Zadejte hledaný výraz...

Jak rozšiřujete sortiment, rostete plánovitě?

David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
7. 1. 2018 21:40:25
Napsal láďa1979;1434511
Nevím jak pokojíkový alias obývákový, ale dnešní gaučový prodejce přibere dalších 20 dodavatelských feedů a rázem je z něho největší prodejce v CZ, SK a vých. Evropě. A vše skladem a za nejlepší ceny.
A proč ne? Jsou obory kde pokud chcete být v zisku a mít široký sortiment tak jiná možnost ani není. Respektive pokud se nechcete zadlužit a doufat že nekoupíte ležáky.
7. 1. 2018 21:40:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321026
lada1979
verified
rating uzivatele
7. 1. 2018 21:50:55
no pokud někdo nabízí 70000 položek a trvalo mu 4 roky než to dotáhl na plátce, tak myslím, že pokud by stejné úsilí věnoval jakékoliv práci, že by vydělal více:) takže o sortimentu to není.
7. 1. 2018 21:50:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321025
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 1. 2018 22:05:29
Myslíte, že to má budoucnost? Neustále rozšiřovat sortiment a snižovat marži? Není to cesta do pekla? Čím dál více práce za méně peněz? Není to známka toho, že ten obor prostě umírá a je lepší změnit činnost? Zaměřit se na něco jiného, kde není taková konkurence?
7. 1. 2018 22:05:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321024
Jan Fréhar
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
9. 1. 2018 02:44:46
Napsal beraniste;1434424
U nás to třeba pozoruji na granulích, co píše Radek. U granulí jsme schopni odeslat tak 95 procent objednávek ihned ze skladu, ale ať jsou některé značky problematické či nejsou, musíme je mít a musíme hlídat i ty nové. Protože lidé se každý rok pro něco nadchnou a najednou chtějí přecházet na jiné krmivo (z různých důvodů) a vy je pro ně prostě musíte mít. Jinak s Vámi mohou být sebespokojenější, ale když pro ně nebudete mít co chtějí, jdou pryč :-( Takže za mě, granule bych úplně ze svého sortimentu vymazal ... není na tom žádná marže, možná tak na poplacení nákladů, vím že co jsem letos naskladnil povezu možná za rok do útulku, ale je to prostě gro mého oboru a tak to neřeším. Takže třeba tady není o čem. Co se týče granulí, musím rozšiřovat chtě nechtě. A ten trh je stále rozdrobenější a značek přibývá ... psi toho seřerou stále stejně, ale co kdysi pokrylo 20 značek se dnes rozprsklo do 200 :-( Takže člověk rozšiřuje protože musí, logicky ten nárůst se očekávat nedá protože psi toho sežerou stále stejně, jen teď žerou z 200 různě potištěných pytlů a tak vlastně rozšiřujeme jen proto, abychom neztratili stávající klienty. A více značek, větší skladové zásoby, větší logistické problémy, obecně vůbec větší problémy. Ale to už jsem malinko utekl od mého původního dotazu a na tento typ rozšiřování který nazývám "boj o přežití" jsem se neptal.
S tím souhlasím, ale je to opět dáno tím, že se většina obchodníků (hlavně ti nejmenší, kteří to dělají z "obýváku") snaží podsekávat ceny na krev. Jim je jedno, že mají na pytlu 30 Kč zisk. Oni si to dělají při práci, nemají skoro žádné vedlejší náklady a stačí jim ty 3 tisíce měsíčně... To podsekávání ceny je všude, ale u těch granulí např. u Brita, tam je to fakt masakr...
Ale je to chyba především výrobců a distributorů. Mají si smluvně ošetřit minimální marže, aby obchodníci museli používat jiné nástroje - kvalitu služeb, brand, přehlednost eshopu, rychlost dodání... Pokud potom porušíš minimální doporučenou cenu, nazdar, nebudeme ti dodávat zboží...
9. 1. 2018 02:44:46
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321023
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
9. 1. 2018 10:16:18
Napsal Jan Fréhar;1434740
S tím souhlasím, ale je to opět dáno tím, že se většina obchodníků (hlavně ti nejmenší, kteří to dělají z "obýváku") snaží podsekávat ceny na krev. Jim je jedno, že mají na pytlu 30 Kč zisk. Oni si to dělají při práci, nemají skoro žádné vedlejší náklady a stačí jim ty 3 tisíce měsíčně... To podsekávání ceny je všude, ale u těch granulí např. u Brita, tam je to fakt masakr...
Ale je to chyba především výrobců a distributorů. Mají si smluvně ošetřit minimální marže, aby obchodníci museli používat jiné nástroje - kvalitu služeb, brand, přehlednost eshopu, rychlost dodání... Pokud potom porušíš minimální doporučenou cenu, nazdar, nebudeme ti dodávat zboží...
Až na to že to není legislativně možné diktovat ceny :)
9. 1. 2018 10:16:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321022
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 1. 2018 12:24:19
Napsal dkoudela;1434775
Až na to že to není legislativně možné diktovat ceny :)
Taky jsem si to myslel, ale je to možné, viz několik diskuzí na toto téma tady. Radek O. tě poučí.
9. 1. 2018 12:24:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321021
Napsal Jan Fréhar;1434740
Ale je to chyba především výrobců a distributorů. Mají si smluvně ošetřit minimální marže, aby obchodníci museli používat jiné nástroje - kvalitu služeb, brand, přehlednost eshopu, rychlost dodání... Pokud potom porušíš minimální doporučenou cenu, nazdar, nebudeme ti dodávat zboží...
Výrobci diktují e-shopům ceny. Velké společnosti nutí obchodníkům své podmínky…
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže | Aktuality z hospodářské soutěže | ÚOHS…
9. 1. 2018 12:33:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321020
Napsal darksir;1434808
Taky jsem si to myslel, ale je to možné, viz několik diskuzí na toto téma tady. Radek O. tě poučí.
:) obecne nelze urcovat ceny. Lze pouze dodat doporucene minimalni ceny apod. ale nesmi byt zavazne, jen doporucujici. Nicmene v urcitych situacich v ramci urcitych distribucnich siti lze docasne fixovat cenu. Typicky pri uvadeni produktu na trh apod.
9. 1. 2018 12:37:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321019
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
9. 1. 2018 12:39:27
A nejde to podmínit. Jestliže chcete nějaké info, mohu poslat do mailu vyjádření UOHS. Sám když mám někoho, kdo je sprostý a snaží se se mnou vyjebat (přestože já jsem vždy slušný a dodržuji sjednané podmínky), tak s tím pracuji.
9. 1. 2018 12:39:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321018
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
9. 1. 2018 12:43:54
Napsal dkoudela;1434775
Až na to že to není legislativně možné diktovat ceny :)
To sice možná možné není, ale pokud si člověk chce udržet oficiálného dodavatele tak by měl. Onehdá, už je to to pár let, se mi stalo že jsem o jednoho zahraničního dodavatele takto přišel. Dodával určitý sortiment zboží a vždy k tomu byl mail že u produktů xy nesmí cena klesnout pod xx usd. Jednou se mi stalo že jsem byl v nějakým kvapíku, na mail zapomněl a jako na potvoru udělal akci na ty produkty co se nesměli zlevňovat. Po pár dnech příšel email že semnou ukončují spolupráci že jsem nedodržel minimální ceny bla bla bla. A poslali screenshot z shopzilla.com kde bylo vidět že jsem levnější o dva dolary než konkurence :-) Holt smolík, a to si zrovna zakládám na nepodrážení cen, páč dobře vím že tudy cesta nevede a byla to jen omezená akce na pár dní.
9. 1. 2018 12:43:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321017
Napsal Mirek Novotny;1434813
To sice možná možné není, ale pokud si člověk chce udržet oficiálného dodavatele tak by měl. Onehdá, už je to to pár let, se mi stalo že jsem o jednoho zahraničního dodavatele takto přišel. Dodával určitý sortiment zboží a vždy k tomu byl mail že u produktů xy nesmí cena klesnout pod xx usd. Jednou se mi stalo že jsem byl v nějakým kvapíku, na mail zapomněl a jako na potvoru udělal akci na ty produkty co se nesměli zlevňovat. Po pár dnech příšel email že semnou ukončují spolupráci že jsem nedodržel minimální ceny bla bla bla. A poslali screenshot z shopzilla.com kde bylo vidět že jsem levnější o dva dolary než konkurence :-) Holt smolík, a to si zrovna zakládám na nepodrážení cen, páč dobře vím že tudy cesta nevede a byla to jen omezená akce na pár dní.
Neumim si predstavit, ze by firma v EU toto napsala takto naprimo a pak jeste oznamila takto jasne, ze proto konci spolupraci. Na tom by si musely pak soudy pochutnat :)
9. 1. 2018 13:04:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321016
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
9. 1. 2018 13:45:01
Napsal Radek O.;1434817
Neumim si predstavit, ze by firma v EU toto napsala takto naprimo a pak jeste oznamila takto jasne, ze proto konci spolupraci. Na tom by si musely pak soudy pochutnat :)
To bylo zrovna u US fa v US, ale to samé je i u nás. Ted jsem se schválně kouknul do administrace společnosti xy a tam: Dodavatel vyžaduje dodržovat MOC u těchto značek a registračních čísel: značka, značka, značka. Nebo jsem otevřel další a tam: U značek xy je nutné dodržovat MOC.
Či od jiného dodavatele:
na četné žádosti dodavatele XXX jsme nuceni přištoupit na jeho podmínku, v rámci které požaduje dodržovat stanovené doporučené MOC. U tohoto sortimentu je tedy nulová tolerance a doporučené MOC je nutné na vašich e-shopech dodržovat.
a tak dále, určitě bych dokázal vyhrabat tyto "nařízení" historicky od spousty dodavatelů. Já v podstatě proti tomu nic, nemám tamto byla má chyba, ale rozhodně se nejedná o nic vyjímečného. Je to masívně rozšířené jak u nás tak i v US.
9. 1. 2018 13:45:01
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321015
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 1. 2018 15:09:39
Tak jak teda? Může se to, nebo ne? Už se dohodněte :-)
9. 1. 2018 15:09:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321014
brooks
verified
rating uzivatele
9. 1. 2018 15:36:52
Napsal darksir;1434834
Tak jak teda? Může se to, nebo ne? Už se dohodněte :-)
Nemůže, ale dělá se to běžně.
9. 1. 2018 15:36:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321013
Napsal Mirek Novotny;1434824
To bylo zrovna u US fa v US, ale to samé je i u nás. Ted jsem se schválně kouknul do administrace společnosti xy a tam: Dodavatel vyžaduje dodržovat MOC u těchto značek a registračních čísel: značka, značka, značka. Nebo jsem otevřel další a tam: U značek xy je nutné dodržovat MOC.
Či od jiného dodavatele:
na četné žádosti dodavatele XXX jsme nuceni přištoupit na jeho podmínku, v rámci které požaduje dodržovat stanovené doporučené MOC. U tohoto sortimentu je tedy nulová tolerance a doporučené MOC je nutné na vašich e-shopech dodržovat.
a tak dále, určitě bych dokázal vyhrabat tyto "nařízení" historicky od spousty dodavatelů. Já v podstatě proti tomu nic, nemám tamto byla má chyba, ale rozhodně se nejedná o nic vyjímečného. Je to masívně rozšířené jak u nás tak i v US.
Tak to se opravdu nestacim divit. Ze jsou ty tlaky to souhlasim. Ze se to mimodek rekne mimo zaznam to taky beru, ale aby to mel primo v podminkach, to chce hodne odvahy
9. 1. 2018 15:45:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-rozsirujete-sortiment-rostete-planovite/strana/2#reply1321012
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit