Zadejte hledaný výraz...

Jak se vlastně prodávají eshopy?

Ja340
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 10:43:47
Mám jeden eshop který stabilně vydělává 20 000Kč bez DPH, je to asi 15-20objednávek měsíčně a zboží se nemusí držet skladem, náklady na eshop a propagaci do 1000Kč. Starý je asi 3 roky. NA zboží nejsou žádné reklamace.
A teď si říkám co zabrání potenciálnímu kupci aby jen neobšlehl můj nápad, dodavatele a prodejní kanály a neudělal si eshop svůj. Když už jsem mu to donesl na stříbrném talíři.
Co zabrání mě abych si den po prodeji neudělal eshop nový a nepokračoval jen na jiné adrese (v tomto oboru se moc zákazníci nevrací)
Co všechno by asi tak mohl chtít zájemce za doklady?
A samozřejmě jak určit cenu.
právě se tu prodává 3 roky starý eshop obratem 1,2mil kč/rok, ale ziskem pouze 270 000Kč což je 225 000Kč bez dph. Takže měsíčně 18750Kč - odvody,a náklady na hosting a propagaci. Takže z toho zbývá asi 14 000Kč čistého měsíčně.
Vyvolávací cena je 300 000Kč ( nepíše jestli s DPH nebo ne takže cena asi 363 000Kč s dph)
Takže jen splacení eshopu bude trvat víc jak dva roky.
Myslíte si že je to reálná cena za kterou se to dá takový eshop prodat?
25. 1. 2013 10:43:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857615
Ja bych dobry eshop, s dobrym vyvojem a potencilem klidne koupil i s tim, ze jeho navratnost je pri soucasnych cislech treba 5-7-10 let. Uvedomte si, ze ma-li eshop vyvoj a dnes vydelava 20tis. mesicne, tak za rok muze vydelavat 100tis. mesicne. Takze pokud takovy eshop koupite treba za 2M, tedy za 100mesicnich vydelku v dnesnich cenach, muze to byt realne zpet treba za dva roky apod. Ale samozrejme toto je jenom priklad. Pokud chci koupit eshop, tak osobne ne proto, aby stagnoval, ale aby rostl. A ma-li na to (po analyze) tak proc neco kupovat za nejaky rocni zisk. To bych pochopil u nejakeho MFA webu, kde asi moc velky vyvoj nejde cekat, ale i tam muze byt nejaky progress. takze jen z holych cisel, kolik eshop vydelava dnes bych cenu a zajem nestavel.
+ jeste k te otazce, co zabrani nekomu neco udelat... Ono na druhou stranu, co zabrani vam, pote, co shop prodate, udelat jeho kopii, kdyz uz vse znate (jak na to, zakazniky mate, dodavatele..) a navic dostanete peknou sumu jako kapital ;)
25. 1. 2013 10:50:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857614
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
25. 1. 2013 10:56:37
Já bych zase rád věděl, zda ti, co prodávají eshopy (bez právnické osoby) ho prodávají i s historií objednávek a zákazníků. :-D
25. 1. 2013 10:56:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857613
_bobo
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
25. 1. 2013 10:58:35
Napsal Radek O.;899658
Ja bych dobry eshop, s dobrym vyvojem a potencilem klidne koupil i s tim, ze jeho navratnost je pri soucasnych cislech treba 5-7-10 let. Uvedomte si, ze ma-li eshop vyvoj a dnes vydelava 20tis. mesicne, tak za rok muze vydelavat 100tis. mesicne. Takze pokud takovy eshop koupite treba za 2M, tedy za 100mesicnich vydelku v dnesnich cenach, muze to byt realne zpet treba za dva roky apod. Ale samozrejme toto je jenom priklad. Pokud chci koupit eshop, tak osobne ne proto, aby stagnoval, ale aby rostl. A ma-li na to (po analyze) tak proc neco kupovat za nejaky rocni zisk. To bych pochopil u nejakeho MFA webu, kde asi moc velky vyvoj nejde cekat, ale i tam muze byt nejaky progress. takze jen z holych cisel, kolik eshop vydelava dnes bych cenu a zajem nestavel.
ROI 10 rokov je pre bežný e-shop už veľmi veľmi vela takú cenu si u nás na trhu može dať tak alza nakoľko je monopol a stále ešte o niečo rastie... Aj keď tvoj názor je veľmi dobrý a keby takto uvažuje viacej ludí na tomto fóre bol by svet krajší :D
Ja osobne by som bol ochotný e-shop ktorý popisuje "Já" kúpiť za 13-16 mesačný zisk
25. 1. 2013 10:58:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857612
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
25. 1. 2013 11:06:00
Uvědomte si ale prosím, že prodej eshopu není jen prodej e-shopu jako "webu". Pokud už má být vyšší cena, je jasné že kupující bude očekávat například převzetí know-how, kontakty na dodavatele, historii objednávek apod.
25. 1. 2013 11:06:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857611
hvfbf
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 11:07:26
Já:
řekni mi ten tvůj e-shop :D , to musí být zlatý důl s 15-20 objednávky mít zisk 20 000 :-) . To je pohodička jak blázen a hodně pěkné marže ...
25. 1. 2013 11:07:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857610
Adam
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
25. 1. 2013 11:19:43
hvfbf kterýkoliv e-shop, který prodává zboží s vyšší pořizovací cenou.
25. 1. 2013 11:19:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857609
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
25. 1. 2013 11:23:38
Napsal 365solutions;899669
hvfbf kterýkoliv e-shop, který prodává zboží s vyšší pořizovací cenou.
presne tak u jednoho z nasich e-shopu nemame ani 10 objednavek mesicne a presto cisty zisk vyssi jak 20 tis... / mes
25. 1. 2013 11:23:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857608
hvfbf
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 11:28:16
365solutions: To mi je jasný, že se tam nebudou prodávat levné věci.. jen si myslím není jednoduchý mít stabilní příjem 20000 každý měsíc s náklady na propagaci 1000 Kč, ale asi fakt záleží na produktech no...
25. 1. 2013 11:28:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857607
Ja340
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 11:30:59
Napsal musil.david;899665
Uvědomte si ale prosím, že prodej eshopu není jen prodej e-shopu jako "webu". Pokud už má být vyšší cena, je jasné že kupující bude očekávat například převzetí know-how, kontakty na dodavatele, historii objednávek apod.
A třeba zrovna objednávky se dají lehce podvrhnout a málokdo nechá nahlédnout třeba do účetnáctví, nebo ne?
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2013 v 11:31 ----------
Napsal hvfbf;899666
Já:
řekni mi ten tvůj e-shop :D , to musí být zlatý důl s 15-20 objednávky mít zisk 20 000 :-) . To je pohodička jak blázen a hodně pěkné marže ...
tak vidíš za 400 000Kč je tvůj :-) a ještě večer budu mít shop nový
25. 1. 2013 11:30:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857606
hvfbf
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 11:34:52
Já jsem koukal, že teď se tu prodával, třeba dataport ( něco jako uložto ) a ty tam psali, že samozřejmostí je zasmluvnění, že si nezaloží alternativu.. asi když už se jedná o částky nad 100 000 tak je lepší si nechat připravit fakt profi smlouvu...ale asi to nijak neovlivníš.. můžou si to založit na nějaké známého.. atd...
Napsal Já;899675
A třeba zrovna objednávky se dají lehce podvrhnout a málokdo nechá nahlédnout třeba do účetnáctví, nebo ne?
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2013 v 11:31 ----------
tak vidíš za 400 000Kč je tvůj :-) a ještě večer budu mít shop nový
25. 1. 2013 11:34:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857605
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
25. 1. 2013 11:43:01
Napsal Já;899675
A třeba zrovna objednávky se dají lehce podvrhnout a málokdo nechá nahlédnout třeba do účetnáctví, nebo ne?
Tak to je pak jeho problém :)
25. 1. 2013 11:43:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857604
Ja340
verified
rating uzivatele
25. 1. 2013 11:46:27
a já zase vidím že se tu prodávají stále ty stejné weby, některé i 3x 4x, pokaždé to někdo koupí a za dva měsíce prodává dál. Buď je to spekulant, anebo to prostě nefunguje.
---------- Příspěvek doplněn 25.01.2013 v 12:06 ----------
Dobrá přeformuloval bych to jinak, na co všechno si dávat pozor při koupi, co by jste vyžadovali aby bylo uvedeno ve smlouvě?
Mě třeba uvedený příklad nahoře připadá na prd. Mnoho objednávek a tak to člověk musí mít jako hlavní obživu, výdělek je malý na to abych si na to někoho najal a cena šíleně přestřelená. Ale nadpis zavedený eshop s obratem 1,2mil je pěkný...
25. 1. 2013 11:46:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857603
WebdesignKosa
verified
rating uzivatele
(34 hodnocení)
25. 1. 2013 12:07:21
1) ošetření kupujícího před tím, aby si prodávající neudělal stejný eshop:
- konkurenční doložka do smlouvy. Prodávající nesmí po dobu 1-2 let v tomto oboru fungovat, prodávající nesmí využít žádného kontaktu ze zákazníků prodávaného eshopu
2) ošetření prodávajícího před kupujícím, aby ho pouze nezkopíroval:
- většinou na toto prodávající kašlou a pouze si schovávají dodavatele, které předají až po zaplacení. Pokud na tom ale prodávající trvá, tak je podepsána dohoda o mlčenlivost, kde je i obsaženo, že zájemce nesmí dosažené informace nikde prezentovat a využít pro svůj business
3) cena eshopu:
- roli tady hraje vždy jaká je s eshopem práce, jaké má rezervy, jak zde byl využit marketing, jaká je historie, jaký je jeho vývoj atd. Obecně ale platí, že průměr prodávaného eshopu je kolem 10-12 měsíců čistého zisku.
4) doklady:
- kupující chce vždy samozřejmě nahlednout do administrace a většinou i do účetnictví. Nic z toho však není úplně 100% a lze to zfalšovat. Pokud tedy prodávají chce eshop doopravdy prodat, tak se často stává, že přijme od zájemce nějakou zálohu a nechá mu eshop 1 měsíc na otestování. Ve smlouvě je samozřejmě komplet nastaveno, že pokud eshop bude mít takový a takový obrat, tak musí zájemce eshop koupit, pokud nebude, tak ho může vrátit. Prodávající má též do všeho po celý měsíc přístup a může kdykoli zasáhnout, pokud by mělo dojít k nějakému poškození pověsti apod. Tenhle bod je ale vždycky trošku riskantní. Lze ale ve smlouvě obě strany různě ošetřit, jen se to musí podrobněji rozepsat.
My prezentujeme nabídky klientů na www.prodejeshopu.cz a investory pro ně aktivně vyhledáváme a oslovujeme.
25. 1. 2013 12:07:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857602
Adam
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
25. 1. 2013 12:11:50
hvfbvf tu směšnou šástku za propagaci a provoz jsem nějak přehlédl. Holt to má Já perfektně zoptimalizováno :-)
25. 1. 2013 12:11:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-vlastne-prodavaji-eshopy/#reply857601
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit