Zadejte hledaný výraz...

Jak se z pohledu SEO vypořádat s dvěma slovy znamenající stejnou věc?

Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 8. 2015 11:05:23
Dělám si kvůli redesignu analýzu klíčových slov, abych mohl navrhnout informační strukturu. Ale řeším jednu věc, na kterou jsem zatím nenalezl odpověď.
- je známo, že by na každý dotaz relevantní k webu by měla být vstupní stránka. Nicméně jak to řešit v případě, že zákazníci hledají slovní spojení ve dvou různých variacích a obě jsou nezanedbatelně vyhledávány?
Pro příklad, "riflová bunda" a "jeansová bunda". Dělám to tak, že bundy rozsegmentuji a budou se zobrazovat filtry - materiál: bavlna, riflovina atp. Ale co se slovním spojením jeansová bunda?
Má smysl vytvořit zvlášť "uměle" stránku, která bude obsahovat riflové bundy, ale bude mít jinou url a název? "jeansové bundy" ....panske-jeansove-bundy.cz. Nicméně na tuto stránku by asi nevedly žádné interní odkazy, jelikož by byla vytvořena cíleně proto, abych měl vstupní stránku pro vyhledávané dotazy "jeansová bunda"
Děkuji za odpověď, přijde mi trošku škoda nemít vstupní stránky pro dotazy relevantní k mému webu.
9. 8. 2015 11:05:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132194
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
9. 8. 2015 12:17:33
Ahoj, hele a je to nutné? Co se týče placené reklamy, tam je to snadné, vytvořit inzerát na jeansové bundy a cílit na riflové bundy. Co se týče seo, řeším to různě. Pokud existují jen 2-3 synonyma, tak použiji jednu optimalizovanou stránku na tato slova. 2 slova se dají šikovně spojit jak v titulku tak popisku, aniž by to bylo kostrbaté. Navíc u Seznamu to má úspěch a velmi dobře to pak vyjíždí. Pokud těch synonym je více, tak je zmíním jen v popisku stránky a do description už to necpu.
Stejně pak slova, o které mi jde, používám v různých článcích, takže se ještě ledaskde objeví.
9. 8. 2015 12:17:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132193
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 8. 2015 17:38:33
Jo takhle, jako že by si do url adresy a popisu zmínil obě slova jak jeansové tak riflové bundy jo? No když ti to funguje, já fakt nevím, proto se ptám. Prvně jsem myslel, že to synonymum řešit nebudu, ale když má pěknou hledanost, tak by to byla trošku škoda a zbytečně bych se připravoval a nějaký traffic.
9. 8. 2015 17:38:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132192
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
9. 8. 2015 19:40:53
Nj, ale takto to funguje u Seznamu .... Je pravda, že někdy to také dávám zvlášť, ale neměním jen meta značky, ale snažím se k tomu vymyslet originální text. S tou organikou je to složité co? :-) Zlatá PPC
9. 8. 2015 19:40:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132191
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 8. 2015 22:15:13
beraniste: a pokud to dáváš zvlášť, tak zkrátka tu stránku máš taky vytvořenou jen kvůli seo? Zkrátka, že interní odkazy na ní nevedou a přímo na webu tu stránku najít nelze? Jen aby mi nehrozila nějaká penalizace :). Jinak díky za postřehy!
9. 8. 2015 22:15:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132190
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
9. 8. 2015 23:34:05
Ne, mám ji na webu a nepovažuji to za něco, za co by měla přijít penalizace. Vždyť ta stránka má svoji logiku a směřují na ni normálně reklamy z PPC a i tam ji systémy označují jako kvalitní a vysoce relevantní. A pokud bude podobná nějaké jiné? No a co. Z PPC svůj účel splní .... je to relevantní vstupní stránka a google proti tomu neřekne ani Ň. Ovšem z hlediska SEO může vyhodnotit, že už tam něco podobného mám, tak ji prostě nebude zobrazovat na prvních místech. A třeba to bude naopak. O čem však pochybuji, že by kvůli tomu postihl celý web. Jednoduše na roboty nemyslím.
9. 8. 2015 23:34:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132189
D.Nováková
verified
rating uzivatele
12. 8. 2015 17:33:06
My řešíme podobný problém... "dřevoplastové = wpc".. tj. wpc terasy/ dřevoplastové terasy, wpc prkna/ dřevoplastová prkna atd, je to to samé, jen jednou označeno "česky" a podruhé anglickou zkratkou, kterou u nás lidé už taky hodně hledají. V textu používáme proto oboje slovní spojení zhruba stejnou měrou. V SEO názvu taky...
Souhlasím, že u PPC reklam problém není, tam si zacílíš, jak potřebuješ. Pro obě slova můžeš mít stejnou cílovou stránku. Ale bylo by vhodné, aby na této stránce návštěvník našel oba výrazy, když ten daný výraz hledá, jinak hned odejde...
12. 8. 2015 17:33:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132188
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 8. 2015 12:47:56
stovinda: aha, i to je samozřejmě řešení pokud ty dva názvy nejsou asi nijak extrémně dlouhé a krkolomné. I když ve tvém oboru mi přijde naprosto logické dát ty názvy za sebe, připadá mi to přirozené.
V mém oboru oblečení kdybych měl "Riflové bundy - Džínové bundy" tak to vypadá celkem divně. Proto asi vytvořím ty stránky uměle.
13. 8. 2015 12:47:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132187
D.Nováková
verified
rating uzivatele
13. 8. 2015 14:14:13
Určitě je to věc názoru, ale mě to úplně mimo nepřipadá ani u vás použít oba názvy. Pokud jde opravdu o absolutní synonymum a na stránce by bylo stejné zboží, ve struktuře stránek tedy dvakrát, ale pod jiným názvem, tak bych tím zbytečně zákazníka nemátla. Já bych radši sloučila pod jednu stránku s nějakým nakombinovaným názvem. Ale jak říkám, je to věc názoru.
Mrkněte na naše řešení... www.fasadyaterasy.cz/produkty/terasy/drevoplastove-terasy (omlouvám se za odkaz, neberte to jako záměrný linkbuilding) - v názvu máme "Dřevoplastové terasy (WPC)", v textu používám oboje slovní spojení. V SEO názvu (meta title) pak je "WPC terasy - dřevoplastové terasy" a v meta popisu jsou také obě.
Upřednostnili jsme český název, protože dává větší logiku ve struktuře webu - vedle dřevěných teras... Pravda je, že pro KW "dřevoplastové terasy" jsme měli docela rychle slušnou pozici, není tak konkurenční a toto KW bylo přímo uvedené v URL.
Abychom dohnali i pozice u slovních spojení s wpc (wpc prkna, wpc terasy), zaměřili jsme pak články Blogu webu na slovní spojení s "wpc" a postupně jsme i tady pozice vylepšili, hlavně u Seznamu.
Pozice pro různá synonyma se dá tedy dohnat i jinak, než zřízením samostatné stránky - přes SEO články. Jen je to řešení, které trvá bohužel déle a víc práce.
A taky asi záleží, co vše vám umožní váš editor/redakční systém. Já mohu mít různý název URL a jiný H1 nadpis (to je to doplněné WPC v závorce u názvu), změnit si SEO název i si vymyslet vlastní konec URL (i když je pochopitelně lepší, když odpovídá názvu kategorie).
Prostě obě řešení mají svá pro a proti. Ale já se řídím pravidlem, že web tvořím primárně pro lidi a ne pro vyhledávače. Pokud se v něm návštěvník nebude dobře orientovat, tak stejně rychle z webu odejde a sebelepší pozice mi je asi k ničemu. Pokud bude použit jiný název (synonymum) než které původně hledal, ale bude web přehledný a zajímavý, tak je větší šance, že zůstane.
13. 8. 2015 14:14:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-z-pohledu-seo-vyporadat-s-dvema-slovy-znamenajici-stejnou-vec/#reply1132186
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit