Zadejte hledaný výraz...

Jak na kvalitní základní SEO

Ahoj,
pročítal jsem webtrh a hodně dalších českých zdrojů o tom, jak sám správně provést optimalizaci pro vyhledávače (aspoň nějaké smysluplné základy sám, tj. zdarma) , našel jsem hodně různých názorů (Plaváček :-), jiné SEO autority, moderátoři) na různé věci a rád bych si to ujasnil. Byl bych rád, kdybyste přispěli svými názory:
1) Katalogy - základní problém - má smysl registrovat? Pokud ano, tak do kolika? Ve stylu Plaváčka pouze do několika nejvýznamnějších (co nejsou linkfarmy, neakceptují každé MFA, oborové a tedy tematické; pak dotaz - existují nějaké kvalitní obecné?) nebo do všech? Plaváčkovy názory (+ podrobněji na jeho blábolníku)mají něco do sebe a fakt netuším, jestli registrovat hodně, málo nebo vůbec.
2) PR články - tady se mi to zdá jasnější - PR články unikátní, a přidávat je na kvalitní weby s články (to jsou ale které?)
3) Metatag keywords - asi už mrtvý, description se hodí na popisky v serpu (osobně na stránky dávám obojí, co kdyby :-)
4) Nadpisy H1, H2, ... - to už moc neřeším (našel jsem názory, že nadpisy mají téměř stejnou váhu jako normální text), jinak bych asi zabřednul do hrozných detailů (více vyskytů nadpisů stejného druhu - když to má smysl, proč ne?, výskyt popořadě vs logicky)
5) Validita - osobně vůbec neřeším, měl bych snad?
6) A pak linkbuilding - odkazy na různé stránky webu, s různými ANCHOR texty, ideálně v textu, ne patičky...
Díky všem za komentáře, rady, názory, studijní materiály atd :-)
16. 1. 2011 21:59:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600546
adyea
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
16. 1. 2011 22:30:58
- pár stránkám jsem dělal menší optimalizaci - za měnší "úplatu" a spíš mi šlo o to sledovat co má jaký vliv, nejvýše jsem se dostal na slova, která byla v title - to mě velmi překvapilo!
- nadpisy a strong v textu asi pomůže, ale spíš bych řekl že tak lehce, prtoože dnes lidé zvýrazňují KW a nikoli důležité pasažé a to logicky vyhledávače musí vnímat
- katalogy - nemyslím že by škodily, to bych svý konkurenty za pár korun nechal zaregistrovat do stovek katalogů a byl bych první? nesmysl, dám jich vždy třeba 20, dostanu se nad weby, které nemají žádný odkaz, nějaké pozice na méně hledaná slova poměrně rychle dosáhnu
- dost mi pomohly odkazy z oborových blogů z komentářů - něco jsem sem tam okomentoval, vždy nick odkazoval na webovky a pozice se dost zvedly - asi určo lepší než katalogy
- povyměňoval bych odkazy s pár webama
- zapracoval na textech a popisech, asi bych neřešil až tak hustotu KW - vyhledávače nejsou blbý, texty je dobrý psát pro lidi a ne pro roboty, spíš stručný text + odstavce s podrobnostma a zajímavostma a samozřejmě aby hlavní KW se sem tam vyskytlo
to je můj názor, nejsem žádný SEO master jako půlka webtrhu ;)
16. 1. 2011 22:30:58
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600545
Ad 1) Katalogy - osobne bych se tim nezabyval, zalezi vsak na typu stranek. Pokud se pohybujes v odvetvi, kde neni v z hlediska SEO prilisna konkurence, nejaky ten odkaz z navstevovanejsich katalogu ti neuskodi
2) PR články - zde je podobna situace jako u katalogu. Problemem je najit kvalitni web, kde zmuzes zdarma umistit odkaz do tematickeho webu
3) Metatagy - description se hodi z duvodu, ktery spravne uvadis. Urcite je dulezity i title, nicmene nesnaz se to prehnat...
4) Nadpisy H1, H2, ... - pouzivej logicky, tj. poporade:)
5) Validita - web by mel byt aspon pruchozi...
6) Linkbuilding - ano, sel bych na to podobne a navic bych se snazil ziskat odkazy z temtickych webu, ktere jsou na tom ve vyhledavaci lepe, nez je muj web
16. 1. 2011 22:43:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600544
Díky za názory.
Myslíte tedy, že obecné katalogy nemají příliš velký význam? To je dobré vědět, ať nedělám zbytečné věci :-)
Michale, průchodností myslíš co? Uzavřené párové tagy nebo něco jiného?
Díky
EDIT: teď mě ještě napadlo, jak je to s nofollow odkazy? Mají smysl?
18. 1. 2011 10:06:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600543
Jindřich Světnica
verified
rating uzivatele
18. 1. 2011 12:47:34
Podle mě ne, roboti je nezaindexují a nebudou na ně brát ohled...
18. 1. 2011 12:47:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600542
Thomass
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 1. 2011 12:52:26
Restin: Na Tvůj dotaz na Michala: Průchodností se nejspíš myslelo validní web, aby byl pro roboty dobře čitelný.. Takže dle validátoru žádné chyby a nejlépe ani varování..
18. 1. 2011 12:52:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600541
Napsal thomass;616113
Restin: Na Tvůj dotaz na Michala: Průchodností se nejspíš myslelo validní web, aby byl pro roboty dobře čitelný.. Takže dle validátoru žádné chyby a nejlépe ani varování..
Roboti validitu nezkoumají a ani je nezajímá. Stejně jako nezajímá běžného návštěvníka stránek. Pod pojmem "průchozí web" si lze představit cokoli, jen ne například celý obsah generovaný javascriptem, obsah v iframu apod. hovadiny.
---------- Příspěvek doplněn 18.01.2011 v 13:13 ----------
Napsal Restin;616057
zavřené párové tagy nebo něco jiného?
Není bez zajímavosti, že celá řada párových tagů má ukončovací značku nepovinnou, některé mají dokonce nepovinnou i počáteční značku. Na tomto tedy vůbec nesejde. Pořádek v kódu a dobrý zvyk tagy ukončovat je věc druhá a rozhodně není na škodu, ne ovšem z pohledu SEO.
18. 1. 2011 13:03:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600540
Myslíte tedy, že obecné katalogy nemají příliš velký význam? To je dobré vědět, ať nedělám zbytečné věci :-)
Nemají
Michale, průchodností myslíš co? Uzavřené párové tagy nebo něco jiného?
Například. Obecně ale poradí-li si s tím prohlížeč, měl by i robot. Spíš než validita je důležitější čitelný obsah (např. JS), vnitřní odkazy a také velikost stránky.
teď mě ještě napadlo, jak je to s nofollow odkazy? Mají smysl?
Když si mohu vybrat mezi follow odkazem z katalogu a nofollow z wikipedie, z navštěvovaného hesla, nebo nofollow odkazem z konstruktivního a tematického diskuzního příspěvku ve fóru, vyberu si to druhé. Čímž ale nenabádám ke spamování wikipedie, diskuzních fór nebo užívání hlupých přezdívek ve tvaru klíčových slov v komentářích na wordpress blozích:) (mj. take nofollow)
18. 1. 2011 18:23:52
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600539
Restin
ad 1) Neregistruj nikam, nemá to cenu. Výjimkou mohou být dvě věci - odkazový katalog Seznamu případně Firmy.cz, nebo speciální oborový katalog do hloubky se věnující nějakému konkrétnímu tématu (takovému, který třeba na svém webu nabízíš. Podobných katalogů je ale jako šafránu.) Jejich přínos je ale spíše nepřímý a těžko měřitelný. Nic tím ovšem nezkazíš, především proto, že majitel těchto katalogů (Seznam) dbá na to, aby odkazy na web do něj vložené měly skutečný přínos pro uživatele. Minimalizuješ tak riziko, že se ocitneš ve společnosti takzvaných "špatných sousedů". V odkazovém profilu navíc takové odkazy vypadají přirozeně.
ad 2) To, co si většina "SEO expertů" představuje pod pojmem PR článek, je něco úplně jiného. I v tomto případě platí totéž, co u katalogů - nemá to cenu (většina "PR webů" jsou v podstatě katalogy s nulovým přínosem)
ad 3) Metatag "keywords" je mrtvý už dávno, zbytečně ztrácíš čas. Metatag "description" je naopak hodně důležitý. Neovlivňuje sice přímo pořadí výsledků vyhledávání (SERP), ale pokud je dobře zpracovaný, může donutit návštěvníka na tvůj web vstoupit. Jak Google, tak Seznam s tímto elementem poměrně dobře pracují. Je nutné ale poznamenat, že je nutné mít "description" pro každou stránku unikátní, protože jeho cílem je krátké shrnutí obsahu dotčené stránky. V tomto bodě hodně pomůže Google Webmaster Tools, který tě na zbytečné duplicity upozorní.
ad 4) Struktura HTML kódu (tedy správné použití HTML elementů) nepatří do SEO, ale do oboru webdesign, potažmo přistupnost webových stránek. Vyhledávače nijak významně "správnost" HTML kódu neposuzují. Ba naopak - při indexaci většinu zbytečného balastu odstraní. Pro ně je důležitý vlastní obsah stránky (texty, obrázky, multimédia atd.). Ještě jinak řečeno - kvalita či nekvalita HTML kódu nemá žádný přímý vliv na úspěch či neúspěch, nebo pořadí výsledků ve vyhledávání.
ad 5) Žádný vyhledávač validitu nezkoumá, protože stejně jako prohlížeč k tomu nemá důvod. Je třeba pouze dát pozor na konstrukce, které by mohly (teoreticky) robotovi zamezit v indexaci. Takových konstrukcí je ale pomálu a patří spíš do akademické sféry. V běžném provozu není nutné se validitou zabývat vůbec. Navíc opět souvisí spíše s oborem webdesign, nikoliv SEO.
ad 6) Kvalitní linkbuilding je docela věda a pokud nejsi kovaný, zkus navštívit nějaké to školeníčko (mohu doporučit to od Marka Prokopa, které jsem sám absolvoval). Je to problematika širší a jde nad rámec této mé krátké odpovědi.
P.S. jukni semo a odpověz si sám, do jaké skupiny patříš: http://www.facebook.com/home.php#!/notes/prokop-software/jak-umite-seo-jste-spise-zacatecnici-nebo-pokrocili/453094208471 (odkaz je veřejně přístupný). V otázkách najdeš témata, která by sis měl prostudovat, k čemuž ti dopomáhej Google :)
22. 1. 2011 10:03:45
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600538
Díky Plaváčku za odpověď, stejně tak i ostatním... Jsem zas o něco chytřejší :-)
Jinak díky za ten odkaz na FB, vyšlo mi to téměř půl na půl a jako témata k prostudování je to velice dobrý zdroj, využiju to
22. 1. 2011 13:41:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-na-kvalitni-zakladni-seo/#reply600537
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit