Zadejte hledaný výraz...

Jak je to s autorskými právy při použití videí z YouTube do publicistiky?

Vanisek
verified
rating uzivatele
3. 2. 2016 10:54:43
Dobrý den,
mám vyrábět jeden publicistický pořad pro internetovou televizi, kde by měla být videa z YouTube. Jak je to s autorskými právy? Musím mít ke každému videu souhlas vlastníka? V televizi běžely pořady jako stahovák, nyní dávají Exploziv a těchto příkladů je dalších X, kde myslím, že všechan práva příliš řešena být nemohla. Od kamaráda jsem slyšel, že pokud jde o přímou citaci do publicistiky, je použití takovéhoto materiálu v pořádku. Předem děkuji za odpovědi.
3. 2. 2016 10:54:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171562
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2016 11:18:57
Starší článek, ale aspoň něco... http://www.lupa.cz/clanky/youtube-ve-zpravodajstvi-ct-analyzuje-nova-vyjednava-a-prima-nekomentuje/.
Upřímně, moc nerozumím tomu, proč ona TV nekontaktuje YouTube, případně právníka. Nebo té televizi postačí, pokud Vám to poradí někdo na Webtrhu? :-)
3. 2. 2016 11:18:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171561
Vanisek
verified
rating uzivatele
3. 2. 2016 11:48:13
Napsal i-PRESS;1263342
Starší článek, ale aspoň něco... http://www.lupa.cz/clanky/youtube-ve-zpravodajstvi-ct-analyzuje-nova-vyjednava-a-prima-nekomentuje/.
Upřímně, moc nerozumím tomu, proč ona TV nekontaktuje YouTube, případně právníka. Nebo té televizi postačí, pokud Vám to poradí někdo na Webtrhu? :-)
Ve smlouvě je napsáno, že veškerá práva jdou za mnou, takže si práva musím řešit sám. Videa nejsou od jednoho poskytovatele obsahu, ale od více poskytovatelů, takže řešit to s každým jednotlivě by bylo více než pracné.
3. 2. 2016 11:48:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171560
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 2. 2016 11:58:17
Musis kontaktovat kazdeho autora videa. Dolu v peticke na youtube mas odkaz na copyright informacie.
3. 2. 2016 11:58:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171559
Vanisek
verified
rating uzivatele
3. 2. 2016 12:02:32
Napsal node;1263362
Musis kontaktovat kazdeho autora videa. Dolu v peticke na youtube mas odkaz na copyright informacie.
Takže je to tak, že autoři se kontaktovat musí, ale všechny TV to jen nedodržují?
3. 2. 2016 12:02:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171558
i-PRESS
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2016 12:17:04
Prakticky asi ano, ale Google sám doporučuje autora kontaktovat před využitím ve vlastním materiálu. Velká média hřeší spíše na fakt, že kde není žalobce, není soudce. Drtivá většina youtuberů bude za medializaci ráda (narozdíl třeba od hudebních autorů a interpretů) a nemyslím si, že se bude nějak extrémně často setkávat s odmítáním..
Asi bych se ale spíše vyhnul publikování bez souhlasu. Jste trošku v jiné pozici než třeba ČT, či Nova a to jednak velikostí, tak primárně tím, že Vy svrzujete Vašemu zadavateli, že máte na dílo patřičná práva a máte z tohoto příjem (předpokládám), ale sám nejste zpravodajská stanice.
3. 2. 2016 12:17:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171557
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 2. 2016 12:38:02
"ale všechny TV to jen nedodržují" - blbost.
3. 2. 2016 12:38:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171556
Vanisek
verified
rating uzivatele
3. 2. 2016 12:47:22
Napsal node;1263374
"ale všechny TV to jen nedodržují" - blbost.
Článek na Lupě to potvrzuje a já sám pracují ve dvou nejmenovaných celoplošných TV, takže vím, že se logo rozmaže/cropne a uvede se zdroj YT :)
---------- Příspěvek doplněn 03.02.2016 v 12:49 ----------
Našel jsem dva články o FAIR USE
The Complete Guide To Fair Use & YouTube | SocialTimes…
http://www.cmsimpact.org/fair-use/related-materials/codes/code-best-practices-fair-use-online-video
CITUJI
"OVERDUBBING
What if you want to dub over someone else’s video (song, cartoon, etc.) with your own voice? This is usually fine, as it is a highly transformative and creative use of the content. "
"SIX: Quoting in order to recombine elements to make a new work that depends for its meaning on (often unlikely) relationships between the elements
Video makers often create new works entirely out of existing ones, just as in the past artists have made collages and pastiches. Sometimes there is a critical purpose, sometimes a celebratory one, sometimes a humorous or other motive, in which new makers may easily see their uses as fair under category one. Sometimes, however, juxtaposition creates new meaning in other ways. Mashups (the combining of different materials to compose a new work), remixes (the re-editing of an existing work), and music videos all use this technique of recombining existing material. Other makers achieve similar effects by adding their own new expression (subtitles, images, dialog, sound effects or animation, for example) to existing works.
PRINCIPLE: This kind of activity is covered by fair use to the extent that the reuse of copyrighted works creates new meaning by juxtaposition. Combining the speeches by two politicians and a love song, for example, as in "Bush Blair Endless Love," changes the meaning of all three pieces of copyrighted material. Combining the image of an innocent prairie dog and three ominous chords from a movie soundtrack, as in "Dramatic Chipmunk," creates an ironic third meaning out of the original materials. The recombinant new work has a cultural identity of its own and addresses an audience different from those for which its components were intended.
LIMITATIONS: If a work is merely reused without significant change of context or meaning, then its reuse goes beyond the limits of fair use. Similarly, where the juxtaposition is a pretext to exploit the popularity or appeal of the copyrighted work employed, or where the amount of material used is excessive, fair use should not apply. For example, fair use will not apply when a copyrighted song is used in its entirety as a sound track for a newly created video simply because the music evokes a desired mood rather than to change its meaning; when someone sings or dances to recorded popular music without comment, thus using it for its original purpose; or when newlyweds decorate or embellish a wedding video with favorite songs simply because they like those songs or think they express the emotion of the moment."
Dle výše uvedeného by pak úprava videa, která bude obsahovat nový komentář, by měla být v pořádku.
3. 2. 2016 12:47:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171555
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 2. 2016 12:53:26
Neviem ako v ČR ale u nas netreba riesit licenciu iba ak ide o satiru. Pokial ide o vyuzitie diela pre komercne pouzitie tak je povolenie autora nutne.
Na druhu stranu tu hra rolu aj to s akymi podmienkami suhlasil autor videa ked ho nahraval na youtube, cize v tomto pripade sa treba riadit tym co vravi youtube.
3. 2. 2016 12:53:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-je-to-s-autorskymi-pravy-pri-pouziti-videi-z-youtube-do-publicistiky/#reply1171554
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit