Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte neplatiče dobírek?

Belial
verified
rating uzivatele
4. 11. 2013 20:26:02
Ono moc nejde poučit v rámci diskuse. Je to složité téma. U malých eshopů je to horší v tom, že krach eshopu se blíží pomalu vlivem malého počtu objednávek. U velkého eshopu s velkým počtem objednávek vás to s cenou donutí "něco" dělat velmi rychle, protože peníze na účtu začnou taky velmi rychle ubývat. Každopádně všem doporučuju se tímto tématem zabývat. Nejen že získáte konkurenční výhodu, ale nebudete muset řešit 100,- Kč za vrácený balík a nebudete muset lidi obvolávat při každé objednávce.
4. 11. 2013 20:26:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465856
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 11. 2013 21:22:20
Belial: Je na tohle téma nějaká literatura?
4. 11. 2013 21:22:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465855
Belial
verified
rating uzivatele
4. 11. 2013 21:49:41
Třeba toto je moc pěkný článek: http://www.podnikam.webnoviny.sk/manazment/manazment-podnikatela/21/cenotvorba-ziskovost-kluc-uspechu-spociva-detailoch/32155
Člověk by si měl udělat reálně graf u nejprodávanějšího zboží, sledovat objem reklamací, vrácených balíků (o tom je toto téma, ale graf obsahuje více položek) a hlavně měřit např. pomocí google analytics konverze z placené reklamy zbozi, heureka, sklik, adwords, ... jeden můj zákazník když viděl, že cena konverze z Heureky je 64,- Kč, tak se zhrozil. Jeho ceny, nastavení pro dopravu zdarma, provize pro PayU, atd. totiž zdaleka neodpovídaly tak vysokým nákladům. Pomalu ale lehce prodělával téměř na všem co prodával. V podstatě jen točil prachy bez zisku.
Co je přesně konverze je vysvětleno zde: http://www.jakpsatweb.cz/seo/konverze.html
Velmi jednoduše si potom můžete spočítat, že pokud prodávate věc s nákupem 1000,- Kč za 1200,-Kč ... tak někteří z prodejců do nákladové ceny rozpustí dopravu, tj. řekne si, že nákup je 1053,- (objednal dvě věci a cena za balík byla 106,- Kč). tady jakékoliv výpočty ukončí. Spousta nedělá ani to. Kdo měří náklady za konverzi zjistí, že konverze z Heureky je 63,- Kč, ze Zbozi.cz 58,- Kč, z skliku 108,- Kč, z adwords 88,- Kč, což je dohromady 317,- Kč. Náklady na tento konkrétní produkt jsou tedy 1317,- Kč (proděláváte 117,- Kč na zásilce). jelikož ale neprodáváte jen konkrétně tento produkt, ale produktů více, je potřeba znát průměrnou cenu objednávky, průměrný procentuální zisk a celkový obrat v měřeném období a to rozpustit do celkového množstvá prodávaného sortimentu. Snadno už si pak spočítáte, kolik musí zboží stát, aby se mohlo prodávat se ziskem. nesmíte samozřejmě připočíst další náklady jako jsou balení, doprava, zaměstnanci, rozpustit do ceny náklady na vrácený balík (v horizontu např. 1 roku) + náklady na reklamace, apod. (viz. odkaz na článek výše).
---------- Příspěvek doplněn 05.11.2013 v 08:17 ----------
Názorný příklad zjednodušeného výpočtu:
Dnes Pricemania.sk zveřejnila průměrný počet konverzí u jednotlivých segmentů. Průměrně se dá ale říct, že konverze u většiny eshopů je 2%. Tj. na 1000 návštěv (je potřeba rozlišovat placené a neplacené návštěvy) máte 20 objednávek. Pokud vás těch 20 objednávek stálo v placeném režimu 1000,- Kč (proklik 1,- Kč). Tak marketingové náklady na objednávku jsou 50,- Kč (za předpokladu, že jste nezaplatili nic jiného). Pokud znáte průměrnou hodnotu své objednávky (slováci podle pricemania.sk mají 35€ = 875,- Kč) a průměrný zisk je zase podle pricemania.sk je 15%, tak jsme vypočítali, že z jedné objednávky vyděláváme 131,25 Kč. Odečteme náklady na proklik (cenu konverze) 50,- Kč a vyjdeme nám, kolik jsme skutečně vydělali = 81,25 Kč. Od této ceny odečítáme další náklady (balení, zaměstnanci, atd., viz. příspěvek výše). Pokud jste překvapení a vyjde vám u vás brutálně nízká částka nebo 0,- Kč, tak nezoufejte, ale musíte s tím něco udělat. Pokud u klíčového zboží chcete cenu zachovat (např. proto aby jste vypadali levně), ale na zboží nevyděláváte, musíte u jiného prodávaného zboží zvýšit zisk dvojnásobně a tím budete dotovat prodej tohoto zboží.
Je to prostě jen matematika pro základní školy :)
4. 11. 2013 21:49:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465854
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 11. 2013 14:28:55
Včera jsem si projel 5 posledních nevyzvednutých dobírek, kdysi jsem si v duchu zanadával a neřešil to, dneska už volám a ptám se proč atd. No a vím, že asi sklidím pěknou kritiku, ale všech 5 posledních nevyzvedlých dobírek byly hádejte kdo? Naší milí hnědočeši, utlačovaní a spořádaní občané.
Samozřejmě mobily nikdo nebral, nebo byly neplatné, ale profily na FB měly všichni, souhlasily všechny údaje u všech.
Takže už volám na ověření každé obj. a pokud po hlase ( což se dá krásně)poznám menšinu tak banán - bu'd dopředu nebo nic.
6. 11. 2013 14:28:55
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465853
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2013 14:33:18
Nesmíš prodávat hadry, ale třeba pracovní oděv, nebo lopaty... tam ti takový problémový zákazník nehrozí :-)))))) jinak za mne, osobně si myslím, že časem to dospěje do bodu, kdy prostě nepůjde jinak, než platba předem.... číňan posílá takhle 10 let a nakupuje od něj celý svět.. jde jen o to, mít atraktivní zboží a ti, kteří na něj nemají, nebo si to chtějí rozmyslet až na balíkové přepážce, se vyfiltrují sami :-)
Napsal dkoudela;1018346
Včera jsem si projel 5 posledních nevyzvednutých dobírek, kdysi jsem si v duchu zanadával a neřešil to, dneska už volám a ptám se proč atd. No a vím, že asi sklidím pěknou kritiku, ale všech 5 posledních nevyzvedlých dobírek byly hádejte kdo? Naší milí hnědočeši, utlačovaní a spořádaní občané.
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2013 v 14:34 ----------
Jinak myslím si, že to není jen věc hnědočechů. Mám podobné problémy třeba i s matkami na mateřské, apod... Obecně sociálně slabší lidi.. a tím nemyslím ty, kteří žijí pod mostem, ale lidi, kteří žijí z ruky do huby. Prostě většina lidí, co cíli na lowcost zboží je problémových... protože to jsou většinou lidi, co neumí počítat a tak často ty peníze na balík prostě ještě den předtím třeba prochlastají, nebo utratí za jiný důležitý nesmysl.
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2013 v 14:37 ----------
Mám vypozorováno, že nejvíc zásilek se vrací nevyzvednutých právě u objednávek v řádu pár stokorun. Dvě tři stovky. Když je to za 5 tisíc, většinou to vždycky dorazí. Sice to levné zboží táhne lidi, ale s sebou i ty problémové. Je to jako levná hospoda
6. 11. 2013 14:33:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465852
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 11. 2013 14:41:30
Napsal darksir;1018348
Nesmíš prodávat hadry, ale třeba pracovní oděv, nebo lopaty... tam ti takový problémový zákazník nehrozí :-)))))) jinak za mne, osobně si myslím, že časem to dospěje do bodu, kdy prostě nepůjde jinak, než platba předem.... číňan posílá takhle 10 let a nakupuje od něj celý svět.. jde jen o to, mít atraktivní zboží a ti, kteří na něj nemají, nebo si to chtějí rozmyslet až na balíkové přepážce, se vyfiltrují sami :-)
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2013 v 14:34 ----------
Jinak myslím si, že to není jen věc hnědočechů. Mám podobné problémy třeba i s matkami na mateřské, apod... Obecně sociálně slabší lidi.. a tím nemyslím ty, kteří žijí pod mostem, ale lidi, kteří žijí z ruky do huby. Prostě většina lidí, co cíli na lowcost zboží je problémových... protože to jsou většinou lidi, co neumí počítat a tak často ty peníze na balík prostě ještě den předtím třeba prochlastají, nebo utratí za jiný důležitý nesmysl.
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2013 v 14:37 ----------
Mám vypozorováno, že nejvíc zásilek se vrací nevyzvednutých právě u objednávek v řádu pár stokorun. Dvě tři stovky. Když je to za 5 tisíc, většinou to vždycky dorazí. Sice to levné zboží táhne lidi, ale s sebou i ty problémové. Je to jako levná hospoda
Jo přesně tak, mě se snad taky ještě nevrátila zásilka nad 1000 kč...jen ty stovkové... nebo jednopoložkové.
6. 11. 2013 14:41:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465851
Belial
verified
rating uzivatele
6. 11. 2013 14:48:38
zajímavá statistika, ale souhlas. Právě psali z Ulozenky. Vraci mi 4 zasilky, vsechny do 200,- Kc. volat nebudu. k povaze objednane veci si ale myslim, ze nepujde o socialni slabsi skupinu.
6. 11. 2013 14:48:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465850
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2013 14:54:31
Podle ceho usuzujes? Je to neco draheho, luxusniho, nebo doplnek k necemu drahemu? Podle toho se socialne slaby nepozna... ti vetsinou nekupuji "nestylove" veci :-)
6. 11. 2013 14:54:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465849
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 11. 2013 14:54:59
Napsal Belial;1018359
zajímavá statistika, ale souhlas. Právě psali z Ulozenky. Vraci mi 4 zasilky, vsechny do 200,- Kc. volat nebudu. k povaze objednane veci si ale myslim, ze nepujde o socialni slabsi skupinu.
Třeba právě proto já nikdy nepoužiji služeb takových rádoby doručovatelů - prostě lidem je líno jít na poštu co mají za rohem natož pak přes půl města...... nahaní mě DPDčko - říkám si jestli ty kurýrní služby nebudou přeci jen lepší než pošta - opravdu volají a jezdí až domů, což o poště se říci nedá.
6. 11. 2013 14:54:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465848
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2013 14:58:40
Souhlas... pro mne je posta jistota... at je jaka je, tak proste temer kazdy na postu MUSI a timpadem si vyzvedne i balik. Nesnasim, kdyz mne nekdo honi - ppl, dpd, xxx ... proste mam svuj harmonogram a radeji si pockam ve fronte, nez honem jezdit nekam, kde je prave ridic, nebo ho prosit, at to priveze tam a tam.
Napsal dkoudela;1018364
Třeba právě proto já nikdy nepoužiji služeb takových rádoby doručovatelů
6. 11. 2013 14:58:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465847
Napsal dkoudela;1018364
Třeba právě proto já nikdy nepoužiji služeb takových rádoby doručovatelů - prostě lidem je líno jít na poštu co mají za rohem natož pak přes půl města...... nahaní mě DPDčko - říkám si jestli ty kurýrní služby nebudou přeci jen lepší než pošta - opravdu volají a jezdí až domů, což o poště se říci nedá.
Prašť jako uhoď - zase budeš mít zákazníky, kterým nebude vyhovovat čas doručení DPD (v pracovních hodinách) a budou to chtít nechat ležet někde, kde by si to mohli vyzvednout až se jim to bude hodit...
Prostě to chce mít "všechny" možnosti... (samozřejmě v rámci možností tvé logistiky)
6. 11. 2013 14:59:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465846
Belial
verified
rating uzivatele
6. 11. 2013 15:53:33
Napsal darksir;1018363
Podle ceho usuzujes? Je to neco draheho, luxusniho, nebo doplnek k necemu drahemu? Podle toho se socialne slaby nepozna... ti vetsinou nekupuji "nestylove" veci :-)
jsou to mapy: madagaskar, apod.
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2013 v 15:58 ----------
Ohledně vracení balíků jsem vytvořil formulář https://webtrh.cz/243997-vratky-baliku-statistika
Výsledky dám pod vlákno.
podle mně je to užitečné. Pokud se např. dozvím, že se vracejí jen balíky do 200,- Kč na dobírku, tak není nic jednoduššího než všechny objednávky do 200,- Kč podmínit platbou předem nebo přeba přes PayU, GoPay, apod.
Pokud se zjistí, že zpět vrací balíky jen pošta, tak to je třeba známka nekvality dopravce a nemůžou za to ani tak zákazníci.
....
x dalších možností co jde udělat.
6. 11. 2013 15:53:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465845
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
7. 11. 2013 11:00:21
Napsal Neregistrovaný;467386
Zdravím všechny, také provozuji eshop tak se chci zeptat, jak řešíte problematické neplatiče dobírek? Vím, že se dá pohledávka vymáhat prostřednictvím různých firem na vymáhání pohledávek, ale obávám se, že je to moc zdlouhavé ... Bohužel mám jednoho takového "klienta" neplatiče, vím, že už mu nikdy nic nepošlu, ale nevyzvedl si zásilku za docela dost peněz a nechci to nechat jen tak, aby z toho vyvázl bez "trestu" . Taky se chci zeptat, jestli není v rozporu s právem, když bych chtěla založit tzv. černou listinu neplatičů a vystavit to na stránkách, i když mám v pravidlech obchodu napsané, že se zavazuji, neuveřejňovat osobní údaje klientů třetím osobám... Díky za odpověď Mirka
Musím reagovat na úplně první příspěvek.
Černá listina neplatičů dobírek:
Jednak dnes každý může vrátit zakoupené zboží bez udání důvodu, takže nevyzvednutí dobírky je něco podobného. Přistupovat k obchodu s emocemi typu "pomstím se tomu, kdo si nevyzvednul dobírku" není asi to pravé ořechové.
Zveřejnění jakékoliv podobné listiny (neplatičů faktur nebo dobírek), podle mně, jednoznačně škodí obchodu. Co si asi pomyslí potenciální zákaznící? Já bych si tam nekoupil ani špendlík.
Trend je spíš být k zákazníkům maximálně vstřícný i za cenu občasné ztráty. Tento přístup se mnohokrát vrátí. V Americe to pochopili již před desetiletími, i díky obrovské konkurenci. Je velmi lehké si odklonit přízeň zákazníků a zahnat je ke konkurenci. Co se dnes může zdát jako malá výhra bude z dlohodobějšího pohledu určitě ztráta.
7. 11. 2013 11:00:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465844
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
7. 11. 2013 11:35:52
Napsal tuk;1018638
...Jednak dnes každý může vrátit zakoupené zboží bez udání důvodu, takže nevyzvednutí dobírky je něco podobného...
Trend je spíš být k zákazníkům maximálně vstřícný i za cenu občasné ztráty. Tento přístup se mnohokrát vrátí. V Americe to pochopili již před desetiletími, i díky obrovské konkurenci.
Z pravneho hladiska je nevyzdvihnutie dobierky a vratenie bez udania dovodu uplne odlisna vec.
"Vstricnost k zakaznikum": tu by bolo vhodne si definovat slovo "zakaznik": Zakaznik je clovek, ktory ma zivi (prinasa mi zisk). Zakaznik nie je clovek, ktory ma obera o peniaze (=okrada). Ak si to takto zadefinujeme tak suhlasim so bonmotom "Nas zakaznik, nas pan"
Momentalny trend v marketingu je skor "Zakaznikov si vyberame" - skuste navstivit niektore marketingove fora/diskusie v zahranici.
A k tej Amerike: kolkokrat ste uz skusili (Vy osobne, nie "kamarat mojho kamarata z videnia zapocul niekde") v Amerike nejaku vec reklamovat, vratit bez udania dovodu, neprebrat, nezaplatit odsuhlasenu pokutu a pod? Vyskusajte a potom pridte napisat ako to dopadlo. Nozaj v tej Amerike nie je trava zelensia...
Bolo by fajn nepisat na fora rozpravky a "urban legends" a vydavat to za univerzalnu pravdu len aby clovek vyzeral mudro. Skor by sme asi ocenili skutocne, realne skusenosti (btw. eshop asi neprevadzkujete a nevyzdvihnute dobierky neriesite, vsakze?)
7. 11. 2013 11:35:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465843
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
7. 11. 2013 14:48:26
Tak dneska opět vrácená dobírka a hádejte kdo? http://www.youtube.com/watch?v=XOCCNMMSX4g
7. 11. 2013 14:48:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/23#reply465842
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit