Zadejte hledaný výraz...

Jak portupovat při reklamaci vestavěné skříně a nábytku na míru?

Martin
verified
rating uzivatele
3. 2. 2016 20:51:20
Dobrý den,
chtěl bych poradit jak řešit situaci ohledně reklamace vestavěných skříní a nábytku na míru.
Stručně uvedu co se stalo:
Prováděli jsme rekonstrukci bytu a s jednou firmou jsme uzavřeli smlouvu o dílo na 3 vestavěné skříně a jednu koupelnovou skříňku. Ve smlouvě o dílo jsou uvedeny velikosti skříní i vybraný materiál (toto bylo dodrženo, i když...)
Dílo bylo převzato a zaplaceno po provedení na části (mám potvrzení o zaplacení, platby byly na ruku). Už při převzetí první vestavěné skříně jsme řešili nedostatky a ty byly napraveny při dodělávkách dalších dvou skříní. Co se týče ale nápravy nedostatků u těch dalších dvou skříní a koupelnové skříňky, to už s námi nikdo neřeší. Majitel nekomunikuje, nezvedá telefony, není k zastižení a pokud se ho podaří zastihnout, jen slibuje.
Jak teď nejlépe postupovat?
Vzhledem k tomu, že jsme prováděli úprav na bytě více a pohybovalo se tam později více zkušených dělníků, všichni se pozastavovali nad amatérským provedením skříní (celkové provedení, nedořešené detaily, špatné odýhováni hran lesku, špatná záměra, nekvalitní panty a pojezdy atd., dveře a šuplíky po týdnu používání špatně doléhají atd, prostě odfláknutá práce).
Je nějaká možnost reklamace celkového provedení? Popřípadě nějaké vyčíslení škody? Ve smlouvě o dílo žádné takové detaily o provedení nejsou.
(jen pro info - cena byla úměrná konkurenci na trhu. Nebylo to například 2x levnější než jinde. Za přiměřenou cenu jsme očekávali přiměřenou kvalitu)
A jen taková perlička na závěr: Firma s kterou jsme uzavřeli smlouvu o dílo jíž na svém místě nesídlí, ale místo ní je tam jiná firma pod jiným jménem dělající totéž, kde jednatel/provozní je majitel původní firmy.
Pokud by chtěl někdo více info tak SZ.
3. 2. 2016 20:51:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-portupovat-pri-reklamaci-vestavene-skrine-a-nabytku-na-miru/#reply1171747
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2016 21:12:27
No pokud firma již neexistuje, obávám se že nemáte moc šancí, ale to že nesídlí kde sídlila nic neznamená... Pokud stále fungují a záruku uznají (chtěl bych písemně), pak tlačit na odstranění vad. Jestliže záruku neuznají, asi nezbyde než posudek soudního znalce a soud :(.
Určitě by bylo rychlejší je dokopat k nápravě, třeba i pod hrozbou zveřejnění :)
EDIT: Ad ta reklamace celku, na to samozřejmě právo máte. Ideální je sepsat co vše je špatně, ale nereklamujete vrzající pojezd, ale onu zakázku, tedy celou skříň na míru. S vyčíslením je to horší, protože pokud se nedohodnete na odstranění závad/kompenzaci, asi jediné přípustné je znalec.
3. 2. 2016 21:12:27
https://webtrh.cz/diskuse/jak-portupovat-pri-reklamaci-vestavene-skrine-a-nabytku-na-miru/#reply1171746
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 2. 2016 23:50:33
U smlouvy o dílo je vždy důležité sepsat protokol při převzetí a vypsat nedostatky. Pokud jste "dílo" převzali a zaplatili, má se za to, že bylo plněno řádně. Samozřejmě, chtělo by to více informací, ale aktuálně mě napadá to zkusit dostat pod "kupní smlouvu", proože jinak máte velmi, velmi omezené možnosti jak uplatnit "právo na reklamaci".
3. 2. 2016 23:50:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-portupovat-pri-reklamaci-vestavene-skrine-a-nabytku-na-miru/#reply1171745
Martin
verified
rating uzivatele
4. 2. 2016 06:22:31
Děkuji za odpovědi.
Bohužel, protokol o převzetí sepsán nebyl. Podle mne firma existuje (toto si ještě ověřím podle IČO), jen má prostě sídlo jinde (nebo nemá žádné sídlo o kterém bych věděl).
Jak ale podat reklamaci a řešit situaci, když to nemám s kým sepsat, nemám to komu předat? Nevidím moc šancí, že bych dokázal ho dotáhnout na ten byt a něco s ním sepsat/podepsat. Dá se řešit reklamace/stížnost posláním doporučeného dopisu a pokud se nevyjádří, bude se to brát jako uznaná reklamace?
4. 2. 2016 06:22:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-portupovat-pri-reklamaci-vestavene-skrine-a-nabytku-na-miru/#reply1171744
Ne, poslani dopisu a nedostani odpovedi neni uznani reklamace. V prvni rade je treba zjistit zda firma funguje, nebo je v likvidaci apod. a dle toho postupovat. Je treba taky jasne prokazat co bylo predmetem objednavky a proc je to v rozporu s tou objednavkou. Pozor taky na dobu uplatneni "reklamace" u smlouvy o dilo, pokud se nepletu tam nejsou 2 roky, ale jen 6 mesicu (nejsem si jisty).
4. 2. 2016 06:55:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-portupovat-pri-reklamaci-vestavene-skrine-a-nabytku-na-miru/#reply1171743
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 2. 2016 07:01:34
Ten protokol má být před zaplacením. Pokud není (a neexistuje žádný tomu obdobný dokument, kde by byly popsány nedostatky), tak teď to už nemá moc cenu. V tomto je ta smlouva o dílo velice ošemetná.
Jediné, jak by se to dalo uhrát je skrz nějaké zásady. Spíš bych se zaměřila na přeměnu na kupní smlouvu (neboť je jedno, že nadpis smlouvy hovoří o smlouvě o dílo, důležitý je obsah). Skříň na míru nemusí vždy nutně být dílem.
U té kupní smlouvy je výhoda, že máte o něco víc možností, jak uplatnit reklamaci. Je pravda, že máte povinnost ji řešit bez zbytečného odkladu, ale jste spotřebitel. Při důkladnějsim hledání, by se možná našlo nějaké řešení.
Popř může zkusit klasiku - vyhrožovat ČOI, znaleckým posudkem atp.
Vážně by to chtělo právníka. Je otázkou, zda se Vám to vyplatí...
4. 2. 2016 07:01:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-portupovat-pri-reklamaci-vestavene-skrine-a-nabytku-na-miru/#reply1171742
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit