Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak řešíte neodebrané balíky?

Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
21. 11. 2008 19:27:07
ověřovat jen nové zákazníky, stálí kteří odebírají už není potřeba něco ověřovat
docela dosti jsem viděl, že mnoho e-shopu má v podmínkách, že v případě zrušení objednávky v době, kdy už je zásilka odeslána zákazníkovi, má prodejce právo na uhrazení nákladů, kterému vznikly expedicí, u jednoho jsem dokonce viděl určité procento z ceny zboží.
Já osobně mám s menšími e-shopy špatnou zkušenost - dva e-shopy neměli na skladě zboží, které nabízeli a dokonce se druhej ani neuráčel mi to nějak sdělit.
Takže dneska je problém se chytit s e-schopem, rozhoduje cena a nebo user friendly.
21. 11. 2008 19:27:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159694
Roomy666
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 11. 2008 20:42:06
Ja bych to vosefoval smskou napr v aquaparka v čestlicich maji rezervace cez sms za 99kč a to pak vratej je to vlastne zaloha. Co kdyby si to delal taky tak, ze s objednavkou by nekdo odeslal sms za nejakou cenu, ktera by pak byl bud slevnena na zbozi, nebo po odeslani vracena na ucet ze ktereho dotycny platil.
21. 11. 2008 20:42:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159693
slabikar
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 11. 2008 21:37:19
vy ani nemusite toho "podleho" zakaznika diskriminovat, staci mu jednoducho poslat email, ze objednany tovar nie je skladom aktualne a stale dookola to posielat, ze sa napr. akurat minul a stale si nieco vymysliet. a nie je to protizakonne. aspon na Slovensku je zakon, ze "ak nie je mozne objednany tovar do 30 dni od obdrzania objednavky dorucit, musi byt o tom informovany zakaznik".
21. 11. 2008 21:37:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159692
slabikar
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 11. 2008 21:39:45
Napsal MaXemail;151454
A proč je rovnou nezastřelit ?
Uvědomil si tu někdo, že já mohu objednat zboží na kamaráda nebo firmu se kterou nemám nic společného?
dokážete si představit že udělám objednávku 100 navigací v celkové hodnotě cca 150.000 a pošlu to na kamaráda? Co by s něma dělal když je nechce? :D:banghead:
stím je potřeba počítat a je nutné to zahrnout do cenové politiky eshopu ;)
ja to mam vyriesene tak, ze "pri objednavke nad 10.000 Sk, firma moze pozadovat zaplatenie urcitej zalohy vopred".
a ked si teraz vravite, ze to zakaznika odradi, tak sa velmi mylite, lebo ak zakaznik skutocne chce tovar kupit v takej hodnote, tak tu zalohu bez problemov zaplati, ale ak zakaznik robi schvalnosti, tak bude spekulovat
21. 11. 2008 21:39:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159691
Tomas Janu
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
21. 11. 2008 21:56:09
Tak tenhle týden se mi stala velmi nepříjemná situace. Viníkem je Česká pošta.
Zákazník si ve středu vybral zboží a telefonicky se dotazoval na termín dodání, jelikož v pátek brzy ráno musí odjet na Slovensko. Řekl jsem mu, že to není problém, že zásilky posíláme jako Obchodní balíky, kde Česká pošta garantuje doručení následující pracovní den a že zboží mu můžeme odeslat ještě dnes a dorazí k němu tedy ve čtvrtek až domů bez problémů. Zákazník tedy vytvořil objednávku a ještě ten den byla odeslána.
Následující den mi okolo 17:00 zákazník volá, že žádný balík nedostal a jak je to možné. Kouknu na sledování zásilek a vidím "Po neúspěšném pokusu o doručení zásilka dne 20.11.2008 uložena na poště 14800 - Praha 414.". Volám tedy zákazníkovi zpět a celý den byl na doručovací adrese, nikdo se ho nepokusil kontaktovat na telefonním čísle, které bylo uvedeno na zásilce a dokonce se ani nikdo mu neobtěžoval dát lísteček o tom, že má balík na poště. Prostě se na to vys*ali.
Volám tedy na pobočku Praha 414, kde je údajně balík k vyzvednutí. Zkouším asi pět různých čísel a přibližně 30 minut non-stop vytáčení se nemůžu dovolat. Nakonec se dovolám na pokladnu a slečna mi dá číslo přímo na doručovatelnu balíků pro Prahu 4. Po 15ti minutách opět nikdo nezvedá a to už mi došla trpělivost.
Opět tedy telefonuji zákazníkovi a celou situaci mu vysvětlím. Naštěstí chápe, že chyba není na mé straně. Ještě se ptám, zda by balík náhodou nestihl vyzvednout zítra před odjezdem, ale bohužel by nestihl autobus z Florence.
Jenže to není vše, zákazník se nakonec dnes přes odjezdem ještě rozhodl na poštu pro zásilku zajít osobně, ale oni ji tam nemohli najít! A autobus na Slovensko samozřejmě nestihl.
Co z toho plyne? Já i zákazník jsme oba nas*aní, přišel jsem o poštovné, zisk z prodeje a možná i samotnou zásilku.
Má nějakou cenu psát stížnost?
21. 11. 2008 21:56:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159690
Napsal Zer0;151578
Tak tenhle týden se mi stala velmi nepříjemná situace. Viníkem je Česká pošta.
Zákazník si ve středu vybral zboží a telefonicky se dotazoval na termín dodání, jelikož v pátek brzy ráno musí odjet na Slovensko. Řekl jsem mu, že to není problém, že zásilky posíláme jako Obchodní balíky, kde Česká pošta garantuje doručení následující pracovní den a že zboží mu můžeme odeslat ještě dnes a dorazí k němu tedy ve čtvrtek až domů bez problémů. Zákazník tedy vytvořil objednávku a ještě ten den byla odeslána.
Následující den mi okolo 17:00 zákazník volá, že žádný balík nedostal a jak je to možné. Kouknu na sledování zásilek a vidím "Po neúspěšném pokusu o doručení zásilka dne 20.11.2008 uložena na poště 14800 - Praha 414.". Volám tedy zákazníkovi zpět a celý den byl na doručovací adrese, nikdo se ho nepokusil kontaktovat na telefonním čísle, které bylo uvedeno na zásilce a dokonce se ani nikdo mu neobtěžoval dát lísteček o tom, že má balík na poště. Prostě se na to vys*ali.
Volám tedy na pobočku Praha 414, kde je údajně balík k vyzvednutí. Zkouším asi pět různých čísel a přibližně 30 minut non-stop vytáčení se nemůžu dovolat. Nakonec se dovolám na pokladnu a slečna mi dá číslo přímo na doručovatelnu balíků pro Prahu 4. Po 15ti minutách opět nikdo nezvedá a to už mi došla trpělivost.
Opět tedy telefonuji zákazníkovi a celou situaci mu vysvětlím. Naštěstí chápe, že chyba není na mé straně. Ještě se ptám, zda by balík náhodou nestihl vyzvednout zítra před odjezdem, ale bohužel by nestihl autobus z Florence.
Jenže to není vše, zákazník se nakonec dnes přes odjezdem ještě rozhodl na poštu pro zásilku zajít osobně, ale oni ji tam nemohli najít! A autobus na Slovensko samozřejmě nestihl.
Co z toho plyne? Já i zákazník jsme oba nas*aní, přišel jsem o poštovné, zisk z prodeje a možná i samotnou zásilku.
Má nějakou cenu psát stížnost?
LOOOOOOOOOOOOOOOL To nasere co?:):):)
22. 11. 2008 00:35:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159689
ondra
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 11. 2008 08:22:58
Napsal Zer0;151578
... celý den byl na doručovací adrese, nikdo se ho nepokusil kontaktovat na telefonním čísle, které bylo uvedeno na zásilce
Udajně by od nového roku měli při roznášce začít používat telefony.
Napsal Zer0;151578
... a dokonce se ani nikdo mu neobtěžoval dát lísteček o tom, že má balík na poště. Prostě se na to vys*ali.
Zcela běžný jev.
22. 11. 2008 08:22:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159688
Tomáš Adl
verified
rating uzivatele
22. 11. 2008 08:34:16
Napsal sefler;151687
LOOOOOOOOOOOOOOOL To nasere co?:):):)
posmivat se je to nejlepsi co tady asi dokazes...
22. 11. 2008 08:34:16
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159687
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 11. 2008 08:48:22
Cenu to asi nemá ale máš nárok na náhradu škody pokud si měl zásilku pojištěnou což předpokládám že si měl.
22. 11. 2008 08:48:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159686
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 11. 2008 09:36:59
Napsal sefler;146440
Jak řešíte neodebrané balíky, nebo zásilky. Tenhle měsíc si klienti neodebraly zboží za 3000 kč. Jde to dopředu nějak eliminovat.
Napadlo mě např. telefonické potvrzení objednávky....
Tohle se tu neřeší poprvé:
Můžeš udělat toto:
- Sám upozornit zákazníka, že má balík na poště (na doručovatelky nelze spoléhat, zvlášť v tomhle počasí).
- Pokud si ho nevyzvedne po pár dnech, tak mu zavolat. Pokud si ho nechce vyzvednout, tak ho alespoň poprosit, aby balík odmítl (aby se dřív vrátil zpět).
- Ověřit existenci doručovací adresy v registru UIR-ADR.
- Dávat slevu při platbě předem.
- Pokud se zásilka vrátí, zavolat, jestli ji máš poslat znova.
Přesto se vždycky něco málo bude vracet. Pokud je to neúnosné, nezbyde než zavést platby předem, což může hodně lidí odradit (včetně mě, po zkušenostech taky preferuju platbu při převzetí).
Taky je třeba brát v úvahu, že ne všechny vratky jsou od vysíračů. Člověk si něco objedná a než to dorazí, tak přijde nepředvídaný výdaj a najednou na to nemá. Nebo si něco objedná a den na to nečekaně odputuje do špitálu. Nebo nedostane lístek do schránky a e-mail z obchodu se mu ztratí do spamu. Je spousta možností a dokud se nepřesvědčíte, že s váma zákazník vyjebal, tak to ani nepředpokládejte.
22. 11. 2008 09:36:59
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159685
Martin Petrásek
verified
rating uzivatele
13. 1. 2009 12:33:39
Asi OT, sorry za nej, ale zkusenost s Datartem, na kterou jsem si vzpomel: kupoval jsem lednicku a posilali ji vlastni sluzbou. Volali mi nejdriv po objednavce ale ne jen ze jestli to potvrzuji a skutecne vyzvednu, ale zahrnuli to do marketingoveho pruzkumu. Tedy ze dekuji za objednavku a jestli behem objednavky bylo vse v pohode a kdy si chci balik vyzvednout. Pak mi volali chlapci co to vezli a pak jeste po tom co mi to nainstlovali a spustili tak za dva dny opet z Datartu jak jsem spokojen se sluzbami a zda bylo vse v poradku.
Verte tomu nebo ne, ale az budu kupovat sporak, pujdu zas k nim, protoze tenhle pristup je mi milejsi nez o stovku levnejsi zbozi. A pritom si uvedomuju (vzhledem k tomu ze v reklame delam), ze to je proste jen marketingovy tah a nerika to nic o tom, jak by resili skutecnou reklamaci a pod.
Pointa: volani zakaznikovi je dobry, jen je treba jej umet podat. Casto to muze znamenat ziskani staleho zakaznika.
13. 1. 2009 12:33:39
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-neodebrane-baliky/strana/2/#reply159684
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit