Zadejte hledaný výraz...

Jak se vlastně prodávají eshopy?

Ja340
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 12:23:53
Napsal WebdesignKosa;899691
1) ošetření kupujícího před tím, aby si prodávající neudělal stejný eshop:
- konkurenční doložka do smlouvy. Prodávající nesmí po dobu 1-2 let v tomto oboru fungovat, prodávající nesmí využít žádného kontaktu ze zákazníků prodávaného eshopu
2) ošetření prodávajícího před kupujícím, aby ho pouze nezkopíroval:
- většinou na toto prodávající kašlou a pouze si schovávají dodavatele, které předají až po zaplacení. Pokud na tom ale prodávající trvá, tak je podepsána dohoda o mlčenlivost, kde je i obsaženo, že zájemce nesmí dosažené informace nikde prezentovat a využít pro svůj business
3) cena eshopu:
- roli tady hraje vždy jaká je s eshopem práce, jaké má rezervy, jak zde byl využit marketing, jaká je historie, jaký je jeho vývoj atd. Obecně ale platí, že průměr prodávaného eshopu je kolem 10-12 měsíců čistého zisku.
4) doklady:
- kupující chce vždy samozřejmě nahlednout do administrace a většinou i do účetnictví. Nic z toho však není úplně 100% a lze to zfalšovat. Pokud tedy prodávají chce eshop doopravdy prodat, tak se často stává, že přijme od zájemce nějakou zálohu a nechá mu eshop 1 měsíc na otestování. Ve smlouvě je samozřejmě komplet nastaveno, že pokud eshop bude mít takový a takový obrat, tak musí zájemce eshop koupit, pokud nebude, tak ho může vrátit. Prodávající má též do všeho po celý měsíc přístup a může kdykoli zasáhnout, pokud by mělo dojít k nějakému poškození pověsti apod. Tenhle bod je ale vždycky trošku riskantní. Lze ale ve smlouvě obě strany různě ošetřit, jen se to musí podrobněji rozepsat.
My prezentujeme nabídky klientů na www.prodejeshopu.cz a investory pro ně aktivně vyhledáváme a oslovujeme.
Já mám třeba sexshop, nikde ho nepropaguju a nikdo tam nechodí. Eshop zboží automaticky importuje na aukro a při nákupu se vytvoří i objednávka v eshopu, eshop je tedy vlastně bezcený a přesto mám zavedený eshop se stálým obratem a ziskem.
25. 1. 2013 12:23:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857600
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
25. 1. 2013 12:25:15
webdesignkosa - je to sice OT, ale když jsi si to hezky zpropagoval, tak proč ne - ten uvedený odkaz je docela zajímavý, ale ten popisek jednotlivých nabídek je fakt tragický. Měli byste zapracovat na více informacích, takhle to moc profi nevypadá.
25. 1. 2013 12:25:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857599
WebdesignKosa
verified
rating uzivatele
(34 hodnocení)
25. 1. 2013 12:38:47
Já: abych řekl pravdu, tak s tímto jsem se ještě nesetkal. Každopádně si myslím, že to může být plus. Nový majitel tak bude mít otevřené dveře pro další rozvoj (SEO, porovnávače, PPC, facebook...). Kažodpáně bych to nezmiňoval při základní nabídce a při oslovení investorů. Až pokud by investor projevil zájem o více informací a zaujali ho např. tvoje čísla, tak bych mu tohle odkryl.
astrolog: propagaci jsem si nemohl odpustit :) Podrobnější informace samozřejmě komplet máme, zde to slouží pouze pro hrubý přehled, není to hlavní prodejní kanál. Investory oslovujeme přímo, popř. to nabízíme těm, s kterými spolupracujeme. Když pak investor chce, tak mrkne k nám na web, vidí tam pár nabídek a když ho ty základní údaje zaujmou, tak pošleme podrobnější info, popř. ho kontaktuje rovnou majitel eshopu
25. 1. 2013 12:38:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857598
Ja340
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 12:44:21
Napsal 365solutions;899692
hvfbvf tu směšnou šástku za propagaci a provoz jsem nějak přehlédl. Holt to má Já perfektně zoptimalizováno :-)
u mě je problém že prostě z toho eshopu nedokážu vymáčknout víc než těch 20 objednávek, Takže to tak nějak jede furt stejně bez propagace, vylepšování, obměny. Teď po roce jsem znova spustil heureku a aukro, ale je to na nic. Objednávky z tama nechodí.
25. 1. 2013 12:44:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857597
Napsal Já;899655
A teď si říkám co zabrání potenciálnímu kupci aby jen neobšlehl můj nápad, dodavatele a prodejní kanály a neudělal si eshop svůj. Když už jsem mu to donesl na stříbrném talíři.
Vůbec nijak, říká se tomu trh. Podívej se na groupon - slevomat, skrz - agregatory atd. atd.
25. 1. 2013 12:52:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857596
Stanislav Krása
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 12:57:37
Napsal Já;899683
a já zase vidím že se tu prodávají stále ty stejné weby, některé i 3x 4x, pokaždé to někdo koupí a za dva měsíce prodává dál. Buď je to spekulant, anebo to prostě nefunguje.
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2013 v 12:06 ----------
Dobrá přeformuloval bych to jinak, na co všechno si dávat pozor při koupi, co by jste vyžadovali aby bylo uvedeno ve smlouvě?
Mě třeba uvedený příklad nahoře připadá na prd. Mnoho objednávek a tak to člověk musí mít jako hlavní obživu, výdělek je malý na to abych si na to někoho najal a cena šíleně přestřelená. Ale nadpis zavedený eshop s obratem 1,2mil je pěkný...
Před jakým kolik nákupem takového eshopu je potřeba zanalyzovat všechny dlouhodobé a jasně spočítalné faktory a také je vzít v potaz. Takže kdybych kupoval eshop a měl o něj vážný zájem, tak potřebuji získat tyto informace:
1) Marže a cenová politika
2) Návštěvnost, cílová skupina
3) Poptávka pro produktu (souvisí víceméně s druhým bodem)
4) Počet objednávek a z toho odvíjející se
a) konverzn poměr
b) průměrná cena objednávky
5) Analyzovat další prostor pro rozvoj SEO a marketingu vůbec
6) Sezóní výkyvy a vlivy
7) Pravý důvod, proč prodávající eshop "ziskový" eshop prodává
Na všech těchto 6 výše uvedených bodů musí existovat jasná a kladná odpověď, žádný ale, protože pak je někde něco špatně.
No a pak poslední věcí je zjištění, zda veškeré skutečnosti a domněky jsou pravdivé. Udělat si průzkum referencí, popularitu a oblíbenost (heureka apod.). Celkově zkrátka celý business musí dávat hlavu i patu, žádné nesrovalnosti v číslech. Pokud všecko sedí, pak je záhodné přemýšlet o koupi takového eshopu.
Co se smlouvy týče, tak je víceméně pošetřit situace, které zde již byly zmíněny, ale osobně jsem v tomto dosti skeptický v praktické vymahatelnosti, protože všichni víme, jak to u nás v Čechách a možná i na Slovensku funguje :-) Každopádně 0% riziko neexistuje.
25. 1. 2013 12:57:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857595
Ja340
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 13:01:04
Napsal vodička;899713
Vůbec nijak, říká se tomu trh. Podívej se na groupon - slevomat, skrz - agregatory atd. atd.
tak u slevomatů to bylo asi trochu jinak než že by ho někdo prodával,potenciální kupec si nechal ukázat jak ten shop jede, kolik vydělává , kde inzeruje a kde bere zboží a potom ho obšlehl...
25. 1. 2013 13:01:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857594
Stanislav Krása
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 13:05:08
Napsal Já;899721
tak u slevomatů to bylo asi trochu jinak než že by ho někdo prodával,potenciální kupec si nechal ukázat jak ten shop jede, kolik vydělává , kde inzeruje a kde bere zboží a potom ho obšlehl...
Tak eshopování je spíše stejně o metodice, procesech a know-how v oboru a elektronickým prodáváním vůbec. Zrovna např. na dodavatele existují způsoby, jak je zjistit, aniž by to člověk musel úplně dvakrát dolovat z prodávajícího :-X
25. 1. 2013 13:05:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857593
Napsal Já;899721
tak u slevomatů to bylo asi trochu jinak než že by ho někdo prodával,potenciální kupec si nechal ukázat jak ten shop jede, kolik vydělává , kde inzeruje a kde bere zboží a potom ho obšlehl...
Já jsem odpovídal na to, jak zabrátni jiným obšlehnout nápad = nijak. Ale asi mluvíš o něčem, co prodáváš jen ty a je k tomu potřeba nějaké know-how, to je pak jiná, ale existují na to dohody a smlouvy.
25. 1. 2013 14:42:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857592
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 1. 2013 14:52:06
Stanislav Krása: s tím máte pravdu, já jsem normálně narazil na nehezky vypadající e-shop, který měl u zboží přímo názvy zahraničních dodavatelů. Přitom samozřejmě žádné výhradní práva dovozu neměli.
Trošku offtopic, ale mě se zase honí hlavou jiná myšlenka. Koncem minulého roku jsem si vyzkoušel prodávat určitý druh zboží na aukru. Za dva měsíce jsem dosáhl obratu kolem 700-800 tisíc, čistý zisk byl okolo 10-15%. Napadlo mě, že bych prodal toto veškeré "know-how" včetně dodavatelů, nechal bych nahlédnout do daňové evidence atp. Ale proveditelnost této myšlenky je asi nereálná :)
25. 1. 2013 14:52:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857591
Stanislav Krása
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 15:14:17
Napsal Mar_o55;899776
Stanislav Krása: s tím máte pravdu, já jsem normálně narazil na nehezky vypadající e-shop, který měl u zboží přímo názvy zahraničních dodavatelů. Přitom samozřejmě žádné výhradní práva dovozu neměli.
Trošku offtopic, ale mě se zase honí hlavou jiná myšlenka. Koncem minulého roku jsem si vyzkoušel prodávat určitý druh zboží na aukru. Za dva měsíce jsem dosáhl obratu kolem 700-800 tisíc, čistý zisk byl okolo 10-15%. Napadlo mě, že bych prodal toto veškeré "know-how" včetně dodavatelů, nechal bych nahlédnout do daňové evidence atp. Ale proveditelnost této myšlenky je asi nereálná :)
Hlavně by nemělo moc velkou cenu :) Mám pocit, že když půjdu prodávat klobásy na přes léto na fesťáky, výdělek bude taky slušný a ještě budu mít nacpanej pupek :-) U eshopu je ta cena prostě postavená na tom, jako když prodáváte firmu. Je to "něcosi" stojícího a generující nějaký zisk se spoustou faktorů.
Rozdíl o proti tomu, co zmiňujete jen ten fakt, že to know-how musíte nejdřív říct a pak inkasovat peníze, což hrozí, že vám někdo ukradne a je to o mnoho méně pracnější... v tom případě... teda tipuju :).... než vytvořit a vyladit eshop nebo založi nějakou firmu na nějaké výdělečné myšlence :)
25. 1. 2013 15:14:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857590
Ja340
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 15:52:34
Napsal Mar_o55;899776
Stanislav Krása: s tím máte pravdu, já jsem normálně narazil na nehezky vypadající e-shop, který měl u zboží přímo názvy zahraničních dodavatelů. Přitom samozřejmě žádné výhradní práva dovozu neměli.
Trošku offtopic, ale mě se zase honí hlavou jiná myšlenka. Koncem minulého roku jsem si vyzkoušel prodávat určitý druh zboží na aukru. Za dva měsíce jsem dosáhl obratu kolem 700-800 tisíc, čistý zisk byl okolo 10-15%. Napadlo mě, že bych prodal toto veškeré "know-how" včetně dodavatelů, nechal bych nahlédnout do daňové evidence atp. Ale proveditelnost této myšlenky je asi nereálná :)
no otázka jestli to náhodou není prodej návodu na zvětšení penisu ... to asi fakt cenu nemá:-)
25. 1. 2013 15:52:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857589
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 1. 2013 16:10:13
Já: není :) nejedná se o žádnou raritu, nýbrž o normální kategorii.
25. 1. 2013 16:10:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857588
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
25. 1. 2013 16:14:34
Já si myslím, že se tu strašně moc lidí bojí o to aby je někdo nezkopíroval. Přitom, o prodeji rozhodují jiné faktory než nějaké technické řešení. Jestliže zde u máme u každého nápadu třeba tisíc kopií, tak v anglicky mluvících zemích je to třeba milion kopií. A to nemluvim ani o anglicky mluvícím rozvojovím světě (např. indie) kde dokážou dělat za desetinovou cenu oproti amíkovi či anglánovi.
25. 1. 2013 16:14:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857587
kuvik
verified
rating uzivatele
27. 1. 2013 21:38:13
Skoda, ze se nesmi prodavat profily na Aukru, i kdyz by to asi teoreticky slo, ale jednou je to na nejake jmeno a email a to nejde zmenit, maximalne cislo uctu a odesilaci adresu,ale jmeno, na koho je to registrovane se zmenit neda. Na druhou stranu tam ma clovek realna cisla, kolik toho prodavajici prodal za tyden, za mesic, komentare, feedback atd. Kdyz ma nekdo ale typ zbozi, ktere se vice vyplati vyzvednout osobne v Praze, tak kdyz by ten profil prodal na druhou stranu republiky, tak by to urcite s cislama zahejbalo.
V kazde pripade potencialnimu kupujicimu vrta hlavou, proc chce nekdo prodavat prosperujici eshop. Jedine ze by nekdo mel eshopovou farmu, ze jich ma rozbehnutych ale 5-10 a kdyz uz se zacina nejakemu nestihat venovat, tak ho proda a ma rocni zisk kultivuje ty zbyle eshopy, nebo ma prostor rozbehnout jiny.
27. 1. 2013 21:38:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/strana/2#reply857586
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit