Napsal pesatmichal;734715
nejvíc nemám rád, pokud ta práce strašně moc hoří a nakonec na placení je času dost...
Ano, to je právě ono. Práce musí být včas, pak nějaké dodělávky, co v zadání zapoměli a honem do zítřka nebo do hodiny a platba se jaksi courá. Stane se. což o to, ale pokud už vidím asi desátou výmluvu, konec komunikace, nezvedání telefonu, tak pohrozím že vypnu web a hotovo. Ale to už je poslední varianta, které se snažím vyhýbat, ale už se párkrát stala. To je pak nadávek a fofr to rychle uhradit.
18. 12. 2011 20:08:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708633
Prodejdomen.net
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
18. 12. 2011 20:16:02
Osobne bych si nikdy nedovolil něco nezaplatit. Tento problem eviduji převážně u mladší generace kt.jsou tak nějak prostě nyní vychovaváni, lhostejni k nějakým závazkum a trosku myslim "rozmazleni", nějake slovo, smlouva pro ně neplatí když maji sami zaplatit. Nemaji peníze presto musi mit na splatky nejnovejsi typ mobilu, nemaji penize a presto si objednaji služby a je jim šumafuk ze nekdo nad tim ztrati par hodin či dnu práce. A bude hůř.
18. 12. 2011 20:16:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708632
wt
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
18. 12. 2011 20:20:55
stava se vam to jen u velkych castek (treba 10k+) nebo i u malych?
nam treba ted dluzi jeden velky shop dva tydny 1,5k a druhy 1k (jo, myslim czk). pritom oba maji kamenne prodejny, spousty lidi a ... prece takhle smesna castka nemuze nekomu ovlivnit cashflow atp., vzdyt to je jak jeden nakup v obchode.
18. 12. 2011 20:20:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708631
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
18. 12. 2011 20:22:54
wt: jestli jsou zvykly to delat tak to delaji vsem vetsinou :)) taky to muze mit na svedomi obycejne lajdactvi :)
18. 12. 2011 20:22:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708630
Marián Kábele
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 12. 2011 20:23:29
Co se týče mě, tak je fuk, zda se jedná o malou či vyšší sumu. Jak jsem psal, platit pozdě je zřejmě český národní sport :-)
Napsal wt;734720
stava se vam to jen u velkych castek (treba 10k+) nebo i u malych?
nam treba ted dluzi jeden velky shop dva tydny 1,5k a druhy 1k (jo, myslim czk). pritom oba maji kamenne prodejny, spousty lidi a ... prece takhle smesna castka nemuze nekomu ovlivnit cashflow atp., vzdyt to je jak jeden nakup v obchode.
---------- Příspěvek doplněn 18.12.2011 v 20:27 ----------
Děkuji všem za reakce, jsme na tom, koukám, všichni podobně. Mohli bychom tady naříkat do alelúja. To však není cílem tohoto vlákna. Pokouším se najít cestu, jak klienty přimět k tomu, aby platili včas a rádi. Co se vám osvědčilo, aby tomu tak bylo?
18. 12. 2011 20:23:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708629
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 12. 2011 20:28:45
Jednomu klientovi navyšuji pravidelně cenu celé zakázky o 10 hodin jakožto náhradu následující komunikace a vymáhání.
S dalšími klienty, kteří mají problémy s platbami mám smlouvy s pokutami.
Vše začlo v druhé polovině tohoto roku. Dříve stačila objednávka a 14 denní splatnost a vždy bylo vše oka. Začíná to být obrovský problém.
18. 12. 2011 20:28:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708628
Jakub Starý
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
18. 12. 2011 20:29:30
Tak koukám, že stejné problémy mají i ostatní. Mám s tím poslední dobou velké starosti a několik splátkových kalendářů. Osobně se s těmi lidmi už nemazlím, jak překročí o týden splatnost, platí úroky z prodlení + správní poplatek.
Osobne bych si nikdy nedovolil něco nezaplatit. Tento problem eviduji převážně u mladší generace kt.jsou tak nějak prostě nyní vychovaváni, lhostejni k nějakým závazkum a trosku myslim "rozmazleni", nějake slovo, smlouva pro ně neplatí když maji sami zaplatit. Nemaji peníze presto musi mit na splatky nejnovejsi typ mobilu, nemaji penize a presto si objednaji služby a je jim šumafuk ze nekdo nad tim ztrati par hodin či dnu práce. A bude hůř.
Tohle mi přijde jako divný názor. Neplatiče mám spíš mezi lidmi kolem 30 a 40. Mladí mi platí hned.
18. 12. 2011 20:29:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708627
David Kořínek
verified
rating uzivatele
(44 hodnocení)
18. 12. 2011 20:31:48
Také máme smlouvy s pokutami za pozdní platbu, ale lépe se nám osvědčuje pozitivní motivace. Tzn. podle ceny zakázky máme při včasné platbě nějaký bonus pro klienta. Efekt tato změna měla, ale samozřejmě se občas objeví někdo s kým se dohadujeme.
18. 12. 2011 20:31:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708626
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 12. 2011 20:41:02
Obecně jak někdo u jednorázové zakázky začne mluvit o splatnosti. Tzn. vymýšlí, že by jí potřeboval posunout, nebo že je moc krátká, tak na 70% nezaplatí včas. Ti co mají peníze na zaplacení neremcají ani u 4 denní splatnosti. Nemluvím o pravidelných platbách nebo o velkých zakázkách v řádu desetisíců.
Mám zkušenosti, že mladí podnikatelé do 25 let platí obratem.
Od kdy pozorujete že to začalo???
18. 12. 2011 20:41:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708625
netos
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
18. 12. 2011 20:44:55
Ja eviduju neplaticu hafec. No jo, vsechny ty pokuty apod. si muzete dovolit napr. programatori, webdesigneri apod. Ja jako m.j. webhoster tezko. Konkurence je velka a lecktery klient se radeji sebere a jde jinam, nez aby zaplatil co ma. Nastesti jsou to porad spise procenta z celkoveho objemu nez treba desitky procent.
18. 12. 2011 20:44:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-zlepsit-platebni-moralku/#reply708624
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit