Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte neplatiče dobírek?

Zdeněk
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 7. 2013 15:00:42
Napsal Mamejeradi.cz;979537
Čili bordel :-)
Jeden zákon říká, že nemusíte, druhý že ano :-)
Asi tak, bohužel, nezbývá nic, než jen držet pusu a krok, protože zkoušet to v dnešní době asi nemá cenu ... jestli to vyjde, nebo ne ??
30. 7. 2013 15:00:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465886
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
30. 7. 2013 15:59:54
Napsal Radek O.;979482
objednam si u vas zbozi, odsouhlasim OP, nevyzvednu, vy poslete dopis s fakturou, ja napisu, ze jsem objednavku neuskutecnil... je na vas prokazat, ze jsem to byl konkretne ja
dá se na každou objednávku volat a upozornit na nahrávání rozhovoru, pokud to dotyčný do telefonu potvrdí a poté si zboží nepřevezme, asi se pak bude těžké někde kroutit, že to nebyl on.
jaké procento u vás v eshopu s pafrémy máte nevyzvednutých dobírek, evidujete to nějak?
30. 7. 2013 15:59:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465885
Napsal proseco;979571
dá se na každou objednávku volat a upozornit na nahrávání rozhovoru, pokud to dotyčný do telefonu potvrdí a poté si zboží nepřevezme, asi se pak bude těžké někde kroutit, že to nebyl on.
jaké procento u vás v eshopu s pafrémy máte nevyzvednutých dobírek, evidujete to nějak?
Samozrejme, ze to evidujeme. A ono se to dost lisi i dopravce od dopravce (rozdily jsou i nasobky jednoho dopravce vuci druhemu). Cimz je jasne podporeno to, ze proste velky vliv na tu vratkovost maji i dopravci. Takze samotne neprevzeti zakaznikem nemusi byt vubec jeho vina. Co kdyz je to vina dopravce? Jiste, muzu poslat balik znovu, ale to postovne budu platit podruhe a pokud by ho pote zakaznik nechtel, nema smysl to podruhe posilat uz vubec. Takze vy mu poslete nejakou fakturu a co kdyz za neprevzeti nemuze a jelikoz mu to nebylo dodano v terminu co melo byt (byt vlivem dopravce) mel to jako darek, tak to koupil mezi tim jinde a logicky o znovu zaslani nema zajem, takze mu poslete fakturu za nevyzvednuti taky automaticky?
Nicmene se to ekonomicky vubec nevyplati obvolavat ono pri tom mnozstvi bychom museli mit desitky telefonistu, co by nedelali nic jineho. A stejne tak by to bylo u kohokoli jineho. Ono pokud ma napr. vratky 1 % maly ci velky, porad je to pro ne stejny podil. A pokud ma nekdo vratky v hrozivych cislech, pak je dle meho neco spatne i na strane obchodnika, protoze neverim tomu, ze je mozne mit treba vratky nad 5 % pokud je vse koser.
A navic jak jsem pal uz mnohokrat. Pokud by neexistovalo pravo odstoupit od kupni smlouvy, tak bych nejake sankce i pochopil. Takto proste ne. Pokud bychom silou donutili zakaznika zbozi prevzit, napr. pod pohruzkou nejake sankce tak co tim ziskame? On to prevezme, on to vrati. Zbozi mame zpet. Postovne jsme zaplatili tak jako tak. Navic tu hrozi fakt toho, ze chybu delaji i dopravci a toto bychom hazeli na zakaznika.
30. 7. 2013 16:12:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465884
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
30. 7. 2013 16:33:32
já to taky řeším jen zablokováním, ale již několikrát se stalo, že nám zákazník objednávku potvrdil e-mailem, poté i na telefonu odsouhlasil, že si zboží převezme a po pár dnech je balík zpět :-)
O tom, že chybuje nějaký dopravce může být pravda, ale pokud dostane od nás zákazník e-mail o odeslání a smsku a poté i e-mail např. od pošty, že jim to leží na poště a pak znovu od nás e-mail a smsku, že mají zboží na své poště s číslem zásilky, pak je chyba jinde.
Ale je pravda že pokud si zákazníci objednají zboží většinou přes kurýrní službu pak je doručení téměř 99% u pošty je to horší.
30. 7. 2013 16:33:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465883
Napsal proseco;979588
já to taky řeším jen zablokováním, ale již několikrát se stalo, že nám zákazník objednávku potvrdil e-mailem, poté i na telefonu odsouhlasil, že si zboží převezme a po pár dnech je balík zpět :-)
O tom, že chybuje nějaký dopravce může být pravda, ale pokud dostane od nás zákazník e-mail o odeslání a smsku a poté i e-mail např. od pošty, že jim to leží na poště a pak znovu od nás e-mail a smsku, že mají zboží na své poště s číslem zásilky, pak je chyba jinde.
Ale je pravda že pokud si zákazníci objednají zboží většinou přes kurýrní službu pak je doručení téměř 99% u pošty je to horší.
Nam treba posta vychazi v dorucovani nejlepe. Nejhorsi dopravce ma snad 3x vetsi vratkovost. Urcite to nebude tim, ze by si tohoto dopravce vybirali horsi zakaznici. Treba jen nemaji tak dotazeny system informovani apod. Jinak ja taky dostavam pri online nakupu X ruznych doruceni, ale dve sekundy po nejake SMS o expedici apod. uz o tom nevim. Proste neprijede-li dopravce za mnou, nenecha-li mi nejaky fyzicky vzkaz, tak proste jsem schopny na to zapomenout.
30. 7. 2013 16:37:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465882
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
30. 7. 2013 16:52:08
Já to řeším jednoduše. Jakmile přijde vratka, tak volám. V 50ti procentech případů za to může špatná komunikace s dopravcem a tedy posílám balíky znovu s tím, že dopravci samozřejmě za druhé poslání nezaplatím. Na konci měsíce napíšu čísla balíků u kterých pochybili a oni mi je nezapočítají.
30. 7. 2013 16:52:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465881
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
30. 7. 2013 17:00:04
ano to zapomene každej, ale zase např. objednávku za 4000tis očekáváte. A když zákazníkovi zavoláme a ten do telefonu řekne, ano jasně přeberu za chvilku jdu na poštu a pak se tam objeví, že balík byl vrácen do přepravy, tak za tohle dopravce nemůže.
Nehledě na to, že pokud si člověk něco koupí, tak to zboží asi chce a ve většině případů na něj i čeká.
30. 7. 2013 17:00:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465880
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 7. 2013 17:47:21
Podle mě, nepřebírání zásilek vyřeší jen registr takových primitivů. Jenže tomu by musel předcházet soudní proces, kde by někdo prokázal, že jde o úmyslné jednání dotyčných osob. Snad každý dopravce zkouší doručení dvakrát, většina jich volá a shání zákazníka, s řidičema se dá bez problémů domluvit.
Z mého pohledu jde o stejné jednání, jako nesplácení půjček.
Další věc je používání věci a pak odstoupení od smlouvy rámci 14 denní lhůty. Tam bych použil ještě tvrdší postup....fotil jsis na dovolené 50% ceny dolů a hotovo.
30. 7. 2013 17:47:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465879
Ja340
verified
rating uzivatele
30. 7. 2013 18:59:05
Napsal staleucen;979487
Asi je na místě otázka,proč by jste to dělal?
protože je to sviňák:-)
30. 7. 2013 18:59:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465878
hairstyling
verified
rating uzivatele
6. 8. 2013 19:43:22
Mě osobně se vrací asi 5%,přitom lidi informuju o uložení zásilky na poště,předtím ještě zasílám na email číslo zásilky s odkazem kde ji mohou sledovat.Už mě to pěkně s..e a uvažuji že do emailu o odeslání zásilky zahrnu tuto větu:
Zásilka by měla být na 95% doručena zítra.Pokud nebudete k zastižení,budete mít ve schránce oznámení o uložení zásilky na Vaší poště.Jelikož doručenost zásilek denně kontrolujeme,budeme Vás o uložení informovat i my.Od data uložení bude možno zásilku vyzvednout ve lhůtě 14ti dnů.Pokud v této době zásilka nebude vyzvednuta a vrácena zpět do přepravy,eshopu vzniká škoda ve výši poštovného a to 119kč.Tuto částku po Vás budeme požadovat uhradit do 30ti dnů od navrácení zásilky.Pokud nebude uhrazena,budou podniknuty další kroky.Toto platí pouze pro dobírky.Škoda eshopu samozřejmě nevzniká pokud jde o objednávku s platbou předem.Děkujeme za pochopení.
Samozřejmě že s tím nic dělat nebudu,ale jen aby vysíračky věděly že to není legrace a že to stojí peníze.
U eshopu co prodává podobné zboží jsem dokonce našel tyto obchodní podmínky:
Nevyzvednutá dobírka
UPOZORNĚNÍ: Každá objednávka je závazaná (Občanský zákoník § 544-545, zákon č.40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek. Pokud nebude objednávka zaslána na dobírku zákazníkem vyzvednuta, bude požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulací se zásilkou (zabalení a vybalení zboží, vystavení storna, atd.) Odeslání objednávky SOUHLASÍTE s našimi obchodními podmínkami. Upozorňujeme že veškeré pohledávky budou postoupeny právní firmě k vymáhání včetně všech nákladů s tím spojených.
A dokonce u vráceného zboží si nárokují stáhnout z častky 75kč při platbě předem a 125kč při platbě na dobírku a 80kč při vrácení peněz přes podací lístek.
Taky bych to bral ale podle mě to asi nebude úplně zákonně v pořádku.
6. 8. 2013 19:43:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465877
superprodejce007
verified
rating uzivatele
6. 8. 2013 19:51:23
Napsal hairstyling;982728
Mě osobně se vrací asi 5%,přitom lidi informuju o uložení zásilky na poště,předtím ještě zasílám na email číslo zásilky s odkazem kde ji mohou sledovat.Už mě to pěkně s..e a uvažuji že do emailu o odeslání zásilky zahrnu tuto větu:
Zásilka by měla být na 95% doručena zítra.Pokud nebudete k zastižení,budete mít ve schránce oznámení o uložení zásilky na Vaší poště.Jelikož doručenost zásilek denně kontrolujeme,budeme Vás o uložení informovat i my.Od data uložení bude možno zásilku vyzvednout ve lhůtě 14ti dnů.Pokud v této době zásilka nebude vyzvednuta a vrácena zpět do přepravy,eshopu vzniká škoda ve výši poštovného a to 119kč.Tuto částku po Vás budeme požadovat uhradit do 30ti dnů od navrácení zásilky.Pokud nebude uhrazena,budou podniknuty další kroky.Toto platí pouze pro dobírky.Škoda eshopu samozřejmě nevzniká pokud jde o objednávku s platbou předem.Děkujeme za pochopení.
Samozřejmě že s tím nic dělat nebudu,ale jen aby vysíračky věděly že to není legrace a že to stojí peníze.
U eshopu co prodává podobné zboží jsem dokonce našel tyto obchodní podmínky:
Nevyzvednutá dobírka
UPOZORNĚNÍ: Každá objednávka je závazaná (Občanský zákoník § 544-545, zákon č.40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek. Pokud nebude objednávka zaslána na dobírku zákazníkem vyzvednuta, bude požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulací se zásilkou (zabalení a vybalení zboží, vystavení storna, atd.) Odeslání objednávky SOUHLASÍTE s našimi obchodními podmínkami. Upozorňujeme že veškeré pohledávky budou postoupeny právní firmě k vymáhání včetně všech nákladů s tím spojených.
A dokonce u vráceného zboží si nárokují stáhnout z častky 75kč při platbě předem a 125kč při platbě na dobírku a 80kč při vrácení peněz přes podací lístek.
Taky bych to bral ale podle mě to asi nebude úplně zákonně v pořádku.
Podobnými sankcemi v OP si maximálně odeženete nějaké potencionální zákazníky, při zasílání na dobírku je zkrátka třeba počítat s tím, že se něco vrátí. Jak už tu bylo uvedeno, zkuste nějak výrazně zvýhodnit zákazníky, kteří vám platí předem.
6. 8. 2013 19:51:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465876
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 8. 2013 20:01:37
čau, jedna taková ne-eshopářská otázka.
Když si koupim něco na e-shopu, mám 14 ti denní právo na vrácení zboží. Jo ahá, jde o to poštovný..no jo, někdy stačí popřemejšlet.
Nicméně není lepší nepřevzatá dobírka, než vrácení použitýho zboží?
Ja jen tak abyste si tady všichni neplakali na ramena.
6. 8. 2013 20:01:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465875
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 8. 2013 20:04:53
Za použité zboží nedostanete plnou cenu, jen tak pro úplnost....
6. 8. 2013 20:04:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465874
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
6. 8. 2013 22:36:53
jednou jsem koupil něco na jednom eshopu, ale než mi zboží přišlo, tak jsem si ho našel jinde a objednal jinde. Jen jsem si nevšiml jejich OP - měli tam uvedeno, že pokud vám pošta zboží nedoručí, tak ho pak pošlou znovu kurýrem a pokud to znovu nepřevezmete, tak ho uloží na skladě a za každý den budete platit asi 5 Kč. Nakonec to celé vyšlo asi na 200 Kč. Měli to ošetřené v OP, ale na heurece měli tolik negativních komentářů, že to potencionální zákazníky odradilo hned. Takže pokud jsou nevyzvednuté obj. do určité míry, tak to monitorujte ve svém systému a tyhle lidi si dle ip zabanujte a je hotovo (ale aby jste nezabanovali ip adresu např. celé firmě, kde je x tisíc lidí)
6. 8. 2013 22:36:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465873
MaestroV
verified
rating uzivatele
7. 8. 2013 13:11:32
Musím zaklepat, ale vrácených zásilek máme tedy málo. Většinou co se posílá přes shop - spedičku, je na dobírku. Nevím, asi máme ukázněné zákazníky :), jinak pokud si o to zákazník, řekne. tak i při vracení zboží/reklamaci, zajistíme odvoz na naše náklady. Nač si tak zbytečně rozlobit zákazníka, když můžu mít spokojeného?
7. 8. 2013 13:11:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neplatice-dobirek/strana/21#reply465872
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit