Zadejte hledaný výraz...

Jak se bránit proti neplatičům

David Flídr
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2011 08:38:21
Dobrý den,
mám několik otázek ohledně neplatičů, snad mi tu někdo poradí. Takže mám zákazníka, který si u mě nechal udělat 3 weby. První před 2 lety, který zaplatil, ale dluží mi za 2 roky jeho administrace a dalších před cca půl rokem a od té doby za ně z něj nemohu dostat peníze. Bohužel to nemám nijak smluvně podložené (moje velká chyba), důkazem je pouze komunikace FB, email. 2 nezaplacené weby jsou psané zatím na mě a ten první je již na něj. A moje otázka zní, mám právo mu pozastavit úplně všechny weby, dokud z něj nedostanu všechny peníze nebo pak může požadovat náhradu škody? Děkuji za odpovědi
22. 11. 2011 08:38:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-branit-proti-neplaticum-2#reply700111
OP
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 11. 2011 08:54:54
No já bych mu smazal web, jestli k tomu máš přístup. Když to nemáš ty ani on ničím podloženo, tak se nemůže nijak hájit.
---------- Příspěvek doplněn 22.11.2011 v 08:55 ----------
JInak bez smlouvy nemužeš nic moc.. pokud nejde o stotisíce.
22. 11. 2011 08:54:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-branit-proti-neplaticum-2#reply700110
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
22. 11. 2011 09:03:25
proc delas neco pro nekoho, kdo ti rok a pul neplati?
22. 11. 2011 09:03:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-branit-proti-neplaticum-2#reply700109
duben
verified
rating uzivatele
(50 hodnocení)
22. 11. 2011 09:34:15
1) Za blbost se platí, ale pokud se z toho poučíš není to marná lekce. Nedostat od někoho 2 roky peníze a pořád mu dělat administraci a začít to řešit teprve teď je něco co nepochopím.
2) Bez smlouvy je to spíš nevymahatelné, nevím o jaké jde částky ale pokud to nejsou desetitisíce nebo spíš statisíce, tak bych to neřešil a bral to jako poučení pro příště.
3) Pokud jsou weby na tebe, nic bych nezastavoval. Slušně bych napsal email, že ti dluží tolik a tolik za práci, kterou bych jasně sepsal. Požádal o proplacení dlužných částek včetně penále (běžné je 0,05 procenta za den prodlení). A zároveň bych napsal, co se bude dít v případě, že nedojde k vyrovnání dluhu. Tam bych napsal jako možnosti zastavení webu, kde je doména na tvé jméno, možnost prodeje konkurenci, nebo vyvěšení zprávy o tom že je neplatič. Osobně mi třeba u webhostingu jako nejrozumnější řešení funguje web dočasně odpojit. Na webu se ukazuje hláška "Web je dočasně odpojen, protože jeho majitel neuhradil poplatky související s provozem webu" a pak pod čarou je "V případě, že jste majitel webu a máte zájem o rychlé vyřešení nefunkčnosti webu, kontakt ... a tam je kontakt na mě". Obvykle je problém vyřešený během 24 hodin. Často jde jen o opomenutí faktury (dělám to více jak měsíc po splatnosti a 2 urgencích), nebo sem tam někdo doufá, že to nemusí řešit občas někdo převede web a nedá mi vědět kam posílat nové faktury apod. Je to takové košér jednání pro obě strany a svého zákazníka tím nijak extra nepoškozuješ.
22. 11. 2011 09:34:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-branit-proti-neplaticum-2#reply700108
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
22. 11. 2011 09:37:30
co ti zaplatil nech být. Co ti nezaplatil pozastav. Nedělj mu dál administraci. Změň hesla k administraci. Aby se tam nedostal. Sice web bude mít, ale bez administrace. Nicméně je to o smlouvě no. Ne každá je ta pravá ořechová. Pokud to stáhneš z netu, nemůžeš čekat zázraky. Jedině přes právníka sepsanou. Zaplatíš jeden vzor, ale slouží ti pak pořád a jsou to tvé peníze. Nás stála smlouva přes 8000 kč. Ale dnes toho nelituji. Zachránila nám spoustu peněz, práce i nervů.
22. 11. 2011 09:37:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-branit-proti-neplaticum-2#reply700107
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 11. 2011 12:34:45
Co mám tu zkušenost, tak emailová komunikace a objednávky prostřednictvím zejména emailu jsou v soudní praxi nepřehlížený argument. Je to komunikace na dálku daný zákonem, o tom není pochyb. Jsou to regulérní objednávky a pokud máte živnost v pořádku, tak mu můžete za to účtovat cenu za služby a také i úroky z prodlení vyplývající ze splatnosti faktury. Co není smluvně dojednáno, to se řídí občanským a obchodním zákoníkem. Pokud je po splatnosti, máte nárok postupovat dvěma způsoby. Buď budete dále služby poskytovat, pokud vyplývají z objednávky na dobu neurčitou nebo po dobu objednávkou určenou a za ně si účtovat cenu dle Vašeho ceníku(samozřejmě musíte vhodným způsobem o změnách třetí strany informovat např. na svých stránkách), nebo služby dodávat úplně přestanete. U druhé varianty pozor, protože dává objednavateli služeb více důvodů pro odstoupení od smlouvy(obč. a obch. zákoníku) nebo také k odstoupení z důvodů klamání zákazníka, stačí mu pak prokázat, že jste ho po celou dobu klamal a služby nedodal, jak si objednal a vymáhání Vám tak nevyjde. Většinou při nedodání služeb si začne klient více všímat vašich chyb, bohužel.
Více o podmínkách pro splnění nároku na odměnu se nebudu rozepisovat, je to mé know-how. Sám s těmito spory mám svou vlastní zkušenost a největší tržba za spornou doménu mi vynesla 100.000,-Kč, poslední mezinárodní spor byl za 13.000,-Kč resp. cca 120,-Kč za doménu.
U těchto lidí v situaci neplatičů hrají důležitou roli preference dlužníka. Jestli je to alespoň malý zdroj jeho příjmů oproti jeho ceně a jste i administrátor, tak si to samozřejmě snadno zjistíte a služby mu hned nezastavte, ale pouze omezte a pohrozte mu dražbou domény nebo jinou formou restrikce, snažte se vyjednávat, dohodnout se a být iniciativní ve vymáhání pohledávky. Snažte se také získat co nejvíc z té domény a bojujte stejnými prostředky a příště smlouvu raději napište, oskenujte o pošlete mu ji mailem a to samé i on. V případě neúspěchu Vás to nebude tolik trápit.
Vymoci Vám Vaše pohledávky mohu, nejméně však za 1000,-Kč provize u pohledávky do 3500,-Kč nebo 20% u obou až z vymožené pohledávky v mimosoudním řízení.
Jinak být v jeho roli, tak bych chtěl domény a se vším co na nich je vlastnit. Obhajoval bych se tím, že místo převodu domén pouze došlo k jejim náhledům Vaší práce a nikdy ke skutečnému předání nedošlo, neboť vy jste stále vlastníkem a provozovatelem služeb, pokud to v objednávce nebylo uvedeno jinak. Pokud chcete spor vyhrát a dostat své peníze zpět, musíte být vždy o krok napřed.
Dokud totiž nezaplatí není od věci sepsat předávací protokol, stačí souhlas s výsledkem práce, že je podle objednávky. Stačí si emailem potvrdit, že služba funguje tak jak má. Buďte opravdu iniciativní a ptejte se, zda-li služby jsou podle jeho představ, pak má jen dva týdny na okamžité odstoupení od kupní smlouvy.
.....
Milan Piller
info@mojeit.eu
22. 11. 2011 12:34:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-branit-proti-neplaticum-2#reply700105
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit