Zadejte hledaný výraz...

Jak vyřešit návštěníky, které si dali zboží do košíku a opouštějí stránky

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 6. 2014 13:33:15
O to mi nejde, to je vše vyřešené. Poštovné je za 99Kč včetně dobírky, jen u menších nákupů si účtuji 150Kč. Ale lidé to ví dopředu a ani v košíku nic neschovávám. Vlastně nemám zásadní problém, spíše přemýšlím, co ještě udělat navíc pro to, když návštěvník nedokončí ... prostě jde jen o zefektivnění. Objednávka bez registrace je standard ...
11. 6. 2014 13:33:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031101
Hm, možná bych začal z druhé strany tozn. místo přemýšlení "jak donutit zákazníka dokončit objednávku" analyzovat "proč zákazník objednávku nedokončil".
Vybízí se spousta metrik:
- jedná se konkrétní druhy zboží?
- jedná se o konkrétní typy zákazníků?
- odkud zákazníci, kteří nedokončují objednávky přicházejí, kolik na webu stráví času, jak se chovají?
- v jaké části objednávkového procesu zákazníci opouštějí eshop?
- ...
a postupně pak dojít k řešení: "Objednávky nedokončují zákazníci xxx protože yyy".
11. 6. 2014 15:31:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031100
top-me
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
11. 6. 2014 15:56:29
Podle mě je to docela normální. Třeba na alze nebo prostě v nějakém podobném obchodě, naházím do košíku věci které by se mi libily, protože hned vidím na kolik celá sestava vychází aniž bych to opisoval do kalkulačky.
Pokud máš takový sortiment (nemusí být IT) u kterého se obvykle nakupuje víc věcí které dohromady tvoří nějakou sestavu (nábytek na zahradu, nářadí atp.) Tak je docela dobře možné, že to funguje stejně.
Třeba pro mě je příjemné, že na alze mohu mít košíků hned několik, udělat si varianty nákupu a pak se podle sumy rozhodnout kterou si koupím (případně nekoupím žádnou). A nemyslím si, že tím, že zákazník nechá zboží v košíku nějak razantně klesá počet objednávek. Prostě to je faktor se kterým se musí počítat, zařadil bych to na stejnou úroveň jako uživatelé, kteří si jen prohlíží produkty v obchodě.
Ale jsem jen uživatel, z hlediska provozovatele to třeba bude jiné.
11. 6. 2014 15:56:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031099
No na druhou stranu je toto krasne misto, kde se hodi typicky A/B/C/D/E/F... test, ktery by jasne rekl, co je lepsi a prinese konecny lepsi efekt.
A varianta - nechat to tak jak je
B varianta - rozlozit kosik do vice kroku s tim, ze idelane uz v druhem bude muset vyplnit email
Zaroven s tim zacit zasilat po vlozeni produktu do kosiku a nekoupeni email v dobe max 24 hodin jen s infem, ze ma zbozi v kosiku a at si ho jde koupit a link na kosik, kde po kliknuti najde co tam mel.
U varianty A byste tak oslovil jen ty, co se prihlasi na ucet, u varianty B byste oslovil tyto lidi + ty, kteri by v druhem kroku vyplnili email
A pote proste porovnate, ktera z variant vam prinese vice penez a tu nechate. Nema smysl u stolu sedet a premyslet co je lepsi, kdyz jsou nektere veci opravdu extramne jednoduche k overeni.
Kdyz bude rozdil ve statisticke chybe, nechal bych A + posilani toho upozorneni.
11. 6. 2014 15:57:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031098
top-me
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
11. 6. 2014 16:21:57
já jako zákazník odcházím v okamžiku kdy po mně eshop chce email aniž bych byl rozhodnutý, že si zboží koupím... Takže jsem pro radkovu variantu A.
11. 6. 2014 16:21:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031097
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2014 16:23:42
beraniste: Jak se tví zákazníci dozví cenu poštovného? Zejména ženský, dávají do košíku zboží, aby zjistili poštovné. To že si to můžou přečíst v odkazu je nezajímá.
11. 6. 2014 16:23:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031096
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 6. 2014 16:52:01
Marat, asi máš pravdu, také vždy raději kouknu do košíku ... ale jak jsem psal, nejde mi o to, že se mi nelíbí, kolik lidí nedokončí, ale jak udělat věci ještě efektivněji
11. 6. 2014 16:52:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031095
beraniste
Běžná míra opuštění košíku je 60 % (a stoupá). Nelámal bych si hlavu, pokud ji nemáš vyšší. Viz krátký příspěvek a odkaz na studii zde: http://www.justit.cz/wordpress/2013/02/04/opusteny-nakupni-kosik-nemusi-vzdy-znamenat-usly-obchod/
11. 6. 2014 17:00:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031094
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 6. 2014 19:39:22
Stále tvrdím, že na tom nejsem nijak zle, mám opuštění koše cca 46%, ale chtěl bych s těma lidma ještě pracovat.
---------- Příspěvek doplněn 13.06.2014 v 03:05 ----------
Tak mi po úpravách kleska míra opuštění na 36%, jsem zvědavý, jak to bude vycházet za 2 měsíce ...
11. 6. 2014 19:39:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031093
Robert Volny
verified
rating uzivatele
14. 6. 2014 21:15:51
Já třeba taky někdy dělám to, že si otevřu tři eshopy, tam naházím všechny věci, které chci, pak jdu do košíku a vyplnuji do té doby než uvidím konečnou cenu. Protože každý eshop to má jinak a když si přečtu v sekci doprava ceny, tak to ne vždy odpovídá skutečnosti v košíku, proto to raději naházím a v případě vysokých cen odcházím v posledním kroku objednávky z košíku, případě z prvního kroku, pokud už ty ceny jsou tam, takto to udělám u dvou až tří eshopů a tam kde to vychází nejlépe objednám. Toto samozřejmě dělám jen v případě větších objednávek, abyste si nemysleli, že jsem nějaký šetřílek, to vůbec.
14. 6. 2014 21:15:51
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031092
Michal Janík
verified
rating uzivatele
16. 6. 2014 22:02:16
Zkusil bych aktivační e-mail. Personalizační software by to měl zvládnout dobře.
16. 6. 2014 22:02:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031091
Napsal Mižu;1098640
Zkusil bych aktivační e-mail. Personalizační software by to měl zvládnout dobře.
no pokud chceš eshop zabít, pak je to nejlepší cesta...
17. 6. 2014 09:36:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031090
asd
verified
rating uzivatele
17. 6. 2014 09:39:19
Pokud někdo chce něco objednat tak objedná, pokud ne tak ne. Nijak bych to neřešil. Problém muže často být u nerozumných cen dopravy. Taky se mi občas stalo, že jsem vyplňoval a vyskočila konečná cena za věc za 500 s dopravou na dobírku + 150 ... a taky jsem to utnul.
17. 6. 2014 09:39:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vyresit-navsteniky-ktere-si-dali-zbozi-do-kosiku-a-opousteji-stranky/strana/2#reply1031089
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit